„Mert [hiszen]
igazságos dolog az az Isten előtt, hogy szorongattatással fizessen azoknak,
akik titeket szorongatnak [üldözőiteknek, zaklatóitoknak, akik nektek most szenvedést okoznak, zaklatással
fizessen meg]
Néktek [üldözötteknek; zaklatottaknak]
pedig, akik szorongattattok [akik most
szenvedtek; (thlibó): szorongatnak,
gyötörnek, zaklatnak], nyugodalommal mivelünk együtt [enyhülést, megpihenést és nyugalmat fog adni], amikor megjelenik [(apokalüpszisz): lelepleződés; kinyilatkoztatás, kijelentés; a lepel lerántása tényről, igazságról;
megnyilvánul] az Úr Jézus az
égből [a mennyből] az Ő hatalmának [(dünamisz):
erő-megnyilvánulás, csoda(tevő erő); képesség, lehetőség, hatalom] angyalaival
»(aggelosz): hírnök, követ; küldött«
[Más fordítás: Mikor? Amikor az Úr Jézus tüzes lángok
között megjelenik (lelepleződik) a
Mennyből, hatalmas angyalaival együtt (angyalseregével)].
Tűznek lángjában [lángoló tűzben], ki bosszút [(ekdikészisz):
igazságszolgáltatás, büntetés, megtorlás] áll [(didómi):
megérdemelt módon visszaad] azokon [akkor fogja megbünteti lobogó tűzzel azokat], akik nem ismerik az
Istent, és akik nem engedelmeskednek a mi Urunk Jézus Krisztus Evangéliumának [(euangelion):
jó hír, örömhír; győzelmi hír, győztes
hadvezér érkezésének híre].
»Más fordítás: nem akarnak
engedelmeskedni az örömhírnek, amely Urunkról, Jézus Krisztusról szól«
Akik: Örökre távol maradnak az Úrtól és dicsőséges (és fönséges) hatalmától; mellyel az Úr orcája és
dicsőséges ereje fogja őket igazságos ítéletképpen sújtani],
Azon a napon, amikor majd eljön, hogy dicsőségét
megmutassa szentjeiben], és
csodáltassék [csodálat tárgya legyen,
és csodálatos hatalmát megmutassa
bennetek, hívőkben] mindazokban, akik hisznek (mivelhogy a mi
tanúbizonyságunknak hitele volt ti nálatok) ama napon” (2 Thess. 1,6-10)
*És így folytatódik a kijelentés: „Titeket pedig gyarapítson az Úr és tegyen bőségesekké (és
gazdagítson) az egymás iránt és mindenki
iránt való szeretetben, amilyenek vagyunk mi is ti irántatok (és ahogyan mi
is szeretünk titeket). Hogy erősekké
tegye a ti szíveteket, feddhetetlenekké a szentségben (a szent életben), a mi Istenünk és Atyánk (színe) előtt, amikor eljő a mi Urunk Jézus Krisztus
minden ő szentjeivel egyetemben” (1
Thess. 3,12-13).
Hát:
„Szeretteim, ne rémüljetek (ne
idegenkedjetek, ne ütközzetek) meg attól
a tűztől (azon a tüzes kohón), amely kísértés,
provokáció végett támadt köztetek
(amelyen kell átjutnotok), mintha valami
rémületes (idegen, szokatlan) dolog
történnék (fordulna elő) veletek; Sőt,
(aszerint) amennyiben részetek van
(személyes közösséget vállaltok, részt vehettek) a Krisztus szenvedéseiben (szenvedéseivel), örüljetek (vidám, azaz
békésen boldog), hogy az ő dicsőségének
megjelenésekor (lelepleződésekor, kinyilvánulásakor) is vigadozva (túláradóan boldognak lenni; rendkívüli módon örül,
ujjong) örvendezhessetek (vidám, azaz
békésen boldog)” (1Pét 4:12-13)
Mert: „Ímé eljő a felhőkkel; és minden szem meglátja őt, még akik őt által
szegezték is; és siratja őt e földnek minden nemzetsége. Úgy van. Ámen. Én
vagyok az Alfa és az Omega, kezdet és vég, ezt mondja az Úr, aki van és aki
vala és aki eljövendő, a Mindenható” (Jel.
1,7-8)
Énok is prófétált erről,
ahogy ez meg van írva: „Ezekről is
prófétált pedig Énok (jelentése: odaszánt,
odaszentelt, kezdő), aki Ádámtól (jelentése: vörös földből való ember; a vörös) fogva a hetedik volt, mondván: Ímé eljött az
Úr az ő sok ezer (müriasz):
megszámlálhatatlan) szentjével (szent seregeivel). Hogy ítéletet tartson (kriszisz): megkülönböztetés, különbségtétel, döntés,
(meg)ítélés, ítélethozatal, ítélet, büntetés, igazságosság, válság, változás); mindenek felett, és feddőzzék (exelenkhó: megcáfol, rábizonyít, bizonyítékkal nyilvánvalóvá tesz, feltár valamit) mindazok ellen, akik közöttük istentelenek (Isten nélkül élők), istentelenségüknek minden cselekedetéért,
amelyekkel istentelenkedtek, és minden kemény (szklérosz: kemény,
durva, nyers, rideg, szigorú, kérlelhetetlen, kegyetlen) beszédért, amelyet az istentelen bűnösök/ként (hamartólosz: a célt eltévesztők) szóltak Őellene” (Júd. 1,14-15)
Ézsaiás is prófétál az Úr
eljöveteléről, és arról, hogy megöli az Úr az óembert, hogy feltámadjon az
újember:: „Mert ímé, az Úr eljő tűzben, s
mint forgószél az ő szekerei (harci kocsijai gyorsak), hogy megfizesse (rájuk zúdítja) búsulásában
az Ő (lángoló) haragját, és
megfeddését sebesen égő lánggal (és fenyítését lángoló tűzben). Mert az Úr tűzzel ítél és kardjával minden
(hús)testet (kardja mindenkit elér), és sokan lesznek az Úrtól megöltek” (Ésa. 66,13-16)
És az Úr kardjáról így
hangzik a bizonyságtétel: „Mert az
Istennek beszéde (logosz=Ige) élő és ható (élő energia), és élesebb
minden kétélű fegyvernél (kardnál), és elhat a szívnek és (és áthatol az elmének és) szellemnek, az ízeknek (ízületeknek) és a velőknek megoszlásáig
(szétválásáig), és megítéli a
gondolatokat és a szívnek indulatait (és szándékait). És nincsen oly teremtmény, amely nyilvánvaló nem volna (amely
rejtve volna) előtte, sőt mindenek
meztelenek és leplezetlenek (fedetlenek) annak szemei előtt, akiről mi beszélünk. (Neki kell majd számot
adnunk)” (Zsid. 4,12-13)
És ennek a „fegyvernek az
erejéről prófétál Dávid: „Az Úr szava
(phóné): egy hang, értelmes szó; kiáltás; a tagolt beszéd) tűzlángokat szór (Az ÚR hangjára lángok
törnek elő). Az Úr szava (hangja)
megrengeti (megremegteti) a pusztát, megrengeti (megremegteti) az Úr Kádesnek pusztáját. Az Úr szava
megborjaztatja a nőstény szarvasokat (Az ÚR hangja megriasztja a
szarvasokat), lehántja (letarolja) az erdőket, és az ő hajlékában mindene azt
mondja: dicső (templomában mindenki őt dicsőíti)!” (Zsolt. 29,7-9)
Ézsaiás bizonyságtétele a
prófétai szóról, amely szintén Isten kardja: „Hallgassatok reám, ti szigetek, és figyeljetek távol való népek
(nemzetek): anyám méhétől hívott el az
Úr, anyámnak szíve alatt már emlékezett nevemről. Hasonlóvá tevé számat az éles kardhoz, keze árnyékában rejtett el
engem, és fényes nyíllá tett engemet, és tegzébe zárt be engem” (Ésa. 49,1-2)
És „Igazságban ítéli a gyöngéket (igazságosan ítél a nincstelenek
ügyében), és tökéletességben bíráskodik a
föld szegényei felett (és méltányosan dönt az ország szegényeinek
dolgában); megveri a földet szájának
vesszejével (logosz=Ige), és
ajkai lehével (pneuma=Szellemével)
megöli a hitetlent. Derekának övedzője az igazság lészen, és veséinek övedzője
(csípőjének öve pedig) a hűség” (Ésa. 11,4-5)
Már Bemerítő János így hirdeti az Úr Jézus Krisztust: „Én ugyan vízbe merítelek be titeket
megtérésre [hogy más felismerésre térjetek; a gondolkozás(mód)
megváltoztatás végett], de aki utánam jő,
[a nyomomba lép], erősebb
[hatalmasabb] nálamnál, akinek saruját
hordozni sem vagyok méltó [alkalmas; megfelelő]; Ő Szent Szellembe és tűzbe merít
be majd titeket” (Mát. 3,11)
És Pál apostolon keresztül
jelenti ki a Szent Szellem, hogy ez mit jelent:
„Avagy nem tudjátok-é, [hát
nem értitek] hogy [mi] akik bemerítkeztünk Krisztus Jézusba, az ő halálába merítkeztünk be? Eltemettettünk
[azaz
szellemben hasonlóvá váltunk] azért
Ővele együtt a bemerítés által a halálba: hogy miképpen feltámasztatott
[életre kelt] Krisztus a halálból [a
halottak közül] az Atyának dicsősége [fényessége, ragyogása] által, azonképpen mi is új életben [állapotban] járjunk. Mert ha az ő
halálának hasonlatossága szerint Ővele eggyé lettünk [egybenőttünk; egyesültünk] bizonyára
feltámadásáé szerint is azok leszünk. [feltámadásával is összenőttekké
leszünk].
Tudván azt, hogy a mi ó emberünk Ővele megfeszíttetett [oszlopra feszíttetett] hogy
megerőtlenüljön [teljesen
működésképtelenné, erejét vesztetté legyen] a bűnnek teste, (amartias szóma: a céltévesztett én) [megsemmisüljön (elpusztuljon; tétlenné; tehetetlenné váljon)
a bűn hatalmában álló (a céltévesztett)
test (szóma = én)] hogy ezután
ne szolgáljunk [ne legyünk rabszolgája] a
bűnnek. [ne legyünk a
céltévesztés) rabszolgái]. Mert aki [így] meghalt, felszabadult a bűn alól. [megigazult; igazságossá lett;
(felmentést nyert) a bűntől, a cél ELVÉTÉSÉTŐL)]. Hogyha
pedig meghaltunk Krisztussal, hisszük, hogy [együtt] élünk [továbbra] is Ővele” (Róm.
6,3-8)