Készítette: Sipos Lajos
2013. február 13.
2013. február 12.
Hit – remény - szeretet
„A reménységből élők sokkal
messzebbre látnak.
A szeretetből élők sokkal
mélyebbre látnak.
A hítből élők mindent más
színbe látnak” (Lothár Zenetti)
Rick Warren: Kerüld a kísértést
"Kerüljük a kísértést! Ez puszta józanész kérdése. Ne hozzuk
magunkat olyan helyzetbe, ahol kísértés érhet bennünket. Ha valakinek alkohol
problémája van, ne menjen kocsmába. Ha fogyni akarunk, ne pakoljuk tele a hűtőt
jégkrémmel. Tegyünk meg minden szükségeset, hogy elkerülhessük a
kísértést."
Carl Eichhorn: Két keresõ lélek
Ekkor Jézus hátrafordult és látta, hogy két tanítvány követi és
így szólt hozzájuk: Mit kerestek? (János 1, 38)
János és András, e két istenkeresõ ember elõzõleg Keresztelõ
Jánoshoz csatlakoztak s most Jézus felé fordulnak. Keresztelõ János
bizonyságtétele: "Íme, az Isten Báránya!" adta ehhez az indíttatást.
Az a prédikáció, mely a lelkeket nem indítja keresésre s a keresõket nem segíti
abban, hogy találjanak, teljesen értéktelen, még ha szépen hangzó és érdekes
is. Átütõ
ereje igazán csak Jézusról, az Isten Bárányáról való bizonyságtételnek van, aki
magára vette s ezzel elvette a világ bûnét. Az Isten Bárányáról való
bizonyságtétel annyira mélyen belevésõdött annakidején János apostol szívébe,
hogy késõbb evangéliumában és a Jelenések könyvében fõleg Jézusnak ezt a képét
állítja elénk.
Jézus megfordult. Érezte, hogy két keresõ lélek közelít hozzá.
Tulajdonképpen õ kereste azokat. Meg akarta õket nyerni. Komoly, lelkiismeretbe
vágó kérdést tesz fel nekik: "Mit kerestek?" - A világban az emberek
mindent megtesznek, ha kell erõszakoskodnak is, csakhogy másokat megnyerjenek
valamiféle ügynek, irányzatnak. Az Isten országa esetében másként van ez. Soha
sem szabad a lelkeket rábeszéléssel "lerohanni". Ki-ki elõtt váljék
világossá, hogy valóban vágyik-e Isten és a mennyei javak után.
Te mit keresel Jézusnál? Talán inkább külsõ segítséget testi
szükségeidre? Akkor csalódás ér majd. Külsõ emberünk nem talál jólétet
Jézusnál, sokkal inkább szomorúságot és szenvedést; tisztesség helyett
gyalázatot. Nehéz ezt megérteni. Jézus korában a zsidók is inkább csak a római
uralom alól szerettek volna megszabadulni s nem a bûn uralma alól.
De aki ezzel az égetõ kérdéssel jön: "ó, én nyomorult
ember, kicsoda szabadít meg engem...?" - annak Jézus azt mondja:
"jöjj és lásd meg!" És vele is az történik majd, mint a két
tanítvánnyal: "elmentek... meglátták... nála maradtak." Nem hagyták
el többé Jézust. Lelkük legmélyebb vágyakozását lecsillapította. Felejthetetlen
maradt számukra az az óra, mikor Jézus szemébe nézhettek. "Körülbelül tíz
óra volt" (délután négy óra) - írta le János vagy 60 évvel késõbb
evangéliumában. S e hosszú idõszak alatt Jézus mindig csak nagyobb és
nélkülözhetetlenebb lett számára. Az igazi keresésbõl megtalálás, majd újabb
keresés és még teljesebb megtalálás lesz.
Carl Eichhorn: "Isten műhelyében" c. könyvéből
http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/eichorn?ho=1&nap=17
Joel Osteen: Ő látja, ami veled történik
31,8 Ujjongva örülök hűségednek, mert látod nyomorúságomat,
ismered lelkem szorongásait. (Zsoltárok)
Isten mindent lát, ami veled történik, de nem csak látja,
hanem törődik is vele! Látott minden rossz dolgot, ami veled történt, minden
helyzetnek a szemtanúja volt, amikor igazságtalanul bántak veled. Izraelnek azt
mondta: „Láttam a gyötrődésedet, láttam milyen rosszul bántak veled az
egyiptomi fogság 430 éve alatt. Azért jöttem, hogy megszabadítsalak”. Amikor Isten
kihozta őket a szolgaságból, nem jöttek üres kézzel, mert Isten miatt az
ellenségeik arannyal és ezüsttel látták el őket. Isten kiállt értük és érted is
ki fog állni!
Lehet, hogy valaki rosszat tett ellened mostanában. Könnyen
haragossá és keserűvé válhatnál és az egész életedet azzal tölthetnéd, hogy
bosszút állj. Azonban, ha átadod Istennek, és hagyod, hogy Ő intézze el a maga
módján, akkor az Igéből tudhatod, hogy Ő kétszeresen kárpótolni fog (Ézsaiás
61:7)! Isten most is lát, hogy hol vagy, és látja a szíved vívódásait. Add át
Neki ezeket a küszködéseket és hagyd, hogy jutalmul betöltse rajtad örökkévaló
ígéreteit.
Mennyei Atyám, úgy döntök, hogy átadom Neked szívem minden
küszködését. Elengedem a rosszat és a bántásokat, melyet ellenem követtek el.
Úgy döntök, hogy megbocsátok. Te legyél, Aki kiáll értem, mert tudom, hogy
szeretsz és törődsz velem. Jézus nevében. Ámen.
Joel Osteen
AMIKOR GYŰLÖLÖK
1 Gyermekeim, ezt azért írom nektek, hogy ne vétkezzetek; ha
pedig vétkezik valaki, van pártfogónk az Atyánál: az igaz Jézus Krisztus, 2 mert
ő engesztelő áldozat a mi bűneinkért; de nemcsak a mienkért, hanem az egész
világ bűnéért is. 3 És abból tudjuk meg, hogy ismerjük őt, ha megtartjuk az ő
parancsolatait. 4 Aki azt mondja: ismerem őt, de nem tartja meg parancsolatait,
az hazug, és abban nincs meg az igazság, 5 aki pedig megtartja az ő igéjét,
abban igazán teljessé lett az Isten szeretete. Ebből tudjuk meg, hogy őbenne
vagyunk. 6 Aki azt mondja, hogy őbenne van, annak magának is úgy kell élnie,
ahogyan ő élt. 7 Szeretteim, nem új parancsolatot írok nektek, hanem egy régi parancsolatot,
amely kezdettől fogva megvan nálatok: ez a régi parancsolat az az ige, amelyet
hallottatok. 8 Viszont új parancsolatot írok nektek: azt, ami igaz őbenne és
tibennetek, hogy múlik a sötétség,
és már fénylik az igazi világosság. 9 Aki azt mondja, hogy a
világosságban van, de gyűlöli a testvérét, az még mindig a sötétségben van. 10
Aki szereti a testvérét, az a világosságban van, és nincs benne semmi
megbotránkoztató; 11 aki pedig gyűlöli a testvérét, az a sötétségben van, és a
sötétségben jár, és nem tudja, hova megy, mert a sötétség megvakította a
szemét” (1Jn 2,1-11)
AMIKOR GYŰLÖLÖK
Aki gyűlöli a testvérét, az a sötétségben jár, és nem tudja,
hova megy, mert a sötétség megvakította a szemét. (1Jn 2,11)
Miközben a gyermekkoromban ért bántalmazások miatt
imádkoztam, mély gyűlöletet éreztem azok iránt, akik bántottak engem. Azután
bűntudatot éreztem, amikor arra gondoltam, hogy keresztyénként nem lenne szabad
gyűlölnöm. Később az 1Jn 2,1-11-et olvasva, még inkább megerősödött bennem az,
hogy ha gyűlölök, a sötétben járok.
Idővel rájöttem egy különbségre. A gyűlölet érzése -
hasonlóképp minden más érzéshez - semleges. A bántalmazások emlékei miatt
érzett kemény gyűlölet is természetes. Amit az érzésekkel teszek, az számít.
Szítom-e magamban a gyűlöletet? Neheztelek-e valakire vagy megkeseredek?
Teljes szívemből olyan akartam lenni, mint Krisztus. Akkor
rájöttem, hogy ha nem kérem Isten segítségét, hogy segítsen megszabadulni a
bántalmazásból fakadó emlékektől, és megbocsátani azoknak, akik bántottak, a
sötétben járok.
Sokáig gyötrődtem a gyűlölet, a düh, és a megkeseredés
érzésével, mielőtt át tudtam adni azokat Istennek. Végül azonban rájöttem, hogy
mások gyűlölése egyedül engem sebez, nem őket. Amikor elengedtem ezeket az
érzéseket, Isten Lelke meggyógyított, és a gyűlölet helyére szeretet adott.
Imádság: Atyánk, segíts feladni a gyűlöletet és a
megkeseredést, és megbocsátani azoknak, akik bántottak. Ámen.
Isten gyógyulást kínál a legmélyebb sebekre is.
anda Viola (Kalifornia, USA)
Oswald Chambers: AZ ELHANYAGOLT TITOK
"Az én országom (királyságom) nem e világból való"
(Jn 18,36).
Napjainkban az Úr Jézus Krisztus legnagyobb ellensége a
gyakorlati munkáról alkotott olyan elgondolás, amely nem az Újszövetségből,
hanem a világi gyakorlatból születik. Ebben felülkerekedik a szüntelen
erőkifejtés és tevékenykedés, de nincs helye az elmélyült kapcsolatnak
Istennel. Nem jó helyen van a hangsúly. Jézus azt mondta: "Az Isten
országa nem szemmel láthatólag jön el, hanem az Isten országa tibennetek
van" - titokzatosan, elrejtetten. A keresztyén munkások sokszor túlságosan
a kirakatban élnek. Jézus Krisztus királyságának ereje, lényege a vele való
személyes viszonyon alapul, nem a nyilvánosság előtti hasznosságunkon múlik.
Meg kell szabadulnunk a vallásos korszellemtől. Urunk
életében semmi sem volt az izgalmas aktivitásnak abból a hajszájából és
rohanásából, amit mi olyan nagyra tartunk. A tanítványnak pedig olyannak kell
lennie, mint Mestere. Jézus Krisztus királyságának központi ügye a vele való
személyes kapcsolat, nem az, ami általában hasznosnak tűnik az emberek
szemében.
Egy bibliaiskolának nem a gyakorlati tevékenységben rejlik
az ereje, hanem abban a tényben, hogy a hallgatók magukba szívhatják Isten
igazságát. Talán sejtelmed sincs róla, merre szándékozik Isten irányítani
körülményeidet, nem tudod, hogy akár otthon, akár idegenben milyen erőpróbák
várnak rád. De ha szétszórod erődet a túlzott tevékenységben, ahelyett hogy
Isten megváltásának nagy alapvető igazságaiban elmerülnél, kimerülsz a
túlerőltetésben, és amikor majd jönnek a nehézségek, nem tudsz helytállni. De
ha most idődet arra fordítod, hogy Istenben alapot vegyél és gyökeret eressz -
ez a világ szerint a "nem gyakorlati" vonal -, akkor hű maradsz majd
hozzá, bármi történjék is, és tud használni.
Oswald Chambers "Krisztus mindenek felett" c.
könyvéből
http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers
A mi felelősségünk
"A próféták nem használtak kétértelmű szavakat, amikor
Isten igazsága forgott kockán. Bátor elszántsággal maradtak hívek az Úrhoz. Az
apostolok is haraggal fordultak szembe minden olyan kísérlettel, amely meg
akarta fosztani az Urat a dicsőségtől. A mártírok inkább meghaltak, semhogy
hűtlenek legyenek Isten Fiához. Isten tetszését keresték, s nem az emberekét.
Mi felelősek vagyunk azért, hogy az Úrhoz minden dologban hűek legyünk, és
mindent elvessünk, ami Krisztus keresztjének ellensége."
Pásztor Chris: Az Úr halálának hirdetése·
Készítette: József Balogh
„Mert valamennyiszer eszitek e kenyeret és isszátok e pohárt, az Úrnak
halálát hirdessétek, amíg eljövend (1 Kor. 11:26).
“Hirdessétek”szó a King James változatban a görög “kataggello”-ból
ered, jelentése kinyilvánítani, kijelenteni, megvallani, vagy hangosan
kikiáltani. Az “Úr halálának hirdetése” azt jelenti, hogy jelentsük ki,
hirdessük a halálát, amíg vissza nem jön. Nem morognunk kell a halála miatt, hanem ünnepelni és kiabálni; kijelenteni.
Ugyanis van jó Jézus
halálában. Pál Apostol elmagyarázta a Mester parancsát az úrvacsorai
közösségre vonatkozóan, az 1 Korinthus levél 11:25 igeversben, amikor is
azt mondta:
“Hasonlatos képpen a pohárt is vette, minekutána vacsorált volna, ezt
mondván: E pohár amaz új testamentom az én vérem által; ezt cselekedjétek, valamennyiszer isszátok az én emlékezetemre.”
“Hasonlatos képpen a pohárt is vette, minekutána vacsorált volna, ezt
mondván: E pohár amaz új testamentom az én vérem által; ezt cselekedjétek, valamennyiszer isszátok az én emlékezetemre.”
Ez nagyon fontos. Mit is
jelent számunkra ma mindez? Először olvassuk el a Zsidó levél 9:16-17
versszakokat: “Mert a hol végrendelet van, szükséges, hogy a végrendelkező
halála
bekövetkezzék. Mivel a végrendelet holtak után jogerős, különben pedig, ha él a végrendelkező, éppen nem érvényes.”
bekövetkezzék. Mivel a végrendelet holtak után jogerős, különben pedig, ha él a végrendelkező, éppen nem érvényes.”
A végrendelet egy akarat, és az akarat csak akkor teljesül, vagy lép érvénybe, amikor a végrendelkező meghal. Jézus Krisztus halála érvénybe léptette az Új Szövetséget. Sajnos, a legtöbb ember nem ismeri, mit örökített az emberre ez a végrendelet.
Jogot ad az örök élethez,
védelemhez, bővölködéshez,
győzelemhez, szabadsághoz és isteni egészséghez ,az üdvösség minden áldásához.
győzelemhez, szabadsághoz és isteni egészséghez ,az üdvösség minden áldásához.
Minden alkalommal, amikor veszed az Úrvacsorát, kinyilvánítod a Mester halálát, és kijelented mindazokat a csodálatos áldásokat, amelyeket a helyetted elszenvedett halál következtében, Általa birtokolsz.
Hidd el,fogadd el,valld meg az Igét,mert amit kimondasz, azt kapod meg. Bármi is legyen a vágyad ma,mondd: “Megkaptam a Jézus Nevében”. Fordítsd hasznodra mindazt amit az Úrvacsora jelent a számodra.
2 Megvallás
Ünneplem a szabadság, győzelem, egészség és siker életét, amelyet Jézus Krisztusban birtokolok, akinek a teste értem megtöretett és vére a bűneim bocsánatára kiontatott! Isten igazsága lettem Általa, uralkodok és győzedelmeskedek életem minden napján. Halleluja!
Ünneplem a szabadság, győzelem, egészség és siker életét, amelyet Jézus Krisztusban birtokolok, akinek a teste értem megtöretett és vére a bűneim bocsánatára kiontatott! Isten igazsága lettem Általa, uralkodok és győzedelmeskedek életem minden napján. Halleluja!
TOVÁBBI TANULMÁNYOK: Ezsaiás proféta könyve 53:3-5
Dr Kováts György HARCBAN MENT VÉGBE - 19. (nem azt jelenti, hogy...)
Ján 16:33 Azért beszéltem ezeket néktek, hogy békességetek legyen énbennem. E
világon nyomorúságtok (thlipszisz) lesz; de BÍZZATOK (tharszeó): én meggyőztem
(nikáó – LEGYŐZTEM) a világot (koszmosz).
Az, hogy e világon „nyomorúságunk” lesz, NEM AZT JELENTI, hogy…
1./ NEM AZT JELENTI, hogy „ez Isten akarata” – NEM AKARJA.
De lesz. Tény. Az ördög még nem ment nyugdíjba. Van ellenséges aktivitás. Ez pedig mindig ellene fog menni annak, amit az Úr akar és végez emberein keresztül.
2./ NEM AZT JELENTI, hogy ennek végbe kell mennie, és ezért „nincs kiút, nincs megoldás, nincs szabadítás, nincs válasz ezekre”! NEM EZT JELENTI!
A te Istenednél MEG VAN A MEGOLDÁS! Ha te a hit által kéred, igényled, MEG IS KAPOD, hiszen EZÉRT mondta el, hogy legyőzte a világot. Nem a világé – a thlipsziszé az utolsó szó!
3./ NEM AZT JELENTI, hogy „hiába bizakodj”.
A te Urad nem egy „vallásos” Isten. Nem olyan, aki azt mondja, hogy „bízni kell, mindig bízni kell” – és közben pedig arra gondol, hogy „jobb, ha bízol, mintha nem, bár úgysem lesz megoldás…”! A te Urad EGYÁLTALÁN NEM ILYEN! Ez egy hazugság lenne. Hazug vigasz. A te Istened ilyet sohasem mond.
Ha Ő azt mondja, hogy BÍZZÁL (!), (és ez egy erőteljes bíztatás, nagyon erőteljes kifejezéssel), akkor ennek VAN ALAPJA!
Nem hiába bizakodsz, ez nem hazug reménység! Nem csalfa, vak remény, hanem VALÓSÁGOS erő. A hit ereje benned. És amire támaszkodik, az is VALÓSÁGOS, az Úr Jézus valóságos szabadítása. Ezért mondja, hogy ne add fel a bizalmadat. Ne hátrálj meg. Van szabadítás. Van jogos reménység. Mert van Szabadítód! Olyan, aki LEGYŐZTE a világot (annak minden erejével – az ördög minden erejével – együtt!).
Kenneth E. Hagin - A megtestesült kijelentés
Készítette: Bölcsesség Biblia
Monda néki Jézus… aki engem látott, látta az Atyát… — JÁNOS 14,9.
Az ember — beleszületve a sátán uralta világba — természeténél fogva nem ismerte Teremtõjét. Ádám bûne óta — amikor az ember halottá vált szellemében — Isten és az ember szellemileg elkülönült.
Az embernek kikerülhetetlen szüksége volt a megtestesülés. Jézus Krisztus megtestesülése — Isten megjelent hústestben — megadta a világ számára Isten természetének valóságos megismerését. A szellemileg halott emberek nem tudták megismerni a Teremtõ természetét, a tõle származó kijelentés nélkül.
Istent úgy képzelték el, mint egy riasztó, kegyetlen, furcsa, erkölcsön felüli, távoli, valami személytelen energiát, de sohasem gondoltak Rá úgy, mint a szeretet Istenére — a szeretõ mennyei Atyára.
„Milyen is Õ valójában?” — kutatják az emberek. Kedves Barátaim, ha meg akarjátok tudni, milyen az Isten valójában — csak nézzetek Jézusra!
Megvallás: Én láttam Jézust Isten Igéjének a kijelentésében. Ezért, én láttam az Atyát. Tudom, hogy milyen az Atya. Õ pontosan olyan, mint Jézus! Õ a szeretet Istene. Õ egy Atya Isten. És, Jézusnak köszönhetõen, Õ az én Atyám.
Én az Õ tulajdon gyermeke vagyok. Túláradóan hálás vagyok ezért a hatalmas megváltási tervért, amelyben az én Atyám kijelentette magát a világ számára!
Az ember — beleszületve a sátán uralta világba — természeténél fogva nem ismerte Teremtõjét. Ádám bûne óta — amikor az ember halottá vált szellemében — Isten és az ember szellemileg elkülönült.
Az embernek kikerülhetetlen szüksége volt a megtestesülés. Jézus Krisztus megtestesülése — Isten megjelent hústestben — megadta a világ számára Isten természetének valóságos megismerését. A szellemileg halott emberek nem tudták megismerni a Teremtõ természetét, a tõle származó kijelentés nélkül.
Istent úgy képzelték el, mint egy riasztó, kegyetlen, furcsa, erkölcsön felüli, távoli, valami személytelen energiát, de sohasem gondoltak Rá úgy, mint a szeretet Istenére — a szeretõ mennyei Atyára.
„Milyen is Õ valójában?” — kutatják az emberek. Kedves Barátaim, ha meg akarjátok tudni, milyen az Isten valójában — csak nézzetek Jézusra!
Megvallás: Én láttam Jézust Isten Igéjének a kijelentésében. Ezért, én láttam az Atyát. Tudom, hogy milyen az Atya. Õ pontosan olyan, mint Jézus! Õ a szeretet Istene. Õ egy Atya Isten. És, Jézusnak köszönhetõen, Õ az én Atyám.
Én az Õ tulajdon gyermeke vagyok. Túláradóan hálás vagyok ezért a hatalmas megváltási tervért, amelyben az én Atyám kijelentette magát a világ számára!
Megszokottság
Készítette: Teológia Mennyei Maflás
Megszokottság lehet a keresztény életedben is. Mikor a reggeli imáidat már rutinból mondod, vagy épp csak testileg vagy ott az Istentiszteletet megelőző dicsőítésen.
Mondhatod megszokásból is, hogy Isten áldjon.Vagy lehetsz épp a feleségeddel is megszokott.
Ez az az állapot, amikor kezdesz vallásos lenni. A hited a megszokott cselekedeteid veszik át.A függőleges kapcsolatod romlott meg minden bizonnyal. Ha az működik, a vízszintesek is szoktak.
Egyszerű is lehet ebből kilépni. Gondolja át az ember, hogy ma miért lehet hálás az Úrnak, vagy a héten, a hónapban...stb. Azt nem lehet rutinból csinálni. Abban ott van az ember személyesen is Istennel.
Fordulj az Úrhoz bizalommal.
Isten áldjon titeket
Mondhatod megszokásból is, hogy Isten áldjon.Vagy lehetsz épp a feleségeddel is megszokott.
Ez az az állapot, amikor kezdesz vallásos lenni. A hited a megszokott cselekedeteid veszik át.A függőleges kapcsolatod romlott meg minden bizonnyal. Ha az működik, a vízszintesek is szoktak.
Egyszerű is lehet ebből kilépni. Gondolja át az ember, hogy ma miért lehet hálás az Úrnak, vagy a héten, a hónapban...stb. Azt nem lehet rutinból csinálni. Abban ott van az ember személyesen is Istennel.
Fordulj az Úrhoz bizalommal.
Isten áldjon titeket
Áldott vagy?
| Jorsits Attila
Az áldás sokat emlegetett keresztény fogalom, nem is nagyon jut eszünkbe definiálni. Pedig ha elgondolkodunk a jelentésén, gazdag tartalomra találunk.
Gyakran kívánjuk Isten áldását egymás életére, munkájára, szolgálatára, és különböző liturgiák során gyakran áldanak meg minket. De tudjuk, hogy mit kívánunk ilyenkor, és mit kapunk az áldásban? A köznyelvben az áldás egyfajta isteni segítséget, gondviselést jelent. Aki áldott, azt segíti, annak gondját viseli Isten. Ez a meghatározás korántsem teljes, mert bár az áldás magában foglalja a segítséget és a gondviselést, detöbbet is jelent azoknál. A Bibliában első alkalommal a Teremtés könyvében, az állatok megáldásánál szerepel:
Azután megáldotta őket Isten: Szaporodjatok, sokasodjatok… (1Móz 1,22a)
Később az emberekre vonatkozóan is ugyanezt olvassuk:
Isten megáldotta őket, és ezt mondta nekik Isten: Szaporodjatok, sokasodjatok… (1Móz 1,28a)
A szaporodás és sokasodás nemcsak egy parancs, hanem az áldás tartalma és következménye. Jézus is áldással szaporítja meg a kenyeret, amikor enni ad a sokaságnak:
Ekkor megparancsolta a sokaságnak, hogy telepedjenek le a fűre, aztán vette az öt kenyeret és a két halat, feltekintett az égre, megáldotta, megtörte a kenyereket és a tanítványoknak adta, a tanítványok pedig a sokaságnak. (Mt 14,19)
Ami áldott, az tehát sokasodik, gyarapszik.
Jézus Krisztus születése pedig így történt. Anyja, Mária jegyese volt Józsefnek, de mielőtt egybekeltek volna, kitűnt, hogy áldott állapotban van a Szentlélektől. (Mt 1,18)
Ezt a kifejezést nem csak Mária különleges helyzete miatt használja a Szentíró, hanem azért is, mert a gyermeket Isten áldásának tekinti a Biblia. Ez a gondolat továbbvezet bennünket az áldás lényegéhez:
Tanúul hívom ma ellenetek az eget és a földet, hogy elétek adtam az életet és a halált, az áldást és az átkot. (5Móz 30,19a)
A fenti idézet egy a héber költészetre jellemző paralelizmusbanazonosítja az áldást az élettel, ami a növekedés és gyarapodás alapfeltétele. Az áldottnak tehát konkrét és átvitt értelemben is élete van, legyen az ember, állat, cselekedet, szolgálat stb. Ha áldott, akkor gyarapszik, nem fogy el, nem hal meg, élete van. Jézus ezért nevezi az örök életet nyert embereket is áldottaknak:
Akkor így szól a király a jobb keze felől állókhoz: Jöjjetek, Atyám áldottai, örököljétek a világ kezdete óta számotokra elkészített országot. (Mt 25,34)
Mik az áldás feltételei? A héberben az
Így kívánom Neked, kedves Olvasó: Áldjon meg az Úr!
áldés a
letérdelszó közös tőről (
brk) fakad, mivel tartalmilag összefüggnek. Az áldott emberek, tettek, tervek mind az Isten előtti alázatban születtek és születnek ma is. Az áldás elnyerésének nincsenek különleges feltételei, az nem a nagyszerűség vagy az egyedülálló kipróbáltság kiváltsága. Egy valami azonban feltétlenül szükséges hozzá: az alázat. Csak aki alázattal járul az Úr elé, az tudja elfogadni, befogadni Isten ajándékát, az nyer áldást, vagyis életet mindenféle értelemben.
Így kívánom Neked, kedves Olvasó: Áldjon meg az Úr!
http://www.teologiablog.hu/aldott-vagy/
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)

.jpg)












