2012. április 7.
Ravasz László
A meghamisított kereszténység nagyobb ellensége a valódinak,
mint a pogányság, épp úgy, ahogy a beképzelt gazdagság sokkal rosszabb a
szegénységnél.
NAGYPÉNTEK
Zsoltár 100.
1 Hálaadó zsoltár. Ujjongjatok az ÚR előtt az egész földön!
2 Szolgáljatok az ÚRnak örömmel, vigadozva járuljatok színe elé!
3 Tudjátok meg, hogy az ÚR az Isten! Ő alkotott minket, az övéi
vagyunk: az ő népe és legelőjének nyája.
4 Menjetek be kapuin hálaénekkel, udvaraiba dicsérettel! Adjatok hálát
neki, áldjátok nevét!
5 Mert jó az ÚR, örökké tart szeretete, és hűsége nemzedékről
nemzedékre.
NAGYPÉNTEK
Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki
hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. (Jn 3,16)
Olyan elhatározással ébredtem, hogy szomorú napom lesz. Végül is
nagypéntek volt, amikor Jézus meghalt. A böjtölésen töprengtem, a
nagypénteki hagyományon, ami Krisztus követőit arra hívja, hogy a
szenvedésére emlékezzenek. De azután éhes lettem. Arra számítottam, hogy
odakint szomorkás idő van, de ahogy kinéztem az ablakon, csodálatos
tavaszi napban gyönyörködhettem. Egyszerűen nem bírtam nem jókedvű lenni.
Lementem a földszintre, és megpillantottam a lányom üzenetét. Arra
emlékeztetett, amit én szoktam mondani: "Isten szeret téged, és én is."
A szavai segítettek megérteni valamit.
Eszembe jutott, hogy múlt éjjel egy világos gondolattal ébredtem az
éjszaka közepén: Isten mennyire szeretett minket, ha feláldozta Jézust!
És mennyire szeret minket Jézus, ha képes volt elviselni ekkora kínt!
Hogyne tudnék örülni, amikor felfogom és érzem Isten szeretetét? Azon a
reggelen is öröm töltött el, mert nagypéntek jó alkalom az örömre.
A legelső nagypéntek szomorú volt, de azóta minden nagypéntek egy
boldog emlékeztető arra, hogy Jézus meghalt a bűneinkért, és húsvét
hajnalán legyőzte a halált értünk.
Imádság: Drága Urunk, köszönjük végső áldozatodat, amit mindnyájunkért
elvégeztél a legelső nagypénteken. Ámen.
Nagypéntek megmutatja, Isten mit tett megváltásunkért.
Bruce Bedingfield (Illinois, USA)
“Teremts bennem tiszta szívet…” – “Ne sérts meg, fiam!”
„Teremts bennem tiszta szívet, ó, Uram, az erős lelket
újítsd meg bennem! Ne vess el engem a Te orcád elől, Szent Lelkedet ne vond meg
tőlem!” (Zsolt 51,12-13).
Dávid megtérésként imádkozott így, miután vétkezett
Betsabéval.
Egy újszövetségi hívőnek azonban így imádkozni: „Ó, Istenem,
ne vess el a jelenlétedből! Ne hagyj el engem!” – sértés az ellen, amit Jézus
véghezvitt. Dávidnak nem volt olyan szövetsége, ami megígérte volna, hogy Isten
vele marad mindenkor. Az Ószövetség cselekedeteken alapult és Isten eszerint
jött, vagy távozott. Az ószövetségi emberek nem voltak újjászületve. Nem volt
örökkévaló megváltásuk, ahogy arról az Újszövetség beszél (Zsid 9,12-14). Jézus
viszont azt ígérte: „Nem maradok el tőled, sem el nem hagylak téged.” (Zsid
13,5). „Én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig.” (Mt 28,20).
Ha újjászülettünk, de nem érezzük Isten jelenlétét, és ezért
Dávid imáját imádkozzuk : „Az erős lelket újítsd meg bennem! Ne vess el orcád
elől, Szent Lelkedet ne vedd el tőlem!”, ezzel csak azt mutatjuk, hogy nem
értettük meg, milyen kiváltságokkal jár a szövetségünk. Hitetlenek vagyunk –
nem hiszünk az Újszövetségben!
Ahelyett, hogy hitetlenségben imádkozunk, és utána
csodálkozunk, hogy miért nem látunk eredményt, imádkozzunk inkább hitben! A hit
imája gyógyítja meg a beteget (Jak 5,15). A hit imája hoz szabadulást és
örömöt.
Így imádkozzunk: „Édesatyám, nem érzem, hogy itt vagy. Semmi
kézzelfoghatót nem tapasztalok a jelenlétedből az életemben. Minden kiszáradt.
De Igéd azt mondja, hogy soha nem hagysz el, és nem távozol el tőlem, ezért
tudom, hogy itt vagy. Tudom, hogy életem problémái nem tőled vannak. Tudom,
hogy nem hagytál el engem. Kérlek, segíts meglátnom, mit tettem, ami azt okozta,
hogy elfordultam tőled. Miközben kereslek, kérlek, segíts felszabadítani azt az
életet, amit nekem adtál. Tudom, hogy Szent Szellemed itt van. Tudom, hogy
áldásaid még mindig az enyémek. Hiszem, hogy fel fognak szabadulni. Nem érem be
mással.” Na, ez a hit imája!
Oswald Chambers: ISTEN ÉS A BŰN ÖSSZECSAPÁSA
"Aki a mi bűneinket maga vitte fel testében a
fára" (1Pt 2,24).
Jézus keresztje Istennek a bűn felett mondott ítéletét
hirdeti. Semmiképpen se tűrd meg Krisztus keresztjével kapcsolatban a
vértanúság gondolatát. A kereszt nagyszerű győzelem volt, amely a poklot
alapjáig megrendítette. Nincs semmi biztosabb sem az időben, sem az
örökkévalóságban, mint amit Jézus Krisztus véghezvitt a kereszten: helyes
kapcsolatba hozta az emberi nemzetséget Istennel. Az emberi élet alapjává a
megváltást tette. Minden embernek utat nyitott, hogy belépjen az Istennel való
közösségbe.
A kereszt nem véletlenül jutott Jézusnak: Ő azért jött. Ő az
a "Bárány, aki megöletett e világ alapjának felvettetése előtt".
Testté lételének (Jn 1,14) egyetlen értelme és célja a kereszt. Őrizkedj attól,
hogy a "testben megjelent" Istent elválaszd a "bűnné lett"
Isten Fiától. Már testté létele is a megváltás céljából történt. Isten azért
lett testté, hogy elvegye a bűnt. A kereszt az idő és az örökkévalóság
középpontja, s mindkettő talányát megoldja.
A kereszt nem egy ember keresztje, hanem Isten keresztje, és
Isten keresztje soha nem válhat emberi tapasztalattá. A kereszt Isten
természetének kiábrázolása, kapu, amelyen át minden ember közösségbe juthat
Istennel. Amikor eljutottunk a keresztig, nem tudunk keresztüllépni rajta; ott
maradunk abban az életben, amelynek a kereszt a kapuja.
A megváltás középpontja Jézus keresztje és ezért olyan
könnyű elnyerni az üdvösséget, mert Istennek nagyon sokba került. A kereszt az
a hely, ahol egy hatalmas csapással Isten egyesül a bűnös emberrel, úgyhogy
feltárul az életbe vezető út - a csapás pedig Isten szívét éri.
Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c.
könyvéből
Kovács Péter: HAZUGSÁGOK AMIKET BEFOGADOTT AZ EGYHÁZ
6. Hazugság: Krisztus minden emberben benne van, csak fel
kell ezt ismerniük
Sok hívő állandóan újabbnál újabb kijelentéseket akar
hallani. Ugyanúgy, mint az athéni emberek, akik semmi mással nem voltak
elfoglalva, mint valami újdonságoknak a hallgatásával. Ezzel két probléma van.
Az első gond az, hogy a hívők egy része nem vesz tudomást
arról a tényről, hogy egy kijelentés három forrásból eredhet: Istentől, az
embertől és az ördögtől. Úgy tesznek, mintha minden sugallat és kijelentés
csakis Istentől származhatna. Így viszont kiszolgáltatják magukat hitető
szellemeknek. Hogyha nagyon erőlteti az ember a kijelentéseket, akkor majd fog
adni neki az ördög.
A másik probléma pedig az, hogy egy új kijelentés sem
mondhat ellent a réginek, azaz a Bibliának, hanem összhangban kell lennie az
Igével. Ha ez a kritérium nem áll fenn, akkor egyértelműen hamis kijelentésnek
kell tekintenünk. Miért? Azért, mert a Szent Szellem nem skizofrén, hogy
egyszer ezt mondjon, egyszer azt. Isten az Ő Igéjében egyértelműen lefektette
az Ő akaratát, gondolatait, és Ő ezeknek soha nem fog ellentmondani!
Manapság divatos figyelmen kívül hagyni az Ige
kijelentéseit, és csak azokat felhasználni, amelyek alátámasztanak valamilyen
tézist. De önkényesen nem lehet megszűrni az Igét!
2 Tim. 4,3-4 Mert lesz idő, mikor az egészséges tudományt el
nem szenvedik, hanem a saját kívánságaik szerint gyűjtenek magoknak tanítókat,
mert viszket a fülök; És az igazságtól elfordítják az ő fülöket, de a mesékhez
oda fordulnak.
Lesz idő, - prófétálta Pál apostol – amikor az egészséges,
kiegyensúlyozott tanításokat nem fogják elviselni a hívők, hanem saját
kívánságaik szerint keresnek maguknak tanítókat, akik olyanokat mondanak, amik
tetszenek nekik, vagyis csiklandozzák a fülüket és a szívüket! Eközben észre
sem fogják venni, hogy tulajdonképpen mesékhez fordulnak oda, az igazságtól, az
Igétől pedig szépen elfordulnak közben. Úgy gondolom, hogy a mai korban
fokozottan érvényesek Pál szavai!
A címbeli kijelentés inkább tekinthető new age-s vagy
buddhista tanításnak, mint kereszténynek. Ugyanis az Ige egyértelműen állást
foglal ebben a kérdésben. Nézzük meg, mit mond a Biblia ezzel kapcsolatban.
Eféz. 2,12 Hogy ti, mondom, abban az időben Krisztus nélkül
valók voltatok, Izráel társaságától idegenek, és az ígéret szövetségeitől
távolvalók, reménységetek nem vala, és Isten nélkül valók voltatok e világon;
Pál apostolon keresztül a Szent Szellem kijelenti az efézusi
levélben, hogy megtérésük és újjászületésük előtt a hívők Krisztus nélkül,
Isten nélkül éltek a világban. Tehát egyértelmű az utalás arra, hogy mielőtt
hívő lesz valaki, addig Krisztus nélküli életet él, semmilyen formában nincs
közössége Krisztussal, még kevésbé lakik bennük Krisztus!
Róm. 8,9-10 Ti azonban nem test szerint éltek, hanem Lélek
szerint, ha Isten Lelke lakik bennetek. De akiben nincs a Krisztus Lelke, az
nem az övé. Ha pedig Krisztus bennetek van, bár a test a bűn miatt halott, a
Lélek életet ad az igazság által.
Ez az Ige hívőknek szól, és nem általában a világ
embereinek. Egyértelműen kijelenti az Ige, hogy akiben nincsen a Krisztus
Szelleme, az nem az Úré, az nem tartozik hozzá. Nyilván itt azokról beszél,
akik nem tekinthetők hívőknek bibliai értelemben, azaz nem születtek újjá. Ha
pedig Krisztus bennetek van, azaz hívők vagytok, akkor élni fogtok. Azért
mondja az Ige a ha szócskát, mert feltételhez van kötve az, hogy valakiben
benne lakozzon a Krisztus. Nem lakik automatikusan minden emberben!
Minden ember Isten teremtménye, de nem minden ember Isten
gyermeke! Kik az Isten gyermekei, kikben lakik Krisztus?
Ján. 1,12 Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak,
hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, a kik az ő nevében hisznek;
Azok az Isten fiai, akik befogadták Krisztust az életükbe és
a szívükbe hit által! Akik soha nem fogadták be Krisztust az életükbe, és soha
nem hittek ő benne, abban nem lakik a Krisztus. Milyen okból lakna ilyen
emberben?
Gal. 2,20 Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig
többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; a mely életet pedig most testben
élek, az Isten Fiában való hitben élem, a ki szeretett engem és önmagát adta
érettem.
Megtérése után mondhatta el Pál apostol magáról azt, amit
minden igaz hívő elmondhat vele együtt: élek többé nem én, hanem él bennem a
Krisztus. De megtérése előtt nem volt közösségben Krisztussal, nem élt benne a
felkent. Kizárólag a megtérés után, hit által lakik az emberi szívben Jézus
Krisztus.
Ef. 3,16-17 adja meg nektek dicsőségének gazdagsága szerint,
hogy hatalmasan megerősödjék bennetek a belső ember az ő Lelke által; hogy a
Krisztus lakjék szívetekben a hit által, a szeretetben meggyökerezve és
megalapozva
Ha minden emberben benne lakna a Krisztus, akkor
értelmetlenné válna a fenti Ige, ugyanis minek adjon olyat Isten, ami már
megvan? Pál apostol pedig azt kérte, hogy adja meg az Úr az efézusi hívőknek,
hogy Krisztus lakjon hit által a szívükben, az által, hogy megerősödnek a belső
emberben és meggyökereznek a szeretetben.
Ezek az Igék a teljesség igénye nélkül is egyértelművé
teszik a címben megfogalmazott állítás tarthatatlanságát. Az a kijelentés, hogy
minden emberben benne lakik a Krisztus, láthatjuk, hogy az Ige alapján hamis
állítás.
Folytatasa kovetkezeik:
7. Hazugság: "A viskó" című könyv közelebb visz
Istenhez
Készítette: Lisa Szanyel
Igaz barát
Volt két barát akik együtt jártak óvodába, iskolába és együtt vonultak be az
amerikai hadseregbe. Még a fronton is együtt harcoltak hazájukért.
Egy nap visszavonulás közben az egyik barát kapott egy halálos lövést,és felakadt a szögesdrótra. A másik barát mikor meglátta, azonnal a segítségére akart menni, de a parancsnoka ráförmedt.
- Ne menj ki a védett árokból, mert már úgyse tudsz rajta segíteni, még téged is lelőnek!
A barát meghökkent, de mihelyt el ment a parancsnoka, azonnal a barátjához rohant. Vállára vette és sietett vissza vele.
Menet közben ö is kapott egy halálos lövést. Minden erejét összeszedte és alig vonszolta magát mire vissza ért legjobb barátja holttestével, de beért a futóárokba.
A parancsnoka ismét ismét mondta neki;
- Ugye, megmondtam, hogy ne menj ki érte, mert már nem tudsz segíteni rajta. De nem hallgattál rám. Most te is meg fogsz halni vele együtt. Megérte ez neked?
A barát már annyit tudott mondani;
- Igen megérte, mert amikor oda mentem hozzá, így szólt!
Tudtam, hogy el jössz értem!
Egy nap visszavonulás közben az egyik barát kapott egy halálos lövést,és felakadt a szögesdrótra. A másik barát mikor meglátta, azonnal a segítségére akart menni, de a parancsnoka ráförmedt.
- Ne menj ki a védett árokból, mert már úgyse tudsz rajta segíteni, még téged is lelőnek!
A barát meghökkent, de mihelyt el ment a parancsnoka, azonnal a barátjához rohant. Vállára vette és sietett vissza vele.
Menet közben ö is kapott egy halálos lövést. Minden erejét összeszedte és alig vonszolta magát mire vissza ért legjobb barátja holttestével, de beért a futóárokba.
A parancsnoka ismét ismét mondta neki;
- Ugye, megmondtam, hogy ne menj ki érte, mert már nem tudsz segíteni rajta. De nem hallgattál rám. Most te is meg fogsz halni vele együtt. Megérte ez neked?
A barát már annyit tudott mondani;
- Igen megérte, mert amikor oda mentem hozzá, így szólt!
Tudtam, hogy el jössz értem!
Készítetette: Győzedelmes
Gyülekezet
2012. április 6.
Ige: Az Úr Jézus hívása
„Jöjjetek [gyertek]
énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok [akik kimerültetek] és
megterheltettetek [és teher alatt éltek],
és én megnyugosztlak titeket [és
megnyugvást (nyugalmat) adok nektek, megpihentetlek
(és felüdítlek) benneteket].
Vegyétek föl magatokra az én igámat [az én jármomat], és tanuljátok meg tőlem, hogy én szelíd és
alázatos szívű vagyok: és nyugalmat [és
megnyugvást] találtok a ti lelkeiteknek [vagyis magatoknak]
Mert
az én igám [az én jármom]
gyönyörűséges [boldogító; könnyű; hasznos; kellemes; és édes], és az
én terhem [amit
én teszek rátok] könnyű [és nem nehéz]” (Mát. 11,28-30)
Amint azt a prófétán keresztül már kijelentette az Úr:
„Mert megitatom a szomjú lelket (és
felüdítem a fáradt lelket), és minden
éhező (és elcsüggedt) lelket
megelégítek” (Jer. 31,25)
„Hát nem tudod-e és nem hallottad-e, hogy
örökkévaló Isten az Úr, aki teremté a föld határait (Ő a földkerekség
teremtője). Nem fárad, és nem lankad el;
végére mehetetlen (és kifürkészhetetlen) bölcsessége! Erőt ad a megfáradottnak, és az erőtlen erejét
megsokasítja (és nagyon erőssé teszi). Elfáradnak
az ifjak és meglankadnak, megtántorodnak (és megbotlanak) a legkülönbek (a
legkiválóbbak) is; De akik az Úrban
bíznak, erejük megújul, szárnyra kelnek, mint a saskeselyűk (mint a sasok),
futnak, és nem lankadnak meg, járnak, és
nem fáradnak el!” (Ésa. 40,28-31)
Dávid
megvallása: „Az Úr megőrzi az
alázatosokat (az együgyűeket, a kiskorúakat); én ügyefogyott voltam és megszabadított engem (elesett voltam, de ő
megsegített). Térj meg (hát térj
vissza) én lelkem (én bensőm) a te nyugodalmadba, mert az Úr jól tett
teveled (légy újból nyugodt, lelkem (én bensőm), mert jól bánt veled az
ÚR). Minthogy megszabadítottad lelkemet (és
megmentettél engem) a haláltól, szemeimet
a könnyhullatástól és lábamat az eséstől (az elbukástól): Az Úr orcája (színe) előtt fogok járni az élőknek földén” (Zsolt. 116,6-9)
Mert:
„Bő záport hintesz vala (és bőven
adtál esőt), oh Isten, a te örökségedre,
s a lankadót megújítod (és a fáradtat megerősíted) vala” (Zsolt. 68,10)
És
hogy ez hogyan történik, arról így szól Isten Igéje: „Az ünnep utolsó nagy napján pedig felállt Jézus és kiálta, mondván: Ha
valaki szomjúhozik, jöjjön én hozzám, és igyék. Aki hisz én bennem, amint az
írás mondotta, élő víznek folyamai ömlenek annak belsejéből. Ezt pedig mondja
vala a Szellemről, amelyet veendők valának az Őbenne hívők: mert még nem vala
(mert még nem adatott) Szent Szellem;
mivelhogy Jézus még nem dicsőíttették meg” (Ján.
7,37-39)
Akkor
következik be a hívő életében, hogy: „És
majd ama napon, amelyen nyugalmat ád néked az Úr fáradságodtól és
nyomorúságodtól és ama kemény szolgálattól, amellyel szolgálnod kellett.
(És amikor majd nyugalomra fordítja az ÚR fájdalmaidat, nyugtalanságodat és azt
a kemény szolgálatot, amelyet végezned kellett). E gúnydalt mondod Babilon királya felett, és szólsz: Miként lőn vége a
nyomorgatónak (a sanyargatónak), a
szolgaság házának (és az erőszaknak) vége
lőn! Eltörte az Úr a gonoszok pálcáját (és vesszejét), az uralkodóknak vesszejét (a zsarnokság botját)” (Ésa.
14,3-5)
Ezért
így figyelmeztet az apostol: „Óvakodjunk
tehát, hogy mivel megvan (de még nem teljesedett be) az ő nyugodalmába való bemenetel ígérete, (gondosan ügyeljünk arra,
hogy közülünk senki le ne maradjon erről, és) valaki közületek fogyatkozásban levőnek ne láttassék. Mert aki bement
az ő nyugodalmába, az maga is megnyugodott cselekedeteitől (munkáitól), amiképpen Isten is a magáéitól” (Zsid. 4,1.10)
Ige: Az Úré a hatalom öröktől fogva és örökké!
Amikor a hetven tanítvány győztesen
visszatért: „Azon órában örvendeze
(és így ujjongott) Jézus a Szent Szellem
által, és monda: Hálákat adok néked (és magasztallak), Atyám, mennynek és földnek Ura, hogy elrejtetted ezeket a bölcsek és
értelmesek elől, és a kisdedeknek megjelentetted (és felfedted a
gyermekeknek). Igen, Atyám, mert így volt
kedves te előtted (és így láttad jónak). Mindent nékem adott (át) az
én Atyám: és senki sem tudja, kicsoda a Fiú, csak az Atya; és kicsoda az Atya,
hanem csak a Fiú, és (az) akinek a
Fiú akarja megjelenteni” (Luk. 10,21-22)
Mert: „Az Atya szereti
a Fiút, és az ő kezébe adott mindent. Aki hisz a Fiúban, (annak) örök élete van; aki pedig nem enged (és
nem engedelmeskedik) a Fiúnak, nem lát
életet, hanem az Isten haragja marad rajta” (Ján. 3,35-36)
És: „Amiként te
hatalmat adtál néki minden (hús)testen
(vagyis minden halandó felett), hogy örök
életet adjon mindennek, amit néki adtál. Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek
téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust” (Ján. 17,2-3)
Pál apostol bizonyságtétele: „Mert mindent az ő lábai alá vetett [Isten]. Mikor
pedig azt mondja, hogy minden alája van vetve, nyilvánvaló hogy azon kívül [vagyis annak
kivételével], aki neki mindent alávetett.
[Aki a mindenséget alá rendelte]. Mikor
pedig minden alája vettetett, akkor maga a Fiú is alávettetik annak,
[vagyis Istennek] aki neki mindent
alávetett, hogy az Isten legyen minden mindenben. [Más fordítás: Amikor
azonban alá fogja rendelni a mindenséget, akkor majd maga a Fiú is alá fogja
rendelni magát Annak, aki a mindenséget alá rendelte, hogy az Isten legyen
minden mindenekben]” (1 Kor. 15,27-28)
A feltámadott Úr átadja ezt a hatalmat a kihívottak közösségének,
az eklézsiának: „És hozzájuk menvén
Jézus, szóla nékik, mondván: Nékem adatott minden hatalom mennyen és földön.
Elmenvén azért, tegyetek tanítványokká minden népeket, bemerítvén őket az
Atyának, a Fiúnak és a Szent Szellemnek nevében, Tanítván őket, hogy megtartsák
mindazt, amit én parancsoltam néktek: és ímé én tiveletek vagyok minden napon a
világ végezetéig. Ámen” (Mát. 28,18-20)
És hogy ez a hatalom – amelyet visszaad Istennek – a
Krisztusé, és az Ő testéé, vagyis az Eklézsiáé, a felkenté,– azaz a fiúé –
arról így beszél az Ige: „Sőt bizonyságot
tett valahol valaki, mondván: Micsoda az
ember, hogy megemlékezel ő róla, avagy az embernek fia, hogy gondod van
reá? Rövid időre kisebbé tetted őt az angyaloknál, dicsőséggel és méltósággal
koronáztad meg, mindent lába alá vetettél.” Ha ugyanis mindent alávetett neki,
akkor semmit sem hagyott, ami ne lenne neki alávetve. Most ugyan még nem
látjuk, hogy minden uralma alatt áll, azt azonban látjuk, hogy az a Jézus, aki
rövid időre kisebbé lett az angyaloknál, a halál elszenvedése miatt dicsőséggel
és tisztességgel koronáztatott meg, hiszen ő Isten kegyelméből mindenkiért
megízlelte a halált” (Zsid. 2,6-9)
Erről tesz bizonyságot a Szent Szellem Dávidon keresztül is:
„micsoda
a halandó - mondom -, hogy törődsz
vele, és az emberfia, hogy gondod van rá? Kevéssel tetted őt kisebbé Istennél,
dicsőséggel és méltósággal koronáztad meg. Úrrá tetted kezed alkotásain,
mindent a lába alá vetettél: Juhokat és mindenféle barmot, és még a mezőnek
vadait is; Az ég madarait és a tenger halait, mindent, ami a tenger ösvényein
jár. Ó, Urunk, mi Urunk! Mily felséges a te neved az egész földön!” (Zsolt. 8,5-10)
Hiszen Krisztus a fej, és az eklézsia – a kihívottak
gyülekezete, mely Uráról, Krisztusról neveztetik – az Ő teste: „És Ő a feje a testnek, az egyháznak: aki a
kezdet, elsőszülött a halottak közül; hogy mindenekben Ő legyen az első. Mert
tetszett az egész Teljességnek, hogy benne lakjék” „Mert Őbenne lakozik az istenségnek egész teljessége testileg. és
benne jutottatok el ti is ehhez a teljességhez, mert ő a feje minden
fejedelemségnek és hatalmasságnak” (Kol.
1,18-19; 2,9-10)
Ige: Az Úr Jézus kijelentése
„Bizony, bizony mondom néktek: Aki befogadja,
ha valakit elküldök, engem fogad be; aki pedig engem befogad, azt fogadja be,
aki engem küldött” (Ján. 13,20)
És: „Aki innotok
ád (nektek) egy pohár vizet az én
nevemben, mivelhogy a Krisztuséi vagytok, bizony mondom néktek, el nem veszti
az ő jutalmát (és el nem marad a jutalma)” (Márk. 9,41)
Mert: „Aki
titeket hallgat, engem hallgat, és aki titeket megvet (vagy elutasít), engem vet meg (és engem utasít el); és aki engem vet meg (és aki engem
elutasít), azt veti meg (és azt
utasítja el), aki engem elküldött” (Luk.
10,16)
A Szent Szellem egy történeten keresztül mutatja be,
hogy mi a jutalma annak, aki befogadja azt, akit az Úr küld. Nagy szárazság
volt a földön, és az Úr azt parancsolta Illésnek, hogy menjen Sareptába (jelentése:
olvasztóhuta; a tisztítás,
nemesítés helye).: „És felkelvén, elméne Sareptába, és mikor a város kapujához érkezett,
ímé egy özvegyasszony volt ott, aki fát szedegetett, és megszólítván azt, monda
néki: Hozz, kérlek, egy kevés vizet nékem valami edényben, hogy igyam. De mikor
az elment, hogy vizet hozzon, utána kiáltott, és monda néki: Hozz (nekem), kérlek, egy falat kenyeret is (magaddal
a) kezedben. Az pedig monda: Él az Úr, a
te Istened, hogy nincs semmi sült kenyerem. (és a te Istenedre, az élő Úrra
mondom, hogy nincs honnan vennem), csak
egy marok lisztecském van a vékában (vagyis a fazekamban), és egy kevés olajom a korsóban, és most egy
kis fát szedegetek, és haza megyek, és megkészítem azt magamnak és az én
fiamnak, hogy megegyük, és azután meghaljunk.
Monda pedig
néki Illés: Ne félj, (csak) menj el, cselekedjél a te beszéded szerint
(és tégy úgy, ahogyan mondtad). De
mindazáltal nékem süss abból először egy kis pogácsát (egy kis lepényt), és hozd ide (nekem). Magadnak és a te fiadnak pedig azután süss;
Mert azt mondja az Úr, Izráel Istene, hogy sem a vékabeli liszt el nem fogy
(és a lisztes fazék nem ürül ki), sem a
korsóbeli olaj meg nem kevesül (és az olajos korsó nem fogy ki) addig, míg az Úr, esőt ád a földnek színére.
És ő (vagyis az asszony) elméne, és
az Illés beszéde szerint cselekedék (az Illés beszéde szerint járt el), és evék mind ő, mind amaz (vagyis az
asszony), mind annak háznépe, naponként.
A vékabeli
liszt nem fogyott el (a lisztes fazék
nem ürült ki), sem pedig a korsóbeli olaj nem kevesült meg (az
olajos korsó sem fogyott ki), az Úrnak
beszéde (az Úrnak ígérete) szerint,
amelyet szólott Illés által” (1 Kir. 17,10-16)
Orbán Anikó: HÁLA
Örökké hálás leszek Atyám
hogy megszabadítottál,
pusztulás gödréből kivontál,
s átvittél Országodba.
Örökké hálás leszek
Istenem
mert olyan nagy szereteted,
hogy Jézust, Egyszülöttedet
értem kínos halálba adtad.
Örökké hálás leszek Megváltóm
amiért szeplőtelen véred kifolyt,
az ellenség kezéből kivásárolt,
hogy kegyelmeddel elárassz.
Hálás leszek Uram örökké
a keresztért,
hogy halálos ítéletem téged ért,
s ott sebeidben meggyógyultam.
Hálás leszek Úr Jézus örökké
kincseidért,
hogy halálod által örök életet szereztél,
a Menny kapuját megnyitottad.
Hálás leszek Neked örökké,
amiért értem bűnné lettél,
hogy Isten gyermekeként
bűn nélkül Trónod elé lépjek.
Örökre hálás leszek érte.
Írta: Orbán Anikó
Kenneth & Gloria Copeland: Ne szomorkodj!
Így térnek meg az Úrnak megváltottai, és ujjongás között
Sionba jönnek, és örökös öröm fejükön; vigasságot és örömöt találnak, eltűnik a
fájdalom és sóhaj [szomorúság]!
– Ésaiás 51:11
Tudtad, hogy hívőként meg vagy váltva a fájdalom és
szomorúság átkától Jézus Krisztus vére által? Épp úgy nem kell eltűrnöd ezeket,
mint ahogy a bűnt vagy a betegséget.
Édesanyám 1988 augusztusában költözött haza az Úrhoz, és
Isten hónapokkal előtte elkezdett engem a szomorúságról és a fájdalomról
tanítani. Minden alkalommal, amikor megmutatott valamit ezzel kapcsolatban,
gyakorlatba ültettem azt. (Mindig ezt kell tenned, ha Isten tanít valamire.
Kezdd el most gyakorolni, és amikor szükség lesz rá, addigra már tudsz benne
járni!)
Tehát nyolc és fél hónappal azelőtt, hogy édesanyám
hazaköltözött az Úrhoz, elkezdtem ellenállni a szomorúságnak. Elhatároztam,
hogy „nem bánkódom” . Az ördög azonnal támadást intézett az érzelmeim ellen.
De én azt mondtam: „Nem, ezt nem fogadom el. Hatalmat
gyakorlok az ilyen érzések fölött Jézus nevében. A testemet odaszántam az Úrnak
kedves áldozatul, ezért én csakis az Ő örömét fogadom el.” Majd elkezdtem az
Igét szólni, és hangosan dicsérni Istent.
Volt három nehéz napom, amíg így ellenálltam, aztán azok a
nyomasztó szellemek elmentek.
Azt mondom neked: ellen kell állnod a szomorúságnak és
fájdalomnak. Nem tartozik hozzád. Nem a te Mennyei Atyádtól származik. Lehet,
hogy egész éjszaka járkálni fogsz. De ne aggodalmaskodva és siránkozva járkálj,
hanem az Igét szóld, amíg az a nyomasztó szellem eltávozik, és az Úr öröme
érkezik hozzád.
Emlékeztesd magad arra, hogy ki vagy! Te vagy az, aki
vigasságot és örömöt találsz. Te vagy az, akitől a fájdalom és szomorúság
elmenekül. Te az Úr megváltottja vagy!
Igei olvasmány: Zsoltárok 97
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)