2012. február 9.
Az élet gondjairól
2012. február 8.
Ige: Mit jelent a test, és milyen következményei vannak, ha hústest szerint élünk
„Öldököljétek [sanyargassátok] meg azért a ti földi
tagjaitokat [Öljétek meg
tehát tagjaitokban azt, ami csak erre a földre irányul; Irtsátok ki tehát
tagjaitokból azt, ami földi; öljétek meg
magatokban a régi emberi természetet és annak minden megnyilvánulását]. Paráznaságot
[erkölcstelenséget;
fajtalanságot; szexuális bűnöket], tisztátalanságot,
bujaságot [bűnös szenvedélyt; érzéki
vágyakat], gonosz kívánságot [gonosz vágyat; a bűnös kívánságokat; rossz kívánságokat (gerjedelmet)] és
a fösvénységet [a
kapzsiságot; a telhetetlenséget; meg a gazdagság után
való vágyakozást, hiszen az a bálványimádás egyik fajtája], ami
bálványimádás. Melyek miatt jő az Isten haragja az engedetlenség fiaira” (Kol.
3,5-6).
Mert a paráznaság – akár fizikai, akár szellemi, vagyis
bálványimádás, - a test cselekedete. Arról pedig azt mondja az Úr: „Ne tévelyegjetek, Isten nem csúfoltatik
meg; mert amit vet az ember, azt aratándja is. Mert aki vet az ő (hús)testének,
a (hús)testből arat veszedelmet; aki pedig vet a Szellemnek, a Szellemből arat
örök életet” (Gal. 6,7-8).
Mert: „A testnek
cselekedetei [a hús tettei] pedig
nyilvánvalók [(phanerosz):
jól láthatók], melyek ezek: házasságtörés, paráznaság [(porneia):
házasságtörés, fajtalanság, prostitúció], tisztátalanság, bujálkodás [(aszelgeia): szemtelenség,
arcátlanság, kicsapongás, féktelenség, szemérmetlenség]. Bálványimádás, varázslás [(pharmakeia):
kuruzslás, boszorkányság babonaság;
mágia], ellenségeskedések [(ekhthra): gyűlölet,
gyűlölködés], versengések [(erisz):
viszály, veszekedés, vita; vetélkedés; harc, civakodás], gyűlölködések [féltékenység], harag [(thümosz): indulat,
düh, bosszúság], patvarkodások
[(eritheia): viszály, irigység, vetélkedés; (hivatalért
történő) versengés], visszavonások
[(dikhosztaszia): meghasonlás, széthúzás, elszakadás, lázadás],
pártütések [megosztottság;
pártoskodás; meghasonlás; versengések; szakadások]. Irigységek [(phthonosz): féltékenység, rosszindulat, gyűlölet], gyilkosságok, részegségek, tobzódások [vad mulatozás; lakmározás; dőzsölések] és ezekhez hasonlók:
melyekről előre mondom néktek [figyelmeztetlek
benneteket], amiképpen már ezelőtt is mondottam, hogy
akik ilyeneket cselekesznek [hogy
akik így élnek], Isten országának [Isten
Királyságának] örökösei nem lesznek.
Akik pedig Krisztuséi, a testet [a (hús)testet; bűnös természetüket
szenvedélyeivel, kívánságaival és vágyaival együtt] megfeszítették [(sztauroó): a szenvedélyt, indulatot vagy az önzést eltörli, kiirtja (legyőzi).
Minden olyan magatartás, amellyel az ember Krisztus megfeszítésének jegyében
megtagadja hústesti életét, és a világban őt körülvevő bűnt. (dr Varga
Zsigmond: Újszövetségi görög-magyar szótár 879. oldal: sztauroó)] indulataival
és kívánságaival együtt” (Gal. 5,19-21.24).
„Mert, ha (hús)test [kívánata] szerint éltek, meghaltok [minden
bizonnyal be fog következni a halálotok] de
ha a (hús)test cselekedeteit
[tetteit] a Szellem által megöldöklitek,
[a halálba viszitek; halálra juttatjátok] éltek.
[de ha a Szellemmel azt, amit a hús művel, megölitek, élni fogtok]”
(Róm. 8,13).
Mert Isten országába nem jutnak be, hanem: „… kinn maradnak az ebek és a bűbájosok
(a varázslók), és a paráznák és a
gyilkosok, és a bálványimádók és mindenki, aki szereti és szólja (és
cselekszi) a hazugságot. A gyáváknak
pedig és hitetleneknek, és utálatosoknak és gyilkosoknak, és paráznáknak és
bűbájosoknak (a varázslóknak), és
bálványimádóknak és minden hazugoknak, azoknak része a tűzzel és kénkővel égő
tóban lesz, ami a második halál” (Jel. 22,15; Jel. 21,8)
„Ti azért szeretteim előre tudván ezt,
őrizkedjetek, hogy az istentelenek (Isten nélkül élők) tévelygéseitől elragadtatva, a saját erősségetekből ki ne essetek;
Hanem növekedjetek a kegyelemben és a mi Urunknak és megtartó (üdvözítő) Jézus Krisztusunknak ismeretében. Néki
legyen dicsőség, mind most, mind örökkön-örökké (az örökkévalóságban). Ámen” (2 Pét. 3,17.18)
Ige: A farizeusokról (szektákról)
„Ezenközben
mikor sok ezerből álló [megszámlálhatatlan] sokaság [tömeg] gyűlt egybe [és gyűlt össze körülötte], (úgy)annyira, hogy egymást
letapossák [vagyis, hogy csaknem
legázolták egymást, először csak a tanítványaihoz kezdett beszélni, és] kezdé az ő tanítványainak mondani: Mindenekelőtt oltalmazzátok meg
magatokat [és vigyázzatok, óvakodjatok, és őrizkedjetek] a farizeusok [jelentése: elkülönülő,
elzárkózó („szeparatista”), vagyis kirekesztően vallásos férfiak zárt
csoportja, szektája] kovászától [a mindent átjáró, megerjesztő emberi magatartásától, és tanításától], mely a képmutatás [mert
ez csak szerepjátszás, tettetés, színlelés, és megtévesztés]* (Luk. 12,1)
*Mert: „Minden ő dolgaikat pedig csak azért cselekszik [minden tettüket az vezeti, és arra
törekszenek], hogy lássák [és bámulják] őket az emberek [és hogy feltűnjenek az embereknek]: mert megszélesítik az ő
homlokszíjaikat [imaszíjaikat,
és ezért tesznek magukra nagyobb imadobozt]; és megnagyobbítják az ő
köntöseik peremét [vagyis
szegélybojtjait, és hosszú bojtokat raknak magukra]” (Mát. 23,5).
Máté bizonyságtételében azoktól is óvja az Övéit az Úr, hogy
olyan szektáktól is óvakodjanak, amelyek vallási, és egyben politikai pártok
is: „Jézus pedig [figyelmeztette őket
és] monda nékik: Vigyázzatok és
őrizkedjetek [óvakodjatok] a
farizeusok [jelentése: (elkülönült,
elzárkózó; elválasztó). Kiemelkedően
vallásos férfiak zárt csoportja, szektája] és sadduceusok [politikai,
és egyben vallási párt, szektájának] kovászától [vagyis az erjesztő, tovaterjedő emberi magatartásától, és tanításától]” (Mát. 16,6). Külön figyelmezteti az Úr
a mindenkorban élő Övéit, hogy a, politikától is, ami a világ része,
örizkedjenek: „És ő inti vala [vagyis
a maga véleményét, megítélését, meglátását ebben a dologban átadja
tanítványainak megfontolásra azzal, hogy figyelmezteti] őket, mondván: Vigyázzatok, őrizkedjetek
[óvakodjatok] a farizeusok [elkülönülő
(„szeparatista”), vagyis kirekesztően vallásos szekta] kovászától [ami erjesztő, tovaterjedő emberi magatartás, és
tanítás. Egy olyan tanítási mód, amely „keleszt”, tovább hat és erjeszt; tehát
a meglévőt valamilyen irányban megváltoztatja kedvezőtlen irányban. Ez egy
mindent átjáró, meegerjesztő tan, eszme, amely lehet vallásos vagy politikai]
és a Heródes [világi, politikai
hatalmak, és elvek] kovászától” (Márk. 8,15).
És Pál apostol is arra buzdítja a
mindenkorban élő hívőket, hogy: „Tisztítsátok
[és takarítsátok] el azért a régi
kovászt, hogy legyetek új tésztává, aminthogy kovász (vagyis romlás, és
erjedés) nélküliek vagytok, mert hiszen a
mi húsvéti bárányunk, [a mi pászkaáldozatunk] a Krisztus, megáldoztatott [föláldoztatott; megöletett már] érettünk. Azért ne régi (vagyis nem a
romlott) kovásszal ünnepeljünk, sem
rosszaságnak [vagyis nem romlottság,
gonoszság, becstelenség; hitványság, gyávaság, és álnokságnak] és gonoszságnak [ne a boldogtalanság állapotából
kiinduló tettekkel, ami a boldogtalanság áradásából eredő romlottság, és
rosszindulat] kovászával, hanem
tisztaságnak [egyeneslelkűség; napfény-tisztaság; őszinteség;
nyíltszívűség] és igazságnak
[valóságnak, Isten Igéjének] kovásztalanságában.
[azaz: nem romlott, nem megrontott kenyereivel]” (1
Kor. 5,7 -8)
Imádság: Taníts Uram!
Jézusom! Te kimondhatatlan szenvedéseken mentél keresztül
értem, helyettem, miattam. Taníts engem, hogy tudjak szenvedni, tűrni érted, a
Te nevedért! Ámen
A nap gondolata:
A lelkiismeret - így mondta valaki - olyan, mint egy napóra.
A napóra csak világosságban működik. Éjfélkor, ködben nem használható. Emellett
megfelelő forrásból származó fényt igényli. Holdfényben rossz időpontot mutat.
A lelkiismeret csak akkor működik helyesen, ha a Szentlélek által megvilágított
Ige ragyog rá. (John White)
Napi Ige és gondolat
„Gondoljatok
Jézusra! Türelmesen elviselte, amikor a bűnös emberek gonoszul bántak és
makacsul ellenkeztek vele. Ha erre gondoltok, nem fogtok belefáradni a
munkátokba, sem nem vesztitek el a kedveteket. A bűn elleni harcotokban még nem
kellett szembenéznetek a halállal.” (Zsidók 12:3-4)
Amikor úgy érzed, hogy legszívesebben feladnád, kezded
sajnálni magad, elbátortalanodsz, vagy teljesen elmerülsz az önsajnálatban,
állj meg egy pillanatra, és kezdj el gondolkozni azon, hogy mit bírt ki Jézus
érted. Gondolkodj azon, hogy milyen támadásokon és bírálatokon ment át. Gondolj
a durvaságra és kegyetlenségre, amit meg kellett tapasztalnia nem önmaga miatt,
hanem érted.
Lehet, hogy néhány kemény és komoly kihívással szembesülsz
életed során, de valójában, amin keresztül mész, az nem más, mint a hited
próbája. Könnyű Istenben bízni, amikor rendben mennek a dolgok. Nehéz Benne
bízni, amikor munkanélküli vagy egy éve, vagy még régebben. Nehéz Benne bízni,
amikor nem tudod, honnan lesz pénzed, és hogy tudsz anyagilag kijönni majd.
Nehéz Istenben bízni, amikor valaki, akitől függsz, kisétál
az életedből. Ezek azonban próbák. Ki fogod bírni? Ki fogsz tartani?
Végigcsinálod? Fegyelmezett leszel? Jól fogod befejezni? Milyen próbában vagy
most? Fel fogod adni, vagy kitartasz? Mit kezdtél el, amit be is kell fejezned?
Egy évvel azelőtt, hogy Pál megírta a levelet a Korintusbeliekhez,
az ottani gyülekezet elkötelezte magát, hogy adománnyal segítik a jeruzsálemi
gyülekezetet. Azok a napok nagyon nehezek voltak a gyülekezetek számára, de
felajánlottak egy adományt, amit még nem adtak oda. Pál írt, és emlékeztette
őket: „…jó lenne, ha befejeznétek, amit tavaly elkezdtetek. Ne csak a jó
szándék legyen bennetek, hanem tegyétek is meg, amit elhatároztatok! Tehát
gyűjtsétek össze, amit adni akartok - mindenki annak megfelelően, amennyi pénze
van.” (2 Kor. 8:10-11)
Milyen ígéretet tettél, amit be kell váltanod? Bármi is az,
be kell fejezned. Bízzál Istenben, hogy segíthessen neked átmenni a próbán.
(Forrás: Napi remény)
Igei megvallások anyagi szükség esetén
Örökkévaló szövetséget kötött velem az Úr, mindennel
ellátva és állandót. Mert az én teljes üdvösségemet és
minden kívánságomat előhozza Ő. (2Sám. 23,5.)
Megemlékezem az Úrról, az én Istenemről, mert Ő az,
aki erőt ad nekem a gazdagságnak megszerzésére,
hogy megerősítse az Ő szövetségét. (5Móz. 8,18.)
Áldást parancsol mellém az Úr mindenben, amire ráteszem
kezem. Bővölködővé tesz engem az Úr minden jóban.
Megáldja kezem minden munkáját. Fejjé tesz engem az
Úr, és mindinkább feljebbvaló leszek. (5Móz. 28,8. 11–13.)
Az Úr az én pásztorom, nem szűkölködöm. (Zsolt. 23,1.)
Jézus szegénnyé lett, hogy én az Ő szegénysége által
gazdaggá legyek. (2Kor. 8,9.) Jézus azért jött, hogy életem
legyen és bővölködjem. (Ján. 10,10.)
Jézus megváltott a törvény átka alól. Jézus megváltott
a szegénység, a betegség és a szellemi halál alól. (Gal.
3,13.)
A szegénység helyett gazdagságot, a betegség helyett
egészséget, a halál helyett örök életet adott nekem.
(2Kor. 8,9. Ésa. 53,4. 5. Ján. 10,10. 5,24.)
Mindez igaz és beteljesedik az életemben Isten Igéje
szerint. Mert ezt mondja az Úr Isten: Amit szólok, az
a szó meglészen. Nem töröm meg az én szövetségemet,
és ami kijött az én számból, el nem változtatom. (Ján.
17,17.
Ezék. 12,28. Zsolt. 89,34.)
Így szól az Úr: Gazdagság és tisztesség van nálam,
megmaradandó jó és igazság. Hogy az engem szeretőknek
valami valóságost adjak örökségül, és erszényeiket meg-
töltsem. (Péld. 8,18. 21.)
Gyönyörködöm az Úrban, és megadja nekem szívem
kéréseit, mert az én szívem örömét az Isten kedveli.
(Zsolt. 37,4. Préd. 5,20.)
Adtam és nekem is adatik, jó mértéket, megnyomottat
és megrázottat, színig teltet adnak az én ölembe. (Luk.
6,38.)
Amilyen mértékkel mérek, olyan mértékkel mérnek nekem
is. Bőven vetek, ezért bőven is aratok. Az Isten pedig
hatalmas arra, hogy rám árassza minden kegyelmét;
hogy mindenben, mindenkor teljes elégségem legyen,
minden jótéteményre bőségben legyek. (2Kor. 9,6. 8.)
Aki pedig magot ád a magvetőnek és kenyeret eleségül,
ád és megsokasítja az én vetésemet, és megnöveli az
én igazságomnak gyümölcsét; hogy mindenben meg-
gazdagodjak a teljes jószívűségre, amely általam hálaadást
szerez az Istennek. (2Kor. 9,10. 11.)
Először Isten országát és az Ő igazságát keresem, és
mindaz, amire szükségem van, megadatik nekem Jézus
nevében. (Mát. 6,33.)
Nem szenvedek hiányt semmiben, mert az én Istenem
betölti minden szükségemet az Ő gazdagsága szerint
dicsőségesen a Krisztus Jézusban. (Fil. 4,19.)
Az élő Istenben reménykedem, aki bőségesen megad
nekem mindent gazdagon a megélhetésemre. (1Tim. 6,17.)
Elfogadtam a kegyelem és a megigazulás ajándékát, és
ezáltal mint egy király uralkodom az életben Jézus
Krisztus által. (Róm. 5,17.)
A Mindenható Isten, aki az Ő tulajdon Fiának nem kedve-
zett, hanem Őt értem odaadta, mimódon ne ajándékozna
Vele együtt mindent nekem? (Róm. 8,32.)
Így szól az Úr, az én Istenem: Akkor meglátod és
ragyogsz örömtől, és remeg és kiterjed szíved, mivel
hozzád fordul a tenger kincsözöne, és hozzád jön a
népeknek gazdagsága. (Ésa. 60,5.)
Néked adom a sötétségnek kincseit és a rejtekhelyek
gazdagságait, hogy megtudjad, hogy én vagyok az Úr, aki
téged neveden hívtalak, szeretettel szólítottalak és
felövez-
telek téged, bár nem ismertél. (Ésa. 45,3–5.)
A világ gyűjtött kincse és nyeresége hozzád mennek és
tieid lesznek, téged követnek, előtted leborulnak. (Ésa.
45,14.)
Isten adott nekem bölcsességet és tudományt és örömöt,
a gonosznak pedig adott foglalatosságot az egybegyűjtésre
és az egybehordásra, hogy adja annak, aki igaz az Isten
előtt. (Préd. 2,27.)
A bölcseknek ékességük az ő gazdagságuk. Az én böl-
csességem az Úrtól van, az én gazdagságom az Úrtól van.
(Péld. 14,24.)
Enyém az ezüst és enyém az arany, azt mondja a Sere-
geknek Ura. E naptól fogva megáldalak. (Agg. 2,8. 19.)
Megnyitom neked az egek csatornáit, és árasztok reád
áldást bőségesen. (Mal. 3,10.)
És nyitva lesznek kapuid szüntelen, éjjel és nappal be nem
zároltatnak, hogy behozzák hozzád a népek gazdagságát.
(Ésa. 60,11.)
Megesküdt az Úr jobbjára s erőssége karjára: többé nem
eszi az ellenség gabonámat. (Ésa. 62,8.) Mert így szól az
Úr:
Megdorgálom érettetek a kártevőt, és nem veszti el föl-
detek gyümölcsét, és nem lesz a szőlőtök meddő a mezőn.
És boldognak mondanak titeket mind a nemzetek; mert
kívánatos földdé lesztek ti. (Mal. 3,11. 12.)
És adok esőt a magra, amellyel a földet beveted, és a
kenyér, a föld termése, bő és tápláló lesz, és széles mezőn
legelnek nyájaid. (Ésa. 30,23.)
Uram, Te meglátogatod a földet és elárasztod; nagyon
meggazdagítod azt. A Te folyód telve van vizekkel;
gabonát szerzel nekem, mert úgy rendelted azt. (Zsolt.
65,10.)
Békességet ád határaimnak, megelégít engem a legjobb
búzával. (Zsolt. 147,14.)
Telve lesznek tárházaim, eledelt eledelre szolgáltatnak.
(Zsolt. 144,13.)
Gazdagság és bőség van házamban, s igazságom mind-
végig megmarad. (Zsolt. 112,3.)
Én az Úr vagyok, a Te Istened: nyisd szét a te szájad
és betöltöm azt. Szorongatóid ellen fordítom kezem, és
megelégítelek java búzával, és sziklából folyó mézzel
töltelek be téged. (Zsolt. 81,10. 14. 16.)
Így szól az Úr: És örvendezek benned, ha jót cseleked-
hetem veled, és rád hozom mindazt a jót, amiket én felőled
mondok. (Jer. 32,41.)
Adott nekem az Isten gazdagságot és kincseket, mert az
én szívem örömét az Isten kedveli. (Préd. 5,19. 20.)
Az Úrnak öröme van az Ő szolgájának gyarapodásában,
és az Ábrahám áldása az enyém. (Zsolt. 35,27. Gal. 3,14.)
Hálát adok az én Istenemnek mindenkor az Isten ama
kegyelméért, melyet nékem a Krisztus Jézusban adott,
mivelhogy mindenben meggazdagodtam Őbenne, és
semmiben nem szűkölködöm. (1Kor. 1,4. 5. 7.)
Köszönöm Atyám, hogy elém hoztad javaidnak áldásait;
színarany koronát tettél fejemre. (Zsolt. 21,3.) Ámen.
NAPI ÁHÍTAT: Akinek érzékeny a lelkiismerete
...igazságot teszek bárány és bárány között!" (Ez
34,22).
Vannak, akik természetüknél fogva erősek, és ezért
kíméletlenek a gyengékkel szemben. Ez súlyos bűn, és sok szomorúságot okoz. A
szeretetlen tolakodás, a gyengék és betegek félreállítása sajnos előfordul még
a hitvallók gyülekezetében is. Az Úr azonban látja ezt a büszke és kegyetlen
magatartást, és nagyon haragszik miatta, mert Ő szereti a gyengéket.
Kedves olvasóm, te is a gyengék között vagy? Azok között,
akik szomorúak a tolakodás miatt, és akiket megbélyegeztek érzékeny
lelkiismeretük miatt? Keményszívűek hozzád a testvérek? Ne neheztelj rájuk
viselkedésükért, és főleg ne akard nekik visszaadni a tolakodást és a
könyöklést. Tedd ügyedet az Úr kezébe". Legyen Ő a bíró! Miért is
avatkoznál a dolgába? Sokkal jobban és igazságosabban tud elintézni mindent,
mint mi. Ő a legmegfelelőbb időben ítél, miért is siettetnénk?
A keményszívű elnyomó pedig reszkessen! Még ha úgy látszik
is, hogy most büntetlenül léphet másokon keresztül, minden büszke és bántó
szava fel van jegyezve és mindegyikért számot kell majd adnia a Nagy Bíró
ítélőszéke előtt.
Légy türelemmel, én lelkem! Az Úr ismeri szomorúságodat, és
meglátod, megsegít.
C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c.
könyvéből
Idézetek
"Az ember sohasem tudott olyan sokat önmagáról, mint
ma, s mégsem ismert soha olyan keveset abból, hogy mi a rendeltetése és létének
végső értelme, mint manapság."
Építő gondolatok: Joseph Prince: Isten veled van és megtart
41,10 Ne félj, mert én veled vagyok, ne csüggedj, mert én
vagyok Istened! Megerősítlek, meg is segítlek, sőt győzelmes jobbommal
támogatlak. (Ézsaiás)
Amikor jól mennek a dolgok, könnyű mondogatni, hogy
„Dicsőség az Úrnak! Halleluja!” Könnyű elhinni, hogy Isten szeret, amikor az
ember a hegy tetején van és élvezi a napsütést. De mi van akkor, amikor a sötét
völgy alján vagyunk ellenségekkel körülvéve?
Lehet, hogy most éppen a házassági-, pénzügyi- vagy testi
problémák völgyében vagy, és azt kérded: „Hol van Isten?”
Kedves Barátom, Ő pontosan itt van veled. A völgyek Istene
azt mondja neked: „Ne félj, mert én veled vagyok, ne csüggedj, mert én vagyok a
te Istened! Megerősítlek, meg is segítlek, sőt győzelmes jobbommal támogatlak.”
Amikor Jozafát király seregét körülvette a túlerővel
rendelkező ellenség, Isten Szelleme rászállt Jaházielre és így szólt: „Ne
féljetek, és ne rettegjetek ettől a nagy tömegtől, mert nem a ti háborútok ez,
hanem Istené… Nektek nem is kell majd harcolnotok, csak veszteg állnotok és
néznetek, hogyan szabadít meg benneteket az Úr. Ne félj, és ne rettegj… Holnap
vonuljatok ellenük, mert veletek lesz az Úr” (2 Krónikák 20:14-17).
Amit Jozafát ezt követően tett, egyszerűen briliáns volt.
Felülről való bölcsességgel cselekedett. Ahelyett, hogy a kommandósait
állította volna előre, az énekeseket küldte az élre! És miről énekeltek az
énekesek? Isten szeretetéről: „Adjatok hálát az Úrnak, mert örökké tart
szeretete!” És Isten csúnyán elbánt az ellenségeikkel (2 Krónikák 20:21-23).
Nem a próbák tesznek minket erőssé, hanem a próbára adott
válaszunk. Az ellenség azt akarja, hogy a következő kérdéssel válaszoljunk:
„Ugyan, hol van Isten ilyenkor?” Isten azonban azt akarja, hogy az irántunk
való szeretetének bizonyosságában, hittel válaszoljunk. Többek vagyunk, mint
hódítók, nem az Iránta való szeretetünk miatt, hanem Őáltala, Aki szeret minket
(Róma 8:37).
Szóval bármilyen völgyben is vagy ma, ne félj. Isten ott van
veled, megerősít és megtart. Csak énekelj az irántad való szeretetéről és
hagyd, hogy megharcolja a csatáidat!
Joseph Prince
Az emberi szívről
A szeretet örül a másiknak, úgy, ahogy a másik van. Kritika nélkül, nem várva, hogy a másik változzék olyanná, amilyet én szeretnék, azt képzelve, hogy az majd milyen jó lenne a másiknak is.Feldmár András
Készítette: Hilda Márkus
Inkább adj hálát Istennek
http://www.facebook.com/notes/krisztus-szeretete-egyh%C3%A1z/ink%C3%A1bb-adj-h%C3%A1l%C3%A1t-istennek/342305369124911
Ha lehetséges, amennyire rajtatok áll, minden emberrel
békességben éljetek. (Róma 12,18)
Amikor még fiatal keresztény voltam, képtelen voltam
bárkivel is békességben élni! Szinte mindig, amikor kinyitottam a számat,
mondtam valami csúnya dolgot. Állandóan megbántottam azokat, akik közel álltak
hozzám. Valójában durvábban beszéltem hozzájuk, mint másokhoz.
Gloria vezetési stílusát olyan sokszor kritizáltam, hogy
alig volt hajlandó mellettem vezetni. Annyit kritizáltam a gyerekeimet, hogy
kezdtek kerülni engem. Nem akartam érzéketlen lenni, de nem tudtam megállni.
Megszoktam, hogy gorombán szólok másokhoz, és nem tudtam, hogyan lehetne ezen változtatni.
Aztán rátaláltam az Efézus 5,4-re, ami így szól: „[Ne legyen
közöttetek] undokság, vagy bolond beszéd, vagy trágárság, melyek nem illenek:
hanem inkább hálaadás.” Amikor ezt olvastam, rájöttem, hogy az eddigi szavaim
helyett a hálaadás szavait kell szólnom. Az megoldja a problémát. Végül is, nem
tudok egyszerre undok lenni, és hálát adni Istennek. Nem tudom kritizálni a
körülöttem lévőket, ha hálás vagyok értük.
Azonnal el is határoztam, hogy elkezdem működtetni ezt az
alapelvet az életemben. Egyik nap éppen a fiam szobájába tartottam, hogy
elverjem egy bizonyos dologért, és felismertem a régi viselkedésemet.
Egyszerűen megálltam, és azt mondtam magamnak: „Az Ige szerint az ilyen
viselkedés nem helyénvaló, ezért most megállok, és hálát adok Istennek.” Miután
egy-két percig dicsértem az Urat, már nem is voltam olyan mérges.
Ha te is megszoktad, hogy gorombán beszélsz másokhoz, akkor
kezdd el megváltoztatni ezt a szokást a mai napon! Amikor valaki keresztbe tesz
neked a munkahelyeden, az iskolában vagy bárhol, és kísértést érzel arra, hogy
gorombán szólj hozzájuk, akkor állj meg! Szánj rá néhány percet, hogy dicsérd
Istent, és hálát adj Neki! Ha egyszer elkezdesz azon gondolkozni, hogy Isten
milyen jó, akkor azokat a goromba, dühös szavakat ki sem akarod majd mondani.
Ahelyett, hogy a szavaiddal megsebeznéd az embereket,
gyakorold Isten dicséretét! Így könnyen tudsz majd másokkal békességben élni!
Igei olvasmány: Efézus 4,26-32; 5,1-4
Feliratkozás:
Megjegyzések (Atom)










