„Ímé, az Isten az én szabadítóm! Bízom, és
nem félek, és nem rettegek; mert erősségem és énekem az Úr, az Úr, és
lőn nékem szabadítóm! S örömmel merítek vizet a szabadító kútfejéből” (Ésa. 12,2-3).
2015. április 10.
„Dicsérjétek az Urat.
„Dicsérjétek az Urat.
Boldog az ember, aki féli az
Urat, és az ő parancsolataiban igen gyönyörködik.
Hős lesz annak magva a
földön; a hívek nemzedéke megáldatik” (Zsolt. 112. 1-2)
Montesquieu: A boldogságról
Ha csak boldogok
akarnánk lenni, az könnyű dolog volna; ámde boldogabbnak akarunk lenni a
többieknél, s ez bizony csaknem mindig nehéz, mert a többieket boldogabbnak
véljük annál, amilyenek valójában.
Boldogok…(Mt 5:3)
Nézzük meg, hogy Isten Igéje
mit mond, hogyan vélekedik a boldogságról. A Bibliában több mint 200 helyen
olvasunk a boldog, vagy boldogság kifejezésekről. Ez meglepően nagy szám.
Ismerjük-e és éljük-e ezeket
a boldogmondásokat? Persze megélni akkor tudjuk igazán, ha ismerjük,
egyetértünk e gondolatokkal és életünk részévé válnak.
Ismerek valakit, akinek
mindene megvan: nagy háza, kocsija, sok pénze, szép családja, több diploma és
mégsem boldog. Létezik ilyen? Igen, mert Isten nélkül nincs boldogság. Ő a
boldogság forrása.
A tévedéseinktől tehát
eljutottunk a megoldásig. Isten nélkül lehetetlenség tartós boldogságot
magunkénak mondani. Persze mindenkinek vannak boldog pillanatai. Nemcsak a
hívőknek, az Istent még egyáltalán nem ismerőknek is, de éppen az előbbi példa
mutatja, hogy az ember Isten nélkül mindig többre, nagyobbra vágyik és az egyre
nagyobb mérce az elégedetlenség és a boldogtalanság forrása lesz.
Boldog ember az, aki a boldog
Istennel éli mindennapjait. Ez nem azt jelenti, hogy mindig sikerülnek
dolgaink, hanem azt, hogy tudjuk, kié vagyunk, kihez tartozunk, merre tart az
életünk. Boldogok vagyunk?
Guti Tünde „LÉLEK ÉS ÉLET”
„A beszédek, amelyeket én szólok
néktek, SZELLEM és ÉLET.” János 6:63.
Ezt
az igét kaptam ma reggel imádság közben, amit meg is világított az Úr.
Hogy lehet a beszéd élet?
Azért
„szellem és élet” Jézus beszéde, mert Ő mindig az Atya szavait szólta. (János
12:49.)
Egyik
alkalommal ezt mondta Jézus az Őt hallgatóknak:
„Az én eledelem az, hogy annak akaratát megtegyem, aki elküldött engem.” János
4:34.
Ő
Isten kinyilvánított Igéje, akarata, törvénye, tehát amit mond, az valóban szellem
és élet, mert Ő maga az út, az igazság és az élet. Így viszont felmerül egy
kérdés:
Ha a
Fiú beszédei szellem és élet, akkor miért vagyunk mi mégis olyan sokszor
közömbösek, testiek?
Azért,
mert nem táplálkozunk megfelelő módon (osztatlan szívvel és hígítás nélkül) és
mennyiségben (naponta akár többször is) az Igével – Jézus illetve az Atya
életet hordozó kijelentéseivel.
Nyilván
ez nem száraz ismeretszerzést jelent. Jézus beszédei azoknak „szellem és élet”,
akik vágynak Rá, mint menyasszony a vőlegény után, tehát élő közösségben vannak
Vele.
„Akik pedig testben vannak, nem lehetnek kedvesek Isten előtt. De ti nem
vagytok testben, hanem szellemben, ha ugyan az Isten Szelleme lakik bennetek.
Akiben pedig nincs a Krisztus Szelleme, az nem az övé.” Róma 8:8-9.
Láthatjuk, hogy nem csak a Szent Szellemmel való beteljesedésről van itt szó,
illetve nem annak tipikus karizmatikus jelentéséről, hiszen ha nincs bennünk az
Ige, a Szent Szellem sem lehet bennünk. Ha nem él bennünk az Ige és a Szellem,
úgy az Atya sem, hiszen az Atya és a Fiú gondolatai, beszédei megegyeznek, a
Szent Szellem pedig az Övéből merít/vesz. (János 16:15.)
Ha
nincs bennünk a Szellem (aki Jézus beszédéből merítve emlékeztet az Igére),
akkor nem vagyunk az Övéi, nem lehetünk kedvesek Isten előtt – figyelmeztet
Pál.
Nem elég tehát egy átélés kapcsán vallani, hogy Jézus bennem él, hozzá
tartozom, hanem ennem kell, kutatnom és szívembe zárni, majd megteremni, azaz
megélni az Igét! Ahogy az isteni lehelet, szél, Ruach átfúj, átsöpör,
felfrissít, megelevenedünk, mert az Atyától származó Ige és a Szellem: „szellem
és élet”.
2015.
február
20.
Guti Tünde
http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/blog/-lelek-es-elet-.html
2015. április 8.
A hit eredménye.
Érvénytelenné, hatálytalanná
tesszük, és mellőzzük, érvénytelenítjük, megszüntetjük, vagy eltöröljük tehát a
törvényt a hit által? Szó sincs róla! Sőt inkább érvényt szerzünk a törvénynek,
és érvényre emeljük a hiten át* Róm. 3,31
*Az Úr Jézus
kijelenti, hogy a törvényt Ő fogja beteljesíteni, és teljessé tenni: „Ne
gondoljátok, és ne véljétek, hogy jöttem a törvénynek, azaz Az Úr útmutatásának, tanításának, Isten
kijelentett akaratának, az IGÉ-nek vagy
a prófétáknak eltörlésére vagy megszüntetésére,
fölbontására, visszavonására. Nem
jöttem, hogy eltöröljem, megszüntessem, érvénytelenné tegyem, visszavonjam,
hanem inkább, hogy betöltsem, beteljesítsem teljessé, tökéletessé tegyem,
vagyis tartalmat adni jöttem” (Mát. 5,17).
Pál
apostolon keresztül fejti ki a Szent Szellem az Úr Jézus kijelentését: „Mert a törvény vége, bevégzése, végcélja, beteljesedése,
megszűnése befejeződése Krisztus
minden hívőnek igazságára, vagyis megigazulására annak, aki hisz” (Róm. 10,4).
Ugyanis: „… az Írás
mindenkit bűn alá rekesztett, hogy az ígéret a Jézus Krisztusban vetett hit
alapján adassék azoknak, akik hisznek. Mielőtt pedig eljött a hit, a törvény
őrzött bennünket, egybezárva az eljövendő hit kinyilatkoztatásáig. Ekként a
törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett, és nevelőnk volt Krisztusig, hogy hitből, azaz: hit által
igazuljunk meg. De minekutána eljött a hit, nem vagyunk többé a vezérlő mester
alatt. Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által.
Akik Krisztusba meritkeztetek be, Krisztust öltöttétek magatokra” (Gal. 3,22-27)
„Mert ami a törvénynek lehetetlen vala, mivel a
törvény a maga részéről tehetetlenséget mutatott, mivelhogy erőtlen vala a hústest
miatt, mert a hústest gyengévé tette.
Az Isten azt megtette az ő saját Fiát elbocsátván és elküldve
bűn, vagyis a céltévesztés hústestének
hasonlatosságában, és hasonmásában
és a bűnért, azaz a céltévesztés miatt. És
kárhoztatá, azaz elítélte a bűnt a
céltévesztést a hústestben. Hogy a törvénynek igazsága, az igazzá-tétel
eredménye beteljesüljön bennünk és rajtunk, kik nem hústest szerint
járunk és élünk, hanem Szellem szerint. Akiknek járását-kelését nem a hús vezérli,
hanem a Szellem (Róm. 8,3-4)
„Most pedig megszabadultunk, felszabadultunk,
mentesültünk, feloldoztattunk a
törvénytől, a törvény hatálya alól
minekutána meghaltunk arra nézve, és annak a számára, amely által lekötve tartattunk, ami
fogva tartott bennünket, hogy
szolgáljunk a Szellemnek újságában újszerűségében,
új voltában és nem a betű óságában.
S ezért új Szellemben szolgálunk, nem az
Írás elavult régi betűvilágában” (Róm.
7,6)
„Az által, hogy
eltörölte a parancsolatokban ellenünk szóló kézírást, a követelésével minket
terhelő adóslevelet, amely ellenünkre volt nekünk, és amely
minket vádolt, és azt eltette eltávolította az útból,
odaszegezvén azt a keresztfára, vagyis a kínoszlopra” (Kol. 2,14)
Mert
így szól az Úr Ézsaiáson keresztül az Úr Jézusról: „Ímé ez az
én szolgám, akit gyámolítok, akit támogatok, az én választottam,
akit szívem kedvel, akiben gyönyörködöm. Szellememet adtam Őbelé,
törvényt beszél és hirdet a népeknek” És: „… a törvényt
igazán jelenti és hirdeti meg (Ésa. 42,1.3)
Ez
a törvény pedig: „… a hit törvénye…” (Róm. 3,27)
Mégpedig: „… a szeretet által munkálkodó
hité” (Gal. 5,6)
„… mert aki szereti a felebarátját, az
embertársát, a különböző, a „másféle” más fajtából való, vagyis az Ádámi
idegent,
a törvényt, vagyis Isten útmutatását, tanítását, amelyet az Igében jelentett ki
betöltötte, beteljesítette, véghezvitte, megvalósította, tartalmat adott neki.
„… tehát a szeretettel teljesen betöltjük a törtvényt” (Róm. 13,8.10)
„Mert az egész törvény ebben az egy igében
teljesedik be: Szeresd felebarátodat, mint magadat” (Gal. 5,14).
Ha Uradnak vallod az Urat:
Ő: „ Szárnyaival
oltalmaz, vállaival árnyékot borít rád,
tollai alatt menedékre lelsz, hűsége a védőpajzsod” (Zsolt. 91,4)
Boldogok…(Mt 5:3)
Vajon hány boldog ember él
ebben az országban? Hány boldog ember él közöttünk? Te mennyire tartod
boldognak önmagad? És mi az oka akármennyire is vagy boldog/boldogtalan?
A közelmúltban olvastam egy
mesét a boldogságról. Íme: Egy mesebeli ország öreg királya megbetegedett.
Tudós orvosai nem tudtak segíteni rajta.
– Egyetlen gyógyszer létezik
csak ez ellen a kór ellen – közölte a királlyal a legöregebb bölcs.
– Ha találnál az országodban egy boldog
embert, és annak az ingét magadra öltenéd, meggyógyulnál…
A király fiai nyomban útra is
keltek, bejárták a birodalmat, de igazán boldog emberrel nem találkoztak.
Fáradtan, csüggedten, reményt vesztve indultak hazafelé. Útjuk sötét erdőn át
vezetett. A fák közt pislákoló fényt pillantottak meg. Közelebb érve egy kis
kunyhó előtt találták magukat.
– Nem gyönyörű ez az este?! –
mondta köszönés helyett a földön ülő férfi. – Olyan boldog vagyok, hogy
megélhettem ezt a napot is. Hála legyen Istennek érte…
A királyfiak szíve nagyot
dobbant, úgy látszik, mégis találtak egy boldog embert. Elmondták, mi járatban
vannak és megkérték, hogy adja nekik az ingét, mert különben meghal az öreg
király.
– Szívesen megtenném – mondta
a boldog ember –, de ingem nekem még sohasem volt…
Ugye nem kell különösebben
megmagyarázni e történetet?
Martin Luther: A nagy nyeremény.
"Megnyertem Isten barátságát és ez nagyobb dolog
annál, mintha megnyertem volna az egész világ barátságát."
Guti Tünde: HÚSVÉT – 2015.
„Te pedig amikor imádkozol, menj be a te belső szobádba, és ajtódat bezárva,
imádkozzál a te Atyádhoz, aki titkon van, és a te Atyád, aki titkon néz,
megfizet néked nyilván.”
Máté
6:6.
Vajon miért pont ez az ige jött fel a szívemben ünnep másnapján?
Nem nehéz a válasz. Belső szoba. Váratlanul vagy erőszakkal ránk nyitók ellen:
bezárt ajtó. Féltékenyen szerető Isten az Úr!
Kisgyerekkoromban
világosan értettem, mi a különbség a katolikus és a református templom között,
s miért járunk mi ez utóbbiba. Félreértés ne essék, nem egyházakról akarok
írni! Azonban megrémiszt egy felismerés! A szobrokat, freskókat, díszes
liturgiákat ugyan nem látjuk köreinkben (Tényleg nem?!), viszont más címkékkel,
az igazit pótló - s bár evangéliuminak nevezett -, humanista koreográfiával
tele tűzdelt vallásos ceremóniákat igen! Mit mond Isten az ilyen
összejövetelekről?
„Gyűlölöm, megvetem a ti ünnepeiteket, és nem gyönyörködöm a ti
összejöveteleitekben… Távoztasd el tőlem énekeid zaját, hárfáid pengését sem
hallgathatom. Hanem folyjon az ítélet, mint a víz, és az igazság, mint a bővizű
patak.” Ámós 5:21, 23-24.
„…bűnt
és ünneplést el nem szenvedhetek” – figyelmeztet az Úr Ésaiás által.
(1:13.)
Ne kövezzetek meg jegyzetemért, tudom, hogy nem mindenki ért velem egyet! Ám
lehet, hogy ha mégis segíthetek akár csak egyetlen olvasónak is, akkor már
megérte összefoglalni mondandómat.
Utóbbi évek felfedezéseként rájöttem, hogy egyre kevésbé kedvelem a kiüresedő
„keresztyén” ünnepek vad forgatagát. Belefáradtam a zajba, vásárlási
kényszerbe, elvárásokba, a tömegek tülekedésébe és a mindig többre, minél
különlegesebbre törekvő zenei és díszlettervezői, vallásos kreativitásba!
Valamikor
még megmozgatott belülről, lelkesedtem érte és sodródtam az árral. Mára azonban
mélyebbre, csendesebbre, valóságosabbra vágyik a lelkem.
Mintha elvesztettünk volna valamit… Az első szeretet tüzét, tiszta
egyszerűségét, gyermeki őszinteségét, Krisztus központúságát… S itt magamról
beszélek elsősorban. Isten húz magához egyre közelebb. Minél többet rakok le a
kezeimből, minél jobban távolodok attól, ami a hosszú évek alatt rám rakódott,
annál jobban látom, hogy mennyire másról van itt szó.
„Aki azt mondja: „ismerem Istent”, de nem engedelmeskedik Isten szavának, az
hazudik, és az igazságnak nincs helye a szívében.” I. János 2:4.
Távolodva
a nyüzsgő, lármás, tarka sokadalomtól, mennyire más a felülről hallott beszéd,
egy szelíd, de határozott hang éri el füleimet, s azonnal tovább hatol a
szívemig. Egyszerre sebez és vigasztal, fájdalmat okoz és gyógyít. Lehántja a
megkeményedett kérget, és élettel járja át az aszott rostokat. Ő az Élő Ige! Ő
Jézus!
„Mondta pedig mindenkinek: Ha valaki én utánam akar jönni, tagadja meg magát,
és vegye fel az ő keresztjét minden nap, és kövessen engem.” Lukács 9:23.
Ó, mennyi minden homályosítja már el az Ő dicsőségét, amikor azt képzeljük,
hogy Isten országát építjük! Mennyi cicoma, színes máz, közösségi szokások,
berögződött cselekedetek rendje, s mégis olyan kevés az igazán jó gyümölcs,
olyan gyenge a „hegyen épített város” fénye, aminek Jézust kellene bemutatnia.
Annyira ember szintű, ember ízű és ember fényű lett a keresztyénségünk –
keresztyénségem!
2015. húsvét hétfő reggelén bűnbánattal állok az Úr előtt, és Dávid zsoltárával
imádkozom:
„Tiszta
szívet teremts bennem, ó Isten, és az erős lelket újítsd meg bennem!” Zsoltárok
51:12.
Mondhatjátok, hogy ez csak egy megkeseredett ember sötét monológja.
Mondhatjátok. De szerintem vannak mások is hasonlóan. Bennem akkor is ezek a
nyugtalanító gondolatok kavarognak, és késztetnek, hogy mindent megvizsgáljak,
mindent átértékeljek és az igazság mérlegére tegyek.
Nekem
nem kell más, csak az értem meghalt és dicsőséges feltámadásával örök életet
szerző Krisztus! Ő pedig változhatatlan Kőszikla. Egyedül csak Ő tudja
megelégíteni éhező és szomjazó lelkemet. Örömöm és békém forrása.
„Kőszikla! Cselekedete tökéletes, mert minden Ő útja igazság! Hűséges Isten és
nem csalárd, igaz és egyenes Ő!” V. Mózes 32:4.
Váratlan fordulattal térjünk most vissza a kezdő igéhez! Belső szoba, zárt
ajtó.
Döbbenetes
és hihetetlen kép hasít át fájdalmasan a gondolataimon. Teljességgel abszurd és
kihívó. Mi történik, ha a belső szobában nem az Úrral vagyok zárt ajtók mögött
(hanem a fent említett vallásos pótlékokkal, megnyilvánulásokkal, programokkal
és érzésekkel), és Jézus az ajtómon kívül áll? A szívem ajtaján KÍVÜL, és
bebocsátást kér:
„Íme, az ajtó előtt állok és zörgetek, ha valaki meghallja az én szómat és
megnyitja nekem az ajtót, bemegyek ahhoz és vele vacsorálok, és ő én velem.”
Jel. 3:20.
Bármennyire is képtelenségnek tűnik, Jézus ezt egy gyülekezetnek üzeni. Lehet
akár napjaink gyülekezete is. A tiéd vagy az enyém.
Mint
tudjuk, Isten keményen megbüntette Izraelt a Baál imádatért. Ez házasságtörés
volt az Úrral, mint szövetséges férjjel szemben. Baál jelentése: férj.
Mondhatnánk újszövetségi nyelven: Krisztust pótló, Krisztust helyettesítő bűnös
társ…
Vajon ma kevésbé féltékenyen szeret az Úr, mint az ősidőkben? Bizonnyal nem! Ő
minden tulajdonságában változhatatlan.
„Ám az én népem elfeledkezett rólam, a hiábavalónak áldozik: elcsábították őket
az ő útjaikról, az ősrégi nyomról, hogy ösvényeken, járatlan úton járjanak.”
Jer. 18:15.
Ezért
így szól Jézus az Ő vérén megváltott menyasszonyához:
„Akiket én szeretek, megfeddem és megfenyítem: légy buzgóságos azért, és térj
meg!”
Jelenések
3:19.
2015.
április
6.
Guti Tünde
http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/blog/husvet---2015..html
2015. április 7.
Ige: Az Úr Jézus kijelentése.
Mát. 5,21 Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek, az
ősöknek, az eredetieknek: Ne ölj, vagyis nem fogsz ölni*mert
aki öl, és aki ölni fog, az vádolható** és méltó
az ítéletre***
*Isten
a Hóreben 10 igét (10 logoszt=
Igét) szólt, amelynek 6. Igéje így hangzott: „Ne ölj” (2 Móz. 20,13)
Ne
ölj…: a görög szövegben ezen a helyen a
parancsolatok nem felszólító, vagyis nem tiltó módban, hanem jövő idejű
kijelentő mondatokként állnak, így: nem fogsz házasságot törni! Nem fogsz ölni!
Nem fogsz lopni! Stb. Szeretni fogod embertársadat, mint önmagadat!
**Vagy
másképp: Nem kerül az ördög
hatalma alá, hiszen az Ördög a vádló,
rágalmazó, uszító, hibáztató.
***És
hogy miért így fogalmazott az Úr, arról Pál apostolon keresztül hangzik a
kijelentés: „Mert ez: Ne paráználkodjál, azaz ne légy házasságtörő ne ölj, ne orozz, vagyis ne lopj, hamis tanúbizonyságot ne szólj, ne kívánj,
vagyis ne kívánd a másét, és ha valamely más parancsolat van, ebben az
igében foglaltatik egybe, azaz: egy
egészbe foglalja ez az egy ige: Szeressed
felebarátodat, a közel levő embert, a szomszédot, az
embertársadat, mint saját magadat”
(Róm. 13,9).
Mert: „A parancsolatnak vége és célja pedig a tiszta szívből, jó lelkiismeretből
és igaz, képmutatás nélküli hitből
való, hitből fakadó szeretet” (1 Tim. 1,5).
Az Úr
Jézus így foglalja össze az összes parancsolatot: „Amit akartok azért, hogy
az emberek tiveletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal;
mert ez a törvény és a próféták” (Mát. 7,12).
Egy beteljesült prófécia.
„Elöljárói
megvesztegetve bíráskodnak, papjai megkérik az árát a tanításnak, prófétái
pénzért jósolnak, és még az Úrra hivatkozva mondják: Közöttünk van az ÚR, nem
érhet minket baj!” (Mik. 3,11)
Spurgeon: Járj az igazi úton!
... a becsületesek imádságát
kedveli" (Péki 15,8).
Ez is ígéret, mert olyan
tényt állapít meg, amely ma és mindörökké igaz. Isten örömmel fogadja az igazak
könyörgését; sőt, gyönyörűségének nevezi azokat.
Tehát elsősorban arra kell
törekednünk, hogy mi magunk igazak legyünk: se jobbra, se balra el ne
hajoljunk.
Ne űzzünk csalárd politikát, ne adjuk meg magunkat a gonosznak, hanem legyünk
őszinték, becsületesek és igazak! Ha elkezdünk ügyeskedni, színt változtatni,
nem számíthatunk Isten segítségére. Ha görbe utakon járunk, hamarosan azt kell
majd tapasztalnunk, hogy nem tudunk imádkozni, és ha mégis megpróbáljuk, úgy
érezzük: imáink előtt zárva az ég.
Mindenben egyenesek vagyunk,
és úgy követjük Urunk kijelentett akaratát? Ha igen, imádkozzunk sokat és
hittel. Ha imádságunkban Isten a kedvét leli, ne fosszuk meg Őt ettől az
örömtől! Őt nem imáink nyelvtanilag kifogástalan mondatai érdeklik, (nem
filozófiánk) nem is ékesszólásunk - az ilyesmire csak az emberek helyeznek
hangsúlyt. Ő a mi Atyánk, aki gyönyörűségét leli kicsinyei gőgicsélésében, és
újonnan született fiai és leányai dadogó imáiban is.
Hát ne találnánk kedvünket az
imádságban, amikor az Úrnak örömet okoz, ha imádkozunk? Vigyük ügyeinket bátran
a mennyei trónus elé! Az Úr tudja, hogy bőségesen van okunk az imádságra, és
legyünk ezért hálásak neki!
C. H. Spurgeon "Isten
ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
http://keresztenydalok.hu/ahitatok
Spurgeon: Félelem a félelemtől.
Ha félelmünkben
megtántorodunk, közel annak a veszélye, hogy bűnbe esünk. Félnünk kell az
önteltségtől is, de még jobban féljünk a gyávaságtól. Merj Dánielként
viselkedni! Vezérünknek bátor katonákra van szüksége.
Minden okunk megvan a
bátorságra. Isten azokkal van, akik Vele tartanak. Soha nem hagy magunkra a
küzdelem órájában. Fenyegetnek? Hát olyan ember vagy, akinek egy halandótól
félnie kellene? Attól tartasz, hogy elveszted állásodat? Istened, akit
szolgálsz, gondoskodik ételedről és italodról, bízzál hát benne. Kigúnyolnak?
Ezzel szinte összetörik belső tartásodat? Viseld el Krisztusért, sőt,
örvendezzél rajta.
Isten az igazzal és a
szenttel van, hogy megszabadítsa, és megszabadít téged is. Emlékezz, hogyan
jött ki Dániel sértetlenül az oroszlánok verméből, és a három ifjú is a tüzes
kemencéből. A te helyzeted nem oly reménytelen, mint az övék volt: de még ha az
is lenne, az Úr átsegít és győzelmessé tesz. Ezért félj a félelemtől". Ez
leggonoszabb ellenséged, amelyet önmagadban hordasz.
Térdelj le, kiálts
segítségért, azután kelj fel és mondd: Bízom, nem félek"!
C. H. Spurgeon "Isten
ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
http://keresztenydalok.hu/ahitatok
Megvallás
Krisztus Jézus, az én igazságom, békém és
örömöm, aki védelmez engem a gonosztól és az élet pestisétől, befedezve a
dicsőséggel.
/Pásztor Chris/
Jézus és Péter
Harmadszor is szólt hozzá:
- Simon, Jóna fia, szeretsz-e engem?
Péter elszomorodott, hogy harmadszor is megkérdezte tőle: szeretsz-e engem?
Ezért ezt mondta neki:
- Uram, te mindent tudsz; te tudod, hogy szeretlek téged.
Jézus ezt mondta neki:
- Legeltesd az én juhaimat!"
János evangéliuma 21:17
Azon a tengerparti kiránduláson és közös reggelin a szeretetről
beszélgettek - csak férfiak. Nem szerelemről, hanem valami ennél is
fontosabbról volt szó: akarsz-e mindennek ellenére a Teremtővel - Aki közben
Megváltó is lett egyben - újra kapcsolatban lenni.
Amióta utoljára találkoztak sok dolog történt: Jézus egyedül volt a legsötétebb órában, mindenki elszaladt Tőle. Júdás elárulta Jézust, Péter nemkülönben. Még azon a napon mindkettejük sorsa eldőlt: Júdás véget vetett az életének, Péter szíve mélyéig bánta tagadását.
Jézus meghalt a kereszten, egyetlen tanítványa kísérte el a Golgotáig. Sötétség támadt, Jézus megbocsátott bántalmazóinak és nem szállt le a keresztről. Az Atya a sötétségbe burkolózva végig Fiával volt, de erről Jézus nem tudhatott. A már halott Jézust dárdával megszúrták, Arimátiai József még nem használt sírjába fektették gyorsan, mert kezdődött a szombat. A hét első napján reggel a kenetet vivő asszonyok már nem találták Jézust, mert feltámadt.
Péter szívében nehéz volt a szikla. Vajon Jézus megbocsát-e? Az
ellenségeinek megbocsátott, vajon a barátjának is kész-e erre? A tanítványok a
Jézussal töltött 3 és fél év után visszamentek régi foglalkozásukhoz, mintha
semmi sem történt volna addig. Jézus ekkor hívja el őket újra, hogy sohase
halásszanak többet - csak embereket.
Jézus semmit sem tesz kényszerből. Azért kérdezi Pétert, mert az Övé biztos
- mindennek ellenére is, már csak Péter szeretete kérdéses. Azon a bizonyos
éjszakán - az utolsó, amit Jézus hallott, arról szólt, hogy "nem ismerem
azt az embert."
Mi mind Péterek vagyunk. Szeretjük Jézust, de egy óvatlan pillanatban
letagadjuk Őt. Amikor Jézus kérdezi, igent mondunk, amikor az emberek kérdezik,
néha nemet. Péter ezen az igenén többet nem változtatott, és amikor igazi
veszélyek leselkedtek rá, sőt el is érték, soha többet nem lett NEM az
IGEN-éből.
Urunk, tedd meg velünk azt a csodát, hogy Neked és másoknak is mindig igent
mondjunk, amikor az a kérdés: Szereted-e Jézust?
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/08/jezus-es-peter.html
2015. április 6.
„…A kinek sebeivel gyógyultatok meg.” (1 Pét. 2.24)
Olyan
sokszor köszöntem már meg az Úrnak, hogy a kereszten szenvedett sebei által én
meggyógyulhattam, de ezeket a sebeket soha nem gondoltam igazán végig.
Megköszöntem, de nem éreztem át igazán, hogy a mi Megváltónk mit vállalt
magára, mennyi szenvedést, gyötrődést – testi és lelki – fájdalmat. És hogy mindezt azért vállalta, hogy minden
gyötrelemtől, szenvedéstől, betegségtől, vagyis az ördög minden munkájától szabaddá
tegyen engem, és mindazokat, akik ezt hittel elfogadják.
Isten
igéjében azonban megláttam azt a minden emberi értelmet felülhaladó szeretetet,
amely arra indította, hogy értünk és helyettünk felvállalja azt az iszonyatos
szenvedést, amelytől oly rút, nem emberi lett ábrázata, hogy sokan
eliszonyodtak Tőle. (Ésa 52,10)
Megláttam
a szörnyű sebeket, amiket gonosz kezek ejtettek rajta. Azt a lelki gyötrelmet,
amit végig élt már a Gecsemáné kertben. Megláttam hogy a testének minden
centiméterét sebek, szörnyű sebek borították, s én – és valamennyien, akik
hiszünk az Ő megváltó, helyettesítő áldozatában – ezekben a sebekben nyertünk
gyógyulást. Mikor elért a szívemhez ez a „…minden
ismeretet felülhaladó szeretetet. (Eféz 3,19) akkor már csak leborulni
tudtam az Ő lábai elé, és szívből megköszönni mindazt, amit helyettem és értem
megtett, s amiről Ő maga a Szent szellem által (a Zsoltárokban, az Ó- és
Újszövetségi írásokban) így tesz bizonyságot:
„Az én
szívem reszket bennem és a halál félelmei körülvettek engem. Félelem és
rettegés esett énreám és borzadály vett körül engem” (Zsolt 55,5.6) „A halál kötelei vettek körül, a halál tőrei
fogtak meg engem.” (Zsolt 18,5.6)
Igen, Ő szomorkodott és
rettegett, (Mát. 26.38) vállalva a félelmet, hogy én szabad legyek minden
félelemtől, és félelem nélkül szolgálhassam Őt. (Luk 1,74) Gyötrődött, vállalta
hogy gyötrődjön, és nyugtalanná váljon az Ő lelke, (Ján. 13.21) és békességem
büntetését is Ő viselte (Ésa 53,3-5), hogy az én lelkemnek nyugalma és
békessége legyen, és betölthessen azzal a minden emberi értelmet felülhaladó
békességgel, amit csak Tőle kaphatok. (Fil 4,7) Szomorkodott, vállalva, hogy a
szomorúság Őt sújtsa le, (Zsolt. 69.27) hogy én örökös örömben élhessek Vele, és eltűnjön minden fájdalom és sóhaj.
(Ésa 51,11) Szorongattatott, hagyta, hogy gonosz angyalok serege vegye körül,
és szorongassa. Engedte, hogy körülvegyék, mint egy ostromlott várost, (Zsolt.
22.17) hogy fogva tartsák, gyötörjék és bántsák. Hogy megkínozzák lelkét is,
azért, hogy az én lelkem felszabadult legyen, és a lelkemnek jó dolga legyen.
(3Ján.2) A Szent Szellem által Ő maga mondta, hogy az Ő lelke elcsüggedt Benne.
(Zsolt 42,7.8) És Vállalta ezt is, hogy az én lelkemet már semmi csüggedés el
ne érhesse. És adhasson rám dicsőségnek palástját a csüggedt lélek helyett.
(Ésa 61,3)
Engedte,
hogy Őt megkötözzék, és ítéletre adják azért, hogy nekem átadhassa a
mennyország kulcsait, és felhatalmazzon arra, hogy amit megkötök a földön, az a
mennyben is kötve legyen, és amit megoldok a földön, az a mennyben is oldva
legyen. (Mát 16,19; Mát.18,18) Felhatalmazzon arra, hogy én megkötözhessem a
hatalmast (Mát 12,29) az erőset (Márk 3,27) hogy megnyissam a gonoszságnak bilincseit, az
igának köteleit megoldjam, hogy szabadon bocsássam az elnyomottakat, és minden
igát széttépjek (Ésa 58,6) az Ő Szent Szellemének vezetésével és hatalmával.
Hátát odaadta a verőknek (Ésa 50,6)
és hagyta, hogy megostorozzák (Ján 19,1) és véres barázdákat szántsanak az Ő
hátán, hosszúra nyújtva barázdáikat (Zsolt 129,3) ezáltal törte össze az én
terhes igámat, és hátam vesszejét, az engem nyomorgatónak botját (Ésa.9,4)
Hagyta, hogy az Ő fejére töviskoronát
tegyenek, és megcsúfolják és meggyalázzák (Mát 27,29.30) azért, hogy az én
fejemre színarany koronát tegyen, (Zsolt 21,4) az én Istenem kenetolaját. (3Móz
21,12) Tűrte, hogy nádszállal verjék fejébe a töviseket, és ezzel súlyosan
megsebesítsék az Ő fejét (Mát 27,29.30) azért, hogy az én fejemen semmiféle
fájdalom és betegség ne tudjon úrrá lenni. Sőt, hogy fejemnek még egy hajszála
se veszhessen el (Luk 21,18) és hogy örök öröm legyen az én fejemen, és
eltűnjön életemből a fájdalom és sóhaj (Ésa 35,10)
Oda adta arcát a szaggatóknak
(Ésa.50,6), hogy arcul csapdossák (Mát 26,67; Luk.22,63.64) és oda tartotta
arcát az Őt verőknek (J.Siralm 3,30) hogy arcát ököllel verjék. (Márk 14,65)
Vállalta, hogy oly szörnyen meggyalázzák és megsebesítsék az Ő fejét és arcát,
hogy sokan eliszonyodtak Tőle, oly rút, nem emberi lett ábrázata (Ésa 52,10) és
nem volt az Ő ábrázata kívánatos (Ésa 53,2) az emberek előtt. Mindezt azért,
hogy az én arcom ragyogjon, mint a nap, amikor fénylik az ő erejében. Az én
arcom ép és egészséges legyen, és rajta az Ő dicsősége ragyogjon, és arcom
mindig örömtől ragyogó legyen. (Ésa
60,5) Hogy arcomon betegség, sérülés, vagy fájdalom úrrá ne lehessen.
Az
Úr Jézus hagyta hogy halálba vigye a gyilkos indulatú beszéd, amelyről a Szent
Szellem így tesz bizonyságot, az Ő szenvedéseiről beszélve: Tulkok sokasága kerített be engem,
körülfogtak engem Básán bikái. Feltátották rám szájukat mint a ragadozó és
ordító oroszlán (Zsolt 22,13.14)
és kiáltoztak és ordítoztak: Feszíttessék meg! (Mát 27,22; Márk 15,13; Luk
23,21.) Ezért nincsen immár semmi kárhoztatásom, (Róm 8,1) mert az Úr Jézus
mindezeket értem és helyettem vállalta és szenvedte el. Ezért én már nem megyek
a kárhozatra – nem kerülök ítélet alá –
hanem átmentem a halálból az életre (Ján
5,24) Aki ellenem összegyűl, elesik általam, mert meg van írva: Egy ellenem készült fegyver sem lesz jó
szerencsés, és minden nyelvet, mely ellenem perbe száll, kárhoztatok, mert
igazság által lettem erős, s ezt az igazságot az én Megváltó Istenem
szerezte meg nekem. Ő szenvedte el a halált bűneimért, és feltámadott az én
megigazulásomért (Ésa 54,14-17; Róm.4,25; Zsid.2,9)
És ment az Úr Jézus a Golgotára, emelvén a keresztfát, amelyre
gonosz kezek felfeszítették szent testét (Ján 19,17.18) helyettem és értem –
ahogy azt Isten elrendelte, hogy megtörténjen. (Róm.3,25) Eközben úgy
hanyatlott el, mint az árnyék az ő megnyúlásakor, mert térdei tántorogtak
(Zsolt 109,23.24) kínjaitól és sok lelki
és testi gyötrettetésétől, és ezt is vállalta. Ezért az én lábaim nem
tántorodnak meg (Zsolt 66,9) és nem engedi meg az én Istenem, hogy a lábam
inogjon, hanem őriz engem (Zsolt 121,3) és bátorsággal járom az én utamat (Péld
3,23) mert megszilárdította az én lépteimet, s ha elesek sem terülök el, mert
támogat engem az én Uram. (Zsolt 37,23.24)
Hagyta a mindenség Ura, hogy kezeit
és lábait átlyukasszák, és összeroncsolják benne csontjait. (Zsolt 22,17;
J.siralm 3,4) Engedte, hogy durva kezek verjenek hatalmas szegeket kezeibe és
lábaiba, és az Ő szent teste függjön ég és föld között azért, hogy az én lábaimat tágas térre állítsa,
(Zsolt 31,9) és kiszélesítse lépésemet alattam, s olyanná tette lábamat, mint a
szarvasé. (Zsolt 18,34.37) És Ő megszabadított, és megerősített, hogy kezemet
nyújtsam a szűkölködőnek (Péld 31,20) és az Úr Jézus nevében betegekre vessem
kezemet, hogy azok meggyógyuljanak megszabaduljanak (Márk 16,18) Ezért erősek
az én kezeim és lábaim, és sem betegség, sem sérülés, sem fájdalom nem vehet
erőt rajtuk.
Az
Úr Jézus szemei elbágyadtak (Zsolt 69,4) és szeme világa is elhagyta (Zsolt
38,11) és szemei elsenyvedtek (Zsolt 88,10) a szörnyű kíntól, így szabadította
meg szemeimet a könnyhullatástól (Zsolt 116,8) hogy eltöröljön Isten minden
könnyet az én szemeimről (Jel 7,17) És betöltötte a törvényt, amely kimondja,
hogy: Szemet szemért! (2Móz 21,24) És adta az Ő szemét az enyémért, hogy az
enyém már soha el ne sötétüljön, hanem lássak messzire és világosan. (Márk
8,25)
És az Úr Jézus vállalta azt a minden
képzeletet felülmúló szenvedést, amelytől nyelve az ínyéhez tapadt (Zsolt
22,14) hogy az enyém ép és egészséges legyen, hogy az én nyelvem alatt mindig
magasztalás legyen, (Zsolt 66,17) és hirdesse minden napon az Ő igazságát és
dicsőségét. (Zsolt 35,28) Az én szám teljen meg minden napon az Ő dicséretével
(Zsolt 71,8) és szájam beszélje az Ő igazságát, és minden napon az Ő
szabadítását (Zsolt 71,15.24), hogy a szám megtelhessen nevetéssel és nyelvem
vigadozással, és örvendezve mondhassam, hogy: Hatalmasan cselekedett velem az
Úr! (Zsolt 126,2.3)
Az Úr Jézus vállalta azt a
szenvedést, amitől torka kiszáradt (Zsolt 69,4) hogy az én torkomtól
eltávolítson minden betegséget és fájdalmat, hogy Isten dicsőítése legyen az én
torkomban (Zsolt 149,6)
Vállalta hogy az Ő belső részei
megháborodjanak és szétolvadjanak benne (Siralm 1,20; Zsolt.22,15), hogy nekem
minden belső szervem ép és egészséges legyen, és az Ő terve szerint tökéletesen és hibátlanul
működjön.
És
az Ő gyűlölői így gúnyolták: Szabadítsd meg magadat és szállj le a keresztről,
(Márk 15,30) de Ő engem akart megszabadítani, ezért nem szállt le a keresztről,
hanem hagyta, hogy csontjai széthulljanak – amikor már izmai és a csontjait
összetartó izületek, inak szétszakadtak – annyira, hogy így szólt: Megszámlálhatnám minden csontomat.
(Zsolt 22,15.18) Ezt a szenvedést is elvállalta, hogy amikor meghallom a
szabadításáról szóló jó hírt, az én csontjaim megerősödjenek (Péld 15,30) és
hogy a csontjaimat összetartó, és befedő minden izület, ín és izom tökéletes
épségben legyen, és tartsa szilárdan az én csontjaimat, amelyeket Ő ruházott
fel bőrrel és hússal, és Ő fedezett be inakkal. (Jób 10,11) És az Úr Jézus
élete látható legyen az én testemben, (2 Kor. 4.10) mert én az Ő testének tagja
vagyok, testéből és csontjaiból való, (2Kor 4,10; Eféz.5,30) ezért sem csapás,
sem baleset még csak nem is közelíthet hozzám. (Zsolt 91,7) Fájdalomnak,
betegségnek nincs joga a csontjaimat összetartó inakhoz, izületeimhez,
izmaimhoz és csontjaimhoz, mert az Úr Jézus már eltávolította ezeket tőlem
azáltal, hogy magára vette és elhordozta azokat.
És
az Ő dereka megtelt gyulladással és testében semmi épség nem maradt, (Zsolt
38,8) mert az én bűneimet – sőt az egész
világ bűnét – magára vállalta. (1Ján 2,2) Ezek súlyos teherként borították el,
ereje felett (Zsolt 38,5) azért, hogy megmentsen és megszabadítson engem, hogy
én ne legyek fáradt, sem tántorgó, és még derekam öve se oldódjék meg. (Ésa
5,27) Sőt felövezhessem derekamat igazlelkűséggel, (Eféz 6,14) ezért semmilyen
gyulladásnak, fájdalomnak nincs joga és helye az én derekamban.
Olyan
szörnyű szenvedéseket élt át, amelyek következtében szíve olyan lett, mint a
viasz (Zsolt 22,13) és megtört Benne és
beteg lett. (Zsolt 69,21.22) Az Ő szíve sebesíttetett meg (Zsolt 109,22) (Ján 19,34) így gyógyította
meg az én szívemet, (Zsolt 147,3) hogy az én szívem megelevenedjen (Zsolt
69,33) és az Ő isteni élete ritmusára verjen, és én az Ő szent igéjével
vallhassam, hogy szívem erős, Benne bizakodó. (Zsolt 112,7)
És
a legnagyobb gyötrelem közepette így kiáltott fel : Én Istenem, én Istenem! miért hagytál el engemet? (Mát. 27.46) Őt, Isten Fiát bűneink elszakították
Istentől, szörnyű sötétség borult rá, (Zsolt 88,7) s megízlelte a szellemi
halált, az Isten nélküli állapotot is. A Benne lévő világosság – az ÉLET –
oltódott ki (Ezék.32,7) azért, hogy nekem örök életem legyen (1 Ján. 5.11) és
mindig az Ő jelenlétében, az Ő dicsőségének fényében élhessek.
Utolsó
szavaként pedig kijelentette: „…Elvégeztetett!
És lehajtván fejét, kibocsátotta
szellemét.” (Ján. 19.30) Így végeztetett el, hogy én vehessem az Ő
Szent Szellemét, azt az örökkévaló Szellemet, amely újjászül, megszentel, (1 Kor.
6.11) és vezérel minden utamon. (Róm. 8.14) Kifizette az adósságomat, nem
aranyon vagy ezüstön, hanem szeplőtelen, drága vérén váltva ki a sátán
fogságából, és átvitt az Ő országába. (Kol.1,13) Hiszen dárdával döfték át
oldalát és szívét, (Ján 19,34) hogy az Ő szent vérének (1 Pét. 1.19) utolsó cseppje is kihullva, eltörölje
az én bűneimet, megtisztítson, megóvjon minden gonosztól, (Jel. 1.5) és utat nyisson számomra a szentélybe
való bemenetelre. (Zsid. 10.19)
Ima
Istenem,
a Te Felkented ifjúságának napjait megrövidítetted, gyalázatot borítottál reá,
(Zsolt 89,39.46) megsanyargattad az Ő erejét, és megrövidítetted az Ő napjait
(Zsolt 102,24) hogy hosszú élettel elégíthess meg engem, és megmutasd rajtam
minden helyzetben a Te szabadításodat. (Zsolt 91,16) S hogy én jó vénségben,
öregen, és betelve az élettel (1Móz 25,8) tegyem le sátoromat, a hústestemet,
(2Pét 1,14) és elköltözzek, amikor az én elköltözésem ideje beáll (2Tim 4,6)
hogy mindenkor a Krisztussal legyek. (Fil 1,23)
Magasztallak
Istenem, amiért Jézus Krisztus testének megáldozása által egyszer s mindenkorra
megszenteltél (Zsid 10,10) hogy amint Ő van, én is úgy legyek e világban (1Ján
4,17) Áldalak Úr Jézus, hogy egyetlen egy áldozatoddal örökre tökéletessé
tettél (Zsid 10,14) és megváltottál a törvény átkától is, mert meg van írva,
hogy: Krisztus váltott meg a törvény átkától, átokká lévén érettem. (Gal 3,13)
Ezért vallhatom meg, hogy azoknak a betegségeknek sincs már sem joga, sem köze
testemhez, amelyek a törvény könyvében megírattak. El kell távoznia tőlem
minden járványos betegségnek, minden gyulladásnak, láznak, kiszáradásnak,
rosszindulatú betegségeknek. (5Móz. 28.)
Szüntelen
áldalak Úr Jézus, mert elvetted az én erőtlenségemet (Mát 8,17) hogy erős legyek,
(1Kor 16,13) ezért dicsérlek a nagy
gyülekezetben, az erős nép között magasztallak Téged. (Zsolt 35,18) Áldalak Úr
Jézus, mert Te hordoztad az én betegségeimet (Mát 8,17) hogy én jó egészségben
legyek. (2Kor 13,11) Légy áldott örökké
Uram, amiért vállaltad, hogy megsebesíttessél az én bűneimért, hogy én a Te
sebeiddel meggyógyuljak. (1Pét 2,24) És
én örvendezek Benned drága Uram, Benned, az én szabadító Istenemben, (Habakuk
3,18) és magasztalom a Te csodálatos
nevedet Úr Jézus Krisztus, és imádlak Téged szüntelen.
Ámen!
Gyenma.
Mi halljuk az Úr hangját!
Aki azt mondta: "Én vagyok a jó
pásztor; és ismerem az enyéimet, és engem is ismernek az enyéim. Ezért: „Az én
juhaim hallják az én szómat, és
hallgatnak a hangomra, és én ismerem
őket, és követnek engem” (Ján. 10,14.27).
Az Úr Jézus hív:
„…Ha
valaki szomjúhozik, jőjjön én hozzám, és igyék. Aki hisz én bennem, amint az írás
mondotta, élő víznek folyamai ömlenek annak belsejéből” (Ján.
7,37 -38). Mert: „Valaki pedig abból a vízből iszik, amelyet én adok néki, soha örökké
meg nem szomjúhozik; hanem az a víz, amelyet én adok néki, örök életre buzgó
[és örök életre szökellő] víznek kútfeje
[és forrása] lesz őbenne” (Ján. 4,14).
Rick Warren: Ne hasonlítsd magad máshoz
"Minden ember pedig az ő maga cselekedetét vizsgálja
meg, és akkor csakis önmagára nézve lesz dicsekedése és nem másra nézve."
(Gal. 6:4)
Az az igazság, hogy az ember nem lehet boldog és irigy
egyszerre. Sőt, valójában az életünk boldogságának az a legnagyobb titka, hogy
megtanuljuk kiiktatni az irigységet.
Fájdalmas lehet elismerni, hogy szenvedsz az irigységtől,
de ez az első lépés afelé, hogy megváltozzon az értékrended, és egy érettebb
lelki életed legyen.
Isten azt mondja, hogy az irigységet úgy lehet
megváltoztatni, hogy a nézőpontunkat megváltoztatjuk. Míg mondjuk, nem fogod
tudni tökéletesen megváltoztatni azokat az érzéseket, amelyek irigységet
váltanak ki belőled, azon igenis tudsz változtatni, hogy a dolgokra hogyan
tekintesz, és ez kiűzheti az irigységet az életedből.
Nézőpontod megváltoztatásához az első lépés az, hogy nem
hasonlítod többé magad másokhoz. A Biblia azt mondja, hogy a megelégedés abból
fakad, hogy legjobbat hozod ki magadból, nem pedig abból, hogy magadat
hasonlítod másokhoz. "Minden ember
pedig az ő maga cselekedetét vizsgálja meg, és akkor csakis önmagára nézve lesz
dicsekedése és nem másra nézve." (Gal. 6:4)
Tarts egy irigység-önvizsgálatot. Vajon összehasonlítod
az életed, az otthonodat, a férjedet, a gyerekeidet - vagy akár a füvet az
udvarodon máséval? Ez a vizsgálat rávilágíthat majd néhány meglepő dologra, és
megmutathatja neked, hogy sokkal fontosabb dolgok is vannak, mint hogy magadat,
vagy amid van, másokhoz hasonlítsd.
Ha arra törekszel, hogy az légy, akinek Isten teremtett,
akkor igazi értelmet, célt, beteljesedést, és megelégedést fogsz találni. Nem
figyelhetsz a saját céljaidra, ha másokat figyelgetsz.
(Daily Hope by
Rick Warren, 2012.04.18)
http://napiremeny.blog.hu/2012/04/25/ne_hasonlitsd_magad_mashoz
Rick Warren: Zsákutcában vagy? Számíts a szabadulásra!
"Hogy értitek azt, "ha meg tudom tenni..."
kérdezte Jézus. Minden lehetséges, ha egy ember hisz." (Márk 9:23, NLT
fordítás)
Isten a beléd ültetett álom által fogja hitedet
erősíteni. Ennek az álomnak a beteljesüléséhez azonban szükség van hitbeli
döntésre, ez után Isten kipróbálja hitedet azzal, hogy késlekedést,
nehézségeket tapasztalsz és zsákutcában érzed magad.
Ekkor van az, hogy jön Isten és felszabadít. Csodát tesz.
Megoldást kínál. Akár így:
• Mózes
esetében kettéválasztotta a Vörös tengert.
• Ábrahám
esetében azt történt, hogy ő és Sára megtapasztalták a gyermekvárás csodáját.
• József
esetében hirtelen valóra vált az álom és egyszer csak már nem a börtön mélyén
találta magát, hanem Egyiptom második embere lett.
Jézus pedig feltámadt! Isten még a keresztre feszítést is
feltámadássá tudja alakítani és ez azt jelenti, hogy neki van hatalma arra,
hogy átalakítsa a zsákutcát felszabadulássá.
Késedelmeken, nehézségeken és zsákutcákon keresztül építi
hitünket, úgyhogy amikor megszabadít, Istené a jó pont!
Amikor zsákutcával szembesülsz, a legjobb válasz az, ha
várod, hogy Isten cselekedjen. Mit vársz Istentől, mit tegyen az életedben?
Jézus ezt mondja: "Legyen a ti hitetek szerint" (Máté 9:29b).
Amikor szabadulásra vársz, akkor Istenben bízol. Aztán
majd visszanézel, hogyan vezetett Isten a hit ösvényén, kiterjesztve és növelve
Benne való bizalmadat lépésről-lépésre. Hited erősebb lesz, és most már
bizalommal mondhatod: "Várom, hogy az Úr kiszabadítson újra, hogy megint
meglássam jóságát..." (Zsoltárok 27:13, LB fordítás)
(Daily Hope by
Rick Warren, 2012.04.16)
http://napiremeny.blog.hu/2012/04/23/zsakutcaban_vagy_szamits_a_szabadulasra
Spurgeon. Az Ígéretek
Az Istennel való bensőséges közösség a megdicsőültek
üdvösségének fontos alkotóeleme; és a Szent Szellem már idelent lehetővé teszi
számunkra, hogy gyönyörködjünk az Úrban, és örüljünk üdvözítő Istenünkben.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)