2014. április 19.

A beteljesült prófécia

 „Mert vizet öntök a szomjúhozóra, és folyóvizeket a szárazra; kiöntöm Szellememet a te magodra, és áldásomat a te csemetéidre. És nevekednek mint fű között, és mint a fűzfák vizek folyásinál” (Ésa. 44,34)


A te életedben is beteljesült már?




A megváltás:

Isten teremtett mindent a világon, és minden az ő dicsőségére szolgál.
Mivel Isten sok fiát akarja bevezetni a dicsőségébe, ezért Jézust a szenvedései által tette tökéletessé. Így volt ez helyes, mert Jézus az, aki Isten fiait

bevezeti a dicsőségbe” (Zsid.2.10 EF)


arena2040

A BÁTORÍTÁS AJÁNDÉKA

4 Mert ahogyan egy testnek sok tagja van, de nem minden tagnak ugyanaz
a feladata, 5 úgy sokan egy test vagyunk a Krisztusban, egyenként pedig
egymásnak tagjai. 6 Mert a nekünk adatott kegyelem szerint különböző
ajándékaink vannak, eszerint szolgálunk is: ha prófétálás adatott, akkor
a hit szabálya szerint prófétáljunk, 7 ha valamilyen más szolgálat
adatott, akkor abban a szolgálatban munkálkodjunk: a tanító a
tanításban, 8 a buzdító a buzdításban, az adakozó szerénységben, az
elöljáró igyekezettel, a könyörülő pedig jókedvvel.
9 A szeretet ne legyen képmutató. Iszonyodjatok a gonosztól,
ragaszkodjatok a jóhoz, 10 a testvérszeretetben legyetek egymás iránt
gyengédek, a tiszteletadásban egymást megelőzők, 11 a
szolgálatkészségben fáradhatatlanok, a szellemben buzgók: az Úrnak
szolgáljatok. 12 A reménységben örvendezzetek, a nyomorúságban legyetek
kitartók, az imádkozásban állhatatosak. 13 A szentekkel vállaljatok
közösséget szükségeikben, gyakoroljátok a vendégszeretetet. Róm 12,4-13.

                       A BÁTORÍTÁS AJÁNDÉKA

Ekkor elindult Jónátán, Saul fia, és elment Dávidhoz, az erdőségbe, és
erősítette az Istenbe vetett bizalmát. (1Sám 23,16)

Rákbetegségem kezelése és a műtét sötét felhőkként tornyosultak előttem, amikor postán egy nem várt csomagot kaptam. Mi lehet ez? - csodálkoztam. Amint kibontottam, egy fénysugár törte át betegségem sötét árnyékát. Egy kézzel kötött vállkendő feküdt összehajtogatva egy levél alatt. A levélben az állt, hogy egy női csoport tagjai kötötték, egymásnak adva a kendőt, és minden egyes asszony imádkozott értem.

Hálával emeltem ki ajándékukat a csomagból, könnycseppek gördültek le arcomon. Aztán fogtam az ima-kendőt, és óvatosan a vállamra borítottam.
Éreztem az asszonyok védelmező törődését, ölelését. Éreztem, ahogy
szeretetük, imádságuk erősített és bátorított.

Vannak, akik főznek nekem, mások elvisznek valahova, anyagiakkal
támogatnak. Mások képeslapot írnak vagy telefonálnak. És vannak, akik
ima-kendőt kötnek. Bármilyen ajándékokat kaptunk, arra hivattunk, hogy
ezeket az ajándékokat visszaadjuk Istennek azzal, hogy egymást segítjük.
Ha a bátorításra gondolok, amit kaptam, én is arra vágyom, hogy Isten
ajándékait mások erősítésére és biztatására használjam.

Imádság: Drága Istenünk, add, hogy életünk bátorítást jelentsen mások
számára, és nagylelkűen adhassuk tovább mindazt, amit tőled kaptunk.
Ámen.

Isten ajándékait azért kapjuk, hogy megosszuk másokkal.

Karen M. Sudduth (Mississippi, USA)

http://csendespercek.hu

Az ember gondolatainak megismerése.

Ha meg akarod tudni, hogyan gondolkodik, hallgasd meg, hogyan beszél.

/ Ismeretlen /


Guti Tünde: TÜKRÖK

   A szabadság tökéletes törvényébe belenézni nem veszélytelen, ha nincs bennem hajlandóság a változásra.
Általában a tükrök nem intenek, nem dicsérnek, csak képet mutatnak. Ha üvegük hibás vagy sérült, akkor torz a látott kép is. Nem így az ige! Tökéletes, tiszta, éles és valósághű, ráadásul megszólít. Figyelmeztet, ha szükséges, megvigasztal vagy irányt mutat megválaszolatlan kérdéseim között.
  
   Isten Szava nélkül lehetetlen eligazodni az élet útvesztőiben. Gyakran még a saját szívünk is megcsal, a féligazságok és tévelygések pedig csapdát állítanak.
   Nem mulaszthatjuk el, hogy naponta belenézzünk a szabadság tökéletes törvényébe, felvállalva a kockázatot, hogy szembesít bűneinkkel, téves nézeteinkkel, áthúzza elképzeléseinket, vagy lerántja a leplet hiúságunkról.

   ”Az Úr nem azt nézi, amit az ember, mert az ember azt nézi, ami a szeme előtt van, de az Úr azt nézi, ami a szívben van.” I.Sámuel 16:7.

2014. március 25
  


Szeretet-Közösség


Keresztény szépségportál

Hogy valakinek a lelkében ott él-e az isteni szeretet lángja, észreveszem szavaiból; nem amikor Istenről beszél, hanem amikor földi dolgokról szól. Simone Weil


Változtasd meg a hited,változtasd meg az életed 344. rész

How Great Thou Art by World Outreach Worship featuring StikYar

2014. április 17.

Zsidókhoz írt levél 2. fejezet: Az emberiség megváltó királya; (göröggel és kapcsolódó igékkel)


Zsid. 2,1 Annakokáért annál is inkább [annál komolyabban,] szükséges nékünk a hallottakra figyelmeznünk, hogy [a menekülés mellett] valaha el ne sodortassunk, [és nehogy magával ragadjon valamilyen irányzat].

»Más fordítás: Ezért a hallott igére még jobban kell figyelni, és azt teljes odaadással meg kell tartanunk, hogy a célt el ne tévesszük«

Zsid. 2,2 Mert ha az angyaloktól [(aggelosz): hírnökök, követek által] hirdetett beszéd [(logosz): ige] erős volt [(bebaiosz): megállt, szilárdnak bizonyult, és erős, stabil, rendíthetetlen, megmaradó, biztonságos, megbízható volt]. És minden bűn [(parabaszisz): félrelépés, minden áthágás] és engedetlenség [(parakoé): szándékos figyelmetlenség, és félrehallás] elvette [és megkapta] igazságos büntetését [elnyerte (endikosz): igazságos, jogos, méltányos bérét, (miszthapodoszia): viszonzását, és megfizetését]*

*Mert: „Aki megveti (és elveti) a Mózes törvényét, két vagy három tanubizonyságra (vagyis két vagy három tanú vallomása alapján) irgalom nélkül meghal. Gondoljátok meg, mennyivel súlyosabb büntetésre méltónak ítéltetik az, aki az Isten Fiát (lábbal) megtapodja, és a szövetségnek vérét, mellyel megszenteltetett, tisztátalannak (és közönségesnek) tartja, és a kegyelemnek Szellemét (megcsúfolja, és) bántalmazza?” (Zsid. 10,28-29).

Zsid. 2,3 Mimódon [(pósz): vagy hogyan] menekedünk meg mi, hogyha nem törődünk [(ameleó): és könnyelműen semmibe veszünk] ily nagy [(télikútosz): fontos / és jelentős] üdvösséget [(szótéria): szabadulást, megmentést]? Amelyet, miután kezdetben hirdetett az Úr [vagyis amely akkor vette kezdetét, amikor először az Úr hirdette], azok, akik hallották, [(akúó): és megértették] biztosítottak [(bebaioó): és megerősítettek] számunkra*

*Az Evangélium bizonyságtétele: Minekutána pedig János [elfogatott és] tömlöcbe [fogságba] vettetett elméne Jézus Galileába, prédikálván [s ott (így) hirdette] az Isten országának [királyságának] evangéliumát [örömhírét]. És mondván: Betölt [beteljesedett; letelt a kijelölt] idő, és elközelített [már közel van] az Istennek országa [királysága; Isten királyi uralma]; térjetek meg [térjetek más felismerésre; változtassátok meg gondolkodásmódotokat], és higgyetek az evangéliumban [az üdvösség jó hírében; az örömhírben] (Márk. 1,14-15).

És az apostol így figyelmezteti a minden korban élő hívőket: „Vigyázzatok, (hogy el ne utasítsátok, és) meg ne vessétek azt, aki szól; mert ha azok meg nem menekültek, akik a földön szólót (elutasították, és) megvetették, sokkal kevésbbé mi, ha elfordulunk attól, aki a mennyekből vagyon (aki a mennyből szól hozzánk)” (Zsid. 12,25).

Zsid. 2,4 Velük együtt bizonyságot tevén arról [(szünepimartüreó): és együtt tanúskodott, azaz egyesült velük a bizonyítékok hozzáadásában] az Isten, jelekkel meg csodákkal és sokféle erőkkel [(poikilosz) (dünamisz): változatos, különféle, és sokféle erőmegnyilvánulással] s a Szent Szellem közléseivel [(meriszmosz): Szent Szellemének szétosztásával] az ő akarata [(thelészisz): és elhatározása] szerint [vagyis kit úgy osztott szét, ahogy akarta]*

*Az Úr Jézus mennybemenetele után a tanítványok: „… pedig kimenvén, prédikálnak [hirdették az igét] mindenütt, az Úr együtt munkálván [(szünergeó): támogatja, együttműködik] velük, és megerősítvén [(bebaioó): hitelesítve] az igét (logosz) [az igehirdetést] (csoda)jelek által, amelyek követik [(epakolútheó): kísérik] vala.

[Más fordítás: Az Úr pedig együtt munkálkodott velük, és csodákkal erősítette meg, hogy az örömhír, amiről beszélnek, igaz]. Ámen!” (Márk. 16,20).

Pál apostol bizonyságtétele: „…külön-külön ajándékaink [vagyis a bennünk lakozó Szent Szellem különböző megnyilvánulásai] vannak a nékünk adott [és juttatott] kegyelem szerint.. „(Róm. 12,6).

Ezért: „… nem merek szólni [beszélni; prédikálni] semmiről, amit nem Krisztus cselekedett volna általam a pogányoknak [nemzeteknek] engedelmességére, [megtéréséért; megnyerésére] szóval [logosz: Igével] és tettel. [Más fordítás: olyasmiről azonban aligha lesz bátorságom beszámolni, amit a Szellem hatalma nélkül tettem volna, amit rajtam keresztül nem a Krisztus munkált volna, szóval és tettel]. Jelek [természetfölötti esemény, jelenségek] és csodák [rendkívüli jelenségek] ereje által, [hatalmával] az Isten Szellemének ereje által; úgyannyira, hogy én Jeruzsálemtől [a béke tanítása, megalapozása] és környékétől fogva Illyriáig [jelentése: barátok földje] betöltöttem [szétszórtam] a Krisztus evangéliumát. [Más fordítás: Csak így történhetett, hogy Jeruzsálemtől elkezdve Illyriáig mindent betölthettem a Krisztus örömüzenetével]” (Róm. 15,18-19).

Mert: „A kegyelmi ajándékokban [(kariszma): a kegyelem megnyilvánulása. Győzelmi ajándék, jutalom (a győztes hadvezértől) a Szellem megnyilvánulásában] pedig különbség [változatosság] van, de ugyanaz a Szellem. De mindezeket egy és ugyanaz a Szellem cselekszi, [de mindezek ugyanannak az egy Szellemnek munkájából származnak; (energeó): megmutatja magát, működésben van; tevékenykedik, hat, érezteti hatását; erőt fejt ki] osztogatván mindenkinek külön, amint akarja. [tetszése szerint, amint elhatározza] (1 Kor. 12,4.11).

Hiszen: „Mindenikünknek pedig adatott a kegyelem a Krisztustól osztott ajándéknak mértéke szerint” (Eféz. 4,7).

Péter apostol bizonyságtétele a prófétai kijelentésekről: „Akiknek megjelentetett, [és kinyilatkoztatást kaptak; akik előtt leleplezték] hogy nem maguknak, hanem nékünk szolgáltak azokkal [az örvendetes közlésekkel]. Amelyeket most [és mostantól] hirdetnek néktek azok, akik prédikálták néktek az Evangéliumot [vagyis amiket most az Evangélium, vagyis az örömüzenet, a győztes hadvezérről szóló jó hír hirdetői prédikálnak] nektek az egekből [vagyis a mennyből] küldött Szent Szellem által, amikbe angyalok [sóvárogva] vágyakoznak betekinteni” (1 Pét. 1,12).

Zsid. 2,5 Mert nem angyaloknak vetette alá [azaz: mert nem angyalok uralma alá rendelte] a jövendő világot [(oikúmené): az eljövendő világegyetemet, és mindent, ami benne van, hogy a következő világkorszakban uralkodjanak], amelyről szólunk.

Zsid. 2,6 Sőt [mi több] bizonyságot tett valahol valaki, mondván: Micsoda [kicsoda] az ember, hogy megemlékezel ő róla [és gondolsz rá], avagy az embernek fia, hogy gondod van reá [hogy reá tekintesz; (episzkeptomai): és meglátogatod, gondoskodsz róla, és vigyázol rá]?

Zsid. 2,7 Kisebbé tetted őt rövid időre az angyaloknál [Elohim: Istennél], dicsőséggel és tisztességgel [és méltósággal] megkoronáztad [és megkoszorúztad] őt és úrrá tetted kezeid munkáin,

Zsid. 2,8 Mindent lábai alá vetettél. Mert azzal, hogy néki mindent [vagyis a mindenséget] alávetette, semmit sem hagyott alávetetlenül: de most még nem látjuk, hogy néki minden [vagyis a mindenség] alávettetette, [hogy minden uralma alatt áll]*

*És az Úr, Őt tette: „Felül minden fejedelemségen és hatalmasságon és (ható)erőn és uraságon és minden néven mely neveztetik [és valamennyi névnél, amelyet segítségül hívnak]  nemcsak e világon [(világ)korszakban (aionban)], hanem a következendőben [ami még KÖRÜL fog venni; az  eljövendő (világ)korszakban] is. És mindeneket vetett az Ő lábai alá, és Őt tette mindeneknek fölötte az anyaszentegyháznak [eklézsiának (kihívott gyülekezetnek)] fejévé. Mely az Ő teste (szóma = az Ő lénye), teljessége Őnéki [amely telítve van azzal], aki mindeneket betölt mindenekkel. [mindenben mindent teljessé tesz]” (Eféz. 1,21-23).

Újra és újra megismétli a Szent szellem, Aki csak az Úr Jézust dicsőíti: „Mert mindent az ő lábai alá vetett. Mikor pedig azt mondja, hogy minden alája van vetve, nyilvánvaló, hogy azon kívül, aki neki mindent alávetett. Mikor pedig minden alája vettetett, akkor maga a Fiú is alávettetik annak, aki neki mindent alávetett, hogy az Isten legyen minden mindenben” (1 Kor. 15,27-28)

És hogy ez a hatalom a Krisztusé, és az Ő testéé, vagyis az Eklézsiáé, arról így beszél az Ige: Erről tesz bizonyságot a Szent Szellem Dávidon keresztül is: „micsoda a halandó - mondom -, hogy törődsz vele, és az emberfia, hogy gondod van rá? Kevéssel tetted őt kisebbé Istennél, dicsőséggel és méltósággal koronáztad meg. Úrrá tetted kezed alkotásain, mindent a lába alá vetettél: Juhokat és mindenféle barmot, és még a mezőnek vadait is; Az ég madarait és a tenger halait, mindent, ami a tenger ösvényein jár. Ó, Urunk, mi Urunk! Mily felséges a te neved az egész földön!” (Zsolt. 8,5-10)

Hiszen Krisztus a fej, és az eklézsia – a kihívottak gyülekezete – az Ő teste: „És Ő a feje a testnek, az egyháznak: aki a kezdet, elsőszülött a halottak közül; hogy mindenekben Ő legyen az első. Mert tetszett az egész Teljességnek, hogy benne lakjék” „Mert Őbenne lakozik az istenségnek egész teljessége testileg. és benne jutottatok el ti is ehhez a teljességhez, mert ő a feje minden fejedelemségnek és hatalmasságnak” (Kol. 1,18-19;
2,9-10).

Az Úr Jézus már mennybemenetele előtt, ezt a hatalmat átadta az Övéinek: „És hozzájuk menvén Jézus, szóla nékik, mondván: Nékem [és bennem] adatott minden hatalom mennyen és földön. Elmenvén azért [tehát], tegyetek tanítványokká [és tanítsatok] minden népeket [az összes nemzeteket], bemerítvén őket az Atyának, a Fiúnak és a Szent Szellemnek nevében [hatalmába, dicsőségébe, erejébe]” (Mát. 28,18-19).

„És gyógyítsátok a betegeket [(aszthenész): erőtlen, gyenge, beteges, és tehetetleneket], akik ott lesznek, és [hirdessétek, és] mondjátok nékik: Elközelített hozzátok az Isten országa [az Isten királysága, uralma]” (Luk. 10,9).

De ez a hatalom csak azután nyilvánul meg, ha: „… vesztek [kaptok] erőt [hatalmat], minekutána a Szent Szellem eljő [és leszáll] reátok: és lesztek nékem tanúim [bizonyságtevőim] úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig” (Csel. 1,8).

Már a teremtéskor – a bűneset előtt –uralkodásra rendelte az embert Isten: „És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon. Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá és asszonynyá teremté őket. És megáldá Isten őket, és monda nékik Isten: Szaporodjatok és sokasodjatok, és töltsétek be a földet és hajtsátok birodalmatok alá; és uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon” (1 Móz. 1,26-28).

Ámulva kérdezi Jób, és Dávid: „Micsoda az ember, hogy őt ily nagyra becsülöd, és hogy figyelmedet fordítod reá (és törődsz vele)?” (Jób. 7,17).

 „Uram! Micsoda az ember, hogy tudsz felőle (hogy törődsz vele), és az embernek fia, hogy gondod van reá?” (Zsolt. 144,3).

Zsid. 2,9 Azt azonban látjuk, hogy [az a] Jézus, aki egy kevés [egy rövid] időre kisebbé tétetett az angyaloknál, a halál elszenvedéséért dicsőséggel [hírnévvel, tekintéllyel, méltósággal] és tisztességgel koronáztatott meg, hogy az Isten kegyelméből mindenkiért megízlelje [(geuomai): megtapasztalja] a halált*

*És folytatódik a kijelentés:Annakokáért az Isten is felmagasztalá Őt [mindenek fölé], és ajándékoza néki oly nevet, amely minden [más] név fölött való; [amely minden névnél nagyobb].

Más fordítás: „ezért azután Isten a legmagasabb méltóságra emelte. Olyan nevet és hatalmat adott neki, amely minden más név és hatalom fölött áll”. Isten azért tette ezt, mert azt akarja], hogy a Jézus nevére minden térd meghajoljon, mennyeieké [égieké], földieké és föld alatt  valóké [(katakhthoniosz): földalatti; alvilági, sátáni, sötét: (Mohay András: Újgörög-Magyar kéziszótár 318. oldal)].

És minden nyelv vallja [hirdesse; vallást tegyen arról], hogy Jézus Krisztus Úr az Atya Isten dicsőségére. [Más fordítás: „Mindenki el fogja ismerni, és ki fogja mondani: „Jézus Krisztus az Úr”. Ez pedig dicsőségére lesz az Atya Istennek]” (Fil. 2,9-11).

És az Ő: „Ruhájára és derekára az a név van írva: Királyoknak Királya és uraknak Ura” (Jel. 19,16).

Zsid. 2,10 Mert illendő vala [és az volt méltó Istenhez], hogy akiért minden [vagyis a mindenség] és aki által minden [vagyis hogy őt, akiért, és akin keresztül a mindenséget teremtették], sok fiakat vezérelvén dicsőségre, az ő üdvösségük [(arkhégosz): szerzőjét, és] fejedelmét szenvedések által tegye tökéletessé [és vigye végcélba, és dicsőítse meg]*

*És az apostlon keresztül folytatódik a kijelentés arról, hogy ki a Teremtő, és Megváltó: „Mert Őtőle, Őáltala és Őreá nézve vannak mindenek, [mert Belőle jött elő, rajta keresztül megy és Őfelé halad minden, és Beléje torkollik a mindenség]. Övé a dicsőség mindörökké [és a dicsőség Neki jár az örökkévalóságban is]. Ámen” (Róm. 11,36).

Az apostol vallástétele: „… nekünk egy Istenünk van, az Atya, akitől van a mindenség, mi is Őbenne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, aki által van a mindenség, mi is Őáltala” (1 Kor. 8,6)

„Minden Őáltala lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett” (Jn. 1,3)

„Mert Őbenne teremtetett minden, ami van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Őáltala és Őreá nézve teremttettek; És Ő előbb volt mindennél, és minden Őbenne áll fenn” (Kol. 1,16-17)

 „Hiszen egy atyánk van mindnyájunknak, egy Isten teremtett bennünket!” (Mal. 2,10) Az apostol megvallja a prófétai szót: „Egy az Istene és Atyja mindeneknek; ő van mindenek felett, és mindenek által, és mindenekben” (Eféz. 4,6).

Zsid. 2,11 Mert a megszentelő és a megszenteltek egytől valók mindnyájan [(heisz hen): vagyis egyetlenből származnak], amely oknál fogva nem szégyenli őket atyjafiainak hívni [vagyis testvéreinek nevezni]*

*Az Úr Krisztus a Megszentelő, akinek az akarata volt ez: „Amely akarattal szenteltettünk meg egyszer s mindenkorra, a Jézus Krisztus testének megáldozása által. Mert egyetlenegy áldozatával örökre tökéletesekké tette a megszentelteket. (Zsid. 10,10.14).

„Annakokáért Jézus is, hogy megszentelje az ő tulajdon vére (tulajdon élete) által a népet, a kapun kívül szenvedett” (Zsid. 13,12).

Zsid. 2,12 Mondván: Hirdetem [és (apaggelló): kijelentem] a te nevedet [(onomá): hatalmadat, jellemedet, dicsőségedet, és erődet] az én atyámfiainak [az én testvéreimnek], az anyaszentegyháznak [(ekklészia meszosz): vagyis a kihívottak közösségének] közepette dícséretet mondok néked [(hümneó): énekelve magasztallak, és újra meg újra elmondom].

Zsid. 2,13 És ismét: Én Őbenne bízom [és Őbenne reménykedem]; és ismét: Ímhol vagyok én és a gyermekek, akiket az Isten nékem adott [(didómi): nekem ajándékozott, és rám bízott].

Zsid. 2,14 Mivel tehát a gyermekek [a görög: szó szerinti jelentése a megütött] (hús)testből és vérből valók, ő is hasonlatosképen részese lett azoknak, hogy a halál által megsemmisítse [(katargeó): hogy erejét veszítse, szószerint: teljesen működésképtelenné, hatástalanná tegye] azt, akinek hatalma van [aki erőt és hatalmat birtokol] a halálon, tudniillik az ördögöt [(diabolosz): a vádlót, rágalmazót, hibáztatót, félrevezetőt, ellenséget, ellenállót, vagyis a sátánt].

 »Más fordítás: miután a gyermekekkel a vér és hús közösségébe lépett, neki is hasonlóképpen részt kellett kapnia a húsból és vérből, hogy a halálon át hatástalanná tehesse azt, aki uralkodik, a vádlót«

Zsid. 2,15 És megszabadítsa [és szabadon bocsáthassa, és felszabadítsa] azokat, akik a haláltól való félelem [(phobosz): és rettegés] miatt teljes életükben rabok [kiszolgáltatottak, és rabszolgaságban tartottak] valának*

*Zakariás így prófétál Isten ígéretéről, amiről a próféták ősidők óta szóltak: „Hogy a mi ellenségeinktől megszabadít [megment, biztonságba helyez], és mindazoknak kezéből, akik minket gyűlölnek (megvetnek, utálnak, zaklatnak, üldöznek); Hogy megszabadulván [kiragadva] a mi ellenségeink [gyűlölőink] kezéből, félelem nélkül [félelmet nem ismerve, Istent tisztelve] szolgáljunk néki (Luk. 1,71.74).

Az apostol pedig így bátorítja Timóteust, és minden Istent szeretőt: „Ne szégyeneld hát a mi Urunk bizonyságtételét (a mi Urunkról szóló bizonyságtételt), se engem, az ő foglyát; hanem együtt szenvedj az evangéliumért Istennek hatalma szerint (Isten ereje által). Aki megtartott (Ő szabadított meg) minket és hívott (el) szent hívással, nem a mi cselekedeteink szerint (alapján), hanem az ő saját végezése és kegyelme szerint, mely adatott nékünk Krisztus Jézusban örök időknek (kezdete) előtt.  Megjelentetett (nyilvánvalóvá lett) pedig most a mi Megtartónknak (Üdvözítőnknek), Jézus Krisztusnak megjelenése által, aki eltörölte (teljesen működésképtelenné, hatástalanná tette, érvénytelenítette) a halált (megtörte a halál erejét). Világosságra hozta pedig az életet és halhatatlanságot (az elmúlhatatlan életet) az evangélium által” (2 Tim. 1,8-10).

Mert Isten: „… elveszi (leveszi) e hegyen a fátyolt (leplet), mely beboríta minden népeket (nemzetet), és a takarót, mely befödött (betakart) vala minden népségeket (nemzetet). Elveszti a halált (véget vet a halálnak, megsemmisíti) örökre, és letörli az Úr Isten (az én Uram, az ÚR) a könnyhullatást minden orcáról. És népe gyalázatát eltávolítja (leveszi) az egész földről; mert az Úr szólott (ezt ígérte). És szólnak (ezt mondják) ama (azon a) napon: Ímé (itt van a mi) Istenünk, akit mi vártunk, és aki megtart (benne reménykedtünk, hogy megszabadít) minket. Ez az Úr (Itt van az ÚR), akit mi vártunk, örüljünk és örvendezzünk (vigadjunk) szabadításában!” (Ésa. 25,7-9).

Mert Isten ígérete így hangzik: „Megváltom (kifizetem a váltságdíjat; kiváltom, kiszabadítom) őket a Seol hatalmából (a holtak hazájából, az alvilág torkából)! Megmentem (megváltom) őket a haláltól! Hol van a te veszedelmed (tövised, mérged), oh halál?! Hol van a te romlásod (fullánkod), oh Seol (holtak hazája, alvilág)?! Megbánás (nincs bennem) elrejtetett én előlem (Elrejtőzött a részvét szemem elől)” (Hós. 13,14).

És a prófécia beteljesült Krisztusban: „Mert [drága; nagy] áron vétettetek [vásároltattok] meg; [Nagy volt a váltságdíjatok] dicsőítsétek [meg tehát, és hordozzátok] azért az Istent a ti testetekben [(szóma): egész valótokban] (és szellemetekben, amelyek az Istenéi)” (1 Kor. 6,20).

 Ő az: „Aki megszabadított [kiragadott] minket a sötétség hatalmából [fennhatóságából], és általvitt [áthelyezett] az Ő szerelmes [és szeretett] Fiának országába [királyságába]” (Kol. 1,13).

Zsid. 2,16 Mert nyilván nem angyalokat karolt fel, hanem az Ábrahám magvát karolta fel. [Más fordítás: Mert bizonyára nem angyaloknak megy a segítségére, hanem Ábrahám magvának visz segítséget, és viseli gondját, s mellettük kötelezi el magát]*

*Isten ugyanis így szólt Ábrahámhoz: „…A te magodnak adom ezt a földet” (1Móz. 12,7)

És az apostolon keresztül megvilágítja a Szent Szellem a kijelentést:  „Az ígéretek pedig Ábrahámnak adattak és az ő magvának. Nem mondja: És a magvaknak, mint sokról; hanem mint egyről. És a te magodnak, aki a Krisztus(Gal. 3,16)

Ezért akik a Krisztuséi, azokhoz így szól az apostol: „Ha pedig Krisztuséi vagytok, (akkor) tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret szerint örökösök” (Gal. 3,29)

 „Mi pedig, atyámfiai, Izsák szerint, ígéretnek gyermekei vagyunk” (Gal. 4,28).

És folytatódik a kijelentés: „Azaz, nem a (hús)testnek fiai az Istennek fiai; [nem a testi származás szerinti utódok Isten gyermekeihanem az ígéret fiait [gyermekeit] tekinti [nevezi] magul(Róm. 9,8).

Zsid. 2,17 Annakokáért mindenestől fogva hasonlatosnak kellett lennie az atyafiakhoz [a testvéreihez], hogy könyörülő [irgalmas] legyen és hű főpap az Isten előtt való dolgokban [és az Isten előtti szolgálatban], hogy engesztelést szerezzen [(hilaszkomai): illetve, hogy kiengesztelt legyen] a nép bűneiért [(hamartia): vagyis céltévesztéséért]*

*És Ő: „… önmagát megüresíté szolgai formát vévén föl [szolgai alakot öltött], emberekhez hasonlóvá lévén [és külsejét tekintve olyan lett (úgy jelent meg), mint egy ember (és magatartásában is embernek bizonyult)]. És mikor olyan állapotban találtatott, mint ember [(szkhéma): alakjára nézve embernek bizonyult; vagy formájában embernek mutatkozott], megalázta magát, engedelmes lévén halálig, még pedig a keresztfának [kínoszlopon való] haláláig. (Fil. 2,7-8).

Zsid. 2,18 Mert amennyiben szenvedett, ő maga is megkísértetvén, segíthet azokon, akik megkísértetnek [Más fordítás: Amennyiben ugyanis őt magát is megkísértették szenvedésekkel, képes azokon segíteni, akik kísértést szenvednek]*

* Mert nem oly főpapunk van, aki nem tudna megindulni gyarlóságainkon, (erőtlenségeinken) hanem aki megkísértetett mindenekben, hozzánk hasonlóan, kivéve a bűnt (a céltévesztést)” (Zsid. 4,15)




Mindent kegyelemből kaptam

Lydia magazin


Amiért érdemes fáradozni.

 „Ne veszendő eledelért fáradozzatok, hanem az örök életre megmaradó eledelért, amelyet az Emberfia ad majd nektek, mert őt pecsétjével igazolta az Isten” (Jn. 6,27)


Irma Nyári


Kiálts te is az Úrhoz!

„Felszóval kiálték az Úrhoz, és Ő meghallgata engem az Ő szentsége hegyéről” (Zsolt. 35)


Egy üzenet százféleké/p/pen †



Isten nem fog elhagyni. Szeretetből hozzád bilincselte magát. Nála van a kulcs. Nem kell megnyerned a szeretetét. Már a tiéd. És mivel nem kell megnyerned, így elveszíteni sem tudod.
(Max Lucado)


Imádlak!

A jóságról

Úgy áradjon szereteted, mint a tűz fénye-melege; mindenre egyformán. Akik közel jönnek hozzád, azokra több essék fényedből és melegedből, mint akiknek nincs szükségük terád. Családtagjaid, mindennapi társaid s a hozzád fordulók olyanok legyenek számodra, mint a kályhának a szoba, melynek melegítésre rendelik. /Ismeretlen/


Böjte Csaba: Hol van az öröm forrása?

Lelke mélyén az ember el nem múló örömre vágyik.
Amikor ennek forrását keresi, Valakire talál.
Ha ez a Valaki ember, akkor valamiért rendszerint csalódik.

Ha tovább keres, Krisztusra találhat, mint Pál apostol, és sokan mások. 


Juditt Suto


Klaus Douglass: Újra felismerni a küldetést

Aktivizálni kell a hívők egyetemes papságát, mert minden keresztyén kapott valamilyen kegyelmi ajándékot Istentől – és megkapta a hozzá tartozó feladatot is.


BIBLIA


jézus az élet csilla664 12

2014. április 16.

Ige: Más Evangélium hirdetéséről

Gal. 1,8 De ha szinte mi, avagy mennyből való angyal hirdetne is néktek Evangéliumként valamit azon kívül, amit néktek hirdettünk legyen átok, legyen átkozott, és legyen átok alatt!*

*Pál apostol emlékezteti a Krisztusban hívőket, hogy csak egy Evangélium van, mégpedig az, amit az Írások szerint hirdetett ő: „Mert én elsősorban azt adtam át nektek, amit én magam is kaptam; hogy tudniillik Krisztus meghalt a mi bűneinkért az Írások szerint. Eltemették, és - ugyancsak az Írások szerint - feltámadt a harmadik napon” (1 Kor. 15,1-4)

Ezért: „...úgy határoztam, hogy nem tudok közöttetek másról, csak Jézus Krisztusról, Róla is mint a megfeszítettről” (1Kor. 2,2)

És az Őbenne való életről: „Mert akik a törvény szerint élnek, átok alatt vannak; mert meg van írva: Átkozott minden, aki nem tartja meg hűségesen, amik megírattak a törvény könyvében, hogy azokat cselekedje” (Gal. 3,10).

Ugyanis: „A törvény a valóságban haragot eredményez. Ahol pedig nincsen törvény, ott törvény ellen való cselekedet, vagyis törvényszegés sincsen. Ott nem lehet áthágni sem a törvényt” (Róm. 4,15).

A törvény feladata az volt, hogy: „Ekként a törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg. De minekutána eljött a hit, nem vagyunk többé a vezérlő mester alatt” (Gal. 3,24).

És már: „a bűn, vagyis a céltévesztés következménye ti rajtatok nem uralkodik; mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem, vagyis Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása, és felmentése alatt” (Róm. 6,14).

A figyelmeztetés, de: „Elszakadtatok Krisztustól, akik a törvény által akartok megigazulni, a kegyelemből kiestetek” (Gal.5,4).

 Nem teszem érvénytelenné életemben a kegyelmet: „Nem törlöm el, nem utasítom vissza, és nem érvénytelenítem az Isten kegyelmét; mert ha a törvény által, és a törvény útján van és valósulna meg az igazság, vagyis a megigazulás, tehát Krisztus ok nélkül és hiába halt meg” (Gal. 2,21).



Áldott légy nagy jóságodért

Kempis Tamás: Kapcsolatok

Nézd csak, milyen messze vagy még az igazi szeretettől és alázatosságtól: amely senki másra nem néz haraggal, méltatlankodással, csak önmagára. Nem nagy szó derék és szelíd emberekkel egyetértésben élni: ez mindenkinek természet szerint kellemes, hiszen ki-ki örömest marad békében, s akik úgy gondolkodnak, mint ő, azokat jobban szereti. De nagy kegyelem és nagyon dicséretes, s valóban férfira való tett békében meglenni goromba, gonosz, fegyelmezetlen emberekkel, vagy akár olyanokkal, akiknek észjárása más, mint a miénk.




Ég és föld között

Korzenszky Richárd: Gyermeknevelés

Felelősségre kellene nevelni a gyermekeket az élet iránt. Rá kell döbbenteni, hogy csak a meglévő életet lehet továbbadni. Pusztítani könnyű. Repülőt gyárthat az ember, de létrehozni egy rózsabogarat, de még egy szúnyogot sem képes. Elpusztítani, kiirtani igen.


Rick Joyner: Az egyén értéke

Van egy általános kegyelem, amit Isten mindenkinek megad, még azoknak is, akik nem ismerik el Őt. Ezek a természetes adottságaink, amelyek attól függetlenül, hogy elismerjük-e Őt, vagy sem, Istentől származnak. Ez az általános kegyelem egyéni és közösségi szinten is létezik. Vannak olyan királysági alapelvek, amelyeket pogány nemzetek is tudnak alkalmazni, és ezek áldást hoznak az életükbe, még úgy is, hogy nincsenek tisztában azzal, hogy honnan származnak ezek az áldások. Vissza lehet követni egy civilizáció fejlődését egészen addig a pontig, ahol elfogadtak bizonyos királysági alapelveket.

A legfőbb királysági alapelv a szeretet. A legfőbb gazdasági alapelv is a szeretet. Szeretnél olyan vállakozást indítani, ami nem mond csődöt? "A szeretet soha nem mond csődöt." (az angol Bibliafordítások alapján az 1 Korinthus 13:8 - a ford.) Amilyen mértékben alkalmazod a szeretetet a vállalkozásodban, olyan mértékben nem fogsz tudni csődöt mondani. Ez általában a terméked vagy a szolgáltatásod szeretetével kezdődik. Aztán szeresd az ügyfeleidet azzal, hogy mindig helyesen bánsz velük - igazságosan és pártatlan jogossággal, ami Isten trónjának, azaz királyságának a két fundamentális alapelve. Ha szereted a felebarátaidat, ami a szomszéd vállalkozásokat is jelenti (a "felebarát" és a "szomszéd" angolul ugyanaz a szó - a ford.), akkor egy olyan légkör megteremtésében fogsz segíteni, ami másokat is vonzani fog, neked pedig jól fog menni az üzlet.

A szeretet tehát a legerőteljesebb gazdasági alapelv, és a szeretet személyes szinten működik. Vajon örülnél annak, ha a házastársad azt mondaná, hogy azért szeret téged, mert ez egy általános, mindenkire vonatkozó törvény? Akár tetszik, akár nem, akár hiszed, akár nem, az ember mindig is jobban fogja szeretni a saját gyermekét a szomszéd gyermekeinél, noha a szomszéd gyermekeit is szeretni tudod. Ugyanígy, a társadalom számára legnagyobb áldást jelentő családok mindig azok, amelyek a legerősebb családok, és ezek értelemszerűen a legerősebb és legnagyobb biztonságérzettel rendelkező egyénekből állnak.

Amerika azért volt egyedi, és ebből fakadóan kivételes nemzet, mert elsősorban az egyének nagyrabecsülésére és védelmére épült. Miközben megvolt ez az elkötelezettség az egyén értéke iránt, volt egy nyilvánvaló igény arra is, hogy legyen egy állam, legyenek törvények és határok. Az volt a legfőbb szempont, hogy a legfőbb dolgot tudták a legfőbb dologként kezelni - ami az egyén értékével kezdődik, a közösség jóléte pedig ettől függött.

Ez egy alapvető királysági elv. Senki sem fog amiatt üdvözülni, hogy a szülei ismerik az Urat. Ma is vannak olyan nemzetek, ahol az emberek többsége azt gondolja, hogy üdvösségük van, mivel egy "keresztény nemzet" állampolgárai. Ezek az emberek szomorú tévedés áldozatai.

Nem azért fogsz üdvözülni, mert a nemzeted, vagy akár a családod az Urat szolgálta. Mindegyikünk Őt kell, hogy szolgálja. Mindegyikünknek újjá kell születnie, és mindegyikünk személyes felelőssége szeretni az Urat és a többi embert, és felelősek vagyunk a tetteinkért. Ahogy egyre érettebbé válunk ebben a személyes felelősségérzetben, áldássá válunk mások számára is. Minél érettebbek vagyunk, annál több áldást hordozunk. De ez mindengyikünknél személyesen kezdődik el. Az egyénekkel kezdődik.

Forrás: MorningStar Ministries - Rick Joyner - Word for the Week - The Value of the Individual
URL: http://www.morningstarministries.org/resources/word-week/2013/great-commission-week-49
Fordítás: Országh György


http://gyurinaploja.blogspot.com

Kit látsz a felhőben?

Jézuson kívül van-e még valaki a felhődben? Ha igen, akkor még nagyobb lesz a sötétség. El kell jutnod odáig, ahol már senkit nem látsz, "csak Jézust egyedül"! (Mt 17,8).

/ Oswald Chambers/