2014. november 5.

Wilhelm Busch: Jézus a mi sorsunk; Jézus Isten kinyilatkoztatása

ISTENBEN HISZEK, DE JÉZUSSAL NEM
TUDOK MIT KEZDENI 2. rész

1.     Jézus Isten kinyilatkoztatása

Ha valaki azt mondja nekem: »Hiszek Istenben, de mit kezdjek Jézussal?
Akkor ezt felelem: »De hiszen ez ostoba beszéd! Isten ugyanis elrejtőzködő Isten, Jézus nélkül semmit sem tudnánk róla!«

Az emberek ugyan elképzelnek maguknak valamilyen Istent, például egy »Jóistent«, aki egy becsületes németet nem hagy cserben, ha naponta csak öt pohár sört iszik. De hiszen ez nem Isten! Allah, Buddha – ezek saját elképzeléseink kivetítései. De Isten? Jézus nélkül Istenről semmit nem tudunk. Jézus azonban Isten kinyilatkoztatása. Maga Isten Jézusban jött el hozzánk.

Egy képpel szeretném ezt önnek megmagyarázni. Képzeljen el egy sűrű ködfalat. A köd elfedi Istent. Az emberek nem tudnak nélküle élni. Elkezdik hát keresni. Megpróbálnak behatolni a ködfal mögé. Pontosan így fáradoznak a vallások. Minden vallásban Istent keresik az emberek. Minden vallásban egy közös: eltévedtek a ködben, és nem találták meg az Istent!

Isten elrejtőző Isten. Valaki, akit a Bibliában Ézsaiásnak hívtak, megértette ezt, és szíve mélyéből felkiáltott: »Uram, mi nem jutunk el Hozzád. Bárcsak szétszakítanád az eget és leszállnál!« Gondolják csak el: Isten meghallotta ezt a kiáltást! Széttépte a ködöt és eljött hozzánk – Jézusban! Amikor az angyalok Betlehem mezején kórusban kiáltották: »Ma született nektek a Megtartó! Dicsőség Istennek a magasságban!« – akkor Jézusban Isten jött el hozzánk.
Jézus azt mondja: »Aki engem lát, látja az Atyát.«

Jézus nélkül semmit sem tudnék Istenről. Ő az egyetlen, akitől bizonyosságot kaphatok Isten felől! Hogy is mondhatja valaki:
»Megvagyok én Jézus nélkül!?«


Én kősziklám - Faith Church Hungary

Spurgeon: Akiknek nincs Megváltójuk

Nehéz meghalni azoknak, akiknek nincsen Megváltójuk. 


Kenneth Hagin: DICSŐSÉGGEL MEGKORONÁZVA

Mikor látom a Te egeidet, a Te ujjaidnak munkáját, a holdat és a csillagokat, amelyeket teremtettél, mi az ember, hogy gondolsz rá és az (a föld szülte) ember fia, hogy Te gondoskodsz róla? Hiszen kevéssel teremtetted őt kisebbé, mint az Istent, és Te koronáztad meg őt dicsőséggel és tisztességgel. Azért teremtetted őt, hogy uralkodjék a Te kezednek munkái felett…
- Zsoltárok 8,3–6. (Amplified)

Isten az embert nem a halálra teremtette! A halál, a betegség, a gyűlölet, a bosszú és minden tragédia, ami a földi állapotokat tükrözi, nem szerepelt a teremtő eredeti tervében. Ellenkezőleg, az ember boldogságra, örömre és békességre lett teremtve!

Arra, hogy örök közösségben legyen Istennel. Isten képére és hasonlatosságára lett teremtve. (1Móz. 1,26. 27.) Boldogságra, örömre és békességre lett teremtve. És azért lett teremtve, hogy Istennek örömöt szerezzen. (Jel. 4,11)
Isten egy olyan helyet adott az embernek a teremtésben, amely felett csak Ő maga áll, az egész univerzumra kiterjedő hatalommal. (Zsolt. 8,4–7. 1Móz. 26,18) Ádám ura volt önmagának, a teremtésnek és a sátánnak. Ádám nem volt köteles behódolni a bűnnek — a döntés az ő kezében volt.

Megvallás: Én azt fogom tenni, amire teremtettem. Én közösségben vagyok Istennel. Örömöt szerzek az én mennyei Atyámnak. A Biblia azt mondja, hogy hit nélkül lehetetlen Istennek tetszeni. (Zsid. 11,6) Ezért hitben fogok járni. Sem a bűn, sem a betegség, sem a félelem, sem a kételkedés, és egyáltalán semmi, ami az ördögtől van, nem uralkodhat felettem.

/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/



Szeretet-Közösség


Keresztény szépségportál

Nem mindig lehet megtenni, amit kell, de mindig meg kell tenni, amit lehet. Bethlen Gábor

www.keresztenyszepsegportal.hu


Hit Gyülekezete-Akit megtisztított a vér

2014. november 3.

1 Timóteus 4. fejezet: Óvás a törvénykezőktől, és A hamis tanítóktól. (szerkesztett)

1 Tim. 4,1 A Szellem pedig nyilván [(rétósz): határozottan, világosan, egyértelműen] mondja, hogy az utolsó időben [(hüszterosz kairosz): az elkövetkező legutolsó korszakban] némelyek elszakadnak [(aphisztémi): elpártolnak, eltávolodnak, elkülönülnek, elhatárolják magukat, és külön útra térnek] a hittől, hitető [(planosz): megtévesztő, csaló, félrevezető, eltévelyítő] szellemekre és [(daimonion): démoni]  gonosz szellemek tanításaira figyelmezvén, vagyis [ördögi, sátáni tanításokat hallgatva].

1 Tim. 4,2 Hazug beszédűeknek [(pszeudologosz): hamis dolgokat állító] képmutatása [(hüpokriszisz): tettetése, színlelése] által, kik meg vannak bélyegezve a saját lelkiismeretükben. [Más fordítás: Hazug szavúak kétszínűségei folytán, akik bélyeget égettek saját lelkiismeretükre].

1 Tim. 4,3 Akik tiltják a házasságot, sürgetik az eledelektől való tartózkodást, melyeket Isten teremtett hálaadással való élvezésre a hívőknek és azoknak, akik megismerték az igazságot, a [(alétheia: valóságot)].

1 Tim. 4,4 Mert Istennek minden teremtett állata jó [és hasznos], és semmi sem megvetendő, ha hálaadással élnek azzal.

1 Tim. 4,5 Mert megszenteltetik Istennek igéje [(logosza)] és könyörgés, vagyis az [(enteuxisz): Istennel való találkozás] által.

1 Tim. 4,6 Ezeket ha eleikbe adod az atyafiaknak, [a testvérek  elé tárod] Krisztus Jézusnak jó [(kalosz): hasznos, derék] szolgája [(diakonosz): követe] leszel, táplálkozván a hitnek és jó tudománynak beszédeivel, amelyet követtél. [Más fordítás: (tauta hüpotithémi): Ha ezeket teszed kiindulási alapnak Krisztus Jézusnak (kalosz): hasznos,és  derék (diakonosz): követe leszel,olyan, aki a hitnek  (kalosz): megfelelő igaz tanítás igéivel entrephó) táplálkozott, és növekedett, és amikről meggyőződött, és megbizonyosodott]
1 Tim. 4,7 A szentségtelen [(bebélosz): közönséges, tisztátalan] és vénasszonyos meséket [hitregéket] pedig eltávoztasd [(paraiteomai): kerüld, és utasítsd el]. Ellenben gyakorold magadat a kegyességre [az Isten iránti (euszebeia): gyermeki tiszteletben].

1 Tim. 4,8 Mert [(gar): ugyanis] a test [(szómatikosz): a személy] gyakorlásának [(gümnaszia): edzésének] kevés haszna [(oligosz óphelimosz): jelentéktelen előnye] van. De a kegyesség [az istenfélelem, (euszebeia): az Isten iránti gyermeki tisztelet] mindenre hasznos, meglévén benne [(ekhó): tartalmazza, magába foglalja] a jelenvaló és a jövő életnek ígéretét.

1 Tim. 4,9 Igaz ez a beszéd, és méltó, hogy mindenképpen elfogadjuk. [Igaz, és (pisztosz): megbízható beszéd (logosz) Ige ez, és teljes elfogadásra méltó, és (axiosz pasz pasza pan): megérdemli a teljes (apodokhé): elfogadást].

1 Tim. 4,10 Mert azért fáradunk [küzdünk] és szenvedünk szidalmakat, és [(oneididzó): gúnyolódást, gyalázást] mivelhogy reménységünket vetettük az élő Istenben, aki minden embernek megtartója [(szótér): szabadítója, megmentője, üdvözítője, védője, pártfogója, gyógyítója], kiváltképpen [de (maliszta): leginkább] a hívőknek.

1 Tim. 4,11 Ezeket hirdessed és tanítsad.

1 Tim. 4,12 Senki a te ifjúságodat meg ne vesse [(kataphroneó): le ne nézze; senki meg ne vessen ifjú korod miatt], hanem légy példa [mintaképe] a hívőknek a beszédben [(logosz)], a magaviseletben [(anasztrophé): cselekvő magatartásodban, forgolódásban], az [(agapé): Isten szerinti] szeretetben, szellemben, a hitben, a tisztaságban.

1 Tim. 4,13 Amíg oda megyek, és [megérkezem], legyen gondod [(proszekhó): ügyelj, és gondosan figyelj] a felolvasásra, [az Írás felolvasására] az intésre [(paraklésis): a buzdításra, bátorításra, az igehirdetésre] és a tanításra [(didaskalia) az újonnan felvettek oktatására].

1 Tim. 4,14 Meg ne vesd [(ameleó): el ne hanyagold] a kegyelemnek benned való ajándékát [(khariszma): a benned levő kegyelem - a Szent Szellem - megnyilvánulását], amely [(hosz hé ho): aki] adatott néked prófétálás által, [(prophéteia dia): prófécia útján] a presbitérium kezeinek reád tevésével [a vének kézrátételével].

1 Tim. 4,15 Ezekről gondoskodjál [(meletaó): ezekkel törődj, foglalkozzál, és elmélkedjél], ezeken légy [ezeknek szenteld magad], hogy előhaladásod [(prokopé): fejlődésed, gyarapodásod] nyilvánvaló [(phanerosz): jól látható, és ismert] legyen mindenki előtt.

1 Tim. 4,16 Gondot viselj magadról és a tudományról [(epekhó didaszkalia): ügyelj erre, és fordíts figyelmet magadra, és a tanításra]; maradj meg azokban; mert ezt cselekedvén, mind magadat megtartod [megmented; üdvösségre segíted], mind a te hallgatóidat.



Öntsd ki a szívedet az Úr előtt

Megvallás

A szívverésem normális. Az élet ritmusával lüktet, egész testemben isteni életet küld szét, és teljesen HELYREÁLLÍTJA AZ ÉLETET ÉS az EGÉSZSÉGET. (János 17:23; Efézus 2:22)


Charles Capps: Isten gyógyszere


Spurgeon: A döntésről

Középút nincs. Aki halogatja a döntést, az valójában a gonosz mellett döntött. Aki azon töpreng magában, hogy becsületes legyen-e, vagy sem, az már letért az egyenes útról


Az alázatról

Ha senki sem mondhatja meg neked, mit tegyél: nem lehet rád számítani.
Ha nem hozol áldozatot másokért: szeretetlen leszel.
Ha téged senki sem javíthat ki: taníthatatlan leszel.
Ha mindig megpróbálsz túltenni másokon: versengő leszel.
/Mai ige/


Magyar Continental Singers: Tudd van egy gyertya / Hordozd a gyertyát

Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól

Az „új” Isten saját szava. Íme a Biblia szócikke az „új” szóra: új születés, új nyelvek, újbor, új ének és új szív, új szellem, új szövetség, új név, új teremtés, új parancsolat, új tanítás, új ég és új föld. REINHARD BONNKE



Lydia magazin


Irma Nyári


Gospel Dance (Hungary)

2014. november 2.

Ige: Isten elpecsételte - és elpecsételi - a Krisztusban hívőket

Ti, akik Krisztusban reménykedtetek, és: „Akiben, minekutána hallottátok, és megértettétek az igazságnak* vagyis a VALÓSÁG-nak (logoszát), Igéjét, üdvösségetek** Evangéliumát, örömhírét, jó hírét, amelyben hittetek is, megpecsételtettetek*** a tulajdon vagy az eredetiség jeleként az ígéretnek ama Szent Szellemével, isteni garanciaként**** (Eféz. 1,13)

*Igazság (alétheia): Az, ami megegyezik, megfelel a tényeknek, maga a VALÓSÁG. A valóság a hamisság, hazugság ellentéte; az, ami nincs elrejtve, elkendőzve (Isten Igéje. Ján. 17,17; és a testben megjelent Ige, KRISZTUS JÉZUS: Ján. 18,37.38. és a Szent Szellem: 1 Ján. 5,4).

**Üdv, üdvösség: a görög szótéria szavak tartalmazzák a bűnbocsánatot, megmenekülést (rossztól, veszélytől, ártalomtól, betegségtől, balesetből, bűnökből. Mindenfajta problémából, bajból); megszabadítás (mindenfajta veszedelemből, gonosz szellemi lényektől /démonoktól/; oltalmazás; biztonság; állandóság; jólét (bővölködés anyagi és szellemi javakban); jóllét (egészség); boldogság, megtartatás;

***Megpecsételtettetek (szphragidzó): - lebélyegez (egy pecséttel vagy egy egyéni jellel, mint védelem vagy megóvás, biztonság vagy megőrzés, hitelesítés, megerősítés céljából. Bélyeget nyom rá (a tulajdon vagy az eredetiség jeleként.

****Mert Isten az: „Aki el is pecsételt, aki pecsétjével megjelölt, és eljegyzett minket; a tulajdonjog jelét helyezte el rajtunk, és felruházott mennyei erővel is, és a Szellemnek zálogát eljegyzési ajándékul adta a mi szíveinkbe.

[Más fordítás: a Szellemet, mint foglalót árasztotta; - vagyis olyan valóságot, amely részben „kezünkben” van, egyúttal azonban még csak része az egésznek, így „garanciája” is annak, hogy megkapjuk azt az egészet, amelynek ez a valóság a része - a szellemi lényünk középpontjába]” (2 Kor. 1,22)

Ő bizonysága a mi származásunknak, és védelme személyünknek: „Maga a Szellem tesz bizonyságot a mi szellemünkkel együtt arról, hogy valóban Isten gyermekei vagyunk(Róm. 8,16)

Ő bizonysága megváltásunknak, záloga örökségünknek, az örökségünk pedig mindaz, amit atyánk – Ábrahám – után örököltünk:
1.Isten védelme: „Ne félj Ábrám: én pajzsod vagyok tenéked, a te jutalmad felette igen bőséges”
 2. Istennek minden áldása: hosszú élet, erőben és egészségben; anyagi javakban; utódban; az ígéret megvalósulásában: „Ábrahám pedig vén élemedett ember vala, és az Úr mindenben megáldotta vala Ábrahámot” (1 Móz. 15,1; 24,1)

Erről tesz bizonyságot Ábrahám szolgája is. „Az Úr pedig igen megáldotta az én uramat, úgy hogy naggyá lett: mert adott néki juhokat, barmokat, ezüstöt, aranyat, szolgákat, szolgálóleányokat, tevéket, szamarakat. És Sára az én uramnak felesége fiat szült az én uramnak, az ő vénségében, és annak adá mindenét, amije van” (1 Móz. 24,35-36)

Előképként bemutatja Isten Igéje, hogy minden baj, csapás ellen ez a pecsét nyújt védelmet: „És monda az Úr néki - az angyalnak-: Menj át a város közepén, Jeruzsálem közepén, és jegyezz egy jegyet a férfiak homlokára, akik sóhajtanak és nyögnek mindazokért az utálatosságokért, amelyeket cselekedtek annak közepében”. És amazoknak - a pusztító angyaloknak - mondá az én hallásomra: Menjetek át a városon ő utána, és vágjátok, ne kedvezzen a ti szemetek, és ne szánakozzatok: Vénet, ifjat, szüzet, gyermeket és asszonyokat öljetek meg mind egy lábig, de azokhoz a férfiakhoz, akiken a jegy van, ne közelítsetek, és az én templomomon kezdjétek el. Elkezdik azért a vén férfiakon, akik a ház előtt valának” (Ezék. 9,4-6) János apostol látomásában ugyanezt a védelmet látja: „És láték más angyalt feljőni napkelet felől, akinek kezében vala az élő Istennek pecséte. És nagy szóval kiálta a négy angyalnak, akinek adatott, hogy ártson a földnek és a tengernek. Ezt mondván: Ne ártsatok se a földnek, se a tengernek, se a fáknak addig, míg meg nem pecsételjük a mi Istenünk szolgáit az ő homlokukon... A füstből pedig sáskák jövének ki a földre; és adaték azoknak hatalom, mint hatalmuk van a föld skorpióinak. És megmondaték nékik, hogy a földnek füvét ne bántsák, se semmi zöldellőt, se semmi élőfát, hanem csak azokat az embereket, akiknek homlokukon nincsen az Istennek pecséte” (Jel. 7,2-3; 9,3-4)

Ezért hangzik a figyelmeztetés: A védelemre vigyázzatok és:: „… meg ne szomorítsátok az Istennek ama Szent Szellemét, aki által megpecsételtettetek a teljes váltságnak napjára” (Eféz. 4,30).



Áldom az Urat.

Az Úr parancsa így hangzott:

„Tartsátok, és őrizzétek meg azért AZ ÉN RENDELETEIMET, döntéseimet és az én végzéseimet, amelyeket HA MEGCSELEKSZIK AZ EMBER, ÉL AZOK ÁLTAL. Én vagyok az Úr” (3 Móz. 18,5)

És az apostol idézi a törvényt: „Mert Mózes a törvényből való, A TÖRVÉNYből eredő igazságról, vagyis MEGIGAZULÁSról azt írja, hogy AKI AZOKAT cselekszi, megtartja, betölti, TELJESÍTI  ÉL  AZOK ÁLTAL (Róm. 10,5).