2014. február 25.

Reinhard Bonnke: Az örökkévalóság határa

Az örökkévalóság határa soha nem előttünk van, hanem párhuzamosan halad a jelenlegi élettel, és bárki, bármelyik pillanatban átlépheti.


Krisztus népéről

 „Mert a bűn [vagyis a céltévesztés következménye] ti rajtatok nem uralkodik; mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem [vagyis Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása, és felmentése] alatt” (Róm. 6,14)


A törvény szerint élőkről

 „Mert akik a törvény szerint élnek, átok alatt vannak; mert meg van írva: Átkozott minden, aki nem tartja meg hűségesen, amik megírattak a törvény könyvében, hogy azokat cselekedje” (Gal. 3,10)


Pintér Béla Kegyelem

A törvény feladata

„Ekként a törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg. De minekutána eljött a hit, nem vagyunk többé a vezérlő mester alatt” (Gal. 3,24).


Ezt tudva:... Értsétek meg tehát, hogy akik hitből valók, azok Ábrahám fiai” (Gal. 3,7).


Nem teszem érvénytelenné életemben a kegyelmet

Nem törlöm el, nem utasítom vissza, és nem érvénytelenítem az Isten kegyelmét; mert ha a törvény által, és a törvény útján van és valósulna meg az igazság, vagyis a megigazulás, tehát Krisztus ok nélkül és hiába halt meg (Gal. 2,21)


A figyelmeztetés.

 „Elszakadtatok Krisztustól, akik a törvény által akartok megigazulni, a kegyelemből kiestetek” (Gal.5,4).


Az örökségről

 „Mert ha törvényből van az örökség, akkor többé nem ígéretből; Ábrahámnak pedig ígéret által ajándékozta azt az Isten kegyelme (Gal. 3,18).


A törvény

 „A törvény a valóságban haragot eredményez. Ahol pedig nincsen törvény, ott törvény ellen való cselekedet, vagyis törvényszegés sincsen. Ott nem lehet áthágni sem a törvényt” (Róm. 4,15)


Törvény, vagy HIT?

 „Mert ha a törvény alá rendeltek, a törvényből valók, vagyis a törvény alapján állók az örökösök, akkor a hit hiábavalóvá, üressé, hasztalanná, hatástalanná lett, az ígéret pedig érdektelen, haszontalan, semmis, eltöröltetett, hatálytalan, eredménytelenné válik, csődöt mond, kudarcba fullad, nincs dolga, megszűnt a funkciója, feladata. (Róm 4,14)


Doulos - Te vagy Istenem

2014. február 24.

János apostol 3. levele (göröggel és kapcsolódó igékkel) Munkatárssá lenni az igazságban;

3 Ján. 1,1 [Én] a presbiter [(preszbüterosz): az elöljáró, a vén] a szeretett Gájusnak [jelentése: a földinek, a szeretettnek], akit én igazán [(alétheia agapaó): a valóságban, vagyis Krisztusban Isten szerinti szerettettel] szeretek]*

*Ő az, akit maga Pál apostol merített be:Hálát adok Istennek, hogy senkit sem merítettem be közületek, csak Krispust [jelentése: göndör] és Gájust [jelentése: földi]” (1Kor 1,14).

Akinek házában később egy házi gyülekezet működött: „Köszönt titeket Gájus [jelentése: földi], aki nékem és az egész (kihívott) gyülekezetnek [eklézsiának] (házi)gazdája… (Róm. 16,23).

Ő is Pál apostol kísérői között volt Efézusba: „És betelék az egész város háborúsággal, (mert a zűrzavar kiterjedt az egész városra) és egyakarattal a színházba rohanának, megfogván Gájust és Aristárkhust, kik Maczedóniából valók és Pálnak útitársai valának” (Csel. 19,29).

3 Ján. 1,2 Szeretett barátom, [és testvérem] kívánom [és (eukhomai): és imádkozom], hogy mindenben [(peri): és minden tekintetben] jól legyen dolgod [(euodoó): hogy sikeres legyél], és légy egészséges, amint jó dolga [(euodoó): jó sora] van a lelkednek [a te bensődnek]. 

»Más fordítás: Szeretettem mindenek felett azért imádkozom, hogy minden tekintetben jól menjen sorod. Hogy minden sikerüljön neked, és egészséges légy testben is, lélekben is«  

3 Ján. 1,3 Mert felettébb örültem [(khairó): és örvendeztem], amikor atyafiak jöttek [vagyis testvérek érkeztek] és bizonyságot tettek a te igazságodról [az igaz voltod mellett], úgy, amint te az igazságban jársz.

[Más fordítás: Mert felettébb örvendeztem, amikor testvérek érkeztek és bizonyságot tettek (szú): rólad, hogy te (alétheia): a valóságban, vagyis Krisztusban élsz].

3 Ján. 1,4 Nincs [nem is lehet] annál nagyobb örömem, mintha hallom, hogy az én gyermekeim az igazságban [(alétheia): a valóságban] járnak [azaz: Krisztusban élnek].

3 Ján. 1,5 Szeretett barátom, [és testvérem] híven cselekszel mindenben, [és hűségesen jársz el mindabban] amit az atyafiakért, [a testvérekért] és pedig az idegenekért [vagyis a vendégekért is] teszel

[Más fordítás: Szeretett testvérem te helyes magatartást tanúsítasz a testvérek iránt, főképp, amit az úton lévők iránt cselekszel]*

*Pál apostol is erre buzdítja a szenteket:Legyetek a vendégszeretetre alkalmat keresők, vagyis nem csak ismerőseiteket vendégeljétek meg, hanem az ismeretlen, idegen embereket, jövevényeket is fogadjátok be közösségetekbe (Róm. 12,13).

A testvéri szeretet (legyen maradandó, és) maradjon meg. A vendégszeretetről el ne felejtkezzetek, mert ez által némelyek, tudtukon kívül, angyalokat vendégeltek meg” (Zsid. 13,1-2).

3 Ján. 1,6 Akik bizonyságot tettek a te [(agapé): Isten szerinti] szeretetedről a gyülekezet [(ekklészia): vagyis a kihívottak közössége, az eklézsia színe] előtt; akiket jól teszed, ha Istenhez [és az Ő nevéhez] méltóan bocsátasz útjokra.

3 Ján. 1,7 Mert az ő nevéért [keltek útra, és] mentek ki, semmit sem fogadván el a pogányoktól. [Más fordítás: Ők a Krisztus szolgálatára indultak útnak, és a hitetlenektől semmit nem fogadtak el];

3 Ján. 1,8 Nékünk azért [fel kell karolnunk] be kell fogadnunk [vagyis tartozunk befogadni] az ilyeneket, hogy munkatársaikká lehessünk az igazságban [(alétheia): valóságban / a Szent Szellemben / Krisztus Evangéliumában].


3 Ján. 1,9 Írtam a gyülekezetnek [a kihívottak közösségének, az eklézsiának], de Diotrefesz [Jelentése: Zeustól / a világ királyától / táplált, és nevelt], aki elsőséget kíván [elsőségre tör] közöttük, nem fogad el minket.

3 Ján. 1,10 Ezért, ha odamegyek, felemlítem az ő dolgait, amelyeket cselekszik, gonosz [és rosszindulatú] szavakkal csácsogván ellenünk; sőt nem elégedvén meg ezzel, maga sem fogadja be az atyafiakat [a testvéreket], és akik ezt akarnák, azokat is akadályozza, és az egyházból [a kihívottak közösségéből, az eklézsiából] kiveti.

[Más fordítás: Ezért ha majd megérkezem, szóba hozom viselt dolgait, hogy mindent összefecseg rólunk. Sőt még ezzel sem elégszik meg, hanem egyfelől nem fogadja be a testvéreket, másfelől azokat, akik erre hajlandók volnának, megakadályozza benne, és kitiltja az eklézsiából].

3 Ján. 1,11 Szeretett barátom [és testvérem], ne a rosszat [(kakosz): azt, ami értéktelen, hitvány] kövesd [(mimeomai): utánozd], hanem a jót. Aki jót cselekszik [(agathosz): és másnak a hasznára cselekszik, valakinek a segítségére lesz], az Istenből van; aki pedig rosszat cselekszik [(kakopoieó): és árt valakinek, bajt / kárt okoz], az sohasem látta meg az Istent*

*Péter apostol is arra buzdítja a szenteket, hogy:Forduljon el a gonosztól (kerülje el, tartózkodjon tőle, térjen ki az útjából) és cselekedjék jót; keresse (kutassa, törekedjen) a békességre, és kövesse azt” (1Pét 3:11).

Dávid így prófétál a megigazultakról: „Mindennapon irgalmatoskodik (mindenkor könyörül) és kölcsön ad, és az ő magzatja (az ő gyermeke) áldott (lesz). Kerüld a rosszat és jót cselekedjél, és megmaradsz mindörökké” (Zsolt. 37,26-37.

Ézsaiás is erre biztatja az újjá születetet embert: „Tanuljatok jót tenni; törekedjetek igazságra, vezessétek jóra az erőszakoskodót, pártoljátok az árvák és özvegyek ügyét” (Ésa. 1,17).

János apostolon kereztül így hangzik a kijelentés: „Aki Őbenne marad, egy sem esik bűnbe (hamartanó: vagyis egy sem lesz céltévesztő). Aki bűnbe esik, (hamartanó: vagyis céltévesztő lesz), egy sem látta őt, sem meg nem ismerte őt. Senki sem cselekszik bűnt (hamartanó: vagyis senki sem lesz céltévesztő), aki az Istenből született, mert benne marad annak magva; és nem cselekedhetik bűnt (hamartanó: vagyis nem lehet céltévesztő), mivelhogy Istenből született (1 Ján. 3,6.9).

És Pál apostol is így biztatja a szenteket: „Vigyázzatok, hogy senki senkinek rosszért rosszal ne fizessen; hanem mindenkor jóra törekedjetek úgy egymás iránt, mint mindenki iránt” (1 Thess. 5,15)

3 Ján. 1,12 Demeter (jelentése: a földanyához tartozó) mellett mindenki bizonyságot tett, maga az igazság [(alétheia): vagyis a valóság, azaz: a Szent Szellem] is; de mi is bizonyságot teszünk, és tudjátok, hogy a mi bizonyságtételünk igaz [(aléthész): valóságos, azaz: igei].

3 Ján. 1,13 Sok írni valóm volna [még számodra], de nem akarok tintával és tollal írni néked:

3 Ján. 1,14 Hanem reménylem, hogy csakhamar meglátlak [(sztoma): színről színre] téged és szemtől szembe beszélhetünk.

3 Ján. 1,15 Békesség [(eiréné): vagyis az az állapot, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség; jólét, a veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás] néked! Köszöntenek téged a te barátaid. Köszöntsd a barátainkat név szerint.





Áldott Mindenható

Keresztény szépségportál

Sokan a szeretetet pusztán érzelemnek tartják... A szeretet elsősorban cselekvő törődésben megnyilvánuló magatartás. Gary Chapman

www.keresztenyszepsegportal.hu


Lydia magazin


Irma Nyári


István Bertalan

Szeretetből építem fel az én házam, berendezem azt szeretettel és szeretetből építek köré kerítést, óriási szeretet kapuval és a szeretetet állítom a kapujába őrzőnek, hogy aki átjön rajta szeretve legyen és tudjon szeretni.
Bezdek Robert

AMEN JEZUS


Pintér Béla - Sohase nézd a bőre színét

Ez az a nap!

A múltad nem a végzeted. Valami jó vár rád a jövőben! (Joyce Meyer)