2012. július 14.
CseriKálmán: Jósáfát imádsága
Mert nincs erőnk ezzel a nagy tömeggel szemben, amely
ellenünk támad... csak rád tekintünk. (2Krón 20,5-12)
Az ellenség tehát
közeledik, védekezésre nincs se idő, se mód. Mit tesz ilyenkor egy felelős
vezető és a nép? A nép összegyülekezett a jeruzsálemi templomba, a király pedig
mindenki füle hallatára elmondott ott egy megrendítő imádságot. Mert sem a hívő
hite, sem imaélete nem magánügy. Ebben az esetben a legteljesebb mértékben
közügy volt.
Ez nem mutatvány,
nem zavarában tesz valami rendkívülit, hanem mindig így szokta. Beszélget
mennyei Atyjával. Ha öröme van, akkor is, ha bánat éri, akkor is, jóban, rosszban
- mindig.
Kinek vallja Istent?
„Te vagy Isten a mennyben, aki uralkodsz a népek minden királyságán! A te
kezedben van az erő és a hatalom, és senki sem állhat meg veled szemben."
Aztán emlékezik Isten nagy tetteire és igéreteire, s máris biztos talajt érez a
lába alatt.
Kinek látja az
ellenséget? Onnan akarják kiűzni Jósáfát népét, ahova Isten helyezte őket.
Tehát így Istennel kerültek szembe. Akkor pedig nem nekik kell legyőzniük őket,
ez az Úr harca. Máris oldódik a szív szorongása, s egyre nagyobb kíváncsisággal
várja, mit fog cselekedni Isten.
És kinek látja
önmagát? „...nincs erőnk ezzel a nagy tömeggel szemben. Nem tudjuk, mit
tegyünk, csak rád tekintünk." Az igazi imádság ilyen őszinte. Jézus így
tanított erről a hegyi beszédben: úgy imádkozzatok, ahogyan a kisgyerek beszél
apjához, akiben bízik, és akiről tudja, hogy szereti őt!
Ilyen természetes-e
számunkra az imádság, hogy nemcsak baj esetén, hanem folyamatosan kapcsolatban
vagyunk Istennel? Hisszük-e, hogy a ma is cselekvő Úr, aki ki tud szabadítani
emberileg reménytelen helyzetből is? Szoktunk-e imádkozni ilyen hittel
népünkért?
Gyakoroljuk saját hitünk erősítésére, hogy elsoroljuk
hálával Isten tulajdonságait és nagy tetteit! Ő ígérte: „Hívj segítségül engem
a nyomorúság idején! Én megszabadítlak, és te dicsőítesz engem." (Zsolt
50,15)
Törvény és kegyelem
Készítette: Róbert Pávay
Amikor Mózes a hegyen volt Kőtáblát kapott és lejött a
hegyről ami megítélt 3000 embert akik démonoktól megszállva imádták az
aranyborjút.
Amikor Jézus lejött a hegyről hozta az Ő Kegyelmét és
megmentett egy fiút aki megszállott volt és megítélte (nem a fiút) hanem a
démont!
Isten szereti az embert de gyűlöli a bűnt! Te szeretheted a
gyerekedet de gyűlölheted a rákdaganatot ami a testébe van.
Jézus sikeresen kettéválasztotta a rosszat az embertől és
megmentette az embert!
Mózes törvényt adott! Jézus kegyelmet!
A törvény alatt növekedett a bűn és ítélet jött! A kegyelem
alatt növekedik a szentség és élet jön!
A hegyen mielőtt Jézus lejött volna fennt volt Péter, Jakab,
János!
Csodálatos kijelentés ez! A nevek jelentése ez:
Péter: kőszikla
Jakab: helyreállítás
János: kegyelem
Összevonva: a kőszikla (tábla) helyre lett állítva a
kegyelem által!
HALLELUJA! A törvény vége Krisztus minden hívő üdvösségére!
Joyce Meyer: Legyenek NAGY álmaid!
4,10 Ki milyen lelki ajándékot kapott, úgy szolgáljatok
azzal egymásnak, mint Isten sokféle kegyelmének jó sáfárai. (1 Péter)
Sajnálatra méltó, hogy az emberekben rejlő lehetőségek
mennyire kiaknázatlanok és mennyire parlagon hevernek ebben a világban. Isten
minden egyes embert arra teremtett, hogy saját körén belül valamiben nagyszerű
legyen. Mindannyiunkban ott van a lehetőség, hogy nagyszerű feleségek, anyák,
varrónők, férjek, apák vagy éppen üzletemberek lehessünk.
Akármivel is foglalkozunk, nem szabad, hogy kicsi álmaink
vagy kicsi látásunk legyen. A kicsi dolgok nagyon fontosak és nem szabad
megvetnünk a kicsiny kezdetet. Azonban, kell, hogy nagy álmunk, látásunk
legyen, mert egy nagy Istent szolgálunk. Sokkal jobban örülnék, ha a nagy
álmomnak csak a felét látnám megvalósulni, mint egy kicsiny álom egészét.
Hiszem, hogy amikor Isten megalkotott minket, minden egyes
embert gondosan megformált, az élet leheletét lehelte belé, majd fogott egy kis
részt önmagából és azt is belé helyezte. Egyikünk a zenében tehetséges, a másik
jól beszél, a harmadiknak pedig az írásra van ajándéka. A probléma abból
adódik, amikor ajándékunkat, melyet Istentől kaptunk arra használjuk, amire
valaki más van elhívva, ahelyett, hogy a saját lehetőségeinket adottságainkat
fejlesztenénk.
Istenből egy rész bennünk van. Nem egy gyártási hiba
eredménye vagyunk. Nem kell az életünket a kispadon tölteni. Nem vagyunk sem
túl fiatalok, sem túl öregek. Isten-adta álmokkal és látással rendelkezünk. De
ez a látás és ezek az álmok, melyeket Isten ad a jövőnkre nézve, lehetőségek
melyeket kiaknázhatunk (vagy nem). Istennel minden lehetséges, de szükség van a
mi együttműködésünkre, hajlandóságunkra, odaszántságunkra, engedelmességünkre
és a kemény munkánkra is ahhoz, hogy Isten kimunkálja, amit belénk helyezett.
Joyce Meyer
AZ AGYAGDARAB
Szerző: Guti Tünde
Egyszer volt, hol nem volt a fazekasok földjén a Mester
talált egy kiváló minőségű agyagdarabot.
- Na ez szép darab!.- nézegette el-elgondolkodva. - Ezt
megmunkálom!
Amikor hazaért, gyönyörködve tette a korongra és lelki
szemeivel már látta a gyönyörű mázas korsót. Forgatni kezdte, s kérges
tenyerével, óvatos ujjaival hozzáértő mozdulatokkal simította, vizezte,
formázta a jó illatú anyagot.
Egyszer csak az agyagdarab leugrott a korongról és
könyörögni kezdett:
- Mester! Nem lehetne egy kicsit gyengédebben? Annyira fáj,
ahogy nyomkodsz, és már egészen elszédültem a forgatástól!
A fazekas csodálkozva nézett rá, majd higgadt szeretettel
így válaszolt:
- Ahhoz, hogy használhatóvá válj, ki kell bírnod ezt a
műveletet! Légy türelmes!
Azzal visszatette a munkadarabot a helyére és újra elkezdte
a korongozást. Egy idő múlva elkészült és elégedetten nézegette. Amikor
megbizonyosodott róla, hogy tökéletesre sikerült, befűtötte a kemencét. Be
akarta tenni az agyagkorsót a tűzbe, de az rémülten kiáltott fel:
- Mester! Mester! Hogy fogom én ezt kibírni?! Ez
életveszélyes! Repedések lesznek rajtam és összetörök! - siránkozott.
A kézműves megfogta és elmagyarázta neki, hogy kiégetés
nélkül használhatatlan lesz. Nem tudnak benne életmentő vizet tartani. Forró
kemence nélkül csak kirakati dísztárgy lehet belőle.
A korsó messzire nézett és elképzelte, hogyan itatnak belőle
szomjazókat a sivatag száraz homokján. Megadóan hagyta magát a forróságba
tenni, és bár nagyon szenvedett, kitartott, mert hasznos akart lenni! A kellő
égetési idő után a Mester kivette és félretette a polcra, hogy lehűljön.
- Ó, hát hiába tűrtem a kemence tüzét, mégse kellek
senkinek?
- sóhajtozott magányosan, telve elutasítottsággal.
Egyszer aztán újra kézbe vették és gyönyörű mintát festettek
rá. A korsó nagyon boldog volt.
Amikor betették a többi különböző formájú és mintájú edény
közé, hogy elszállítsák őket az oázisba, megértette, mi miért történt vele. S
mosolyogva várt a feladatra, hogy szomjat olthasson és hasznos legyen.
Ugye te is el akarsz jutni az oázisba?
Légy elégedett, hagyd abba a „majd amikor” gondolkodást
„Ha pedig Isten valakinek gazdagságot és kincseket is adott,
és megengedte neki, hogy azt élvezze, kivegye belőle a részét, és örüljön
fáradozása eredményének: ez Isten ajándéka.” (Prédikátor 5:18.)
Úgy tanulsz meg
elégedettnek lenni, ha abba hagyod, a „majd amikor” gondolkodást.
„Amikor majd én…, akkor boldog leszek.”
„Amikor lesz …, akkor boldog leszek…stb.”
Azért esünk ilyen csapdákba, mert kis időkre vagyunk csak
elégedettek, nem pedig hosszú távon. Jön valaki, vagy valami és lecsapolja az
elégedettségünket.
A Biblia azt tanítja, hogy a boldogság nem onnét jön, amit
Te akarsz. A boldogság az, amikor boldog vagy azzal, amid van. Nézd azokat a
dolgokat, amiket Isten adott neked!
Sajnos, sokszor arra figyelünk, hogy mi az, amink nincsen,
és elfelejtjük azt a sok csodás dolgot – nem mindig fizikai áldásokat, de
legalább olyan fontosakat, mint például a családunk, barátaink.
Az elégedettség kulcsa, hogy eldöntöd: boldog leszel most
rögtön azzal a rengeteg dologgal, amit Isten már neked adott. Mire vársz még,
mi fog majd boldoggá tenni?
(Daily Hope by Rick Warren, 2011. 10. 14.)
2012. július 13.
Az Úr így biztatja választott népét, a Krisztus népét:
„Kérjetek
esőt az Úrtól a késői eső idején! Az Úr (alkot viharfelhőket), és villámlást szerez, és ő ad záporesőt és
mezei növényeket (és Ő ad kenyeret)
mindenkinek” (Zak. 10,1).
És
az Úr válasza a kérésre: „Ímé, újat
cselekszem; most készül, (most kezd kibontakozni) avagy nem tudjátok még? Igen, a pusztában utat szerzek, (már
készítem az utat) és a kietlenben (a
sivatagban) folyóvizeket (fakasztok).
Még a mezei vadak is dicsőíteni fognak
engem, a sakálok és struczok, hogy vizet szereztem (és vizet fakasztottam) a pusztában; a kietlenben (a sivatagban)
folyóvizeket, hogy választott népemnek
inni adjak, a népnek, amelyet magamnak formáltam, (és alkottam) hirdesse dicséretemet”
(Ésa. 43,19-21)
Dávid már ezért így magasztalja az Urat: „Bő záport hintesz vala, oh Isten, a te
örökségedre, s a lankadót megújítod vala.(Más fordítás: Bőven adtál esőt
örökségedre, ó Isten, és a fáradtat megerősítetted)” (Zsolt. 68,10).
És Péter
apostolon keresztül hangzik a kijelentés Krisztus népről: „Ti pedig (Isten tulajdonba vett népe), választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, megtartásra való
nép vagytok, hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, (és nagy tetteit) aki a sötétségből az ő csodálatos
világosságára hívott el titeket; Akik hajdan nem nép
voltatok, most pedig Isten népe vagytok; akik egykor nem az ő népe voltatok,
most pedig Isten népe vagytok, akik számára nem volt irgalom, most pedig
irgalomra találtatok (és a kik nem kegyelmezettek voltatok, most pedig
kegyelmezettek vagytok)” (1 Pét. 2,9-10)
Ige: A Szent Szellem -azaz: az Élővíz - ígérete
Amint azt a prófétán
keresztül már kijelentette az Úr: „Mert megitatom a
szomjú lelket (és felüdítem a fáradt lelket), és minden éhező (elcsüggedt) lelket
megelégítek” (Jer. 31,25)
„Hát
nem tudod-e és nem hallottad-e, hogy örökkévaló Isten az Úr, aki teremté a föld
határait
(Ő a földkerekség teremtője). Nem fárad,
és nem lankad el; végére mehetetlen (kifürkészhetetlen) bölcsessége! Erőt ad a megfáradottnak, és az
erőtlen erejét megsokasítja (és nagyon erőssé teszi). Elfáradnak az ifjak és meglankadnak, megtántorodnak (megbotlanak) a
legkülönbek (legkiválóbbak) is; De a kik
az Úrban bíznak, erejük megújul, szárnyra kelnek, mint a saskeselyűk
(sasok), futnak, és nem lankadnak meg,
járnak, és nem fáradnak el!” (Ésa.
40,28-31)
Dávid megvallása: „Az Úr megőrzi az alázatosokat (az együgyűeket, a kiskorúakat); én ügyefogyott voltam és megszabadított
engem (elesett vagyok, de ő megsegít). Térj
meg (térj vissza) én lelkem
(bensőm) a te nyugodalmadba, mert az Úr
jól tett teveled (légy újból nyugodt, lelkem (bensőm), mert jól bánt veled
az ÚR). Minthogy megszabadítottad
lelkemet (megmentettél engem) a
haláltól, szemeimet a könnyhullatástól és lábamat az eséstől (az
elbukástól): Az Úr orcája (színe) előtt fogok járni az élőknek földén” (Zsolt. 116,6-9)
Mert: „Bő záport hintesz vala (bőven adtál esőt), oh Isten, a te örökségedre, s a lankadót megújítod (és a fáradtat
megerősítetted) vala” (Zsolt. 68,10)
És hogy ez hogyan történik, arról így
szól Isten Igéje: „Az ünnep utolsó nagy
napján pedig felálla Jézus és kiálta, mondván: Ha valaki szomjúhozik, jöjjön én
hozzám, és igyék. Aki hisz én bennem, amint az írás mondotta, élő víznek
folyamai ömlenek annak belsejéből. Ezt pedig mondja vala a Szellemről, amelyet
veendők valának az Őbenne hívők: mert még nem vala (még nem adatott) Szent Szellem; mivelhogy Jézus még nem
dicsőítteték meg” (Ján. 7,37-39)
Akkor következik be a hívő életében,
hogy: „És majd ama napon, amelyen
nyugalmat ád néked az Úr fáradságodtól és nyomorúságodtól és ama kemény
szolgálattól, amellyel szolgálnod kellett. (Amikor majd nyugalomra fordítja
az ÚR fájdalmaidat, nyugtalanságodat és azt a kemény szolgálatot, amelyet
végezned kellett). E gúnydalt mondod
Babilon királya felett, és szólsz: Miként lőn vége a nyomorgatónak
(sanyargatónak), a szolgaság házának
(az erőszaknak) vége lőn! Eltörte az Úr a
gonoszok pálcáját (vesszejét), az
uralkodóknak vesszejét (a zsarnokság botját)” (Ésa. 14,3-5)
Ezért így figyelmeztet az apostol: „Óvakodjunk tehát, hogy mivel megvan (de
még nem teljesedett be) az ő nyugodalmába
való bemenetel ígérete, (gondosan ügyeljünk arra, hogy közülünk senki le ne
maradjon erről, és) valaki közületek
fogyatkozásban levőnek ne láttassék. Mert aki bement az ő nyugodalmába, az maga
is megnyugodott cselekedeteitől (munkáitól), amiképpen Isten is a magáéitól” (Zsid.
4,1.10)
Ige: Az ítélkezésről
„Ne ítéljetek [és ne ítélkezzetek], hogy ne ítéltessetek [hogy fölöttetek se ítélkezzenek, és nehogy elítéljenek titeket is]”
(Mát. 7,1)
És így
folytatja az apostol: Ne
szóljátok meg egymást, testvéreim. Aki testvérét megszólja, vagy ítélkezik
felette, az a törvény ellen szól, és a törvény felett ítélkezik. Ha pedig a
törvény felett ítélkezel, nem megtartója, hanem ítélőbírája vagy a törvénynek.
Egy a törvényadó és az ítélőbíró, aki megmenthet és elveszthet. De ki vagy te,
hogy ítélkezel felebarátod felett?” (Jak. 4,11-12)
„Te kicsoda vagy, hogy
kárhoztatod [elítéled;
megbírálod] a más szolgáját? Az ő
tulajdon urának áll vagy esik. [saját Ura állítja talpra, vagy ítéli el] De meg fog állani [talpán], mert az Úr által képes, hogy megálljon. [hatalmas
ereje van az Úrnak arra, hogy megerősítse; felállítsa]” (Róm. 14,4)
„Te pedig miért kárhoztatod [ítéled el] a te atyádfiát? [testvéredet] avagy te is miért veted meg [nézed le;
állítod semminek] a te atyádfiát?
[testvéredet; embertársadat] Hiszen
mindnyájan oda állunk [jutunk] majd a
Krisztus ítélőszéke [díjkiosztó emelvénye; trónja] elé” (Róm. 14,10)
„Mert mindnyájunknak leplezetlenül kell odaállnunk a
Krisztus ítélőszéke elé, hogy mindenki megkapja, amit megérdemel, a szerint,
amit e testben (szóma = személyében) cselekedett: akár jót, akár
gonoszat” (2Kor. 5,10)
„[ezért]
Nincs hát számodra mentség,
[menthetetlen vagy] bárki vagy is, te
ember, aki ítélkezel. Mert amikor [amiben]
mást elítélsz, [más felett ítélkezel]
magadat marasztalod el, [magadra
mondasz ítéletet] hiszen ugyanazt műveled
[hasonlókat teszel] te is, ítélkező.
[miközben ítélkezel]” (Róm 2,1)
„Azért [a
megfelelő] idő előtt semmit se ítéljetek
(el), míg el nem jő az Úr, aki egyrészt
világ(osság)ra hozza
[megvilágítja, fénybe borítja] a
sötétségnek titkait, [rejtekeit, rejtelmeit; titkos dolgait]. Másrészt megjelenti [földeríti;
nyilvánvalóvá teszi; kinyilatkoztatja; nyilvánosságra hozza; láthatókká teszi] a szíveknek [bensőknek] tanácsait; [szándékait, akaratát] És akkor mindenkinek az Istentől lészen a dicsérete. [majd mindenki
megkapja az elismerést az Istentől]” (1 Kor. 4,5)
Lukács is idézi az Úr Jézus kijelentését: „Ne ítéljetek, és nem ítéltettek; ne
kárhoztassatok, és nem kárhoztattok; megbocsássatok, néktek is megbocsáttatik;
(szó szerinti fordítás: Bocsássátok szabadon (az adóst?) és ti is szabadon
bocsáttattok)” (Luk. 6,37-38)
Önvizsgálat
„Vizsgáljátok meg magatokat, hogy a hitben éltek - e.
Tegyétek csak próbára magatokat! Nem ismeritek föl, hogy bennetek él Jézus
Krisztus? Ha nem, akkor nem álltátok ki a próbát.”
2Kor 13,5
Önvizsgálat. Egyre nagyobb szükségünk van rá. Sok olyan
betegség van, amit még időben, a lehető legkorábbi szakaszban kellene
felismernünk, hogy ne legyen bajunk. Sok olyan szórólap található az orvosi
rendelőkben, a klinikákon, ami ebben segít bennünket. Következzen most egy
lelki önvizsgálat három lépésben!
Első lépés: Vedd elő a Bibliád!
Gond van, ha a következő tünetek jelentkeznek: nincs
Bibliád. Van, de nem tudod, hol van. Ha poros. Ha az jut eszedbe, hogy miért
tennéd. Ha lelkiismeret-furdalásod, vagy más kellemetlen érzésed van, mikor a
kezedben tartod.
Minden rendben, ha: hamar megtalálod, mert ott van a
közeledben. Csak egy pillanatba telik, mire kinyitod a kedvenc fordításod annál
a könyvnél, amit épp reggel olvastál. A szíved örömmel teli, mert végre
olvashatod Barátod üzenetét, ami mindig nyugalommal tölt el.
Második lépés: Olvasd el a legkedvesebb idézeteid Jézus
Krisztustól!
Gond van, ha a következő tünetek jelentkeznek: felmerül
benned a kérdés, ki is az a Jézus? Csakis egyedül a János 3,16. jut eszedbe.
Lázasan keresel az evangéliumokban, de közben arra gondolsz, mikor lesz már
vége ennek a tesztnek, hogy mehess végre a dolgodra, mert várnak a haverok.
Minden rendben, ha: alig tudsz választani, mert olyan sok
jut az eszedbe. Aztán kiválasztod azt, amit épp tegnap idéztél a barátodnak, hogy
vigasztald.
Harmadik lépés: Imádkozz!
Gond van, ha a következő tünetek jelentkeznek:ezt még eddig
mindig valaki más tette csak helyetted a családban, a közösségben. Erősen
gondolkozol a „Mi Atyánk” szövegén. Nincs kedved hozzá, mert úgysem tudnál mit
mondani. Csak folyamatosan sorolod a kéréseket: Adj egészséget, jó anyagi
helyzetet, sikerüljön a vizsgám/felvételim/meghallgatásom… - de nincs hálaadás,
dicsőítés és nincs benned csend az Úr előtt.
Minden rendben, ha: hálával csordultig telt szíved kitárod
Isten előtt. Elmeséled a napod, megosztod örömöd, bánatod, gondolataidat,
érzéseidet. Mindig van kiről beszélned az Úrnak, mert tudod, hogy a jó
szándékod kevés az Ő segítsége nélkül. Bátran mersz kérdezni, vezetéséért
imádkozni, mert nem akarsz időt vesztegetni azzal, hogy akarata ellen
cselekszel.
Joseph Prince: Isten többé nem emlékezik a bűneidre
Nem tudom te hogy vagy vele, de szerintem a Zsidó 10:17 az
egy nagyszerű hír. Isten látja minden bűnünket - múltbeli, jelenbeli és
jövőbelieket -, és azt mondja, "Bűneikről többé meg nem
emlékezem!"
A "többé nem" egy erős, dupla tagadás az eredeti görög szövegben. Más szóval, Isten azt mondja: "A bűneidre én egyáltalán nem fogok emlékezni, soha!"
Vajon Isten lejjebb engedett a sztenderdjéből? Nem, Ő még mindig tökéletesen szent. Ő emlékezett minden bűneinkre - 2000 évvel ezelőtt a kereszten. Minden bűn, amit elkövetettünk, vagy el fogunk követni már meg lett büntetve teljes egészében a Jézus Krisztus testén, a kereszten. Ezért ma, Isten többé nem emlékszik bűneinkre. Épp ezért nem kell bűntudatosan élnünk.
Minden alkalommal, mikor bűnbe esünk, Isten azt akarja, hogy jusson eszünkbe a kereszt és ezt mondjuk: "Úr Jézus, te el lettél ítélve ezért a bűnért, amit most elkövettem. Magadra vetted az ítéletet, így Isten nem fog elítélni engem ezért a bűnért. Te kárhoztatva voltál ezért a bűnért, így Isten nem fog kárhoztatni engem is."
Ha nem tekintesz a keresztre, akkor bűntudatos leszel, és úgy fogsz élni, hogy arra számítasz, hogy bármelyik pillanatban el leszel ítélve. Az ítéletre való számításod ad lehetőséget az ördögnek, hogy elhitesse veled, hogy Isten a bűnöd miatt számon fog kérni.
El kell jutnod arra a szintre, hogy tudd és hidd, hogy minden bűnöd meg van bocsátva, hogy nincs az a bűn, ami kizárhatna téged Isten áldásaiból. Hogy nincs az a bűn, ami miatt valaha is a pokolra jutnál, mert meg van neked bocsátva és meg vagy mentve örökké.
Zsidók 10:12, 14 azt mondja: "Ő (Jézus) azonban, egy áldozattal áldozván a bűnökért, mindörökre ülé az Istennek jobbjára. Mert egyetlenegy áldozatával örökre tökéletesekké tette a megszentelteket..."
Te és én örökké tökéletesek vagyunk Jézus tökéletes
munkájának köszönhetően a kereszten.
Isten teljes elfogadása tökéletessé tett minket és
tökéletes az örömünk az Ő Fia munkájának köszönhetően, amely megdicsőítette az
Ő szentségét. Szerettem, halld, ahogyan Isten ezt mondja neked: "Irgalmas
leszek, és a te bűneidről és álnokságaidról többé meg nem emlékezem "
„Azután pedig ezt mondja: És nem fogok soha visszaemlékezni bűneikre és gonoszságaikra.”
(Zsidók 10:17 WBHU)
„Azután pedig ezt mondja: És nem fogok soha visszaemlékezni bűneikre és gonoszságaikra.”
(Zsidók 10:17 WBHU)
Joseph Prince
Harc az Illés és Jézabel között
David Wilkerson
tanítása
A harc, amely Illés és Jézabel között kezdődött ugyanaz,
amelyet ma is megvívunk.
Ugyanez a csata ma is folytatódik Isten egyházában. Csak
gondolj egy olyan igazi hívőre, mint Illés. Isten munkájára feláldozott,
szorgalmas, türelmes, hit által él, szolgál másokat, több és több jó munkában
vesz részt. De valami hátráltatja életét. Ez a hívő egy bizonyos mértékben
birtokolja Krisztus életét: megváltott, megigazult és az Atya dolgaival tölti életét,
de az Úr azt mondja: „Valami panaszom van ellened, valami pusztító dolgot
engedtél belopódzni az életedbe. Jézabel szelleme elcsalt és hátráltat abban,
hogy engem kövess.”
„...Ám az a kifogásom ellened, hogy cselekedni hagyod
Jézabel asszonyt, ki magát prófétanőnek mondja, s arra tanítja eltévelyítve
rabszolgáimat, hogy paráználkodjanak és bálványáldozatot egyenek.” (Jelenések
2,20)
Jézus nem egy tényleges asszonyról beszél itt, aki az
Egyházban arra tanít, hogy hogyan paráználkodjanak. Nem. Azokról a dolgokról
beszél, amelyeket megengedünk, hogy félre fordítsák hitünket: a TV, az
Internet, testi vágyaink. Ezek az erőteljes csábítók.
És mikor Jézus a bálványáldozatok evéséről beszél nem
ételről beszél, hanem olyan keresztényekről beszél, akik az ördög asztalánál
étkeznek. Az ilyenek talán hangosan dicsérik az Urat a templomban, de miután
hazamennek, odaadják elméjüket az elképzelhető legrosszabb szexuális, erőszakos
förtelmekre.
Még a világi vélemény is elítéli az ilyesmit. A New York
Times-ban megjelent egyik interjú folyamán egy híres fiatal színészt kérdeztek
meg: foglalkozott-e valaha is pornográfiával, mint oly sok más hollywoodi
színész. A fiatal ember válaszolt: „Nem engedhetem meg hogy elmémet ilyen
szenny töltse be. Azok, akik pornográfiával foglalkoznak, nem képesek
kontrollálni gondolkodásukat. Gondolataikban állandóan azokat a pornó képeket
látják. Én ezt nem engedhetem meg nem csak magamnak, de akármelyik hivatásos
színész sem fog ilyesmivel foglalkozni.”
Szomorú, de sok keresztény hívő nem tud ilyen
fegyelmezettségről beszámolni.
Gyakran mikor a Jézabel szelleme el akar csábítani, azt
suttogja: „Sokat dolgoztál már, pihenned kell egy kicsit, ideje, hogy
szórakozz. Kegyelem alatt vagyunk és Isten nem olyan szigorú. Menj és élvezd
azt a bizonyos TV műsort, amit mindig kihagysz. Vagy menj és kölcsönözd ki azt
az izgalmas videót. Ha túl messze távolodsz, mindig visszajöhetsz Jézus vére
által, és megint tiszta leszel.”
Nem! Jézus azt mondja, még ha csak szívedben is adod oda
magad egy vágynak, házasságtörést követtél el. Kijelenti lángoló szemekkel:
„Időt adtam neki, hogy új felismerésre térjen, de nem akarja paráznaságát
elhagyni, nem akar más felismerésre térni.” (Jelenések 2,21)
Jézus itt Istennek azokról az elcsábított gyermekeiről beszél,
akiket Jézabel szelleme elcsábított.
Az Úr így szól ezekhez: „Kegyelmes vagyok és nagyon türelmes
voltam, adtam nektek elég időt, hogy megtérjetek és hátat fordítsatok
bűneiteknek. Küldtem prófétákat, beszéltem hozzátok a szószékről, figyelmeztettelek
barátaitokon keresztül. Szent Szellemem szeretetben szólt hozzátok, de mégsem
tértetek meg.
Arra vágyom, hogy belépjetek áldásom teljességébe, minden
segítséget elétek tártam, mégis mint koldusok éltek. Ez egy nagy probléma és
nem fog eltűnni, míg végül ellene nem álltok ennek a hátráltató erőnek.”
Gondolj bele Jézabel életben hagyásának következményeibe.
Jézus elmondja nekünk mik a következmények:
* „Egyszer csak ágyba vetem őt...” (2,22) A görög fordítás
erre: „kifáraszt, megfutamít”. Folyamatos félelmet, fáradtságot, állandó
menekülést jelent.
* „nagy szorongattatásba (nyomorúságba)...” (2,22) A görög
itt feszültséget, problémákat, levertséget jelent.
* „Gyermekeit halállal fogom sújtani...” (2,23) Azoknak,
akik Jézabellel kötöttek szövetséget – ha meg nem térnek –, halál lesz a végük.
Miért bánik az Úr ilyen szigorúan azokkal, akik Jézabellel
mentek „ágyba”? Mert mindazoknak, akik az Urat szolgálják, ezt nagyon komolyan
kell venniük: „úgyhogy meg fogják tudni az összes eklézsiák, hogy én a veséket
és szíveket fürkészem. Mindnyájatoknak a tettei szerint fizetek majd.” (2,23)
Ezek a szavak nem egy ősi Ótestamentumi próféta szavai,
hanem Jézus saját figyelmeztetése a kegyelem idejében. Azt mondja: „Mindenki,
aki az én gyülekezetemben van, tudja, hogy Jézabel szellemét le kell rombolni,
ennek a szellemnek meg kell halnia, másképpen soha nem fogjátok megismerni
áldásom teljességét.”
Nézzük csak meg Illést megint. Szerintem ő a Biblia egyik
legerőteljesebb személyisége, mégis hagyta, hogy Jézabel életben maradjon.
Illés ok nélkül hibázott küldetésében.
Mi volt Illés kudarcának gyökere? Jézabelnek nagyobb erőt
tulajdonított, mint Istennek. Csak fontold meg: A Kármel hegy győzelme után
ébredés tört ki az országban, az emberek meg voltak győzve és bűnbocsánattal
megtértek. Jézabelnek nem volt ereje többé, ha megkísérelte volna Illés
legyilkolását, a nép védelmébe vette volna a prófétát, de Illés a fenyegetéstől
megijedt és elvesztette hitét.
Érted, hogy mi az üzenet célja? Isten, aki megváltott
minket, aki győzelmet adott bűneink felett, és csodákat művelt életünkben el
tud pusztítani akármilyen Jézabel-vágyakozást. Le tud rombolni minden
erősséget, ki tud ölni minden bűnt, és ki tud szabadítani az ellenség
hatalmából.
Sok vívódó keresztény hívő azt gondolja: „Ez a szokás bennem
ellenállhatatlanul erős. Hol van a győzelem?” És az ellenség suttog: „Isten nem
hallja imádat, add fel a harcot, imáid ellenére is el fogsz bukni.” De az Úr
válaszol: „Nem! Nincs olyan hatalom, olyan Jézabel szellem, aminek uralma van
rajtatok.”
Illés úgy tett, mint legtöbb hívő: elfutott. Dávid is ír
erről, hogy el szeretne repülni a pusztába, mint a madár. Jeremiás próféta egy
egyedülálló kunyhóba kívánt elbújni valahol a pusztában. De ezek a hívők, akik
ilyesmire vágynak, igazában a megpróbáltatások elől menekülnek.
Később Dávid is így következtetett: „... nem félek a
gonosztól ...” De Illés inkább elfutott és elbújt. Feladta a harcot és Jézabel
életben maradt.
Isten minden félelmük és hibájuk ellenére is szereti
szolgáit.
Hiszem, hogy Illés történetében Isten egyik
legkönyörületesebb tettét láthatjuk, félelemmel telt szolgája iránt. Illés a
pusztában egy fenyőfa alatt találta magát, mélységes levertséggel aludt el. De
az Úr elküldte angyalát, hogy ébressze fel és arra késztesse, hogy egyen
kenyeret és igyon vizet. Illés evett-ivott, de levertségében megint elaludt.
Az angyal megint felébresztette egy második ajánlattal. És
Isten szólt hozzá kedvesen: „Illés az út előtted hosszú, kelj fel és egyél,
mert erődet meghaladó út áll előtted” (1.Királyok 19,7). Mintha azt mondta
volna: „Barátom ez túl sok neked egyedül, veled vagyok.”
Isten szeretete soha nem volt kétséges a próféta iránt. Nem
számított, hogy szolgája hibázott és elfutott, félelme, levertsége és vágya
ellenére sem. Isten nagyon szerette Illést. És ugyanez igaz ránk nézve is, akik
szeretjük Őt.
De Istennek egy másik üzenete is volt Illés számára. Egy
irgalommal teli figyelmeztetés, és ez ma is igaz. Azt kérdezte: „Mit csinálsz
itt Illés?”(19,13) Annak ellenére, hogy az Úr megbocsátott Illésnek, nem
felejtette el az ügyet.
Túlságosan szerette Illést ahhoz, hogy elfelejtse a
történteket.
Illés egy kifogással válaszolt, de Isten nem fogadta el.
Megint feltette a kérdést: „Miért vagy itt?” Lényegében azt kérdezte, miért adtad
fel a harcot, Illés? „Miért adtad fel a szolgálatodat? Honnan van ez a
levertség?”
Végül is Isten elfogadta Illés felmondását. Lényegében az Úr
azt mondta: „Nem kényszerítelek, hogy folytasd a munkád, de a helyedre Jéhut
kenem fel. Ő fogja betölteni (befejezni) küldetésed, Jézabel kivégzését.”
A tény az, hogy ha abbahagyjuk szolgálatunkat, az Úr ezt
megengedni. Nem fog kevésbé szeretni minket. Meg fogja engedni, hogy kisebb
mértékben birtokoljuk Krisztus áldásának teljességét.
Valóban mikor az idő eljött, hogy Illés hazamenjen az Úrhoz,
egy tüzes mennyei szekér ragadta el őt. Illés nagy tiszteltben volt. De mint
Mózes, akinek nem volt megengedve, hogy az Ígéret földjére belépjen, Illés soha
nem vehette birtokba Krisztus áldásának teljességét.
Talán azt mondod, nincs problémám vágyakkal, nem vagyok egy
házasságtörő vagy parázna. Köszönet az Úrnak, hogy Jézabel szelleme nem
csábított el. Örömmel hallom ezt, de minden szolga életében, akik be kívánnak
Krisztus áldásának teljességébe lépni, egy Illési pillanat el fog jönni. Szembe
fogtok állni azzal a legnagyobb, legellenállhatatlanabb ellenséggel, amellyel
még soha sem találkoztatok. És Jézabel szelleme harcolni fog ellnetek, azt
suttogva, "Most el fogsz bukni, számodra mindennek vége!”
Mikor eljön ez az idő, ne gondoljatok menekülésre. Ne
adjátok fel a harcot és ne veszítsétek el Isten ígéreteit. Álljatok ellene a
Jézabel szellemnek. Az Úr azt mondta, hogy nincsen hatalma felettetek.
Még egy utolsó bizonyíték Isten kegyelmére. Annak ellenére
is, hogy Illés nem fejezte be feladatát, Isten megadta szolgájának az utolsó
szót Jézabelt illetőleg. A Biblia azt írja, hogy Illés megprófétálta: „Az ebek
eszik meg Jézabelt Jezréel kőfala előtt.” (1.Kir. 21,23) És pontosan ez
történt. Jézabelt legyilkolták azon a helyen, ahonnan Illés elmenekült és a
kutyák nyalták fel vérét. Isten megadta prófétájának az utolsó szót.
Kedves szentjeim, Urunk diadalmassá tett minket, és ez az Ő
végső szava. Állj fel és harcolj. És Ő lesz az, aki áldásának teljességébe
vezet minket.
Dicsőség az Ő Szent Nevének!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)