A valódi szeretet: szeretet
valaki iránt, akitől az ember semmi hasznot nem vár. (P. Buck)
2012. július 2.
Boldog, aki hisz
„És boldog az, a ki hitt; mert beteljesednek azok, a miket
az Úr néki mondott.”
(Lukács evangéliuma 1. fejezet 45. vers)
Két ember szemlélte egy kiállításon a jerikói vak
meggyógyításáról szóló festményt.
- Maga mit lát kiemelkedőek ezen a képen? - kérdezte az
egyik.
- Ó kérem, - volt a válasz - ez a festmény csodálatos.
Minden mesterien ki van dolgozva. Krisztus alakja, az emberek csoportjai, az
arckifejezések. Minden, nézze csak, minden tökéletes.
- És látja ott a kép szélén azt az eldobott botot? Ahhoz mit
szól?
- Valóban. Mit gondol, mit keres ott az a bot?
- Én úgy gondolom, az az otthagyott bot a hit kifejeződése.
- Hogyhogy?
- Ez az ember ott ülhetett az útfélen, de mikor meghallotta
Jézus közeledését, kiabálni kezdett. Mikor Jézus magához hívta, a botját
hátrahagyva ment a Mesterhez. Ezzel is kifejezve a gyógyításban való hitet,
hiszen a botra már úgysem lesz szüksége.
Igen, ez az igazi kifejeződése a hitnek. Mikor még a
teljesülés előtt eldobod a mankót, odabotorkálsz Jézushoz és várod az ígéret
teljesülését.
Mégis, mily sokszor Tamás módjára csak a szemünknek és
kezünknek hiszünk. Saját magunk próbálunk emberi mankókkal, emberi eszünk
szerint végigbotorkálni életünk útján és persze ugyanakkor szeretnénk ebből
kigyógyulni, de nem merjük teljesen Istenre bízni magunkat, hogy az Ő kérései
szerint éljünk.
Pedig ez a hit a valódi boldogság kulcsa. Jézus ezt mondja a
mai lelki vakoknak és Tamásoknak is; „boldogok, akik nem látnak és hisznek.”
(Ján.20:29)
Dobd el tehát a mankót! Kelj fel és járj Jézus ereje
szerint!
2012. július 1.
Ige: Isten Fia
A görög szöveg szerint Az Úr
Jézus: „Aki az ő (vagyis Isten) dicsőségének visszatükröződése, ragyogása, kisugárzása,
visszfénye, Szó szerint: kifénylése,
Belőle kiáradó fénysugár, és az Ő valóságának képmása, létezésének alátámasztása és bizonyítéka, lenyomata, kifejező képmása,
külső megjelenése, lényegének látható kifejeződése. Aki hatalmas szavának, igéjének erejével,
hatalmával, energiájával fenntartja és hordozza,
összetartja és irányítja az egész
világmindenséget. Aki minket
bűneinktől, vagyis céltévesztésünket,
tévedéseinket, hibáinkat leemelve,
eltávolítva, minket megtisztítva, és lemosva], üle a Felségnek a nagyságnak, és nagyszerűségnek jobbjára
a hatalom és méltóság helyén ül a magasságban, a mennyekben, fenségbe]”
(Zsid. 1,3)
Mert: Ő az: „Aki képe a láthatatlan Istennek, minden
teremtménynek előtte született. És Ő
előbb volt [és van] mindennél, és minden Őbenne áll fenn (illeszkedik egybe). [Más fordítás: Ő
mindenek előtt való és a mindenség Őbenne áll fenn]” (Kol. 1,15.17).
„Aki, mikor Istennek
formájában [(morphé): alakjában,
látható megjelenési formájában]
vala [(hüparkhó): létezik, jelen van], nem tekintette [nem tartotta] zsákmánynak
[ragadománynak] azt, hogy Ő az Istennel egyenlő, [nem
tekintette olyan dolognak, amelyhez
föltétlenül ragaszkodnia kell]” (Fil. 2,6).
Így magyarázza ezt a titkot a Szent
Szellem: „Kezdetben (arkhé: eredetileg) vala az Ige (logosz: - az Isteni Kifejeződés
(vagyis Krisztus). És az Ige vala az Istennél, és Isten maga vala az Ige. Ő kezdetben (arkhé: eredetileg) az Istenben vala. Minden [a világmindenség] Őáltala
lett (teremtetett; rajta keresztül támadt; általa jött létre) és nála nélkül (Tőle különválasztva) semmi sem lett (teremtetett), ami lett (teremtetett; létrejött; s
egyetlen létező sem lett Őnélküle). És az Ige (logosz:
Ige) (hús)testté lett és lakozék (itt (élt)
sátorozott; sátrat vert; letáborozott)
mi közöttünk (közöttünk vett
szállást) és láttuk (szemléltük) az ő dicsőségét, mint az Atya
egyszülöttjének dicsőségét. (mint
az Atyától származó egyszülött dicsőségét). Aki
teljes vala kegyelemmel (kharisz: Isten szeretetének
konkrét cselekedetekben való megnyilvánulása) és igazsággal (alétheia: Az, ami megegyezik, megfelel a tényeknek, maga a VALÓSÁG, azaz: az IGE);
akit kegyelem és igazság tölt be. És az ő teljességéből vettünk mindnyájan [mindannyian abból kaptunk, akivel Ő
volt tele] kegyelmet is kegyelemért (kegyelem
fejében; kegyelmet kegyelemre halmozva). Az Istent soha senki nem
látta (horaó: pillantotta meg, jelent meg,
vált láthatóvá); az egyszülött
Fiú, aki az Atya kebelében van, az
jelentette (nyilatkoztatta) ki Őt.
(Ő jelentette ki; hirdette
meg félreérthetetlenül, tette nyilvánvalóvá) (Ján. 1,1-3.14.16.18).
A testté lett Ige, az Úr Jézus kijelentése Önmagáról: „Én
és az Atya egy vagyunk” (Ján. 10,30). A tanítványoknak – vagyis az
övéinek – ezt mondja: „Annyi ideje veletek vagyok, és nem ismertél meg
engem, Fülöp (aki a lovakat kedveli, vagyis testi erőt szereti, azaz:
abban bízik)? Aki engem lát, látja az Atyát. Hogyan mondhatod te:
Mutasd meg nekünk az Atyát? Talán nem hiszed, hogy én az Atyában vagyok, és az
Atya énbennem van? Azokat a beszédeket, amelyeket én mondok nektek, nem
önmagamtól mondom; az Atya pedig bennem lakozva viszi végbe az ő cselekedeteit.
Higgyetek nekem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem van; ha pedig
másért nem, magukért a cselekedetekért higgyetek” (Jn. 14,9-11).
Mert: Isten Őbenne vett lakozást,
ahogy most az Ő gyermekeiben: „Mert
tetszett az Atyának [az egész
Teljességnek], hogy Őbenne
lakozzék az egész teljesség [minthogy
az Atya úgy látta helyesnek, hogy benne lakozzék mindaz, ami a teremtést
betölti]. „Mert Őbenne
lakozik az istenségnek egész teljessége testileg (szóma: énjében),
[Más fordítás: Mert őbenne, az Ő
lényében lakozik minden, ami az istenséget betölti]” (Kol.
1,19. 2,9.
Kol. 1,15).
„Pál apostol vallástétele: „És minden versengés nélkül
(közismerten, elismerten, bevallottan, valóban) nagy a kegyességnek eme
titka: Isten (aki) megjelent (láthatóvá, nyilvánvalóvá, ismertté
vált; megmutatkozott) (hús)testben. Igaznak bizonyult szellemben
(pneuma). Megláttatott
(megjelent, megmutatkozott) az angyaloknak. Hirdettetett a pogányok
(népek, nemzetek) közt, hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe” (1 Tim. 3,16).
Isten megmutatta az Ő hatalmát és erejét: „… a Krisztusban, mikor feltámasztotta Őt a
halálból [életre keltette a halottak közül], és ültette Őt a maga jobbjára a mennyekben. [az egeken túliakon] Felül minden
fejedelemségen és hatalmasságon és
(ható)erőn és uraságon és minden néven, mely neveztetik [és valamennyi névnél, amelyet
segítségül hívnak] nemcsak e
világon [(világ)korszakban (aionban)], hanem a következendőben [ami
még KÖRÜL fog venni; az eljövendő
(világ)korszakban] is. És mindeneket vetett az Ő lábai alá, és Őt
tette mindeneknek fölötte az anyaszentegyháznak [eklézsiának (kihívott
gyülekezetnek)] fejévé. Mely az Ő teste (szóma
= lénye), teljessége Őnéki
[amely telítve van azzal], aki mindeneket
betölt mindenekkel. [mindenben mindent teljessé tesz]” (Eféz. 1,20-23).
A feltámadott Úr parancsa János apostolnak: „A Laodiceabeli (kihívott)gyülekezet angyalának (küldöttének) is írd meg: Ezt mondja az Ámen, a hű és igaz
bizonyság (a hű és igaz tanú), az
Isten teremtésének kezdete (arkhé: Isten
teremtésének eredete)”
(Jel. 3,14).
János apostol bizonyságtétele. „És hallottam, hogy minden teremtmény, a mennyben és a földön, a föld
alatt és a tengerben, és minden, ami ezekben van, ezt mondta: A királyi széken
ülőé és a Bárányé az áldás és a tisztesség, a dicsőség és a hatalom
örökkön-örökké. És a négy lelkes állat (a négy élőlény) monda: Ámen. És a huszonnégy Vén leborult és
imádá (Őt) az örökkön örökké élőt (Jel. 5,13-14).
És János apostol meglátja az örökkön örökké élőt, és: „Amikor megláttam, lába elé estem, mint egy
halott, ő rám tette jobbját, és így szólt: „Ne félj, én vagyok az első és az
utolsó, és az élő: halott voltam, de íme, élek örökkön-örökké, és nálam vannak
a halál és a pokol kulcsai” (Jel.
1,17-18).
Nehémiás így tesz bizonyságot a Teremtőről: „Te vagy egyedül az Úr (JHVH=Jahve)! Te teremtetted az eget, az egeknek egeit és minden seregüket, a földet
és mindent, ami rajta van, a tengereket minden bennük valókkal együtt; és te
adsz életet mindnyájuknak, és az égnek serege előtted borul le” (Nehem. 9,6)
A jubileumi kommentár
magyarázata, a megmagyarázhatatlanról: „Jézus Krisztus Isten tökéletes
kijelentése. - Jézus Krisztus az Isten „személyének képmása” (charaktér tés
hypostaseós autou). A „charaktér” szó tulajdonképpen a fémre, kőre vagy bármely
más tárgyra bevágott, bemetszett írást, jelt, ábrát vagy képet jelent. Jelenti
továbbá azokat a testi vagy szellemi ismertető jeleket, amelyeket egy tárgy
vagy személy magán visel, s amelyeknek alapján azok felismerhetők vagy
azonosíthatók. Jézus Krisztus Isten
lényege a földi-emberi valóságba bemetszve. Isten önmaga lényegének
ismertető jegyeit Fiára írta rá, emberi testében metszette ki oly világosan és
élesen, hogyha valaki reá néz, lehetetlen, hogy meg ne lássa az Atyát” (Zsid.
1,1–4)
A Szent István
Társulat idézete a Bölcsesség könyvéből: „Ő a fényből lett fény. Az Atya Isten az ősfény, melyből a Fiú mintegy
kisugárzik. Robinson Ő nemcsak
próféta és követ; hanem maga az Isten az ember számára felismerhető és
elviselhető formában (Robinson).
Ige: Isten titka
Isten az
apostolainak kijelentette titkát: „Tudniillik
ama titkot, mely el vala rejtve ősidők [világkorszakok (aionok)] óta és nemzetségek [generációk, nemzedékek] óta [az emberek elől], most pedig megjelentetett [kijelentetett; kinyilatkoztatott;
nyilvánvalóvá tétetett; láthatóvá vált] az Ő szentjeinek. Akikkel az
Isten meg akarta ismertetni [jelenteni;
tudtára akarta adni] azt, hogy
milyen nagy [bőséges] a pogányok [nemzetek] között eme titok
dicsőségének gazdagsága. Az tudniillik,
hogy a Krisztus ti köztetek [tibennetek] van, a dicsőségnek ama reménysége: [Más
fordításban: Velük (Isten szentjeivel) akarta (ugyanis) megismertetni
az Isten, milyen fönséges gazdagságot rejt a pogányok (nemzetek) számára
ez a titok (hogy miben áll e titoknak, a bennetek lakó Krisztusnak dicső
gazdagsága a nemzetek között): Krisztus bennetek (Ő a mi dicső
reménységünk) a megdicsőülés reménye]” (Kol. 1,26-27)
És azért
jelentetett ki: „hogy szívük felbátorodjék,
összeforrva szeretetben, és eljussanak
a teljes bizonyossághoz vezető ismeret egész gazdagságára: az Isten
titkának, Krisztusnak ismeretére. Benne van a bölcsesség és ismeret
minden kincse elrejtve” (Kol. 2,2-3)
Hatalmas titok ez, hogy: „...Isten megjelent (hús)testben...” (1 Tim. 3,16)
És most már: „...a
Krisztus ti bennetek van...” (Kol.
1,27)
Erről a titokról már Dávid is
prófétált „...a király ellenségeinek
szívében” (Zsolt. 45,6)
És folytatódik a kijelentés:„Mert úgy tetszett neki, hogy
megismertesse velünk az Ő akaratának titkát az Ő jó kedve szerint, melyet eleve elrendelt [elhatározott]
magában, és amelyet kijelentett Őbenne. Az idők [időszak(asz)ok] teljességének rendjére [megvalósítására] nézve, hogy ismét
egybeszerkeszt [egybefoglal; (összefog); megújít] magának mindeneket
[újra egyesíti a mindenséget] a Krisztusban [mint Főben], mind,
amelyek a mennyekben vannak, mind, amelyek e földön vannak. Hogy egyesüljön
abban, akiben sorsrészünket is megkaptuk, ahogyan erre a többi embertől eleve
különválasztott minket az, aki a tőle akart terv szerint munkásságával a
mindenséget áthatja, s azon munkálkodik, Hogy szolgáljunk felsége dicsőségére,
mi, akik már korábban is Krisztusba vetettük (elváró) reményünket (Eféz.
1,9-12)
De amíg hústest szerint élünk,
addig azt mondja az apostol: „Hozzátok azonban, testvérek, [atyámfiai] nem szólhattam [beszélhettem] úgy, mint szellemi
emberekhez, hanem csak, mint (hús)testiekhez, mint akik még nem nőttetek fel Krisztusban. [kisdedek, gyermekek, kiskorúak vagytok]”
(1 Kor. 3,1)
„A tökéletesek [akik érettek; bevégzettek;
teljességre jutottak] között azonban mi is bölcsességet szólunk [hirdetünk], de nem e világnak,
[ennek a kornak; világkorszaknak (aionnak)] sem e világ
múlandó fejedelmeinek [nem
e világkorszak (aion)
vezetőiét, akik elpusztulnak (kik eltöröltetnek; megsemmisülnek)] bölcsességét,
[miknek hatása elvész]. Hanem
Isten titkos [titokzatos] bölcsességét szóljuk,
azt az elrejtett bölcsességet, amelyet az Isten öröktől fogva [a világkorszakok (aionok) előtt] elrendelt (jelölt ki) [külön] a mi dicsőségünkre” (1 Kor. 2,6-7)
Ige: Isten kibocsátotta Fiát
„Mikor pedig eljött [elérkezett] az
időnek teljessége [a beteljesedés állapota], kibocsátotta [és elküldte] Isten az ő Fiát, aki asszonytól lett [született], aki törvény alatt lett [a
törvénynek alávetve; és a törvény alá adatott],
Hogy a törvény alatt
levőket megváltsa [kivásárolja], hogy
elnyerjük [vagyis visszanyerjük] a
fiúságot [és Isten fiaivá
legyünk]” (Gal. 4,4-5)
És beteljesült az Úr ígérete,
amelyet a bűneset után tett: „És
monda az Úr Isten a kígyónak: Mivelhogy ezt cselekedted, átkozott légy minden
barom (minden állat) és minden mezei
vad között; hasadon járj, és port egyél életed minden napjaiban. És
ellenségeskedést szerzek (támasztok) közötted
és az asszony között, a te magod között, és az ő magva között: az neked fejedre
tapos, te pedig annak sarkát mardosod” (1
Móz. 3,14-15).
Beteljesült a Jákób által mondott prófécia is: „Nem múlik (nem távozik) el Júdától a fejedelmi bot (a jogar), sem a vezéri pálca (a kormánypálca) térdei közül; míg eljő Siló (jelentése: örömet adó, uralkodó), és a népek néki engednek” (1 Móz. 49,10).
Eljött a Megváltó,
Izráel Királya: „És az Ige (logosz)
(hús)testté lett és lakozék
[itt (élt) sátorozott; sátrat vert;
letáborozott] mi közöttünk
[közöttünk vett szállást] és láttuk [szemléltük]
az ő dicsőségét, mint az Atya
egyszülöttjének dicsőségét. [mint az Atyától származó egyszülött
dicsőségét]. Aki teljes vala kegyelemmel
[(kharisz):
Isten szeretetének konkrét
cselekedetekben való megnyilvánulása] és
igazsággal [(alétheia): Ige = Az, ami megegyezik, megfelel a tényeknek,
maga a VALÓSÁG]; »akit kegyelem és igazság tölt be«” (Ján. 1,14).
És
tette ezt Isten azért: „Mivel tehát a gyermekek (hús)testből és
vérből valók, ő is hasonlatosképpen részese lett azoknak, hogy a halál(a) által
megsemmisítse (működésképtelenné tegye) azt, akinek hatalma van a
halálon, tudniillik az ördögöt, És megszabadítsa azokat, akik a haláltól való
félelem miatt teljes életükben rabok valának” (Zsid. 2,14-15).
„Mert
úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki
hiszen Őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Aki hiszen Őbenne, el
nem kárhozik (az nem jut ítéletre); aki pedig nem hisz, immár
elkárhozott (már ítélet alatt van), mivelhogy nem hitt az Isten
egyszülött Fiának nevében” (Ján. 3,16.18).
János
apostol megvallása: „És mi láttuk és (mi) bizonyságot teszünk
(arról), hogy az Atya elküldte a Fiút a világ üdvözítőjéül” (1 Ján. 4,14).
Pál apostolon keresztül nyer
kijelentést, hogy ki jött el hústestben: „És minden versengés nélkül
(közismerten, elismerten, bevallottan, valóban) nagy a kegyességnek eme
titka: Isten (aki) megjelent (láthatóvá, nyilvánvalóvá, ismertté
vált; megmutatkozott) (hús)testben. megigazíttatott (igaznak bizonyult) lélekben
(pneuma: szellemben). Megláttatott
(megjelent, megmutatkozott) az angyaloktól/nak. hirdettetett a
pogányok (népek, nemzetek) közt, hittek benne a világon, felvitetett
dicsőségbe” (1 Tim. 3,16).
Így
beteljesült ez a prófécia is: „És megjelenik az Úr (JHVH=Jehova) dicsősége, és minden (hús)test látni fogja
azt; mert az Úr szája szólt (Az ÚR //JHVH=Jehova//
maga mondja ezt)” (Ésa. 40,5)
Így lettünk Isten fiai: „Valakik
pedig befogadák őt (az Úr Jézust), hatalmat
[lehetőséget, jogot, jogosultságot] ada
azoknak [azokat felhatalmazta arra], hogy
Isten fiaivá legyenek [váljanak], azoknak,
akik az Ő nevében hisznek. Akik nem
vérből, sem a (hús)testnek akaratából [vágyából;
ösztönéből], sem a férfiúnak indulatjából
[akaratából], hanem Istentől
[Istenből] születtek” (Ján. 1,12-13)
Imádság:
Mennyei Atyám!
Köszönettel tartozom neked újra, és újra a nehézségek között
is. Sokszor azt gondolom Uram, hogy csak magas lángon égve lehet téged
szeretni, és nem értem most ez miért nincs így. Kérlek, adj erőt most a
nehezebb időszakban is, tartsd ébren hitemet, és a te drága Lelkedet ne vond
meg tőlem. Ámen (SA)
Oswald Chambers: MI KÖZÖD HOZZÁ?
"Uram, hát ezzel mi lesz? ...Mit tartozik rád? Te
kövess engem!" (Jn 21,21-22)
Az egyik legszigorúbb leckénket azért kapjuk, mert nem
akarjuk belátni, hogy nem kell beleavatkoznunk mások életébe. Sok időbe telik,
amíg rájövünk, hogy veszélyes dolog műkedvelő gondviselést játszani s hogy
ezzel belenyúlunk Istennek másokkal kapcsolatos tervébe.
Látsz valakit szenvedni és ezt mondod: "Nem kell
szenvedned! Majd én gondoskodom róla, hogy ne kelljen" - és ezzel
belenyúlsz Isten munkájába, aki megengedte ezt a szenvedést. Meg akarod előzni,
Isten pedig azt mondja: "Mi közöd hozzá?" Ha szellemileg megrekedtél,
ne hagyd annyiban, hanem Isten jelenlétében állapítsd meg az okát. Talán be
kell látnod, azért van, mert beleavatkoztál mások életébe, olyasmit javasoltál,
amihez nem lett volna jogod.
Amikor neked kell tanácsot adni másnak, akkor Isten adja azt
rajtad keresztül úgy, hogy a Szent Szellem közvetlenül megérteti veled. A te
részed az, hogy szoros kapcsolatban legyél Istennel, hogy az Ő elhatározása
általad jusson el másokhoz az ő áldásukra.
Legtöbbünk élete mindig tudatos - tudatosan szolgálunk,
tudatosan rendeljük alá magunkat Istennek. Mindez még éretlen dolog és nem
valódi élet. Az érett kor a gyermek élete, aki sohasem tudatos. Annyira átadta
magát Istennek, hogy fel sem ébred benne az a tudat, hogy most Isten használja
őt.
Amikor tudatosan vagyunk megtört kenyér és kiöntött bor,
akkor még el kell érnünk a következő fokot, ahol a magunkra gondolás
tudatossága eltűnik és arra sem gondolunk, amit Isten tesz általunk. A szent
sohasem tudatosan szent; a szent tudatosan rendeli alá magát Istennek.
Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c.
könyvéből
Életcseppek
APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:
Nézz
fel, mondja az Úr. Ismét mondom, nézz fel! Túlságosan magadra néztél eddig és a
saját gondjaidra, és ezért nem vetted észre, amit Én cselekszem. Muszáj látnod
és tudnod, amit Én cselekszem, és azt is, hogy milyen tervei vannak az
ellenségnek ellened.
Annak
van most az ideje, amikor újra új magaslatokra emellek szellemileg, hogy még
tisztábban tudj látni és észlelni. Egy olyan kenetet is kiárasztok, ami
megnöveli a találékonyságodat, a kreatív képzelőerődet. Helyezkedj el úgy, hogy
a legtöbbet hozd ki ebből a most következő lépésből.
Zsoltár 5:3 Halld meg a szavamat reggel, Uram; reggel
Hozzád fordulok a szavammal, és felnézek.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)