2012. január 14.
2012. január 13.
Ige: A törvényről
Ige: Az imáról
„Hasonlatosképpen pedig a Szellem is segítségére van [siet] a mi erőtlenségünknek [szellemi gyengeségünkben].
Mert azt, amit kérnünk kell, amint kellene, nem tudjuk; [hogy mit imádkozzunk, és hogy azt hogyan kell (helyesen) tennünk,
nem tudjuk] de maga a Szellem esedezik [jár
közben] miérettünk kimondhatatlan [összefüggéstelen;
nem
egybefüggő, nem értelmesen elmondott beszéddel] fohászkodásokkal [szavakba nem önthető, emberileg
megfoghatatlan sóhajtozásokkal]. [S Ő]
Aki pedig a szíveket vizsgálja, [fürkészi;
kutatja] tudja, mi [mit kíván; mire
irányul] a Szellem gondolata [elgondolása, törekvése] mert Isten [tetszése; akarata] szerint [Istenhez igazodva] esedezik [jár közben; könyörög; emel szót] a
szentekért” (Róm. 8,26-27)
Ige: A prófétákról
„Mert sohasem ember
akaratából származott a prófétai szó; hanem a Szent Szellemtől indíttatva
szólottak (az Istentől küldött és) az
Istennek szent emberei. Valának pedig hamis próféták is a nép között, amiképpen
ti köztetek is lesznek hamis tanítók, akik veszedelmes eretnekségeket fognak
becsempészni, és (ezekkel) az Urat,
aki megváltotta őket, megtagadván, önmagokra hirtelen való veszedelmet (így
gyors pusztulást) hoznak. És sokan fogják
követni azoknak romlottságát (kicsapongásaikat); akik miatt az igazság útja káromoltatni fog. És a telhetetlenség miatt
költött beszédekkel vásárt űznek belőletek (benneteket pedig szép szavakkal
fognak kifosztani kapzsiságukban); kiknek
kárhoztatásuk régtől fogva nem szünetel (ellenük már régóta készen van az
ítélet), és romlásuk nem szunnyad (és
nem kerülik el pusztulásukat)” (2 Pét. 1,21; 2,1-3).
Ezért: „Mindent
megpróbáljatok (megvizsgáljatok); ami
jó, azt megtartsátok! Mindentől, ami
gonosznak látszik, őrizkedjetek (a gonosz minden fajtájától
tartózkodjatok)!” (1 Thess. 5,21-22).
Lukácson keresztül kerül kijelentésre, hogy a hamis próféták
mit hirdetnek: „Ő (az Úr Jézus) pedig monda: Meglássátok (és
vigyázzatok), hogy el ne hitessenek (meg
ne tévesszenek) benneteket: mert sokan
jőnek el az én nevemben, kik ezt mondják: Én vagyok; és (azt): Az
idő elközelgett; ne menjetek
azért utánuk. (De ti ne kövessétek őket)” (Luk. 21,8).
Pál apostolon keresztül folytatódik a kijelentés: „Senki titeket meg ne csaljon; [ne
vezessen félre; meg ne tévesszen; ne
ámítson el; (g: apataó): csal, megcsal, becsap, elcsábít,
vonzó kedves magatartással félrevezet] üres beszédekkel [üres hazugságokkal; hiú beszédekkel; üres
fecsegéssel; (kenosz): haszontalan, hiábavaló tartalom nélküli
beszéd (g: logosz): ez
lehet: szó, beszéd (annak minden fajtája: kérdés, állítás, kijelentés, tanítás,
prédikáció, prófécia, közmondás; üzenet; utasítás, parancs), Ige); akinek cselekedetei lehetnek
látványosak, de igazi értékük nincs; alaptalan]. Mert ezekért [az ilyen
dolgokért] jő [ilyenek miatt
sújt] az Isten haragja a hitetlenség
fiaira. Annakokáért ne legyetek
részesei ezeknek [ne vállaljatok velük közösséget; ne legyen tehát velük
semmi dolgotok]” (Eféz. 5,6-7).
És minden hívőt újra-és újra így figyelmeztet az apostol: „Ne tévelyegjetek [ne hagyjátok magatokat
félrevezetni]. Jó jellemet megrontanak [megfertőzik, csábítással
romlásba viszik a] gonosz [rossz, romlott, züllött] társaságok. [a gonosz beszédek; tanítások, társalgások, együttlét, érintkezés,
bizalmas kapcsolat]” (1 Kor. 15,33).
Tehát: „Meglássátok [ügyeljetek rá], hogy senki ne legyen, aki bennetek zsákmányt
vet [hogy valaki rabul ne ejtsen a
tudományon keresztül hiú, és üres, félrevezető szavakon át]. A bölcselkedés és üres [(kenósz): céltalan; sikertelen;
hiábavaló; semmit érő, megfosztott, alaptalan, haszontalan] csalás által [megtévesztéssel]. Mely
emberek rendelése szerint [(paradoszisz):
emberek által továbbadott
hagyomány, előírás, tanítás,
rendelkezés], a világ elemi
tanításai szerint [a világ
alapelvei], és nem a Krisztus
szerint való [nem pedig
Krisztushoz igazodik]. »Más
fordításban: „Vigyázzatok, hogy senki félre ne vezessen (meg ne csaljon) benneteket (evilági) bölcselkedéssel és hamis tanítással, ami emberi hagyományokon és világi
elemeken alapszik, nem pedig Krisztuson«. Senki tőletek a pálmát [versenydíjat]
el ne vegye [meg ne fosszon titeket a pályadíjtól (a győzelmi díjtól)], kedvét
találván alázatoskodásban és az angyalok tisztelésében, olyakat tudakozván,
amelyeket nem látott [nem tapasztalt], ok
nélkül [alaptalanul] felfuvalkodván
az ő (hús)testének értelmével (bölcsességével). [Más fordításban: Senki ne mondjon benneteket méltatlannak a
jutalomra, főleg az nem, aki alázatoskodásban s az angyalok tiszteletében
tetszeleg magának, aki látomásokkal dicsekszik (látomásaival foglalkozik,
látomások után indul), érzékies
(hústesti) gondolkodásában ostobán felfuvalkodik]” (Kol. 2,8.18).
„Ti azért szeretteim előre tudván ezt,
őrizkedjetek, hogy az istentelenek (Isten nélkül élők) tévelygéseitől elragadtatva, a saját erősségetekből ki ne essetek;
Hanem növekedjetek a kegyelemben és a mi Urunknak és megtartó (üdvözítő) Jézus Krisztusunknak ismeretében. Néki
legyen dicsőség, mind most, mind örökkön-örökké (az örökkévalóságban). Ámen” (2 Pét. 3,17.18).
Jeremiáson keresztül már figyelmezteti népét az Úr: „… Hazugságot prófétálnak a próféták az én
nevemben; nem küldtem őket, nem parancsoltam nékik, nem is beszéltem velük
(nem is szóltam hozzájuk); hazug
látomást, varázslást (hiábavaló varázsigéket), hiábavalóságot és szívbeli (és maguk koholta) csalárdságot jövendölnek (prófétálnak) néktek. Nem küldöttem e prófétákat, de ők (mégis úgy igyekeztek,
és) futottak, nem szólottam nékik, mégis
prófétáltak. Mert ezt mondja a Seregek Ura, Izráel Istene: Ne hitessenek el
titeket a ti prófétáitok, akik közöttetek vannak, se a ti jövendőmondóitok, és
ne figyelmezzetek a ti álmaitokra, amelyeket álmodoztok. (Más fordítás: Ezt
mondja a Seregek Ura, Izráel Istene: Ne engedjétek, hogy rászedjenek benneteket
a próféták és a jósok, akik köztetek vannak, és ne hallgassatok az álmodók
álmaira). Mert ők hamisan (hazugságot)
prófétálnak néktek az én nevemben: Nem
küldöttem őket, azt mondja az Úr” (Jer. 14,14;23,21; 29,8-9).
Mert: „A Szellem pedig
nyilván (világosan) mondja, hogy az
utolsó időkben némelyek elszakadnak a hittől, (mert) hitető (megtévesztő) szellemekre
és gonosz (ördögi) szellemek
tanításaira figyelmezvén. És olyanokra, akik képmutató módon hazugságot
hirdetnek, akik meg vannak bélyegezve saját lelkiismeretükben” (1
Tim. 4,1-2). János apostolon keresztül további figyelmeztetést ad a
Szent Szellem: „Szeretteim, ne higgyetek
minden szellemnek, hanem próbáljátok (vizsgáljátok) meg a szellemeket, ha Istentől vannak-e; mert sok hamis próféta jött ki
a világba. Erről ismerjétek meg az Isten Szellemét: valamely szellem Jézust (hús)testben megjelent Krisztusnak vallja, az
Istentől van; És valamely szellem nem vallja Jézust (hús)testben megjelent Krisztusnak, nincsen az
Istentől: és az az antikrisztus szelleme, amelyről hallottátok, hogy eljő; és
most e világban van már. Azok a világból valók; azért a világ szerint
beszélnek, és a világ hallgat rájuk. Mi az Istentől vagyunk: aki ismeri az
Istent, hallgat reánk, aki nincsen az Istentől, nem hallgat reánk. Erről
ismerjük meg az igazságnak Szellemét és a tévelygésnek szellemét” (1
Ján. 4,1-3.5-6).
Az Úr Jézus kijelenti, hogy honnan ismerhető fel az általa
küldött próféta: „Mikor pedig eljő majd a
Vigasztaló (a Pártfogó), akit én
küldök néktek az Atyától, az igazságnak Szelleme, aki az Atyától származik, az
tesz majd én rólam bizonyságot. …Ő … elvezet titeket a teljes igazságra; mert
nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall, és az eljövendő dolgokat
is kijelenti nektek. Ő engem dicsőít majd, mert az enyémből vesz, és megjelenti
néktek” (Ján. 15,26; 16,13-14).
Idézetek
"Ha a világot,
amely Isten előtt oly csekély, az emberek oly nagyra tartják, mi akkor a
mennyország, amelyet Isten ajánl?!"
John Bunyan
Válogatás C.S.Lewis gondolataiból
Istenben nincs olyan éhség, amit csillapítani kellene, Benne
a teljesség lakozik, amit el kell ajándékoznia.
Magasztalás ereje – 1. rész
Sok ember hisz az ima erejében, de nem mindig az ima egyedül
az, ami végzi a munkát. A dicsérettel és hálával „fémjelzett” ima hozhat csak
eredményt. Erő van a magasztalásban! Az imádság témájához kapcsolódva a Biblia
nagyon fontos tanítást ad arról, hogy hogyan kaphatunk Istentől: a hálaadás és
a dicsőítés közvetlenül kapcsolódik az imádsághoz.
Az Apcsel 16-ban olvashatunk arról, hogy Pált és Silást
bebörtönözték Filippiben az evangélium hirdetése miatt. A 25. vers mutatja meg
nekünk a kapcsolatot az imádság és a dicsőítés között:
Éjféltájban pedig Pál és Silás imádkozván énekkel
dicsőíték az Istent. A foglyok pedig hallgatják őket. (Apcsel. 16. 25.)
Láthatjuk ebből a versből, hogy Pál és Silás nem csöndben
dicsőítették az Urat, mivel azt mondja a vers, hogy a foglyok hallották őket.
Néhányan azt mondják – „Nos, én hiszek a dicséretben, elfogadom, de csak
csendben, magamban dicsérem Istent.” Itt viszont épp azt olvassuk az Apcsel.
16. 25-ben, hogy Pál és Silás dicséretet énekeltek Istennek és nem voltak
csöndben. Nemcsak a többi fogolytárs hallotta őket, hanem maga Isten! És mikor
Isten meghallotta, hogy Őt dicsőítik, lenyúlt és megrázta az öreg börtönt úgy,
hogy az ajtók kinyíltak!
Észrevetted, hogy nincs arról beszámoló, hogy bármilyen más
épület is megrázkódott volna – csak a börtön? És azt is észrevetted, hogy Isten
nem rombolta le a börtönt, csak megrázta, amíg minden ajtó kinyílt és a
bilincsek feloldódtak? Miért? Mert Pál és Silás imádkoztak és énekkel
dicsőítették az Urat! Most nézzünk meg egy másik igét, ami ehhez a témához
kapcsolódik:
Semmi felől ne aggódjatok, hanem imádságotokban és
könyörgésetekben minden alkalommal hálaadással tárjátok fel kívánságaitokat az
Isten előtt. (Fil. 4.6.)
Pál akkor ezt a Filippibeli gyülekezetnek írta, de az egész
egyháznak szól ma. Amikor azt írta „… ne aggódjatok …”, lehet, hogy épp a
börtönben átélt tapasztalataira gondolt. Tudtad, hogy Pált és Silást nemcsak
bebörtönözték, hanem meg is verték? Azért tudjuk, mert miután kiszabadultak,
azt mondja az Ige a börtönőrről, hogy … magához vévén őket az éjszakának
azon órájában, megmosá az ütésektől. (Apcsel. 16.33.)
Szóval, tudjuk, hogy Pált és Silást megverték, a hátuk
megsérült és a lábukat is lebilincselték. Láttál mát megbilincselt embert? Nos,
Pál és Silás lebilincselt állapota azt jelentette, hogy egy helyre voltak zárva
és nem tudtak mozogni! Hátuk vérzett, lábuk bilincsben és a legbelső börtönbe
voltak zárva.
Ilyen körülmények között, amiben Pál és Silás akkor volt,
látszólag minden joguk meg lett volna a világon, hogy bosszankodjanak és
aggodalmaskodjanak. De Pál ezt írta: „Ne bosszankodj és ne aggodalmaskodj semmi
felől.” (angol fordítás) SEMMI FELŐL! Ez azt jelenti: sem kicsi, sem nagy, sem
közepes dolog felől – semmi felől!
Nos mit szándékozol tenni, ha nem bosszankodhatsz,
aggódhatsz, vagy aggodalmaskodhatsz? Azt szándékozod tenni, amit a Biblia
mond: .. imádságotokban és könyörgésetekben minden alkalommal
hálaadással tárjátok fel kívánságaitokat Isten előtt. (Fil. 4.6.)
- Még a börtönben is, megbilincselt lábakkal? – kérdezhetné valaki. – A válasz: igen.
- Még vérző háttal, ütésekkel telve ? – A válasz ismét: igen. MINDEN ALKALOMMAL!
Elmondok néktek egy történetet egy fiatal szolgálóról, aki
megtapasztalta a magasztalás erejét gyógyulást nyervén. Ő maga mondta el ezt a
történetet. A Nagy Gazdasági Válság első idejében ez a szolgáló – egy utazó
evangélista – még nagyon fiatal volt. Megházasodott, született egy kisbabája,
amikor a feleségével felfedezték, hogy a férfinek tuberkulózisa lett. (A Nagy
Gazdasági Válság idején az Egyesült Államokban a tuberkulózis ölte meg akkor a
legtöbb embert.)
Bárhova ment az evangélista, elmondta a gyülekezetnek, hogy
tuberkulózisa van és kérte az embereket, hogy imádkozzanak érte. Azt mondta:
„Imádkozzatok értem minden alkalommal amikor gondoljátok. Ha nincs a gondolatodban,
ne érezd kényszernek, de azért próbáljatok meg rám gondolni. Hányan fogjátok
megtenni?” Az emberek felemelték a kezüket jelezvén, hogy imádkozni fognak a
férfi gyógyulásáért.
Nos, ez a férfi rosszabb állapotba került, ahelyett, hogy
javult volna. Végül már prédikálni sem tudott. Eladták otthonukat és apósához
költöztek, akinek egy farmja volt Texasban. Ágyhoz kötött lett, és vérzett is.
Az igazat megvallva, a halál szélén volt. Annyira gyenge volt ez a férfi, hogy
egyedül még felkelni sem tudott az ágyból.
Azt mesélte nekem: „egy napon, mialatt az apósom szántott és
az anyósom a ház mögött mosott, kinéztem az ablakon és láttam néhány fát és egy
csomó bokrot úgy negyed mérföldre a háztól. Nem tudtam megfordítani a testemet,
csak a fejemet, úgy láttam meg a bokrokat. Nem tudom miért, hisz oly gyenge
voltam, de azt mondtam az Úrnak: Uram, adj erőt, hogy ki tudjak kelni az ágyból
és el tudjak jutni azokhoz a bokrokhoz . Odamegyek és addig imádkozom, míg
meggyógyulok vagy meghalok. Vagy egyik, vagy másik.”
Aztán így folytatta: „Tettem egy kísérletet, hogy ki tudjak
kelni az ágyból, és addig próbálkoztam, míg valahogy, nagy nehezen sikerült
kikecmeregnem a házból és eljutottam a bokrokig. Kimerülve lehuppantam, mire az
ördög megszólalt: ’Na fiú, most aztán tényleg bolondot csináltál magadból, még
nem is kiabálhatsz segítségért. Nem tudsz olyan hangosan kiabálni, hogy azt
bárki is meghallaná. Senki nem tudja, hol vagy és nem is fogják megtudni,
mígnem az egerészölyvek oda nem vezetik őket hozzád.’
„Nem tudok ugyan hangosan beszélni – mondta erre a férfi – ,
csak suttogni tudok, de suttogom, hogy: Uram, tudod, hogy miért jöttem ide,
imádkozni addig, míg meggyógyulok, vagy ameddig meghalok. Amint egy kis erőt
veszek, elkezdek imádkozni.”
A férfi így folytatta: ”Egy kicsit feküdtem és gondolkodtam
azokról az emberekről, akik az elmúlt hónapokban és években ígérték, hogy
imádkoznak értem.” Azt gondoltam: „Hogyha csak a fele is imádkozott azok közül
az emberek közül, akik mondták, hogy imádkoznak az egészségemért, akkor is
emberek ezreinek imája szállt fel.” Aztán azt gondoltam: ”Nos, ha az ima
megtette a maga részét, akkor már megtörtént. Meg kell, hogy gyógyuljak.”
Láthatod, az imának megvan a maga helye. Menjünk vissza az
Apcsel. 16.25-höz:Éjféltájban pedig Pál és Silás IMÁDKOZTAK és énekkel
dicsőítették az Istent …
Mielőtt folytatnám a gondolatsort, nézzük meg ezt a szót: „éjféltájban”. Hiszem, hogy ez a vers szó szerint éjféltájt jelent. Másrészt viszont átvitt értelemben is használhatjuk ezt a szót, mint: sötétségben. Ilyen értelemben, a „sötétség” szó jelentheti életünk legsötétebb óráját, olyan helyzetet, amikor mindennek vége.
Nos, az Apcsel. 16-nak ez a verse elmondja nekünk, mit
tegyünk a sötétségben. Nem kell sötétségben lenned! Nem kell azt mondanod
senkinek, hogy :”Nem tudom, mit tegyek!” A Biblia elmondja, mit tegyél! Az
ördög azt mondja, hogy tárd ki a kezed és add fel. De az Apcsel. 16.25 azt
mondja, hogy Éjféltájban pedig Pál és Silás imádkozván, énekkel
dicsőíték Istent….
Igen az imának megvan a maga része, a probléma viszont az,
hogy mi csak ezt a részt akarjuk megtenni. Mindkettő szükséges – ima és
dicsőítés – csak a kettő együtt végzi el a munkát. Pál és Silás imádkozott és
énekkel dicsőítették Istent! És a Biblia azt mondja, hogy megszabadultak. Ez
volt az eredmény. Lehet, hogy te is imádkoztál már a „sötétségben”, de vajon
mennyi időt töltöttél el dicsőítéssel? Láthatjuk a Bibliából, hogy erő
származik a magasztalásból.
Adok még egy példát az Igéből, mert meg van írva: …..
két vagy három tanú vallomásával erősítessék minden szó. (V. Móz. 19.15.; Mt.
18.16.; 2 Kor. 13.1)Timóteusnak írván , aki fiatal misszionárius és pásztor
volt, Pál mondott valami mást is az imáról és magasztalásról:
Intelek azért mindenek előtt, hogy tartassanak
könyörgések, imádságok, esedezések, HÁLAADÁSOK minden emberekért” (1Tim. 2.1)
Vedd észre, hogy a vers imával kezd, és hálaadással végzi.
Be akarom ültetni az elmétekbe, hogy a dicséret és a hálaadás szorosan
kapcsolódik az imádsághoz. Nem az ima egyedül az, ami a munkát elvégzi.
Például ez a szolgálótestvér, akinek tuberkulózisa volt,
rájött, hogyha az ima egyedül az, ami őt meggyógyítja, már rég kijött volna a
betegágyból. Belátta, hogy van egy hiányzó alkotórész, és ez a dicséret. Azt
mondta: „Megváltoztattam a szavakat, amiket addig mondtam az Úrnak. Ahelyett,
hogy azt mondtam volna: „Addig imádkozom, míg meggyógyulok vagy amíg meghalok”,
azt mondtam: „Uram, itt fekszem és addig dicsérlek míg meg nem gyógyulok vagy
amíg meghalok”.
Miért dicsérte az Urat ez a szolgáló? A megválaszolt
imákért. A megválaszolt ima ennek a férfinak az esetében a gyógyulást
jelentette. A szolgáló hozzátette:” Minden erőmmel megpróbáltam beszélni, de
csak suttogni tudtam: Dicsérlek, Uram! Dicsőség az Úrnak! Köszönöm, Jézus.”
Aztán így folytatta: „Két óra múlva lábaimon álltam, és olyan hangosan
kiáltottam, hogy egy mérföldre is meghallhatták!”
Tíz, tizenegy évvel később mesélte el mindezt ez a férfi, és
még mindig tökéletesen egészséges volt. Aztán láttam őt 4 vagy 5 évvel ezelőtt
egy tulsai összejövetelen. Nyolcvanas éveiben volt és még mindig jól – nincs
tuberkulózisa. Dicsőség az Úrnak.
Amiről meg akarlak győzni titeket, az az, hogy az imának
megvan a helye, de nem szabad megállni az imádságnál. Ima és dicséret! Pál és
Silás esetében ekkor jött a válasz. Először imádkoztak, de aztán dicséretet
énekeltek. Miért dicsérték Istent? Hiszem, hogy azért, mert az ő imáik válasz
nyertek. Dicsérték Istent mielőtt még látták volna a választ. És az én
szolgatárs barátom esetében is jött a válasz, miután dicsérte Istent.
Évekkel ezelőtt egy bizonyos gyülekezetben prédikáltam, ahol
2000 ember volt jelen a csarnokban. Egy délelőtti összejövetel alkalmával előre
jött az egyik helybéli tisztviselő egy másik férfival és egy papírt nyújtottak
át a dicséretvezetőnek. Aztán mindkét férfi feljött a színpadra, abbahagyta
mindenki az éneklést. „ Most kaptuk a hírt, hogy X.Y. pásztor kórházban van.
Súlyos szívinfarktust kapott, eszméletlen állapotban van, az orvos szerint nem
éli túl.” A férfi folytatta: ”Szeretném megkérni X.X. testért, hogy jöjjön fel
ide és vezessen minket egy imába.”
A szolgáló, akit a férfi megkért, gyógyító evangélistaként
volt ismert, erőteljes gyógyító szolgálata volt. Ez az evangélista felment a
színpadra és felolvasta egyik kedvenc versét a Zsidó levélből, amit mindig
szokott használni az összejövetelein :Mert mi hívők, bemegyünk a
nyugodalomba, miképpen megmondotta: Amint megesküdtem haragomban, nem fognak
bemenni az én nyugodalmamba, jóllehet munkáit a világ alapításától kezdve
bevégezte! „Látjátok, ha hisztek Istenben, akkor nyugodalomban
vagytok!” – kiáltotta.
Ezután az evangélista megkérdezte: „Hányan hiszitek, hogy
Isten hallott titeket?” Körülnéztem, és amennyire meg tudtam állapítani, a
tömegnek kb. 90 % -a felnyújtotta a kezét.
„Nos”- mondta az evangélista – „emeljük fel kezünket és
dicsérjük az Urat a gyógyulásért. ”Mindnyájan fölemeltük a kezünket és hangosan
dicsértük az Urat a megválaszolt imáért. Gyönyörűen hallatszott. Végül
abbahagytuk a dicséretet, a dicséretvezető odalépett a mikrofonhoz, hogy
folytassa a dicsőítést zenével és az evangélista kezdte elhagyni a színpadot.
De aztán hirtelen megfordult és visszarohant a mikrofonhoz.
Azt mondta a tömegnek: „Hányan fognak még közületek imádkozni X.Y. pásztorért?
Újra körülnéztem és újra kb. 90 % nyújtotta fel a kezét. Én nem emeltem fel a
kezem, mert nem volt szándékomban tovább folytatni az imát azért a pásztorért.
Miért? Mert, ha hiszem, hogy Isten meghallgatott, már csak dicsérni fogom Őt a
válaszért.
Amikor a tömeg felemelte a kezét, az evangélista így szólt:
„Mit akartok csinálni?! Azt gondoltam, hogy elhittétek, hogy Isten már
meghallgatott minket.” Nem mindenki értette, miről beszél az evangélista – még
néhány jelenlevő prédikátor sem. Láthatjátok, ha nem tanultatok a hitről, akkor
nem tudjátok megérteni, hogy a válasz az imára akkor jön, mikor dicsérjük az
Urat.
Nos, ez a pásztor meggyógyult és hét évvel később hallottam
őt prédikálni. Üzenetében épp az ő saját gyógyulásáról beszélt. Azt mondta,
hogy mialatt eszméletlenül feküdt a kórházban, Jézus megjelent és azt mondta:
„Én vagyok az Úr, a te gyógyítód”. Aztán kinyújtotta a kezét az Úr és
megérintette őt, mire ő rögtön felkelt – és kijött a kórházból.
Gondolkoztál már azon, hogy mit mondott Jézus a Mt.
18.19-ben: …ha ketten közületek egy akaraton lesznek a földön minden
dolog felől, amit csak kérnek megadja nékik az én mennyei Atyám. CSAK
KETTEN! Értitek ? Nem azt mondja az Ige, hogy ha kétezer ember egy akaraton
lesz! De, láthatjátok, az emberi okoskodás úgy következtet, hogy sok embernek
kell imádkoznia azért, hogy a választ megkapjuk.
Sokan, akik nem értik a hitet, most azt mondják: „Nem értem ezt az egész dicséret dolgot.” Nekik mindnyájuknak el kell olvasni az Újszövetségben, hogy a dicséret együtt jár az imával.
Pál újra ír a dicséretről és imáról Timóteusnak szóló
levelében, és most valami mást mond: Akarom azért, hogy imádkozzanak a
férfiak minden helyen ( nemcsak bizonyos gyülekezeti körökben) tiszta kezeket
emelvén fel harag és versengés nélkül.” (1Tim. 2.8.)
Mint láthatod, igei az, ha felemeled a kezed és imádkozol és
az is igei, ha felemeled a kezed és magasztalod Istent. Ha ez igaz, márpedig
igaz, miért nem tesszük, amit az Úr akar, hogy tegyünk – imádkozni, hálát adni
és dicsérni Őt? Ha ezt tesszük, megkapjuk az eredményt az Ige alapján. Erő van
a magasztalásban!
ÁMEN!
Imádság:
Mennyei Atyám! Mennyit keseregnek az emberek, hogy egyedül
vannak, pedig Te is velünk vagy és mi is ott lehetünk egymás mellett. Segíts
ennek felismerésére és megélésére! Ámen
A nap gondolata:
Úgy éljenek egymással szemben Isten gyermekei, hogy a világ előtt
szégyenbe ne keverjék Atyjuk nevét. (Viktor János
Spurgeon idézetek
"A Szentírásban található igazság soha nem tesz
boldoggá bennünket, amíg a szívünkben élő igazsággá nem válik." (C.H.
Spurgeon)
Napi Ige és gondolat
Amikor együtt voltak…
erőt kaptok, amikor eljön hozzátok a Szentlélek, és tanúim lesztek… (ApCsel
1:6.8)
Amikor együtt voltak... Az Ige az első közösséget
gyakorlókról szól, a tanítványokról, akik még félve a rómaiaktól, a Jézust
keresztre feszítőktől, gyűltek egybe Jézus parancsára. Érezték, hogy a
közösségnek megtartó ereje van. Nem véletlenül kötötte ezt lelkükre Jézus.
Nekünk, embereknek
szükségünk van erre. Szociális, közösségi létre vagyunk teremtve. Ma sokféle
közösség létezik és lehet akár válogatni is közülük. De egyel számolni kell: a
közösség átformál. Nem mindegy kikkel találkozunk, miről beszélgetünk, mivel
itatódunk át. A találkozásainknak igen is súlya van, és befolyása életünkre.
Különböző emberekkel és így gondolkodásmódokkal találkozni, beszélgetni
formálódást is jelent.
Az Ige nyilvánvalóan a krisztusi közösséget ajánlja. S ahogy
ebben az Igében mondja Jézus, „tanúim lesztek”, éppen arról beszél, hogy milyen
fontos emberi, más jellegű közösségeinkbe, találkozásainkba belevinni mindazt,
amit itt nyerünk a magunk számára. Az emberek megérzik azt, ha szeretünk
valahova tartozni… (Berencsi Balázs)
Napi gondolat
Olykor, ha megnyílna lelki szemünk, és felfognánk Isten intézkedéseit,
megmentésünkön fáradozó angyalokat látnánk, akik lábunkat az örök hegyeknél is
erősebb alapra igyekeznek helyezni. Ekkor új hit, új élet ébredne
bennünk.
Rövid történetek
Amikor Barth Károly, az ismert teológus ellátogatott a
chicagói egyetemre, mindenhova oktatók és hallgatók egész hada kísérte. A
sajtótájékoztatón valaki azt kérdezte tőle: - Uram, elmondaná, kutatásai
eredményeképpen mely elvet tartja a legalapvetőbbnek?
Barth habozás nélkül a legismertebb keresztény
gyermekdalocska első sorával válaszolt: “Engem szeret Jézusom, Bibliámból jól
tudom.” (P. Yancey)
Krisztus Testének harcai napjainkban
Néhány nappal ezelőtt egy látást kaptam az Úrtól, miközben
egy meredek hegyre mentem fel.
Láttam egy embert, aki az egyházat képviselte, egy meredek
hegyoldalon ment fel, és egy tisztás részen találkozott négy farkassal, akik
körülvették, és megtámadták.
A fővadász a hegy tetején tartózkodott, és figyelte az
eseményeket, de nem avatkozott közbe. Ebben az emberben nem volt félelem, hanem
a kezében lévő hosszú bottal felvette a harcot a farkasokkal, és egyenként
legyőzte őket.
Az elsőt a botjával tarkón ütötte ( fej ), a másodikat
fültövön( hallás ), a harmadiknak a szemét szúrta ki ( látás ) , és végül a
negyediknek a torkán ( beszéd ) nyomta le a botot, miközben ezeket tette
mindegyik mellkasára rátaposott, kiszorítva belőlük a levegőt,hogy ordítani se
tudjanak. Látható volt, hogy minden ütés határozott és céltudatos volt.
Amikor a négy farkast leterítettem, a fővadász a helyszínre
érkezett, és elismerően tekintett emberünkre. Majd a férfi tovább ment, fel a
hegy csúcsára.
Megértettem, az üzenet lényegét az egyház számára.
A tarkóra mért ütés a fejet célozta, ami az emberi gondolkodásra
utal, a fültőre mért ütés a hallásra utal, a megvakítás a látásra, és a
szájon keresztüli támadás a beszédre mért csapást jelenti.
A farkasok - az ellenség, sötétség erői – az
ember érzékszervein keresztül ezekben a napokban mérhetetlenül nagy támadásokat
kezdtek intézni Krisztus Teste ellen.
A gondolkodásmódot, az értelmet befolyásolja a sok
információáramlással, tradíciókkal, szokásokkal ( vallásossággal ). A hallást,
látást, beszédet a médián, az interneten keresztül, embereken keresztül, hamis hírek
terjesztésével, féligazságokkal, pletykák meghallgatásával, az igazság
elferdítésével, elhallgatásával, kárhoztatás, vádlással, és a világ
csábításaival manipulálja.
Hogyha Krisztus Teste enged ezeknek a
befolyásoknak, vagy azonosul vele, akkor nem lesz képes a Szent Szellem
vezetésére figyelve felmenni a hegyre, és ott tartózkodni.
A mai egyház életében ezek a harcok folynak a leghevesebben.
A sátán célja az, hogy az elhívottak nem jussanak fel a hegyre, és eltérítse
őket Istentől kapott elhívásuktól.
Jóel 3:5
„ De megmenekül mindenki, aki segítségül hívja az Úr
nevét, mert a Sion hegyén, és Jeruzsálemben lesz a menedék, az Úr ígérete
szerint, és azok menekülnek meg,
akiket elhív az Úr.”
Isten most készíti fel az utolsó idők harcos szolgálóit; az
egyházat egy újabb szintre emelve, ami az első apostoli egyház tükörképét
fogja mutatni.
Akinek van füle hallja meg, mint mondd a Szent Szellem a
gyülekezetnek.
Such Attila
Győr. 2011. január 1.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)