2014. február 24.
2014. február 23.
Ige: A gyümölcstelenekről.
„A fejsze pedig
immár a fák gyökerére vettetett. Azért minden fa, amely jó, és nemes gyümölcsöt
nem terem, kivágattatik, és tűzre vettetik, azokat tűzbe dobják, és hajítják* (Mát. 3,10)
*Az Úr Jézus is meghirdeti, hogy: Minden fa, amely nem terem jó
gyümölcsöt, kivágattatik, és tűzre vettetik, az tűzre dobatik” (Mát. 7,19).
És példázattal magyarázza meg az Úr a kijelentést: „És ezt a példázatot mondá: Vala egy
embernek egy fügefája szőlejébe ültetve; és elméne, hogy azon gyümölcsöt
keressen, és nem talála. És monda a vincellérnek: Ímé három esztendeje járok
gyümölcsöt keresni e fügefán, és nem találok: vágd ki azt; miért foglalja a
földet is hiába? Az pedig felelvén, így válaszolt, és monda néki: Uram, hagyj békét néki, és hagyd meg még ez esztendőben, míg köröskörül megkapálom, körülásom, és megtrágyázom:
És ha gyümölcsöt terem jövőre, jó; ha pedig nem, azután vágd ki azt” (Luk. 13,6-9)
Mert csak a megigazult ember tud gyümölcsöt teremni: „Az igaz, vagyis a megigazult virágzik, és virul, mint a pálmafa,
és magasra növekedik, mint a cédrus a Libanonon. Még a vén korban is
gyümölcsöznek; kövérek, dús lombúak,
és zöldellők lesznek” (Zsolt.
92,13.15).
A győzelem kulcsa
A király: „Tanácsot tartván pedig a néppel, előállítá
az Úr énekeseit, hogy dícsérjék a szentség ékességét, a sereg előtt menvén, és
mondják: Tiszteljétek az Urat, mert örökkévaló az Ő irgalmassága” (2Krón.
20:21).
A legnagyobb parancsolat!
Szeresd az Urat, a te
Istenedet teljes szívedből, teljes énedből és teljes elmédből. Ez az első és
nagy parancsolat. A második pedig hasonlatos ehhez: Szeresd felebarátodat, mint
magadat. E két parancsolattól függ az egész törvény és a próféták. És nincs más
ezeknél nagyobb parancsolat” (Mát. 22,36-40)
C. H. Spurgeon: Isten ígéretei
Az ígéret úgy veszi körül a
hívõket, mint a levegõ a földgolyót. Majdnem nevezhetném mindenütt jelenlévõnek,
és elmondhatom róla: ’Minden
oldalról körülfogtál, kezedet
rajtam tartod. Csodálatos nekem ez a tudás, igen magas, nem tudom felfogni.
Hova menjek Szellemed elõl? Orcád elõl hova fussak?’ (Zsolt 139,5-7).
C. H. Spurgeon: Szüntelenül megemlékezik rólunk.
"Gondol ránk az Úr, meg
fog áldani" (Zsolt 115,12).
A mondat első részének
igazsáságát én megpecsételhetem. És te? Az Úr valóban gondolt ránk,
gondoskodott rólunk, megvigasztalt, megszabadított és vezetett. Gondviselése
minden lépésünkben törődött velünk, még a legkisebb ügyünk sem volt
jelentéktelen a számára. Egész életünk során gondolt ránk, szünet nélkül.
Voltak persze alkalmak, amikor különösképpen megtapasztaltuk gondoskodását, és
ezekre különösen nagy hálával gondolunk vissza. Igen, valóban "gondol ránk
az Úr".
A mondat második része
értelemszerű következménye az elsőnek. Mivel Isten nem változik, a múlthoz
hasonlóan a jövőben is mindig gondol ránk. És ha Ő gondol ránk, abból áldás
származik. De itt nemcsak ésszerű következtetéssel, hanem ihletett
kijelentéssel van dolgunk: Isten Szent Szellemének ereje is kijelenette ezt
nekünk. "Meg fog állni" (Csel 3,26). Ez nagy és kifürkészhetetlen
dolgokat jelent. Mivel ez az ígéret nincs időhöz kötve: a végtelenbe nyúlik.
Megáld minket a maga isteni módján, öröktől fogva mindörökké. Ezért mondjunk
Istennek együtt hálát: "Áldjad, lelkem, az Urat!" (Zsolt 103,1).
C. H. Spurgeon "Isten
ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
http://keresztenydalok.hu/ahitatok
Joyce Meyer: Elengedni a sértődöttséget
1,6 Ezért nagy öröm tölt el
benneteket, annak ellenére, hogy most még egy kis ideig különböző
megpróbáltatások szomorúságot okoznak nektek.
1,7 Miért van ez így? Mert
szükséges, hogy ezek a nehézségek próbára tegyék a hiteteket, vajon valódi-e.
Az igazi hit ugyanis értékesebb a színtiszta aranynál. Az aranyat tűzzel
tisztítják meg, mégsem marad meg örökké. Hitetek viszont, miután kipróbálták,
és valódinak bizonyult, dicséretet, elismerést és dicsőséget szerez nektek,
amikor Jézus Krisztus megjelenik. (1 Péter Egyszerű fordítás)
Meg kell értenünk, hogy
minden olyan alkalom, amikor arra van kísértésünk, hogy megsértődjünk, vagy
felhúzzuk magunkat, tulajdonképpen a hitünk próbája. Péter azt mondja: „Kedves
barátaim, ne érjenek benneteket meglepetésként ezek a mostani szenvedések!
Ezeknek az a célja, hogy kipróbálják a hiteteket. Ne gondoljátok, hogy valami
szokatlan történik veletek! (1 Péter 4:12 Egyszerű fordítás) Minden alkalom,
amikor egy kapcsolat meg van próbálva lehetőség arra, hogy Isten munkája
megdicsőüljön bennünk, bizonyságként azoknak, akik figyelnek minket, miközben
elszenvedjük a bántásokat.
Életünk viharait kezelhetjük
egy helyes vagy egy helytelen módon. Amíg nem vált nyilvánvalóvá számomra, hogy
a Szent Szellem által micsoda erő lakozik bennünk, hívőkben, hogy a helyes
dolgot tegyük, addig nem tudtam helyes módon kezelni a bántásokat.
Jézus tanítása szöges
ellentétben áll a világ tanításával. Ő azt tanítja, hogy a vihar közepette is
békességünk lehet. Képzeld csak el, milyen nagyszerű lenne, ha bármi is
történne, teljes békességed lenne!
Jézus azt mondja nekünk:
„Figyeljetek rám! Hatalmat adtam nektek, hogy kígyókon és skorpiókon
tapossatok. Hatalmatok (fizikai valamint mentális erőtök és képességetek) van
az ellenség minden ereje fölött” (Lukács 10:19, AMP Bible alapján). Azt is
megígérte, hogy semmi sem fog ártani nekünk. Ha hatalmunk van az ellenség
fölött, akkor arra is hatalmunk (fizikai és mentális erőnk) van, hogy mások
bántásain felülkerekedjünk. Jézus megadja nekünk a szükséges erőt, hogy
helyesen bánjunk az emberekkel.
Joyce Meyer
Magyar fordítás: ahitatok.hu
http://www.ahitatok.hu/joyce-meyer/224-elengedni-a-sertodottseget.html
Dr-Kováts György: Mi marad meg? 3
Az Örökkévaló Isten végtelen
szeretete akkor teljesedhet be, ha vannak, akik Vele együtt, ezt a szeretetet
elfogadva, erre ráhangolódva, és ezzel beteljesedve élnek. Egy nap pontosan ez
lesz, amit a mennyben át fogunk élni Vele. Elképzelhetetlen ez egyelőre
számunkra, de ott megvalósul, teljességgel, amit Ő szeretett volna, amire
teremtett téged, és mindannyiunkat, ott végbemegy, és napi tapasztalattá lesz,
mit jelent szeretetben, megértésben, egymás megtisztelésében, szelídségben,
kedvességben, türelemmel, és ösztönző szeretettel élni egymás iránt. Ez a
menny.
Szóval, ez a szeretet
befogadható, átélhető, megkapható szeretet. Ami azt jelenti, hogy BELÜLRŐL is
fogod érezni. Nem csak azt érzed, hogy Isten mennyire szeret téged, hanem ott
lesz benned a válasz, ott lesz ez a szeretet, és arra vágysz, hogy mindezt
továbbadd, és kiteljesedjen általad, rajtad keresztül is.
Csak a mennyben?
Nem. Már itt is. Már ezen a
földön is átélhető, befogadható, megkapható szeretet. És ez a lényege annak,
amit mondani szeretnék most neked. Ez a szeretet a tiéd lehet, sőt, azonnal a
tiéd, ahogy befogadod a Megváltót, és átadod Neki az életedet. Az Ő lénye ez a
szeretet. Ő ezzel van teli. Ő ilyen szeretet, és ez a szeretet határozza meg
minden napját. Ő ezzel a szeretettel szeret, és ezzel a szeretetettel akarja,
hogy teljes legyen az életed neked is.
Amikor megalkotta az embert,
úgy teremtette meg, hogy legyen az emberben egy hely, ami az Ő jelenlétét
hordozhatja. Mondhatod úgy, hogy ez a „szív”, vagy a „benső ember”, az ember
„szelleme”. Bármelyiket használod, ugyanarról van szó: az Örökkévaló Isten azt
akarja, hogy gyermekeként élj a földön, és hogy Ő ott lehessen veled, benned,
mindennapjaidban. Amikor az Úr Jézus Krisztust, mint Megváltódat befogadtad,
kinyitottad Előtte bensődet (szívedet), és behívtad Őt, hogy legyen Ő a te Urad
és Megváltód, Ő ezt komolyan vette, és megtette, amit mondtál: bejött. Ott,
benn, a szíved legmélyén, ott, ahová pszichológus, pszichiáter el nem ér, ott
benn, a szellemedben, lakozást vett az Ő élete. Igéje és Szent Szelleme által,
igazságban és valóságos szentségben, ott benn, egy új élet született meg.
Ez az újjászületés, a bibliai
értelemben. Isten élete, az új élet, ott benn, benned, megjelenik, és Isten
gyermekévé tesz téged. Nem csak befogadtak, mint örökbefogadottat, de „meg is
szültek”, újjászültek téged, és ezért TELJES JOGGAL a „családba” tartozol. Oda,
a mennyhez, oda, ahol a te Urad és Megváltód most él. Itt élsz a földön,
továbbra is, de már odatartozol, ott vagy otthon, és azt az életet, amit most
itt, ezen a földön élsz, Vele éled, és Érte éled, és úgy éled, ahogy ez az új
élet benned dolgozik. Amit Ő szeretne, azt szeretnéd te is, amit Ő elvet, azt
te is kizárod az életedből. Ha gyengét látsz, szíved megesik rajta – akármilyen
kultúrából jöttél, akármilyen kemény zenét hallgattál is korábban – megindul a
bensőd, mert az Isten szeretete kiárad belülről. Ha visszaélést látsz,
kifosztást, erőszakoskodást, bensőd ugyancsak megindul, és elhatárolod magad
ettől. Nem veszel benne részt, mert ott a menny mérhetetlen szeretete benned,
és NEM TUDOD megtenni, hogy ennek ellene tegyél. Érzed, tudod, belülről, hogy a
te Istened mit akar, és te is azt akarod. Így van? Belülről.
Persze még ott van sok
minden, ami korábban jellemzett téged. Ott van a sok kemény zene, a parázna
szövegek, a káromkodások, a sunyiság, a tolvajlás képe, ami korábban
jellemzett, vagy amikben korábban gyönyörködtél – akár filmeken keresztül,
klippek útján, vagy személyek által, akik kéjesen ecsetelték neked a sötét részleteket.
Ez az elmédet akkor meghatározta, lelkedet áthatotta, érzelmeidet
felkorbácsolta, vágyat keltett benned, rávett, hogy te is úgy gondolkodj, és
úgy cselekedj.
De most már megjelent benned
az új élet. Ez az új élet MÉLYEBBEN lakik, mint amit elmédbe bevettél. Lehet,
hogy ott vannak a régi gondolkodási reakciómódok, beégetve szépen az elme
területeire, ott vannak a jellemedbe beírt viselkedési módok, a hazugság, és
sok hasonló. De az új élet MÉLYEBBRŐL jelentkezik. Ott legmélyebben, a szíved
legeslegmélyén, ott benn, a személyiséged legesleg mélyebb rétegeiben, ott,
ahol minden eldől, ahol az indítékok laknak, sőt, még mélyebben, a szívedben, a
szellemedben, ott egy új élet kezd meghatározó módon jelentkezni. És ez az új
élet: szeret. Akar szeretni. Mást kíván. Nem azt, amit eddig kívántál. Mást
tesz, nem azt, amit eddig tettél.
Persze, ez az új élet is úgy
jelentkezik, mint korábban a sok sötét kívánság, önzés és parázna vágy, ami
meghatározta az életedet – a döntéseidet – ez is úgy jelentkezik, csak egészen
más tartalommal. Összeütközik benned az a sok minden, amit korábban tettél,
vágytál, csináltál – összeütközik azzal, ami most megjelent benned. Ez az új
élet azt mondja: szeress. Ne add meg magad a rossznak. Szeress, és add meg,
amit az Úr akar, hogy adj. Szeress, és másként beszélj. Ne engedj utat az
erőszakosságnak. Szeress, és ne engedj utat a keserűségnek. Ne pletykálj. Ne
akarj ilyen ócska módszerekkel népszerűséget magadnak. Szeress, és fedezd el a
másik bűneit. Ne kibeszéld, ne örülj, hogy gyengének láttad őt – hanem szeress,
és segíts neki, hogy ő is más lehessen.
Szóval, ez a mélységes
szeretet, az új életnek ez a mélységes indítéka, onnan belülről, onnan egészen
belülről, a szíved, a szellemed mélyéről, az „új emberedből” érkezik, ami Jézus
Krisztus életétől támadt életre, és ami örök élettel ajándékozott meg téged. S
most elkezdett dolgozni. Elkezdett átformálni téged. És ebből nem fog engedni.
Ezt a munkát elvégzi, ha engeded, végzi, akár engeded, akár nem, és nem fogja
abbahagyni, ameddig ott van benned. Mert ez a természete. Ez az új élet ilyen.
Él, és élni fog, és élete kihat rád, mert szeret, teli van szeretettel, és
igazságos, teli van igazsággal. Szent, és Isten szerinti, Neki van fenntartva,
és az Ő lényét hordozza. Ezért szentségre fog indítani téged, szentségre vezet,
és bíztat, hogy járj úgy, ahogy Istennek kedves. Akarod? Akarod, hogy ezt a
munkát végezze benned? Akkor el is fogja végezni. Át fog formálni téged. A
jellemedet, a beszédedet, a gondolkodásmódodat, azt, ahogy a dolgokhoz
hozzáállsz, ahogy reagálsz a téged érő kihívásokra. Átformál, teljesen, és az
biztos, hogy jobb emberré tesz. Olyanná, aminek sokan, nagyon sokan fognak
örülni. Ez a terv. Ez a menny terve rád nézve.
Mi tarthat vissza téged
ettől? Az, ha nem adod át az önzésedet. Az, ha visszatartod magadat attól, amit
Ő szeretne benned végezni. Az, ha félted magad, hogy mit veszíthetsz, az, ha
olyan terveket szövögetsz, amik idegenek Őtőle. Ahelyett, hogy megbeszélnéd
Vele a dolgaidat, ahelyett megőrzöd magadnak a titkaidat, és látszólag Neki
engedsz, de valójában azt akarod csinálni, amit te jónak látsz. Nos, ilyenkor
lehet, hogy ott marad a káromkodás. Mert megengeded magadnak. Mert azt mondod,
hogy miért maradna el, hiszen „jól esik”, hiszen „szükségszerű, hogy levezethesd
valahol az indulatodat”, és hogy „kinek ártasz ezzel”. Ettől már csak egy lépés
az, hogy így beszélj: „ki szólhat bele ebbe… milyen alapon szólsz bele abba,
hogy én hogyan beszélek”… és nem is fogok beleszólni. De tudom, és te is tudod,
hogy ez már más, mint amit az új élet mond benned. Ugye, hogy igazam van?
Lehet, hogy nem a káromkodás
terén jelenik meg ez a lázadás. Lehet, hogy abba nem engedsz beleszólást, hogy
mit nézel meg, hogy mit nézel meg, milyen ruhát veszel fel, mire költöd a
pénzed, mivel töltöd a „szabadidőd” – elvégre neked ehhez jogod van. Igen,
bizonyos értelemben van hozzá „jogod”, bár egy másik értelemben te úgy ahogy
vagy, mindenestül, KI LETTÉL FIZETVE, megvásároltak téged, méghozzá
szabadságra. A Megváltó kifizette az árat, és te már ilyen értelemben nem a
magadé vagy. Az Övé vagy, mindenestül. Ruhástul, filmestül, laptopostul,
beszédestül, szemestül, mindenestől. Mindened az Övé, és úgy, ahogy vagy,
mindenestől az Övé vagy. Ez a valóság. Ez az igazság.
Az más kérdés, hogy Ő ezt nem
„vasalja be” rajtad. Ő nem olyan, mint az ördög. Nem lesz erőszakos veled
azután sem, hogy „tartozásba kerültél” Őfeléje. Nem fog visszaélni helyzetével.
De a tény akkor is ez. Meg vagy vásárolva.
Sőt, te már igent is mondtál
Neki. Ami mit jelentett? Azt, hogy „legyen meg a Te akaratod bennem, és velem
kapcsolatban, Uram”. Nem? Amikor megtértél, ezt mondtad ki Neki. Lehetőséget
biztosítottál Neki arra, hogy véghez vigye akaratát veled kapcsolatban, és
kimondtad ezzel, hogy NEM FOGSZ ELLENÁLLNI Neki, bármit mond, bármit tervez,
bármit cselekszik is veled. Ugye?
Joseph Prince: Hálaadás: a békességhez vezető út
4,6 Semmiért se aggódjatok,
hanem imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással tárjátok fel
kéréseiteket Isten előtt. (Filippi)
Valószínűleg már olvastad ezt
a bibliaverset. Most szeretnék segítséget nyújtani abban, hogy hogyan alkalmazd
a gyakorlatban.
Tegyük fel, hogy a
munkahelyeden egyike vagy azoknak, akik előléptetésre várnak, és másnap fog
kiderülni, hogy megkapod-e.
Nagyon szeretnéd ezt az
előléptetést, mert az több bevételt jelentene a családodnak. Este, amikor
lefekszel, csak forgolódsz és hánykolódsz az ágyban, nem tudsz aludni.
Elkezdesz imádkozni: „Atyám, kérlek, vedd el az előléptetéssel kapcsolatos
aggodalmaimat. Adj nekem hitet.” Egy óra múlva még idegesebb vagy, mint valaha.
Úgy tűnik, Isten nem válaszolta meg az imádat.
Hogy lehet? Úgy, hogy nem
Isten szerinti módon tetted a dolgokat.
Inkább valahogy így imádkozz:
„Atyám, az előléptetéssel kapcsolatos minden aggodalmamat a Te szerető kezedbe
helyezem, mert Te szeretsz és törődsz velem.” A Biblia azt tanítja, hogy minden
gondunkat vessük az Úrra, mert neki gondja van ránk (1 Péter 5:7). Azután így
folytasd: „Atyám, szeretném azt az előléptetést.” Teljesen rendben van, ha
ilyet kérsz Tőle. És most jön a legerőteljesebb rész: a hálaadás. Hálaadással
fejezd be az imádat. Köszönd meg Istennek a hűségét.
Valami ilyesmit mondj:
„Atyám, akár megkapom azt az előléptetést, akár nem, hálás vagyok, hogy Te
mindig gondoskodsz rólam és a családomról, és többet adsz a szükségesnél. Te, Aki
táplálod az ég madarait, és öltözteted a mező liliomait, gondoskodni fogsz
rólunk. Ezért nem aggodalmaskodom tovább az előléptetés miatt. Te vagy minden
áldásom forrása (Máté 6:30, Filippi 4:19).
Ha így imádkozol, akkor
egyszerre csak azon kapod magad, hogy már nem vagy az előléptetésed rabja. Én
ezt a hálaadás terápiájának hívom. Minél jobban ismered Isten Igéjét, annál
több mindenért tudsz hálát adni. Minél hálásabb vagy, az Ő békessége annál
inkább fog uralkodni a szívedben. És aztán észre sem veszed, itt a reggel! Még
arra sem emlékszel, mikor aludtál el. Isten békessége uralkodik a szívedben.
Kedves barátom, bármi is
aggaszt, vidd az Atya elé imában, és a hálaadáson keresztül békesség fogja
betölteni a szívedet!
Joseph Prince
Magyar fordítás: ahitatok.hu
http://www.ahitatok.hu/joseph-prince/176-halaadas-a-bekesseghez-vezeto-ut.html
Uram! - Uram!
„Nem mindenki megy be a mennyek országába, aki
ezt mondja nekem: „Uram! Uram!”, hanem csak az, aki cselekszi az én mennyei
Atyám akaratát.”
Máté 7:21.
Pedig, de sokan mondják! Sőt
még ilyeneket is mondanak: „Jaj Istenkém, csak most segíts! Soha többet nem…
vagy: Ezután mindig…” És fogadkoznak, néha még esküdöznek is. Aztán ha elmúlik
a veszély, már el is felejtették, hogy mit ígértek vagy fogadtak.
A fenti Igét ma reggel így
fordítom le számodra: ’Csak aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát, az
mehet be a mennyek országába!’
De hát mi az ’Isten akarata’?
Az, hogy Jézus Krisztuson keresztül élő kapcsolatban maradjunk Vele. Ha közel
jársz az Úrhoz és valóban szeretnéd az ő akaratát az életedben megvalósítani,
akkor Isten az Ő vágyait, veled kapcsolatos elgondolásait a szívedbe fogja
ültetni.
Te – személy szerint – azok
közé tartozol, akik ezt szeretnék? Tényleg teszed a mennyei Atya akaratát?
Ha igen, akkor nincs mitől
félned.
Mert aki a mennyei Atya
dolgaival foglalkozik, az ott lesz majd a mennyek országában.
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/06/uram-uram.html
2014. február 22.
Ige: Az Evangélium Isten ereje.
„Mert a keresztről, vagyis a
kínoszlopról szóló beszéd (logosz): vagyis Ige bolondság, és ostobaság, esztelenség, butaság,
képtelenség ugyan azoknak, akik elvesznek, vagyis
elpusztulnak, megsemmisülnek,* de nekünk, akik
üdvözülünk** Istennek
ereje*** a szabadításra / megmentésre]**** (1Kor. 1,18)
*Elvesznek: (apollumenoi): Teljes feloldódás,
elpusztul, megsemmisül]
**Üdvözölünk: (szódzó; szótéria) bűnbocsánat.
Megmenekülés (rossztól, veszélytől, ártalomtól, betegségtől, balesetből,
bűnökből; mindenfajta problémából, bajból). Megszabadítás (mindenfajta
veszedelemből, gonosz szellemi lényektől /démonoktól/. oltalmazás; biztonság;
állandóság; jólét (bővölködés anyagi és szellemi javakban); jóllét (egészség);
boldogság, megtartatás.
***Isten ereje: (dünamisz) erő, képesség, hatalom; a
szabadításra / megmentésre.
****Kijelentés az
evangéliumról, amely megítéli a hallgatóit, és az ítélet: „Ha mégis leplezett
a mi evangéliumunk, azoknak leplezett, akik elvesznek, vagyis megsemmisülnek. Akikben
e világ Istene megvakította a hitetlenek elméit, hogy ne lássák a Krisztus
dicsőséges evangéliumának világosságát, aki az Isten képe. Mert nem önmagunkat
hirdetjük, hanem Krisztus Jézust, az Urat, önmagunkat pedig mint szolgáitokat
Jézusért” (2 Kor. 4,3-5)
„Mert Krisztus jó illatja vagyunk Istennek
dicsőségére, mind az üdvözülők, a megmenekülők, mind az elkárhozók, vagyis az
elpusztulók, elveszők, megsemmisülők között. Ezeknek halál, a szellemi halál
illatja halálra, amazoknak pedig élet, vagyis az életből fakadó illat az
életre” (2 Kor. 2,15-16)
Ezért: „... Nem szégyenlem a Krisztus evangéliumát; mert Istennek hatalma az
minden hívőnek üdvösségére, zsidónak először meg görögnek, azaz: pogánynak” (Róm. 1,16).
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)