Isten fegyverzete
„Annakokáért vegyétek föl az Istennek minden fegyverét, hogy ellentállhassatok ama gonosz napon, és mindeneket elvégezvén megállhassatok. Álljatok hát elõ, körül övezvén derekatokat igazlelkûséggel, és felöltözvén az igazságnak mellvasába, És felsarúzván lábaitokat a békesség evangyéliomának készségével; Mindezekhez fölvevén a hitnek
paizsát, a melylyel ama gonosznak minden tüzes nyilát megolthatjátok; Az idvesség sisakját is fölvegyétek, és a Léleknek kardját, a mely az Isten beszéde.“
Efézus 6:13-17
Most megfigyeljük harcunk fegyvereit. Itt Pál egy katonáról fest képet, aki teljesen felkészült a csatára, majd elmagyarázza, hogy nekünk is így kell felöltenünk Isten fegyverzetét. Ez után egy listát állít fel, felsorolva e fegyverzet minden alkotóelemét és összehasonlításként a római katonát használja. Ahelyett, hogy egy akkori katona fegyverzetével behatóan foglalkoznánk, egyszerűen csak meg akarjuk érteni a hasonlat mögött rejlő üznetet. Mi a lényeg, amelyre Pál apostol rá akar mutatni? Mi valójában Isten fegyverzete?
Isten fegyverzete elsősorban Isten Igéjének, a Szentírásnak megértése és alkalmazása. A fegyverzet minden darabja az igazság más- más oldalát mutatja be, ami Isten Igéjének teljes megértéséhez vezet és ahhoz a képességhez, hogy alkalmazni tudjuk azt mint hatalmas erőt a sötétség erői ellen. Amikor megfigyeljük azt a fegyverzetet, annak nagy része védelemre szolgál. A fegyverzetet azért kaptuk, hogy megvédjen minket az ellenség támadásától. Az igazlelkűség öve, az igazság mellvasa, a békesség saruja, a hit pajzsa és az üdvösség sisakja főként védelmet nyújtanak és képessé tesznek minket arra, hogy megálljunk és ne essünk el. A fegyverzet védelmi része Isten Igéjének részletes ismeretét jelenti, a keresztyén hit nagy tanaival együtt.
Az igazlelkűség öve
Az övet említi először, mert ez a fegyverzet alapvető alapvető része. A katonának mozgékonyságot és erőt biztosít. Ez az igazlelkűség öve. Isten Igéjének igazságai képezik azt az alapot, melyen a csata eldől. Az igazságban felövezettnek lenni azt jelenti, hogy ismerjük és hisszük az igazságot. Az ellenségnek nem lehet ellenállni sem emberi értelemmel, sem hagyománnyal, sem elméleti meggyőződéssel vagy bármi mással, csak Isten Igéjének igazságával. Ezért készen kell vele állnunk. A felkészülés Isten Igéjében való elmerüléssel kezdpődik.
Az igazság mellvasa
A következő az igazság mellvasa. A mellevas a létfonotsságú szerveket – a szívet, a tüdőt, a májat és a többi belső szervet – védi. Valamikor azt hitték, hogy a testnek e része az ember érzelmi központja. Így például a bánatról úgy beszélünk, hogy „összetörik a szívünk“. Ezért a mellvas az érzelemeink területén véd bennünket. Figyeljük meg, hogy ez az igazság mellvasa. A sátán nagyon gyakran támadja érzelemeinket az igazság tekintetében. Már beszéltünk a kárhoztatásról, arról az érzésről, hogy Isten ellenünk van. Amikor elborít minket a kárhoztatás, a Krisztusban rejlő megigazulás tanának megértése az, amely az első védekezésünk. Ezt az ismeretet a Szentírásból nyerjük: „Mert azt, aki bűnt nem ismert, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk ő benne“ (2 Korinthus 5:21). „Kegyelme dicsőségének magasztalására, a melylyel megajándékozott minket ama Szerelmesben, a kiben van ami váltságunk az Ő vére által“ (Efézus 1:6-7). „És találtassam Ő benne, mint a kinek nincsen saját igazságom ..., hanem van igazságom a Krisztusban való hit által, Istentől való igazságom a hit alapján“ (Filippi 3:9). A Krisztusban lévő igazság az, amire Pál utalt az igazság mellvasának felöltésekor. Más értelemben az igazság mellvasa az igazság gyakorlására is vonatkozhat. A szent élet nehezebbé teszi a sátán számára, hogy bűntudattal tántorítson meg minket.
A békesség saruja
Lábainkat fel kell saruznunk a békesség evangéliuma hirdetésének a készségével. A római katona erős, veretezett szandált viselt, hogy harc közben mozdíthatatlanul álljon. Ezek a saruk önbizalmat adtak neki. Nyugodt és kiegyensúlyozott lehetett a csata közepette. Isten békessége az, ami biztonságot és bizalmat ad a csatában. Isten békessége véd minket az elbátortalanodástól és kétségbeeséstől.
A hit pajzsa
A hit pajzsához érkeztünk. A római pajzs, amelyre itt utalva van nagy volt, mely mögé a katona teljesen el tudott rejtőzni. Ez a pajzs teljes védelmet nyújtott a nyílzápor ellen. Amit a pajzs jelentett a római katona számára, azt jelenti a hit a keresztyén számára. A hit pajzsa aktív bizalom Isten jellemében, szeretetében és ígéreteiben, melyeket Igéjén keresztül mutatott meg. Ez a pajzs véd meg minket a gonosz tüzes nyilaitól.
Az üdvősség sisakja
A védelmet nyújtó felszerelés utolsó darabja az üdvösség sisakja. Eza a sisak véd meg minket azoktól a támadásoktól, melyek az üdvősségünk felőli bizonyosság ellen irányulnak. A sátán azzal fog vádolni minket, hogy nem teszünk eleget Istenért és kétségbe vonja üdvösségünk hitelességét. Az üdvbizonyossággal kapcsolatos ismeret is a Szentírásból származik: „Mert kegyelemből tartattok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék“ (Efézus 2:8- 9). „Nem az igazságnak cselekdeteiből, a melyeket mi cselekdtünk, hanem az ő irgalmasságából tartott meg minket ...“ (Titusz 3:5). Ezen igazságok megragadása jelenti az üdvösség sisakjának felöltését.
A Lélek kardja
A fegyverzet utolsó részéhez érkeztünk, ami egyben az egyedüli támadó fegyver. A Lélek kardja ez, ami az Istennek beszéde. Az Ő Igéje, a Biblia, amely élesebb minden kétélű fegyvernél. Isten bölcsessége és Isten ereje, mely az ember értelmének és lelkiismertének ajánlja magát.
Nemcsak az igazság, de mennyei igazság forrása. Minden tévedéssel, hamis filozófiával, hamis erkölcsi elvvel, minden bűnnel és megtévesztéssel, az ördög minden ajánlatával szemben áll az egyedüli, elégséges és egyszerű válasz – Isten Igéje, amely menekülésre készteti a sötétség összes erőit. Isten ereje egyaránt elérhető az egyes keresztyén közösség, a gyülekezet számára.
Amíg használjuk Isten Igéjét és csak arra támaszkodunk, győzedelmeskedünk; amint megengedjük, hogy bármi más foglalja el a helyét, legyen az értelem, tudomány, hagyomány, vagy emberek parancsolatai, akkor a gyülekezet vagy a keresztyén az ellenség kiszolgáltatottjává válik.
Efézus 6:13-17
Most megfigyeljük harcunk fegyvereit. Itt Pál egy katonáról fest képet, aki teljesen felkészült a csatára, majd elmagyarázza, hogy nekünk is így kell felöltenünk Isten fegyverzetét. Ez után egy listát állít fel, felsorolva e fegyverzet minden alkotóelemét és összehasonlításként a római katonát használja. Ahelyett, hogy egy akkori katona fegyverzetével behatóan foglalkoznánk, egyszerűen csak meg akarjuk érteni a hasonlat mögött rejlő üznetet. Mi a lényeg, amelyre Pál apostol rá akar mutatni? Mi valójában Isten fegyverzete?
Isten fegyverzete elsősorban Isten Igéjének, a Szentírásnak megértése és alkalmazása. A fegyverzet minden darabja az igazság más- más oldalát mutatja be, ami Isten Igéjének teljes megértéséhez vezet és ahhoz a képességhez, hogy alkalmazni tudjuk azt mint hatalmas erőt a sötétség erői ellen. Amikor megfigyeljük azt a fegyverzetet, annak nagy része védelemre szolgál. A fegyverzetet azért kaptuk, hogy megvédjen minket az ellenség támadásától. Az igazlelkűség öve, az igazság mellvasa, a békesség saruja, a hit pajzsa és az üdvösség sisakja főként védelmet nyújtanak és képessé tesznek minket arra, hogy megálljunk és ne essünk el. A fegyverzet védelmi része Isten Igéjének részletes ismeretét jelenti, a keresztyén hit nagy tanaival együtt.
Az igazlelkűség öve
Az övet említi először, mert ez a fegyverzet alapvető alapvető része. A katonának mozgékonyságot és erőt biztosít. Ez az igazlelkűség öve. Isten Igéjének igazságai képezik azt az alapot, melyen a csata eldől. Az igazságban felövezettnek lenni azt jelenti, hogy ismerjük és hisszük az igazságot. Az ellenségnek nem lehet ellenállni sem emberi értelemmel, sem hagyománnyal, sem elméleti meggyőződéssel vagy bármi mással, csak Isten Igéjének igazságával. Ezért készen kell vele állnunk. A felkészülés Isten Igéjében való elmerüléssel kezdpődik.
Az igazság mellvasa
A következő az igazság mellvasa. A mellevas a létfonotsságú szerveket – a szívet, a tüdőt, a májat és a többi belső szervet – védi. Valamikor azt hitték, hogy a testnek e része az ember érzelmi központja. Így például a bánatról úgy beszélünk, hogy „összetörik a szívünk“. Ezért a mellvas az érzelemeink területén véd bennünket. Figyeljük meg, hogy ez az igazság mellvasa. A sátán nagyon gyakran támadja érzelemeinket az igazság tekintetében. Már beszéltünk a kárhoztatásról, arról az érzésről, hogy Isten ellenünk van. Amikor elborít minket a kárhoztatás, a Krisztusban rejlő megigazulás tanának megértése az, amely az első védekezésünk. Ezt az ismeretet a Szentírásból nyerjük: „Mert azt, aki bűnt nem ismert, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk ő benne“ (2 Korinthus 5:21). „Kegyelme dicsőségének magasztalására, a melylyel megajándékozott minket ama Szerelmesben, a kiben van ami váltságunk az Ő vére által“ (Efézus 1:6-7). „És találtassam Ő benne, mint a kinek nincsen saját igazságom ..., hanem van igazságom a Krisztusban való hit által, Istentől való igazságom a hit alapján“ (Filippi 3:9). A Krisztusban lévő igazság az, amire Pál utalt az igazság mellvasának felöltésekor. Más értelemben az igazság mellvasa az igazság gyakorlására is vonatkozhat. A szent élet nehezebbé teszi a sátán számára, hogy bűntudattal tántorítson meg minket.
A békesség saruja
Lábainkat fel kell saruznunk a békesség evangéliuma hirdetésének a készségével. A római katona erős, veretezett szandált viselt, hogy harc közben mozdíthatatlanul álljon. Ezek a saruk önbizalmat adtak neki. Nyugodt és kiegyensúlyozott lehetett a csata közepette. Isten békessége az, ami biztonságot és bizalmat ad a csatában. Isten békessége véd minket az elbátortalanodástól és kétségbeeséstől.
A hit pajzsa
A hit pajzsához érkeztünk. A római pajzs, amelyre itt utalva van nagy volt, mely mögé a katona teljesen el tudott rejtőzni. Ez a pajzs teljes védelmet nyújtott a nyílzápor ellen. Amit a pajzs jelentett a római katona számára, azt jelenti a hit a keresztyén számára. A hit pajzsa aktív bizalom Isten jellemében, szeretetében és ígéreteiben, melyeket Igéjén keresztül mutatott meg. Ez a pajzs véd meg minket a gonosz tüzes nyilaitól.
Az üdvősség sisakja
A védelmet nyújtó felszerelés utolsó darabja az üdvösség sisakja. Eza a sisak véd meg minket azoktól a támadásoktól, melyek az üdvősségünk felőli bizonyosság ellen irányulnak. A sátán azzal fog vádolni minket, hogy nem teszünk eleget Istenért és kétségbe vonja üdvösségünk hitelességét. Az üdvbizonyossággal kapcsolatos ismeret is a Szentírásból származik: „Mert kegyelemből tartattok meg, hit által; és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék“ (Efézus 2:8- 9). „Nem az igazságnak cselekdeteiből, a melyeket mi cselekdtünk, hanem az ő irgalmasságából tartott meg minket ...“ (Titusz 3:5). Ezen igazságok megragadása jelenti az üdvösség sisakjának felöltését.
A Lélek kardja
A fegyverzet utolsó részéhez érkeztünk, ami egyben az egyedüli támadó fegyver. A Lélek kardja ez, ami az Istennek beszéde. Az Ő Igéje, a Biblia, amely élesebb minden kétélű fegyvernél. Isten bölcsessége és Isten ereje, mely az ember értelmének és lelkiismertének ajánlja magát.
Nemcsak az igazság, de mennyei igazság forrása. Minden tévedéssel, hamis filozófiával, hamis erkölcsi elvvel, minden bűnnel és megtévesztéssel, az ördög minden ajánlatával szemben áll az egyedüli, elégséges és egyszerű válasz – Isten Igéje, amely menekülésre készteti a sötétség összes erőit. Isten ereje egyaránt elérhető az egyes keresztyén közösség, a gyülekezet számára.
Amíg használjuk Isten Igéjét és csak arra támaszkodunk, győzedelmeskedünk; amint megengedjük, hogy bármi más foglalja el a helyét, legyen az értelem, tudomány, hagyomány, vagy emberek parancsolatai, akkor a gyülekezet vagy a keresztyén az ellenség kiszolgáltatottjává válik.