2013. szeptember 29.

AZ ELŐTTÜNK LEVŐ ÚT

Mert azt tartom, hogy a jelen szenvedései nem hasonlíthatók ahhoz a dicsőséghez, amely láthatóvá lesz rajtunk. Mert a teremtett világ sóvárogva várja az Isten fiainak megjelenését. A teremtett világ ugyanis a hiábavalóságnak vettetett alá, nem önszántából, hanem az által, aki alávetette, mégpedig azzal a reménységgel, hogy a teremtett világ maga is meg fog szabadulni a romlandóság szolgaságából Isten gyermekeinek dicsőséges szabadságára. Hiszen tudjuk, hogy az egész teremtett világ együtt sóhajtozik és együtt vajúdik mind ez ideig. De nem csak ez a világ, hanem még azok is, akik a Szellem első zsengéjét kapták, mi magunk is sóhajtozunk magunkban, várva a fiúságra, testünk megváltására. Mert üdvösségünk reménységre szól. Viszont az a reménység, amelyet már látunk, nem is reménység; hiszen amit lát valaki, azt miért kellene remélnie? Ha pedig azt reméljük, amit nem látunk, akkor állhatatossággal várjuk. Róm 8,18-25.

AZ ELŐTTÜNK LEVŐ ÚT

Azt pedig tudjuk, hogy akik Istent szeretik, azoknak minden javukra szolgál, azoknak, akiket elhatározása szerint elhívott. (Róm 8,28)

Mialatt hazafelé tartottam az autópályán, sötét felhők és meg-meginduló sűrű záporok kísérték utamat. Amint egy felüljáróhoz közeledtem, észrevettem egy motorost, aki nagyon okosan megállt a felüljáró híd alatt, hogy megmeneküljön az elázástól. Mindig észreveszem a motorosokat, mert annak idején a férjemmel mi is sokat és szívesen motoroztunk. Amióta azonban néhány évvel ezelőtt rákban meghalt, nagyon hiányolom azokat a kellemes motorozásokat. Most, ha meglátok egy motorost, hálát adok Istennek a férjemmel együtt töltött idők emlékéért, és a csodálatos tájakért, amiket együtt élvezhettünk.

Alighogy elhagytam a felüljárót, kifutottam az esőből, és az út száraz volt előttem. A motorosra gondoltam, aki körül minden sötét és esős volt, de közvetlen előtte már világos és száraz. Majd saját életemre gondoltam, a férjem küzdelmére a rákbetegséggel, és hogy mennyire féltem elhinni, hogy bármilyen körülményben vagyok, Isten gondoskodni fog rólam.

Talán egy kicsit többet kell várakoznom, de az út előttem simább lesz, mint amilyennek most látom. Isten hűséges, és ő megígérte, hogy azoknak, akik szeretik, mindent a javukra munkál.

Imádság: Urunk, köszönjük ígéretedet, hogy Szent Szellemed által velünk leszel a sötétnek tűnő napokban is. Ámen.

Isten velünk lesz a viharok előtt, alatt és utána is.
Cindy Owens (Ohio, USA)


http://www.csendespercek.hu/ahitatok/5459-az-elottunk-levo-ut-2013-09-09?month=9&year=2013

Kenneth Copeland: Előre, vagy hátra

Annakokáért annál is inkább szükséges nékünk a hallottakra figyelmeznünk, hogy valaha el ne sodortassunk.(Zsid. 2,1)

Bizony mindannyiunkkal megtörtént már: Isten Igéjéből betáraztunk valamikor egy keveset a szellemi tölténytárunkba, s arattunk néhány győzelmet. Életünkben nagyszerű dolgok történtek az első években. S ekkor hirtelen elcsúsztunk valamin, és minden összeomlott. Ott álltunk a romhalmaz kellős közepén, és újra kellett kezdeni mindent.

A Zsidó levél idézett Igéje ezeknek a hívőknek íratott. Azoknak, akik korábban olyan nagy szellemi fejlődést értek el, hogy már tanítaniuk kellett volna. De visszacsúsztak olyannyira, hogy újra csecsemő eledelre volt szükségük. (Ld. Zsid 5:12 Mert noha ez idő szerint tanítóknak kellene lennetek, ismét arra van szükségetek, hogy az Isten beszédeinek kezdő elemeire tanítson valaki titeket; és olyanok lettetek, akiknek tejre van szükségetek és nem kemény eledelre.)

Mi okozta ezt a nagy visszaesést? Megengedték, hogy figyelmük középpontjába más dolgok kerüljenek, megengedték, hogy Isten ígéretei elússzanak, ezért szenvedtek vereséget.

Az elmúlt években nagyon sok hívővel történt meg ez. „Copeland testvér – mondják ezek a testvérek – úgy belefáradtunk ebbe az egész hit-dologba!” Vagy másik kedvenc kifogásuk: „már nincs annyi időnk arra, hogy Isten Igéjével foglalkozzunk.”

Figyelmüket elfordították Isten ígéretéről, nem azért, mintha nem hinnének ezekben, hanem mert más dolgok felé fordultak. Megengedték, hogy az Ige-szintjük leessen, és mivel az alacsony Ige-szint megegyezik az alacsony hit-szinttel, ezért hamarosan súlyos vereségeket szenvedtek azokon a területeken, ahol korábban győzelmet arattak. Ne engedd, hogy ez történjen veled! Amikor jól mennek a dolgok, hogy beteljesedj Isten áldásaival, áss még mélyebbre Isten Igéjében, és keresd még inkább, amit Isten elkészített számodra. Fordíts nagyobb figyelmet Isten Igéjére! Törekedj arra, hogy előre menj és olyan erős légy szellemedben, hogy Isten ne csak a saját szükségeidet tudja betölteni, hanem másoknak is segíthess!

Emlékezz, az alacsony Ige-szint esetén alacsony a hit-szint is, amely magával hozza az vereséget.

Nézz azokra a dolgokra, amiket már megtanultál. Adj Isten Igéjének nagyobb figyelmet, ne kevesebbet, hogy hitből hitbe juss – és ahelyett, hogy sátán megpróbálna újabb csapdákat állítani, ő és egész csapata rettegve menekül majd tőled, mondván: ó nem, ez a hit-ember már megint minket üldöz.

Fordította: Orbán Tibor
KCM engedélyével

Javasolt Igék: Zsid. 5,11-14, és Zsid, 6,1-12.
Zsid 5:11 Akiről nekünk sok és nehezen megmagyarázható mondani valónk van, mivel restek lettetek a hallásra.
Zsid 5:12 Mert noha ez idő szerint tanítóknak kellene lennetek, ismét arra van szükségetek, hogy az Isten beszédeinek kezdő elemeire tanítson valaki titeket; és olyanok lettetek, akiknek tejre van szükségetek és nem kemény eledelre.
Zsid 5:13 Mert mindaz, aki tejjel él, járatlan az igazságnak beszédiben, mivelhogy kiskorú:
Zsid 5:14 Az érettkorúaknak pedig kemény eledel való, mint akiknek mivoltuknál fogva gyakorlottak az érzékeik a jó és rossz között való különbségtételre.

Zsid 6:1 Annakokáért elhagyván a Krisztusról való kezdetleges beszédet, törekedjünk tökéletességre, nem rakosgatván le újra alapját a holt cselekedetekből való megtérésnek és az Istenben való hitnek,
Zsid 6:2 A mosakodásoknak, tanításnak, kezek rátevésének, holtak feltámadásának és az örök ítéletnek.
Zsid 6:3 És ezt megcselekesszük, ha az Isten megengedi.
Zsid 6:4 Mert lehetetlen dolog, hogy akik egyszer megvilágosíttattak, megízlelvén a mennyei ajándékot, és részeseivé lettek a Szent Léleknek,
Zsid 6:5 És megízlelték az Istennek jó beszédét és a jövendő világnak erőit,
Zsid 6:6 És elestek, ismét megújuljanak a megtérésre, mint akik önmagoknak feszítik meg az Istennek ama Fiát, és meggyalázzák őt.
Zsid 6:7 Mert a föld, amely beissza a gyakorta reá hulló esőt és hasznos füvet terem azoknak, akikért műveltetik, áldást nyer Istentől;
Zsid 6:8 Amely pedig töviseket és bojtorjánokat terem, megvetett és közel van az átokhoz, annak vége megégetés.
Zsid 6:9 De ti felőletek szerelmeseim, ezeknél jobb és idvességesebb dolgokról vagyunk meggyőződve, ha így szólunk is.
Zsid 6:10 Mert nem igazságtalan az Isten, hogy elfelejtkezzék a ti cselekedeteitekről és a szeretetről, melyet tanúsítottatok az ő neve iránt, mint akik szolgáltatok és szolgáltok a szenteknek.
Zsid 6:11 Kívánjuk pedig, hogy közületek kiki ugyanazon buzgóságot tanusítsa a reménységnek bizonyossága iránt mindvégiglen.
Zsid 6:12 Hogy ne legyetek restek, hanem követői azoknak, akik hit és békességes tűrés által öröklik az ígéreteket.



Készítette:Lisa Szanyel

Reinhard Bonnke: Még többet
"Álmaink, akárcsak a gyermeki ártatlanság természetüknél fogva nagyon mulandóak - csodálatos szemlélni őket, de könnyen összetörnek. Isten azonban hatalmasabb mint egy álom, erősebb mint bármely félelem és felette áll minden elvárásnak. A "Még többet" drámai, hit - építő, igaz történetek gyűjteménye, melyeknek szereplői étköznapi emberek a világ minden tájáról. Hozzád hasonló emberek, - akikkel összetört álmaik, kudarcaik, gyengeségeik ellenére - Isten rendkívüli dolgokat cselekedett. Az Ő kegyelme ingyen van...
Indíttatást fogsz érezni...
Ihletet fogsz kapni...
Kihívás elé fogsz kerülni...
Hogy még hatalmasabbdolgokat vigyél véghez Istenért...
Isten bámulatos dolgokat kész megtenni bárki által, aki hajlandó őszintén hinni az Ő igéjében. Reinhard Bonnke Istennek hatalmas embere, aki a "Még többet" című könyve által lángra lobbantja bennünk a szenvedélyt, hogy minden képzeletünket felülmúlóan "még többet" és még nagyobb dolgokat vigyünk végre Istenért."
(Joyce Meyer, nagysikerű szerző és bibliatanító)

A könyv tartalmából:

A válásából adódóan megvetett asszonyt Isten felemeli és valóra váltja, legmerészebb álmát. Az akitől annyian elfordultak,akit annyian megaláztak, Isten kegyelméből hatalmas tömegek előtt kezd el prédikálni és imádságaira százak, ezrek gyógyulnak meg.

Egy hölgy, akinek az egyik lába rövidebb volt, a gerince szét volt roncsolódva, felkel a tolókocsiból és életét Isten szolgálatának szenteli. Isten neki is megadja a gyógyítás ajándékát és imádságaira hasonló csodák történnek, mint amilyen vele is megesett.

A halálra ítélt rab megtér egy afrikai börtönben, Isten többször megmenti a halálos ítélettől, kiszabadítja a börtönből és pásztorrá keni fel.

Tolókocsis hölgy, aki nem hitt a gyógyulásában, Bonnke testvér hite alapján gyógyul meg teljesen.

Majd megszakadt egy meddő óvónő szíve, annyira szeretett volna egy saját gyermeket. Orvosról orvosra járnak párjával és minden hiába. Senki nem tudott segíteni nekik, egyedül Isten. Két gyermekkel ajándékozta meg őket. Neki nincs lehetetlen!

A kísértésről

Készítette:Keresztény szépségportál

Tűz próbálja meg a vasat, az igaz embert pedig a kísértés.

Kempis Tamás


www.keresztenyszepsegportal.hu



Gyermekbántalmazás I.

Gyermekbántalmazás II.

A mélybõl hozzád száll szavam...

2013. szeptember 28.

Ige: Aki látta az Úr Jézust, az követi Bemerítő János példáját, és bizonyságot tesz.

 „Másnap [amikor] látá János Jézust őhozzá menni, és [hogy Jézus feléje tart], monda [így szólt: nézzétek]: Ímé az Istennek ama Báránya, aki elveszi [hordozza; magára veszi; eltávolítja] a világ bűneit [(hamartia): vagyis céltévesztését]!* (Ján. 1,29)

*Az apostolok intik Krisztus népét, hiszen Isten Báránya eltörölte már a bűnt: „Tisztítsátok [takarítsátok] el azért a régi kovászt, hogy legyetek új tésztává, aminthogy kovász nélkül valók vagytok; [hiszen mentesek is vagytok a kovásztól; g. (adzümosz): kovásztalan, azaz (átvitt értelemben) nem romlott, nem megrontott] mert hiszen a mi húsvéti bárányunk, [pászkaáldozatunk] a Krisztus, megáldoztatott [föláldoztatott; megöletett már] érettünk(1 Kor. 5,7)

„Tudván, hogy nem veszendő holmin (dolgokon), ezüstön vagy aranyon váltattatok meg a ti atyáitoktól örökölt hiábavaló életetekből (életmódotokból); Hanem drága véren, mint hibátlan és szeplőtlen Bárányén, a Krisztusén” (1 Pét. 1,18-19)

Ábrahám – a hit atyja – már tudta, hogy az áldozati Bárányról Isten gondoskodik majd: „És szóla Izsák Ábrahámhoz, az ő atyjához, és monda: Atyám! Az pedig monda: Ímhol vagyok, fiam. És monda Izsák: Ímhol van a tűz és a fa; de hol van az égőáldozatra való bárány? És monda Ábrahám: Az Isten majd gondoskodik az égőáldozatra való bárányról, fiam; és mennek vala ketten együtt” (1 Móz. 22,7-8)

 „Ez [Ő] az, akiről én ezt mondám: Én utánam jő [nyomomba lép] egy férfiú [aki nagyobb nálam], aki előttem lett, mert előbb volt nálamnál.

És én nem ismertem őt; de hogy megjelentessék [nyilvánvalóvá (ismertté) legyen] Izráelnek [megismertessem Izraellel; kijelentessék Izraelben], azért jöttem én, aki vízbe meritek be.

És [ezután] bizonyságot tőn [tanúsította] János, mondván: Láttam a Szellemet leszállani [leereszkedni]  az égből, [a mennyből] mint egy galambot [galamb alakjában]; és megnyugovék Őrajta [s rajta is maradt]* (Ján. 1,30-32)

*A Máté írása szerinti Evangélium további részletekkel szolgál: „Akkor eljőve [érkezett] Jézus Galileából a Jordán mellé Jánoshoz, hogy bemeríttesse magát Őáltala. János azonban visszatartja vala őt, [erősen ellenállt] mondván: Nékem kell [nekem van arra szükségem, hogy] általad bemerítkezzem [hogy te bemeríts engem], és [mégis] te jössz én hozzám? Jézus pedig felelvén, monda néki: Engedj most [hadd történjék ez most így], mert így illik nékünk minden igazságot betöltenünk. [így illik teljesítenünk az egész igazságot]. Ekkor engede néki.

És Jézus bemerítkezvén [miután alámerítkezett], azonnal kijöve [feljött] a vízből; és ímé az egek megnyilatkozának néki, és ő [János] látá az Istennek Szellemét alájőni mintegy galambot és Őreá szállani. És ímé [az égből szózat hallatszott] egy égi hang ezt mondja vala: Ez amaz én szerelmes fiam, akiben én gyönyörködöm [akiben kedvem telik; kiben én megengeszteltettem]” (Mát. 3,13-17)

Márk bizonyságtétele így hangzik: „És lőn [történt] azokban a napokban, eljöve [odament] Jézus a galileai Názáretből, és be(alá)meríttette magát János által a Jordánban. És azonnal feljővén a vízből, látá az egeket megnyilatkozni [meghasadni], és a Szellemet, mint egy galambot [galamb alakjában] Őreá leszállani [és rajta megnyugodni]. És szózat lőn az égből [mennyekből pedig egy hang hallatszott]: Te vagy az én szerelmes [kedvesen, drágán, nagyon szeretett, drága] fiam, akiben én gyönyörködöm [tebenned telik kedvem; akiben én megengeszteltettem] (Márk. 1,9-11)

Lukács is bizonyságot tesz: „Lőn (történt) pedig, hogy mikor az egész nép bemerítkezett, és Jézus is bemeríttetett, és imádkozott, megnyilatkozék az ég.  És leszálla ő reá a Szent Szellem testi ábrázatban, mint egy galamb (galambhoz hasonló testi (szómatikó = személy alakjában), és szózat lőn (hang hallatszott) mennyből, ezt mondván: Te vagy amaz én szerelmes (szeretett) Fiam, te benned gyönyörködöm!” (Luk. 3,21-22)  

Őbenne teljesedett be ez a prófécia is: „Ímé az én szolgám, akit gyámolítok (támogatok), az én választottam, akit szívem kedvel (akiben gyönyörködöm), Szellememet adtam őbelé, törvényt beszél a népeknek” (Ésa. 42,1)

 Mert Ő az: „Akin az Úrnak Szelleme megnyugszik: bölcsességnek és értelemnek Szelleme, tanácsnak és hatalomnak (erőnek) Szelleme, az Úr ismeretének és félelmének (aíszentség) Szelleme” (Ésa. 11,2)

Dávid így prófétált erről: „Törvényül hirdetem: Az Úr mondá nékem: Én fiam vagy te; én ma nemzettelek téged” (Zsolt. 2,7)

„És én nem ismertem őt; de aki elkülde engem, hogy vízbe merítsek, az mondá nékem: Akire látod a Szellemet leszállani és rajta megnyugodni, Ő az, aki bemerít Szent Szellembe*(Ján. 1,33)

*A feltámadott Úr parancsa a tanítványainak: „És velük összejővén (és együtt volt velük), meghagyá (megparancsolta) nékik, hogy el ne menjenek (ne távozzanak el) Jeruzsálemből, hanem várják be az Atyának ígéretét, melyet úgymond, hallottatok tőlem: Hogy János ugyan vízbe merített be, ti azonban Szent Szellembe fogtok bemeríttetni nem sok nap múlva (nemsokára). És vesztek erőt, minekutána a Szent Szellem eljő reátok: és (azután) lesztek nékem tanúim úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig” (Csel. 1,4-5.8)

És ez így következett be: „És mikor a pünkösd napja eljött, mindnyájan egyakarattal együtt valának (ugyanazon a helyen). És lőn nagy hirtelenséggel az égből mintegy sebesen zúgó szélnek zendülése (hirtelen hatalmas szélrohamhoz hasonló zúgás támadt az égből), és eltelé (amely betöltötte) az egész házat, ahol ülnek vala. És megjelentek előttük kettős tüzes nyelvek és üle mindenikre azok közül (majd valami lángnyelvek jelentek meg előttük, amelyek szétoszlottak, és leszálltak mindegyikükre). És megtelének mindnyájan Szent Szellemmel, és kezdének szólni (beszélni) más (különféle) nyelveken, amint a Szellem adta nékik szólniok” (Csel. 2,1-4)



Magasztaljátok Őt imádjátok Őt

Istenünkről

Az Istent soha senki nem látta: Ha szeretjük egymást, az Isten bennünk (lakik, és) marad, és az ő szeretete teljessé lett bennünk: Erről ismerjük meg, hogy benne maradunk és ő mibennünk; mert a maga Szelleméből adott minékünk. És mi megismertük és elhittük az Istennek irántunk való szeretetét. Az Isten szeretet; és aki a szeretetben marad, az Istenben marad, és az Isten is ő benne” (1 Ján. 4,12-13.16)


Az imádság, amit Jézus tanított (3)

„…bocsásd meg vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk…” (Máté 6:12)
Tisztázzunk néhány félreértelmezést a következőkkel kapcsolatban: „bocsásd meg vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek.” A sátán arról próbál meggyőzni, hogy ha érzéseink nem változtak azok irányában, akik valami rosszat tettek ellenünk, akkor igazából nem is bocsátottunk meg nekik. Ez nem így van. Előfordulhat, hogy meghozod a helyes döntést, de még mindig vannak benned rossz érzések. Ilyenkor van szükség a hitre, hogy tovább tudj lépni. Te megtetted a magad részét, most várod, hogy Isten is megtegye az ő részét. Istennek van hatalma arra, hogy megváltoztassa érzéseidet azok irányában, akik megbántottak, és ő meg is fogja ezt tenni.
Egy másik téves elképzelés az, hogy mindössze el kell döntenünk, hogy megbocsátunk, és ezzel kész is vagyunk. Nem, azt a parancsot is kaptuk, hogy: „áldjátok azokat, akik átkoznak, és imádkozzatok azokért, akik bántalmaznak titeket” (Lukács 6:28). Azt kérdezed: „Áldjam őket? Most komolyan mondod?” Igen. Az „áldani” szó azt jelenti „jót mondani róla”. Ezzel kiterjeszted az irgalmat azokra, akik nem érdemlik meg. Nem ugyanezt tette Isten érted? Az igazság az, hogy nem tudunk teljesen megbocsátani a Szent Szellem segítsége nélkül.
Ma tehát imádkozz így: „Szent Szellem, lehelj belém, és add nekem a te erődet! Megbocsátok _______________ (név) -nek azért, amit tett. Elengedem adósságát, és a Te áldásodat kérem rá. Átadom neked ezt a helyzetet. Rád bízom a teljes helyreállításomat. Segíts, Uram, gyógyítsd meg a szívem, Jézus nevében! Ámen.”
Most pedig hittel hagyd mindezt Atyád kezében, lépj tovább, és várd Isten áldását. Nem fogsz csalódni.

http://maiige.hu/

Martin Luther King: Sötétség - gyűlölet

Sötétséget sötétséggel elűzni nem lehet, csak a fény teheti azt. A gyűlöletet nem űzi ki a gyűlölet, csak a szeretet teheti azt.


Kicsiny fohász.

Úr Jézus!

Te tudod, hogy mi kell nekem,
Édes megváltó Istenem.
Add meg hát, ami jóra visz,
Még hogyha nem kérem is!

Te tudod, hogy mi árt nekem,
Édes megváltó Istenem.
Ne add meg, ami bajba visz,
Még ha minden nap kérem is!

Ámen

Andrew Wommack Két eltérő gondolkodásmód

Lukács 11:37-41

A farizeus pedig elcsodálkozott, amikor meglátta, hogy ebéd előtt nem mosdott meg. (Lukács 11:37)

A törvényesség egyik biztos jele a prioritások helytelen sorrendje, ahogy esetünkben ezekkel a farizeusokkal kapcsolatban is láthatjuk. Nem találunk feljegyzést az Írásban, hogy a farizeusok Jézus csodálatos tevékenységén elcsodálkoztak volna. Túlságosan elfoglaltak voltak abban, hogy valami kritizálni való találjanak. (Márk 3:2) Valóban azon csodálkoztak, hogy Jézus nem mosott kezet. Klasszikus példája ez a “szúnyog kiszűrése és a teve elnyelése” jelenségnek. (Máté 23:24)

Azok, akik a törvény megtartása által szeretnék kiérdemelni a megigazulást, állandóan a cselekvéssel vannak elfoglalva, míg a megigazulást hit által elfogadók egyszerűen megvallják a már elvégzett dolgokat. Ez pedig egy egyszerű, de rendkívül lényeges különbség. Ha még mindig cselekszünk valamit azért, hogy Isten tegyen valamit az életünkben, akkor a “törvény” -mentalitás talaján állunk, ami pedig nem hit. (Galata 3:12) Amikor egyszerűen hisszük és megvalljuk, amit Krisztuson keresztül már megkaptunk, akkor növekszünk a kegyelemben, hit által.

Annak a személynek, aki a törvény alatt él, és annak, aki a kegyelem alatt hasonló szentség-cselekedetei lehetnek, de a motivációjuk teljesen ellentétes. A törvényesek figyelme arra irányul, amit meg kell tenniük, míg a hit által élők arra tekintenek, amit Jézus már elvégzett értük. Például, az Ige azt tanítja, hogy valljuk meg a szánkkal és higgyünk a szívünkből, és megkapjuk Istentől. (Márk 11:23) A törvényes viszont így gondolkodik: “rávehetem Istent arra, hogy meggyógyítson engem, ha megvallom, hogy az Ő sebeiben meggyógyultam.” Aki érti Isten kegyelmét azt vallja meg, hogy “az Ő sebeiben meggyógyultam”, mivel valóban hiszi, hogy Jézus már megszerezte a kereszten a gyógyulást.

A gondolkodásmódod elemzése a legegyszerűbb útja annak, hogy eldöntsd, vajon a hit területén, vagy a törvényesség területén állsz. Ha a motivációd az, hogy elfogadjon téged Isten, vagy hogy rávedd Őt valamire, hogy érted cselekedjen, akkor ez bizony törvényesség. Ha teljesen hitben élsz és hálás vagy azért, amit Isten már elvégzett Jézusban, akkor ez kegyelem.

Válaszd a kegyelem gondolkodásmódját, mert Jézus mindent a rendelkezésedre bocsájtott, amire szükséged lehet, mindent, ami a kegyes élethez tartozik. (2Péter 1:3)


http://awme.hu/2010/08/napi-inspiracio-augusztus-1/#.UkBHt9LGqZA

Jöjj,Szentlélek

Dr-Kováts György: ŐRIZD AZ IGÉT-2.

Luk 8,11-12.
11 A példázat pedig ez: A mag az Isten beszéde.
12 Az útfélen valók pedig azok, akik hallják; aztán eljön az ördög, és kikapja az Igét az ő szívükből, hogy ne higgyenek, és ne üdvözüljenek.

Akarod, hogy az Ige elvégezze a maga megmentő munkáját? Ehhez meg kell őrizned a meghallott és megértett Igét.

Az ördög a hit ellensége. Amikor megérted az Igét, a szívedben feltámad a hit. A hit cselekszik. A hit munkát végez. A hit elvégzi benned és általad a megmentés munkáját. Ezért az ördög mindent megtesz, hogy ez ne történhessen meg benned és általad.

Mit kell tenned? Őrizd az Igét. Őrizd a megértett Igét. Őrizd, amit az Úr már a szívedbe ültetett.



Képesség

Mert ti az élõ Istennek temploma vagytok, amint az Isten mondotta: Lakozom bennük és közöttük járok; és leszek nékik Istenük, és õk én népem lesznek. — 2KORINTHUS 6,16.

Láthatólag kevés keresztény van tudatában annak a ténynek, hogy Isten benne lakozik. Különben nem beszélnének úgy, ahogy beszélnek.
Mit értek ez alatt? Amikor valami nehézség támad az életükben, gyorsan kijelentik: „Nem, én ezt nem tudom megtenni.” Miért? Mert önmagukban bíznak, vagy a hústestben, pedig tudják, hogy önmagukban nincs meg a
képességük, hogy felülkerekedjenek.

De ha tudatában vagyunk annak, hogy Isten bennünk van, akkor azt is tudjuk, hogy Isten képes bármit megtenni. Ezért felhagyhatunk azzal, hogy ezt mondjuk: „Én ezt nem tudom megtenni”, és bátran elkezdhetjük mondani: „Képes vagyok megtenni — mert Istenben bízom! Én képes vagyok erre — mert Isten bennem van! Én képes vagyok erre — mert nagyobb Õ, aki bennem van, mint az, aki a világban van!” Nem számít, mivel szembesülsz — még ha olyan akadály van is az életedben, amit látszólag lehetetlen eltávolítani —, azt mondhatod: „Isten gyõzelemre fog vezetni engem! Õ sikeressé tesz engem! A Nagyobb lakik énbennem!” Ez az igei hit. Ez a hit szava. Ez fogja arra indítani a Nagyobbat, hogy munkálkodjon érted!

Megvallás: Isten Szelleme bennem lakik. Én abban bízom, aki énbennem lakik. Neki megvan a képessége, így én mindent meg tudok tenni — mert Isten Szelleme bennem van. Én képes vagyok rá — mert Neki mindenre megvan a
képessége.

KENNETH E. HAGIN: Hitünk tápláléka napi adagokban


6. Az elválás

C. H. Spurgeon: ÍGÉRET SZERINT

’De mit mond az Írás? „Ûzd el a rabszolganõt és a fiát, mert nem örökölhet együtt a rabszolganõ fia a szabad asszony fiával’ (Gal 4,30)

Izsák és Izmael egy ideig együtt éltek. Az önmaga üdvözítésében és az ígéretben hívõ ember évekig ugyanannak a gyülekezetnek a tagjai lehetnek, de nem értenek egyet, és nem lehetnek boldogok együtt, mert elveik homlokegyenest ellentétesek.

Ahogy az igazi hívõ növekszik a kegyelemben, és belép a szellemi felnõttkorba, egyre kellemetlenebbé válik a külsõségekben vallásos ember számára, és a végén kiderül, hogy semmilyen közösségük nincs egymással. El kell válniuk
egymástól, és ez az az Ige, amely beteljesül az izmaeliták számára: ’Kergesd el ezt a szolgálót a fiával együtt, mert nem örökölhet ennek a szolgálónak a fia az én fiammal, Izsákkal!’

Akármilyen fájdalmas is az elválás, Isten akarata szerint történik, és szükségszerû. Az olaj nem keveredik a vízzel, és a természet szerint született
ember vallásossága sem egyeztethetõ össze azzal, ami ígéret szerint születik, és ígéret által tartatik meg. Szétválásuk csupán külsõ megnyilvánulása egy olyan különbségnek, amely mindig is létezett.

Izmaelt elküldték, de õ nem bánta, mert nagyobb szabadságot talált az ország vad törzseinél, akik között hamarosan nagy ember vált belõle. Jól ment a sora, és hercegek apja lett. Megtalálta a neki való helyet a tágas világban; ott tiszteletet vívott ki, és hírnevet szerzett annak nagyjai között.

Gyakran elõfordul, hogy a test szerint vallásos embernek kitûnõ tulajdonságai
vannak, és mivel arra vágyik, hogy tündököljön, igyekszik társaságban forogni, ahol megbecsülik és tekintélyt szerezhet. A világ bizonnyal szereti a maga embereit. A becsvágyó vallásos többnyire elhagyja a barátait, és nyíltan
kijelenti: ’Felhagytam az ódivatú vallásossággal. A hívõk jók voltak, amíg szegény voltam, de most jómódú lettem, és „menõ“ emberek között kell mozognom.’ Így is tesz, és elnyeri jutalmát. Izmael kivette a részét az életbõl, és sohasem vágyott arra, hogy részesüljön a mennyei szövetségben és annak titokzatos áldásaiban. Ha az olvasó szabadabban és otthonosabban érzi magát
egy társaságban, mint Isten gyülekezetében, akkor tudnia kell, hogy a világhoz tartozik, és nem szabad becsapnia magát. Amilyen a szíve, olyan õ maga is. Semmilyen erõszak nem változtathatja Izmaelt Izsákká, sem a világias embert
a menny örökösévé.

Külsõségekben és a jelenvaló életben az ígéret örököse úgy tûnik, nem a jobb részt választotta. Ez nem is várható, hiszen akik a jövõbeli örökséget választják, készek elfogadni a jelen megpróbáltatásait. Izsáknak olyan szenvedéseket kellett megtapasztalnia, amilyenekkel Izmael sohasem találkozott: kigúnyolták, és végül az oltárra kötözték, de Izmaellel semmi ilyesmi nem történt.

Neked, aki Izsákhoz hasonlóan az ígéret gyermeke vagy, nem szabad irigyelned azokat, akik a jelenvaló élet örökösei, bár sorsuk könnyebbnek tûnik, mint a tiéd. Erre nagy a kísértés, amint azt a zsoltáros példája mutatja, aki szomorkodott a gonoszok jóléte miatt. Ezzel a bosszankodással bizonyos mértékig saját hitbeli döntésünket vonjuk vissza: nem egyeztünk-e bele, hogy inkább a jövõben kapjuk meg részünket, mint a jelenben? Vagy megbántuk az
alkut?

Sõt, abszurd dolog irigyelni azokat, akik maguk is sajnálatra méltóak! Az ígéret elvesztése gyakorlatilag mindennek az elvesztése, és az önigaz emberek elveszítették az ígéretet. E világias vallásosaknak nincs mennyei világosságuk
és életük, és nem is vágynak rá. Micsoda veszteség sötétben élni és nem tudni róla! Elég vallásosak ahhoz, hogy tiszteljék õket az emberek, és nyugodt legyen a lelkiismeretük, de ez siralmas nyereség, ha Isten szemében gyûlöletesek. Nem éreznek semmilyen belsõ harcot és vívódást, az új ember nem küzd bennük a régivel; és így élik le az életüket gondtalanul, semmit sem tudva, amíg el nem érkezik a vég. Micsoda nyomorúság ennyire félrevezettetni! Ismét csak azt
mondom, ne irigyeld õket. Sokkal jobb Izsák élete a maga áldozataival, mint Izmaelé a maga függetlenségével és vad szabadságával; mert a világias ember minden nagysága rövidesen véget ér, és semmit sem hagy maga után, csak
olyasmit, ami még nyomorúságosabbá teszi az örök életet.

Ne gondold, hogy a hívõk boldogtalanok. Ha csak ebben az életben reménykednénk, valóban nyomorultak lennénk, de az ígéret bevilágítja
egész életpályánkat, és áldottá tesz bennünket. Isten mosolya, amit hit által megláthatunk, az öröm teljességét nyújtja nekünk. Hozzák a hívõt a lehetõ leghátrányosabb helyzetbe, fessék le a legsötétebb színekkel, vegyék el tõle nemcsak kényelmét, de legalapvetõbb szükségleteit is – még így is jobb a keresztyén legrosszabb helyzete, mint a világi ember legjobb helyzete.

Hadd legyen Izmaelé az egész világ, adjanak neki annyi világot, amennyi csillag van az éjszakai égen, én akkor sem fogom irigyelni. A mi osztályrészünk az, hogy felvegyük a keresztünket, és Istennel együtt idegenek legyünk ebben az országban, ahogy minden õsünk is az volt; mert az ígéretet, bár távolinak tûnik mások számára, elfogadjuk és hit által magunkévá tesszük, és benne már idelent megtaláljuk a mennyet. Istennel és népével maradva sorsunkat sokkal jobbnak tartjuk, mint e világ legnagyobb és legtiszteletreméltóbb gyermekeinek sorsát.

Urunk második eljövetelének és saját örök dicsõségünknek a reménysége elégséges ahhoz, hogy elégedetten éljünk, amíg az Õ megjelenésére várunk.

Ez a különbség a földön szomorú szétválasztáshoz vezet a halálban. A rabszolganõ gyermeke elvettetik az örökkévalóságban és jelenleg is. Senki sem léphet be a mennybe, aki saját cselekedetei alapján tart rá igényt, vagy azzal dicsekszik, hogy saját erejébõl nyerte el.

A dicsõség azoknak van fenntartva, akik kegyelem által üdvözülnek, és senki sem léphet be oda, aki önmagában bízik. Milyen szörnyû lesz, amikor kiûzetnek
azok, akik azon fáradoztak, hogy megerõsítsék saját igazságukat, és nem akarták
magukat alávetni Krisztus igazságának! Hogy fogják majd ezek irigyelni azokat az alázatosakat, akik boldogan fogadták a Jézus vére általi bûnbocsánatot! Akkor majd rájönnek saját ostobaságukra és gonoszságukra, amiért megvetették
Isten ajándékát, elõnyben részesítve saját igazságukat Isten Fiának igazságával szemben!

Amiként az Izmael illetve Izsák által képviselt emberek útjai végül szétválnak, ugyanúgy nem szabad összekeverni azokat az alapelveket, amelyen nyugszanak, mert azok semmiképpen sem összeegyeztethetõk.

Nem üdvözülhetünk részben a magunk erejébõl, részben Isten ígérete által. Számûznünk kell fejünkbõl az üdvözülés kiérdemlésének gondolatát, és el kell vetnünk annak minden formáját. Ha olyan oktalanok vagyunk, hogy részben a kegyelemben, részben pedig saját érdemeinkben bízunk, akkor egyik lábunkkal a sziklán, a másikkal pedig a tengeren állunk, és bizonyosan elesünk.

A cselekedetek és az üdvözülés dicsõsége nem keverhetõk össze. Vagy tisztán kegyelem, vagy tisztán cselekedetek, vagy tisztán isteni, vagy tisztán emberi, de nem lehet félig ilyen, félig olyan. Hagyjunk fel azzal a hiábavaló próbálkozással,
hogy egyesítsünk két olyan elvet, amelyek olyan összeférhetetlenek, mint a tûz és a víz. Az ígéret, és egyedül az ígéret lehet reménységünk alapja, és fel kell hagynunk a törvényeskedéssel, mert az összeférhetetlen a kegyelem általi üdvözüléssel. Nem lehet a testben kezdeni, és azt remélni, hogy lélekben-szellemben válunk, tökéletessé.

Az Úr népének az ókorban tilos volt kevert magot vetnie, vagy részben lenbõl,
részben gyapjúból készült ruhát viselnie; számunkra pedig tilos keverni az irgalmat és az érdemet, a kegyelmet és tartozást. Valahányszor felmerül az érdemek, érzések vagy szertartások általi üdvözülés gondolata, késedelem nélkül el kell vetnünk, legyen mégoly kedves is számunkra, mint Izmael volt Ábrahám számára.

A hit nem látás, a szellem nem test, a kegyelem nem érdem, és sohase feledjük ezt a megkülönböztetést, nehogy súlyos tévedésbe essünk, és elveszítsük az örökséget, amely csak az ígéret szerinti örökösöké.


Az igazi hit

Készítette: A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu

Az igazi hit éppen akkor művel csodát, amikor a látszat-hit mentegetőzve hátrál.

http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/


Ne cselekedj gonoszt

Készítette: Keresztény szépségportál


A világ minden kincséért, és senki kedvéért sem szabad gonoszt cselekedni

Kempis Tamás 

www.keresztenyszepsegportal.hu