|
2013. július 26.
Creflo Dollar: Legyőzni a vádlást
A szépségről
Készítette: Keresztény szépségportál
A szépség nem az arc. A szépség fény a szívben.
Ismeretlen
www.keresztenyszepsegporta l.hu
Ismeretlen
www.keresztenyszepsegporta
Jézus él!
Készítette: Julianna Katalin
Ezt a képet egy drága testvérem szerkesztette nekem a saját gépemen,és látom hogy sokan már másolták is ...Hála legyen Istennek ,hogy sok emberhez eljuthat a hír ,hogy Jézus Él örökké.......
2013. július 25.
Jób 2. fejezet: Jób az Őt ért csapásokat Istennek tulajdonítja (héberrel és kapcsolódó igékkel)
Jób. 2,1 Lőn pedig, hogy egy napon eljövének az Istennek
fiai [(bén): az Istennek angyalai], hogy
udvaroljanak az Úr előtt. Eljöve a Sátán is közöttük, hogy udvaroljon az Úr
előtt. [Más fordítás: Történt pedig midőn egyik napon
fölkerekedtek, és eljöttek az istenfiak (vagyis az Istennek angyalai) és az Úr (JHVH = létező,
vagy Örökkévaló) színe elé járultak [hogy az Úrnál jelentkezzenek].
A sátán (jelentése: szembenálló,
ellenség, vádló, rágalmazó, uszító, hibáztató, félrevezető, ellenség) is megérkezett, közéjük jött, és megállt az ÚR előtt].
Jób. 2,2 És monda az Úr a Sátánnak: Honnét jössz [honnét
és hogyan kerülsz ide]? És felele a Sátán az Úrnak, és
monda: Körülkerültem és át meg átjártam a földet, [a földön
barangoltam, ott jártam-keltem, és kószáltam rajta].
Jób. 2,3 Monda pedig az Úr a Sátánnak: Észrevetted-é [G: (proszekhó): figyelted] az én szolgámat, Jóbot [jelentése:
a megtámadott, a gyűlölt,
üldözött]? Bizony nincs [hozzá
fogható] a földön [bizony nincs] olyan, mint ő; feddhetetlen,
igaz [(tám): vagyis
igazi ártatlan, feddhetetlen becsületes,
derék ember], istenfélő, bűngyűlölő [vagyis
fél Istentől, (šּׂúr súr): és elfordul, eltávozik, eltávolodik,
és tartózkodik a gonosztól, és kerüli a rosszat].
Még [(ḥázaq): még most
is kitartóan, ragaszkodik,
és] erősen áll az ő feddhetetlenségében [(tummáh): tökéletességében, és ártatlanságában], noha [(ḥinnám): ok nélkül, indokolatlanul, és
alaptalanul] ellene
ingereltél, hogy ok nélkül rontsam meg őt [(blʿ): vagyis adjam át az
enyészetnek, hogy megsemmisüljön]*
*Dávid így
panaszkodik az Úrnak, kijelentve azt is, hogy az ellenség miatt – aki nem más,
mint az ördög, vagyis a sátán, aki vádoló, rágalmazó, hiszen meg van, van írva:
„a ti ellenségetek az ördög” /1 Pét 5,8/: „Gyalázatom naponta előttem van (mert minden nap szidalmaznak
engem), és szégyen borítja arcomat. A
csúfolók (a gyalázó, aki arcunkba vágva káromol, aki gúnyol, ócsárol,
szidalmaz, és becsmérel), és káromlók
szaváért, az ellenség és a bosszúálló miatt, (aki folyamatosan üldöz
minket) mégsem feledtünk el téged, és nem
szegtük meg a te frigyedet (nem szegtük meg szövetségedet). Nem pártolt (és nem szakadt) el tőled a mi szívünk, sem lépésünk nem tért
le a te ösvényedről” (Zsolt. 44,16-19).
És felkiáltva kérdezi: „Meddig szidalmaz, (és meddig gyalázhat) oh Isten, a sanyargató (az ellenfél)? Örökké gyalázza-é (és csúfolhatja) az ellenség a te nevedet”
(Zsolt. 74,10).
És Isten válasza az Evangéliumban: Ő nem megront,
hanem helyreállít: „Amikor Jézus
továbbment, meglátott egy születése óta vak embert. Tanítványai megkérdezték
tőle: „Mester, ki vétkezett: ez vagy a szülei, hogy vakon született?” Felele
Jézus: Sem ez nem vétkezett, sem ennek szülei; hanem, hogy nyilvánvalókká
legyenek benne (és rajta) az Isten
dolgai.
Nékem cselekednem kell annak dolgait, aki elküldött
engem, amíg nappal van: (mert) eljő az éjszaka, mikor senki sem
munkálkodhat. Ezeket mondván, a földre köpött, és sarat csinált a nyállal, és
rákente a sarat a vakon született ember szemeire, és monda néki: Menj el,
mosakodjál meg a Siloám tavában (a mi
azt jelenti: Küldött). Elméne azért
és megmosakodott, és megjöve látva (vagyis: és már látott, amikor
visszatért)” (Ján. 9,1-4.6-7)
Jób. 2,4 És felele a Sátán [jelentése: ellenség, vádló, rágalmazó, uszító] az Úrnak,
és monda: Bőrt bőrért; de mindent, amije van, odaad az ember az életéért.
Jób. 2,5 Azért bocsásd ki csak [emeld csak rá] a te kezedet, és verd meg őt csontjában és testében [(šálaḥ): hagyd
magára és küldj el, hogy elmenjek, (nḡʿ): és hozzányúljak, megérintsem a csontját és a
húsát, vagyis a teljes hústestét]: avagy nem átkoz-é meg szemtől-szembe téged? [Szavamra, szemtől szemben
fog majd káromolni]*
*Dávid megvallja a betegség okát: „Avagy
elfelejtkezett-é könyörülni (vagy elfelejtette kegyelmét) Isten? Avagy elzárta-é haragjában az ő
irgalmát (vagy elnyomta irgalmát a harag)? Szela. És mondám: Ez az én betegségem (és az az én bajom,
gondoltam), hogy a Fölségesnek jobbja
megváltozott” (Zsolt. 77,10-11)
Jób. 2,6 Monda pedig az Úr a Sátánnak [jelentése: ellenség, vádló, rágalmazó,
uszító]: Ímé kezedbe [a te hatalmadban] van ő [és visszaadom], csak életét kíméld*
*És hogy miért adja
vissza Isten a sátánnak Jóbot, annak az az oka, hogy a sátán Ádám céltévesztése
miatt: „… e világ (e világkorszak: aion) istene” (2 Kor. 4,4)
Jób. 2,7 És kiméne [vagyis eltávozott] a Sátán az Úr [JHVH: Jahve
= létező, örökkévaló színe] elől [vagyis jelenlétéből]. És megverte [(náḵáh): csapással sújtotta] Jóbot undok [(rá šəḥín): gonosz, rosszindulatú, fájdalmas, és forró,
lángoló gyulladással, és] fekéllyel
talpától fogva a feje tetejéig, [vagyis undok, rosszindulatú, és fájdalmas keléssel
sújtotta tetőtől talpig]*
*A csapást e világ
istene zúdította Jóbra, Isten pedig az Úr Jézusban szabadította meg a sátán
hatalmából mindazokat, akik ezt hittel elfogadták, mert az Úr Jézus az: „Aki a mi bűneinket (és vétkeinket) maga vitte fel testében (vagyis a testén) a fára, … akinek sebeivel gyógyultatok meg (és lettetek teljessé,
és éppé, és az Ő véres zúzódásai gyógyítottak meg titeket). (És az Ő sajgó
sebei által gyógyultatok meg)” (1Pét
2,24)
Jób. 2,8 És vőn egy cserepet, hogy azzal vakarja magát, és
így ül vala a hamu* közepett.
*A görög fordításban: és így ült a városon kívül lévő trágyadomb mellett.
Jób. 2,9 Monda pedig őnéki az ő felesége: Erősen állasz-é
még mindig a te feddhetetlenségedben [és még
most is kitartasz amellett, hogy tökéletes, és ártatlan vagy]? Átkozd meg az Istent, és halj meg!
Jób. 2,10 Ő pedig monda néki: Úgy [beszélsz, és úgy] szólsz,
mint szól egy a bolondok közül [mint akik istentelenek, vagyis Isten nélkül
élnek]. Ha már a jót [a jó
dolgokat, javakat, és áldást] elvettük [és elfogadtuk] Istentől, a rosszat [vagyis a sikertelenséget, boldogtalanságot, és
szerencsétlenséget] nem
vennők-é [nem fogadnánk-e] el? Mindezekben sem vétkezik Jób az ő
ajkaival [és még ebben a
helyzetben sem vétkezett, és nem hibázott, és
nem botlott meg Jób a szájával, a beszédével]*
*A testi emberről így hangzik a kijelentés: „Mert mi jut az
embernek mindabból, amit fáradsággal és teljes odaadással szerzett a nap alatt,
hiszen mindennap fájdalom és bosszúság gyötri, és még éjjel sincs nyugta
szívének?! Ez is hiábavalóság!” (Préd.
2,22-23).
De az is kijelentést
nyer, hogy a csapás kísértés, aminek célja az Istenben való hit elrablása: „Boldog ember az, aki a kísértésben kitart;
mert minekutána megpróbáltatott, elveszi az életnek koronáját, amit az Úr ígért
az őt szeretőknek. Senki se mondja, mikor kísértetik: Az Istentől kísértetem:
mert az Isten gonoszsággal (és a gonosztól) nem kísérthető, ő maga pedig senkit sem kísért. Mert mindenki saját
kívánságától vonzva és csalogatva esik kísértésbe. Azután a kívánság
megfoganván, bűnt szül; a bűn pedig teljességre jutván halált nemz.
Ne tévelyegjetek szeretett atyámfiai (szeretett testvéreim)! Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a
világosságok Atyjától száll alá, akiben nincs változás, vagy változásnak
árnyéka (sem fénynek és árnyéknak váltakozása)” (Jak. 1,12-17).
„Íme, boldognak mondjuk azokat, akik tűrni tudtak a szenvedésekben. Jób
állhatatosságáról hallottatok, és láttátok, hogyan intézte a sorsát az Úr; mert
igen irgalmas és könyörületes az Úr”
(Jak. 5,11).
Dávid tudta ezt, ezért
az Úrhoz kiáltva várja a szabadítást: „Uram,
meddig felejtkezel el rólam végképen? (meddig tart ez, Uram) Meddig rejted el orcádat tőlem? Meddig kell
magamban tanakodnom, és bánkódnom szívemben naponként? Meddig kerekedhetik
fölém (és meddig hatalmaskodik) ellenségem
(rajtam)?” (Zsolt. 13,2-3).
És az Úrnak panaszkodva
mondja, hogy csapásában egyedül maradt, mert: „Szeretteim és barátaim félreállnak csapásomban; rokonaim (is
elhúzódnak tőlem) és messze állanak
(mert csapás ért)” (Zsolt. 38,12)
Jób. 2,11 Mikor pedig meghallá Jóbnak három barátja mind ezt
a nyomorúságot, amely esett vala rajta, eljöve mindenik az ő lakó helyéből
[Más
fordítás: Jób három barátja pedig értesült mindazokról a csapásokról, és
szerencsétlenségről, amely őt érte, és eljöttek hazájukból]. A témáni [jelentése: a jobbra fekvő,
déli vidék] Elifáz [jelentése: az én istenem színarany, gazdagság; az arany istene, a gazdagság istene]. A sukhi [jelentése: elnyomás,
gödör, árok, mélység, hajlat; hajlott, görbe] Bildád [jelentése: Bél
szerette; a viszály fia; nyakas]. És a naamai [jelentése: az istenség gyönyörűség, kedvesség, bűbájosság] Czófár [karom, nyers, vakmerő;
fütyülő, fecsegő; táncoló, ugráló; csicsergő, versengés fia].
És elvégezték [és megállapodtak egymással], hogy együtt mennek be [hozzá], hogy bánkódjanak vele és [részvéttel] vigasztalják őt. [És fejüket
csóválva, élénk, keleti gesztusokkal együttérzésüket kifejezzék].
Jób. 2,12 És amint ráveték szemüket távolról [és
messziről megpillantották], nem ismerték meg őt [és alig ismertek rá], és fennhangon zokognak vala [és hangos sírásban törtek ki];
azután pedig megszaggatá kiki a maga köntösét, és port hintenek [és
port szórtak a] fejükre az ég felé.
Jób. 2,13 És ülnek vele hét napon és hét éjszakán át a
földön, és nem szóla [hozzá] egyetlen egy szót egyik sem, mert
látják vala, hogy igen nagy az ő fájdalma.
Ravasz László: Mit jelent Jézusban hinni?
Hinni annyit jelent, mint Jézushoz jönni vakon és hinni, hogy szemünket megnyithatja.
Hozzáfordulni szegényen, és hinni, hogy meggazdagíthat.
Hozzámenni üresen és elfogadni, amivel megkínál, magunkat halálra ítéltnek tekinteni és Benne örök életet találni.
Önigazságunkat kárnak ítélni, Jézust pedig bölcsességünk, igazságunk, szentségünk és megváltásunk gyanánt elfogadni.
Hozzáfordulni szegényen, és hinni, hogy meggazdagíthat.
Hozzámenni üresen és elfogadni, amivel megkínál, magunkat halálra ítéltnek tekinteni és Benne örök életet találni.
Önigazságunkat kárnak ítélni, Jézust pedig bölcsességünk, igazságunk, szentségünk és megváltásunk gyanánt elfogadni.
Ne élj együtt a bűnnel, bánkódással vagy a szégyennel
"Miképpen a Krisztus
is szerette a gyülekezetet, és önmagát adta azért, hogy azt megszentelje,
megtisztítván a víz fürdőjével az Ige által." Efézus 5:25-26
Nem kell többé együtt élned a
bűnnel, a bánkódással vagy a szégyennel. Túl sok ember ragad meg az emlékei
által a múltban, amin aztán nem tudnak túljutni. Akár
téged sértettek meg és neheztelsz, akár te bántottál meg valakit
és bűntudatod van. Isten nem akarja, hogy egész életedben cipeld ezt a nehéz
csomagot. Azt szeretné, hogy szabad légy. Ez az egyik oka annak, hogy a Bibliát
nekünk adta. Az Igéjét használja arra, hogy kiírtsa a bűnünket.
Emlékszem, sok évvel ezelőtt,
amikor prédikáltam, egy hölgy könnyek között jött oda hozzám. Egy nagyon
szomorú történetet osztott meg velem, benne az összes hibával, amit valaha
elkövetett. Kétségbeesett volt és nagyon sírt. Folyamatosan csak azt mondta,
hogy mennyire bűnösnek érzi magát.
Elolvastam neki az 1 János
1:9-et: "Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket
és megtisztítson minket minden hamisságtól." Ez a szappantartó igevers.
Isten azt mondja, hogy megfürdet téged, megszabadít életed mocskától,
megbocsát és letörli a bűneidet.
Aztán megmutattam a Róma
8:1-et: "Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, a kik Krisztus
Jézusban vannak." A hölgy ezt kérdezte: "Úgy érted, hogy Isten nem
fog megbüntetni mindazért, amit rosszul tettem az életemben?"
"Nem."- mondtam. "Miért?"-kérdezte. "Mert Jézus
fizetett mindenért." "És mi a helyzet azokkal, amiket holnap fogok megbánni?"-kérdezte.
"Jézus azokért is fizetett."
Isten Igéje megtisztít a
piszoktól, kitakarítja az elmémet, és megtisztítja a testemet. Az összes koszt,
mocskot, szennyt, bűnt és szégyent kitakarítja az életemből.
A Biblia az Efézus
5:25-26-ban ezt mondja: "miképpen a Krisztus is szerette a gyülekezetet,
és önmagát adta azért; hogy azt megszentelje, megtisztítván a víz fürdőjével az
Ige által".
(Daily Hope by Rick Warren, 2012.03.04)
http://napiremeny.blog.hu/2012/03/12/ne_elj_bunben_sajnalkozasban_vagy_szegyenben
A farizeus és a vámszedő
Két ember ment fel a
templomba imádkozni...
A farizeus és a vámszedő
Két ember ment fel a
templomba imádkozni. Az egyik fiatal, a másik idős. A fiatal megállt és így
imádkozott magában.
- Isten, hálát adok neked,
hogy nem vagyok olyan, mint a többi ember. Életunt, panaszkodó, vagy mint ez az
idős is. Csak megszokottságból imádkozó, a kákán is csomót kereső. Új énekekkel
dícsérlek nap mint nap, elmegyek minden alkalomra.
Az idős pedig térdre borulva,
szinte magába roskadva így szólt:
- Istenem elfáradtam a
hitharcban. Légy irgalmas hozzám.
Mondom nektek, ez megigazulva
ment haza, nem úgy, mint amaz. Mert mindenki, aki felmagasztalja magát
megaláztatik, aki pedig megalázza magát felmagasztaltatik.
Két ember ment fel a
templomba imádkozni. Az egyik idős, a másik fiatal. Az idős meghajtotta fejét,
és így imádkozott magában:
- Isten, hálát adok neked,
hogy nem vagyok olyan, mint a többi ember. Könnyelmű, vagy mint ez a fiatal is.
Pillanatnyi hangulata mozgatja, a gyülekezeti élet rendjét nem ismeri. Egész
életemben tiszteltem nevedet. Naponta imádkozom gyermekeimért és unokáimért.
A fiatal pedig az előtérben
állva, még hátul sem akart leülni, hanem csendben így szólt,:
- Isten, látod milyen üres
nélküled az életem. Légy irgamas hozzám.
Mondom nektek ez megigazulva
ment haza, nem úgy, mint amaz. Mert mindenki, aki felmagasztalja magát
megaláztatik, aki pedig megalázza magát, felmagasztaltatik.
Két ember ment fel a
templomba imádkozni. Az egyik karizmatikus, a másik konzervatív. A karizmatikus
felemelte a kezét és így imádkozott:
- Isten, dicsőítelek Téged,
hogy nem vagyok olyan, mint a többi ember. Szent Szellemed kenete, áldásod
nélküli látszathívő, vagy mint ez a konzervatív is. Böjtölök, éjszakákon át
imádkozom, naponta bizonyságot teszek az embereknek.
A konzervatív távol állva még fejét sem akarta
felemelni, így szólt:
- Tiszta szívet teremts
bennem Istenem, és az erős lelket újítsd meg bennem.
Mondom nektek, ez megigazulva
ment haza, nem úgy, mint amaz. Mert mindenki, aki felmagasztalja magát
megaláztatik, aki pedig megalázza magát, felmagasztaltatik.
Két ember ment fel a
templomba imádkozni. Az egyik konzervatív, a másik karizmatikus. A konzervatív
kezét összekulcsolva megállt, és így imádkozott magában:
- Isten, hálát adok neked,
hogy nem vagyok olyan, mint a többi ember. Érzelmektől hajtott, csak szájjal
dícséretet mondó, újdonságokat hajhászó, vagy mint ez a karizmatikus is.
Ismerem Igédet, az apostoli hitvallást, segítem a rászorulókat.
A karizmatikus pedig távol
állva könnyes szemmel így szólt:
- Isten, megérintettél, és
most egész életem átformáló munkádra vár.
Mondom nektek, ez megigazulva
ment haza, nem úgy, mint amaz. Mert mindenki, aki felmagasztalja magát
megaláztatik, aki pedig megalázza magát, felmagasztaltatik.
Két ember ment fel a
templomba imádkozni. Az egyik presbiter, a másik vállalkozó. A presbiter időben
érkezett és csendben így imádkozott magában:
- Isten, hálát adok Neked,
hogy nem vagyok olyan, mint a többi ember. A vasárnapot ágyban töltő,
megbízhatatlan, vagy mint ez a vállalkozó is. Szolgálok Neked, látogatom az
időseket, néped gondja-baja a vállamon.
A vállalkozó pedig megkésve
és fáradtan, fejét a padra hajtva így szólt:
- Isten, szétfolynak dolgaim,
légy irgalmas hozzám.
Mondom nektek, ez megigazulva
ment haza nem úgy, mint amaz. Mert mindenki, aki, felmagasztalja magát
megaláztatik, aki pedig megalázza magát felmagasztaltatik.
Két ember ment fel a
templomba imádkozni. Az egyik vállalkozó, a másik presbiter.
A vállalkozó megkereste
helyét, és így imádkozott magában:
- Isten, hálát adok Neked,
hogy nem vagyok olyan, mint a többi ember. Akiknek csak beszédben áll az Isten
országa, az élet sűrűjében tapasztalatlan, vagy mint ez a presbiter is. Üzleti
dolgaimat Igéd szerint végzem, és az én adományaimból épült ez az imaház.
A presbiter pedig felment a
szószékre és így szólt:
- Isten, nem vagyok méltó,
hogy Igédet hírdessem, de fogadj el irgalmadból.
Mondom nektek, ez megigazulva
ment haza, nem úgy, mint amaz. Mert mindenki, aki felmagasztalja magát
megaláztatik, aki pedig megalázza magát, felmagasztaltatik.
Két ember ment fel a
templomba imádkozni. Az egyik újonnan megtért, a másik régi hívő. Az újonnan
megtért örömmel jött és így imádkozott magában:
- Isten, hálát adok Neked,
hogy nem vagyok olyan, mint a többi ember. Boldogtalan, céltalan, vétkek között
élő, vagy mint ez a régi hívő is. Megtértem, megkeresztelkedtem, Igéd naponta
szól hozzám, és irányítasz.
A régi hívő szokásos lépteivel
jött, és magában ezt az éneket dúdolta:
- Üres kézzel menjek-é s úgy
álljak-é az Úr előtt?
Mondom néktek, ez megigazulva
ment haza, nem úgy, mint amaz. Mert mindenki, aki felmagasztalja magát
megaláztatik, aki pedig megalázza magát felmagasztaltatik.
Két ember ment fel a
templomba imádkozni. Az egyik régi hívő, a másik újonnan megtért. A régi hívő
megállt, és így imádkozott magában:
- Isten, hálát adok, hogy nem
vagyok olyan, mint a többi ember. Tékozló, Igéd mélységeit nem ismerő, vagy
mint ez az újonnan megtért is. Próbára tettek a nehéz időkben és nem tagadtalak
meg, megbecsülnek testvéreim is.
Az újonnan megtért pedig a hátsó padba ült, és
szemét egyszerűen egy pillanatra behunyva így szólt:
- Isten, friss fogadalmam a
kísértések között pillanat alatt szétporladt. Légy irgalmas hozzám.
Mondom nektek, ez megigazulva
ment haza, nem úgy, mint amaz. Mert mindenki, aki felmagasztalja magát
megaláztatik, aki megalázza magát, felmagasztaltatik.
http://csendespercek.gportal.hu/gindex.php?pg=2199&nid=3256985
Dr-Kováts György: IRIGYSÉGBŐL ÉS VERSENGÉSBŐL?
Fil 1,15-16:
Némelyek ugyan irigységből és
versengésből is, de mások jóakaratból is hirdetik a Krisztust. /16/ Némelyek
versengésből prédikálják a Krisztust, nem tiszta lélekkel, azt hivén, hogy
fogságom nyomorúságait így megnevelik; [Róm. 2,8.]
Azon gondolkoztam el, hogy mi
mindent nem használ fel az ember arra, hogy saját nagyságát megmutathassa a
másik felett. Még az evangélizációt is végezheti ilyen indítékból. Lehet, hogy
kívülről nem látszik meg ez, - legalábbis azonnal -, de a szív mélyén ilyen az
indíték: bebizonyítani, hogy jobb vagyok, mint a másik, ügyesebb, nagyobb
eredményt tudok felmutatni, kiválóbb vagyok, mint ő.
1./ Fájdalmas törekvés. Ki
nem elégíthető vágy a szív mélyén. Hiába mutatja meg valaki, hogy ő jobb a
másiknál, nem nyugszik meg benne a szíve: állandó bizonyítási vágy fogja
gyötörni utána is. Mindig többre vágyik az ilyen ember, mindig többet akar
felmutatni, és mindig másokhoz viszonyítja magát: ezért hát nincs megállás.
A minap olvastam Nansen
életét. Nem jutott el az Északi Sarkhoz, vissza kellett fordulniuk jóval a cél
előtt, mert lassú volt az előrehaladás és nem volt elegendő élelmük. Jó döntés
volt, s hazajutottak. Évekkel később találkozott Amundsennel, aki szerette volna
meghódítani az Északi Sarkot. Már fel is szerelték a hajót, az expedíció készen
állt, de jött a hír: Pearry elérte előttük. Amundsen úgy tett, mintha folytatná
erőfeszítéseit az Északi Sarki expedícióra, de belül már tudta, hogy mit fog
tenni. Elindult, de néhány nappal indulása után bejelentette, hogy a Déli
Sarkot tűzi ki útirányul. Meg is hódította. Miért? Mert nevét be akarta írni a
történelembe. Első akart lenni. Tudta, hogy Scotték már úton vannak oda, s ha
nem siet, nem lehet az első. A másodikat ugyan ki jegyzi fel? Ha pedig ezt
meghódítják előtte, nem marad már más hely a Földön, amit még elsőként
felfedezhetne. Ezért döntött: nem számít, hogy mire kapta a felhatalmazást, nem
számít, hogy hány embert csapott be ezzel, nem számít a közvélemény - az úgyis
megváltozik, ha győztesen visszatér - semmi nem számít, csak az, hogy győzzek,
hogy első legyek, hogy beírjam nevemet a történelembe. Scotték ott szenvedtek
ugyanazon az úton. Nem törődött velük. Megfagytak, éhen haltak, lehet, hogy
Amundsen tudott volna segíteni nekik, s akkor megmenekülhettek volna. Nem volt
fontos számára. Nem, mert nem segítette volna elő azt, hogy első legyen. Emberi
életek mentek rá, hogy ő legyen az első. A versengés gyilkossá tette. Mint
Káint. Első akart lenni. Nem akarta, hogy mások megelőzzék. Arról akart híres
lenni, hogy ő a “leg”: a legelső, a leghatalmasabb, a legsikeresebb, a
leggazdagabb, a legeredményesebb, a leggyorsabb, a legnagyobb.
Hány embert mozgat ez? Hány
ember nem tudja elviselni a második helyet. Hány ember nem alhat, ha valaki
jobb nála valamilyen területen. Hányan érzik magukat boldogtalannak, ha nem
róluk van szó a társaságban, ha nem őket emelik ki dicséretképpen és nem velük
példálóznak. Azt szeretik, ha irigyek rájuk, ha sóvárognak az után, amivel ők
rendelkeznek.
Nansen minden bizonnyal
megállt volna Scott mellett, megkereste volna őket, segített volna, és
legboldogabb azzal lett volna, ha egy angol-norvég közös expedíció, a
Scott-Nansen csoport éri el először a Sarkot. Megmentette volna az embert, s
nem a hírnév lett volna fontos a számára.
2./ Az irigység és versengés
az evangélizációban olyan tettekre sarkallja az embert, amikre nem Isten
indítja őt, hanem amikkel felülmúlhatja a másikat. Nem magát, hanem a másikat.
Nem az Úr terve szerint, hanem a magáé szerint. Nem azzal a célkitűzéssel, hogy
az Úr nagyobbá legyen az emberek szemében, hanem azzal, hogy ő maga nagyobbá
legyen a másiknál, és elismerést találjon az emberek előtt.
3./ Ez az indíték pusztító.
Isten akaratát keresztülhúzza. Az ember akaratát felmagasztalja. Isten
dicsőségét megrabolja. Az ember dicsőségét felemeli. S az Úr engedi. Végbe
lehet vinni. Még fel is használja az Úr néha. Nem akadályozza meg, nem állítja
le - sokszor. De mi lesz belőle? Az, akivel szemben versengenek, még talán
épülhet is belőle - a szenvedések között. De az, aki verseng - előbb vagy
utóbb, de lerombolódik. Nem marad győztes. Mert az elsőségből soha nem lehet
elég, s ameddig szíve össze nem törik, addig az ember sóvárog
kielégíthetetlenül. Ameddig így sóvárog, mindig további célokra tör és
felemészti magát.
Uram, őrizz meg kérlek a
rossz indítékból való szolgálattól! Őrizz meg, a magad céljaira. Arra, hogy
Neked szerezzek dicsőséget! Ámen.
A békességről
Készítette: Keresztény szépségportál
Isteni törvény, hogy az ember csak úgy juthat el békességre, ha kész maradéktalanul
megbocsájtani másoknak.
Trudel
www.keresztenyszepsegportal.hu
Belül
Készítette: Krisztus Szeretete Egyház
Bölccsé teszlek és megtanítlak téged az útra, amelyen járnod kell: szemeimmel tanácsollak téged. Ne legyetek oktalanok, mint a ló, mint az öszvér, ezeknek kantárral és zablával kell szorítani az állát…
- Zsoltárok 32,8. 9.
Tudtam a belső bizonyosság által, hogy vissza kell mennem abba a gyülekezetbe. Azt is tudtam: a feleségemnek is az a belső bizonyossága, hogy vissza kell menni. Mégis azt akartam, hogy az Úr valamilyen „természetfeletti” módon mozduljon és erősítse meg ezt. (Akkor még csak huszonhárom éves voltam.) Azt akartam, hogy Isten adjon nekem egy szót, nyelveket és magyarázatát, próféciát — vagy talán még azt is, hogy írja fel az égre, hogy: „MENJ EL ODA!” Ezért böjtöltem és imádkoztam három napig. Harmadnap már térden állva sikoltoztam, kiáltoztam és könyörögtem, mivel eddig terjedt a tudományom: „Ó, drága Istenem…” Isten pedig azt mondta nekem — mert Ő éppúgy vezet belső hang által, mint belső bizonyosság által — „Kelj fel onnan, és hagyd már abba!” Én felkeltem, de azt mondtam: „Uram, ha adnál nekem egy természetfeletti jelet, akkor jobban érezném, hogy vissza kell mennem abba a gyülekezetbe.” Ő azt válaszolta: „Mindened megvan, amit adni akarok neked. Nincs szükséged semmilyen jelre, sem írásra az égen. Nincs szükséged nyelvekre és magyarázatára, se próféciára. Te belül tudod, hogy mit kell tenned. Akkor most tedd meg!”
Megvallás: Az értelmem szemei megvilágosodtak. Én belülről tudom, hogy mit kell tennem. Isten vezet engem ezáltal a csodálatos belső bizonyosság által. Én pedig hallgatok erre!
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/
- Zsoltárok 32,8. 9.
Tudtam a belső bizonyosság által, hogy vissza kell mennem abba a gyülekezetbe. Azt is tudtam: a feleségemnek is az a belső bizonyossága, hogy vissza kell menni. Mégis azt akartam, hogy az Úr valamilyen „természetfeletti” módon mozduljon és erősítse meg ezt. (Akkor még csak huszonhárom éves voltam.) Azt akartam, hogy Isten adjon nekem egy szót, nyelveket és magyarázatát, próféciát — vagy talán még azt is, hogy írja fel az égre, hogy: „MENJ EL ODA!” Ezért böjtöltem és imádkoztam három napig. Harmadnap már térden állva sikoltoztam, kiáltoztam és könyörögtem, mivel eddig terjedt a tudományom: „Ó, drága Istenem…” Isten pedig azt mondta nekem — mert Ő éppúgy vezet belső hang által, mint belső bizonyosság által — „Kelj fel onnan, és hagyd már abba!” Én felkeltem, de azt mondtam: „Uram, ha adnál nekem egy természetfeletti jelet, akkor jobban érezném, hogy vissza kell mennem abba a gyülekezetbe.” Ő azt válaszolta: „Mindened megvan, amit adni akarok neked. Nincs szükséged semmilyen jelre, sem írásra az égen. Nincs szükséged nyelvekre és magyarázatára, se próféciára. Te belül tudod, hogy mit kell tenned. Akkor most tedd meg!”
Megvallás: Az értelmem szemei megvilágosodtak. Én belülről tudom, hogy mit kell tennem. Isten vezet engem ezáltal a csodálatos belső bizonyosság által. Én pedig hallgatok erre!
/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/
2013. július 24.
Ige: A kimondott szó életre kel
Jób. 1,13 Lőn pedig egy napon, hogy az ő fiai és leányai esznek és bort isznak vala [lakomáztak,
és borozgattak] az ő
elsőszülött bátyjuknak [testvérük] házában.
Jób. 1,14 És követ jöve [hírnök érkezett] Jóbhoz, és monda: Az ökrök szántanak [a marhákkal szántottak], a szamarak pedig mellettük
legelésznek vala.
Jób. 1,15 De a Sabeusok [sébaiak] rajtuk ütnek [rájuk rontottak] és elhajtják [elvitték] azokat, a szolgákat pedig fegyverrel ölék meg [a
legényeket pedig kardélre hányták].
Csak én magam szaladok el [menekültem meg], hogy hírt adjak néked.
Jób. 1,16 Még szól [beszélt] vala ez, mikor jöve [megérkezett] egy másik, és monda [így szólt]: Istennek tüze esék le az égből, és megégeté a juhokat és a
szolgákat, és megemészti őket. [Más
fordítás: Isten nyila hullott az
égből, tűzvészt támasztott a juhok és a szolgák között, és elpusztította őket]. Csak én magam szaladok el [menekültem
meg], hogy hírt adjak néked.
Jób. 1,17 Még ez is szól [beszélt] vala, mikor jöve [megérkezett] egy másik, és monda [így szólt]: A Káldeusok [jelentése:
harcias] három csapatot alkotnak és ráütnek a tevékre, és
elhajtják azokat; a szolgákat pedig fegyverrel ölék meg [a legényeket pedig kardélre
hányták], csak én magam
szaladok el [menekültem meg], hogy hírt adjak néked.
Jób. 1,18 Még ez is szól [beszélt] vala, mikor jöve [megérkezett] egy másik, és [így szólt, és] monda: A te fiaid és leányaid esznek [lakomáztak] és bort isznak vala [borozgattak] az ő elsőszülött bátyjuknak [testvérük] házában;
Jób. 1,19 És ímé [hirtelen hatalmas vihar kerekedett] nagy
szél támada a puszta felől [sivatagon túl keletkező elsöprő erejű
hatalmas orkán; a sivatagon túlról],
megrendíti a ház négy szegletét [sarkát, úgyhogy az összeomlott],
és rászakadt az a gyermekekre [a fiatalokra] és meghalának. Csak én magam szaladok el [menekültem meg], hogy hírt adjak néked*
*Így elmélkedik a földi emberről a Prédikátor: „Mert nem is tudja az ember az ő
idejét; mint a halak, melyek megfogatnak a gonosz hálóban, és mint a madarak,
melyek megfogatnak a tőrben, miképpen ezek, azonképpen megfogatnak az emberek
fiai a gonosznak idején, mikor az eljő reájuk hirtelenséggel.
(Más fordítás: Nem tudja az ember azt sem, hogy mennyi
ideje van még. Ahogyan a halak veszedelmes hálóba kerülhetnek, ahogyan a
madarak tőrbe eshetnek, ugyanúgy jutnak kelepcébe az emberek is, ha hirtelen
rájuk szakad a veszedelem ideje)” (Préd. 9,14).
Mert: „Mint szélvészek, délen
tombolók, úgy jő a pusztából, rettenetes földről” (Ésa. 21,1).
De: „Jobb a
siralmas házhoz menni, hogysem a lakodalomnak házához menni; mivelhogy minden
embernek ez a vége, és az élő ember megemlékezik arról.
(Más fordítás: Jobb olyan házba menni, ahol
gyászolnak, mint olyanba, ahol mulatnak, hiszen így lesz vége minden embernek.
Szívlelje meg ezt, aki él)!
Jobb a szomorúság a nevetésnél; mert az orcának szomorúsága által jobbá
lesz a szív.
(Más fordítás: Többet ér a bánat, mint a nevetés, ha a
szomorú arc mellett jobbá lesz a szív)” (Préd. 7,2-3)
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)