2013. június 26.

Tízszerte okosabb

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

Miután pedig elmúlt az idő [három év], amikorra meghagyta a király, hogy eléje vigyék őket… És szóla velük a király, és mindnyájuk között sem találtaték olyan, mint Dániel, Ananiás, Misáel és Azariás, és állának a király előtt. És minden bölcs és értelmes dologban, amely felől a király tőlük tudakozódék, TÍZSZERTE OKOSABBAKNAK találá őket mindazoknál az írástudóknál és varázslóknál, akik egész országában valának.
- Dániel 1,18-20.

Minden nap ezt mondtam: „Istenem, tegyél engem kedvessé minden tanár előtt. Köszönöm neked. Ez már az enyém. Most pedig — mivel bennem van Isten élete és természete — adj nekem tudományt, és minden értelmet és bölcsességet, hogy tízszerte okosabb legyek.” Én most nem magammal dicsekszem, azzal dicsekszem, amit Isten adott nekem. Mert betegségem előtt csupán ‘D’, azaz elégséges rendű tanuló voltam, és miután újjászülettem és meggyógyultam, én voltam az egyedüli az osztályban, aki minden tárgyból ‘A’-t, kitűnőt kapott. Arra is képes voltam, hogy fogtam a történelemkönyvet (próbára is tettek ezzel), elolvastam egy olyan fejezetet, amit azelőtt sohasem olvastam, és szóról-szóra visszamondtam az olvasottakat. És ezt nem azért tudtam megtenni, mert fejlesztettem a memóriámat. Az égvilágon semmit se tudtam az emlékezőtehetség fejlesztéséről. Azért tudtam megtenni, mert a szellememre néztem. A legtöbb hívő sohasem fejlesztette a szellemét úgy, ahogy lehetett volna. Voltaképpen sohasem jártak annak a világosságában, ami mindvégig a birtokukban volt.

Megvallás: Eltökéltem, hogy fejleszteni fogom a szellememet. Eltökéltem, hogy az élet világosságában fogok járni. 

/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban./

DOBNER ILLÉS - TÚL A FELHŐKÖN (LYRIC VIDEO)

2013. június 25.

Ige: Az Evangélium reménysége

 „A mennyekben néktek eltett reménységért, amelyet már előbb hallottatok az igazság [(alétheia): valóság=Ige] beszédében [(logosz): Isten Igéje], mely az evangélium [(euangelion): jó hír, örömhír; győzelmi hír, győztes hadvezér érkezésének híre]* (Kol. 1,5)

*A kijelentés folytatódik: „Áldott az Isten és a mi Urunk Jézus Krisztusnak Atyja, aki az ő nagy irgalmassága szerint újonnan szült minket élő reménységre Jézus Krisztusnak a halálból való feltámadása által, Romolhatatlan, szeplőtelen és hervadhatatlan örökségre, amely a mennyekben van fenntartva számunkra” (1 Pét. 1,3-4)

„Mert meghaltatok, és a ti életetek el van rejtve a Krisztussal együtt az Istenben. Mikor Krisztus, a mi életünk megjelenik, akkor vele együtt ti is megjelentek dicsőségben” (Kol. 3,3-4)

 „Mert reménységben tartattunk meg; a reménység pedig, ha láttatik, nem reménység; mert amit lát valaki [amit már teljesedni látunk], miért reményli is azt? Ha pedig, amit nem látunk, azt reméljük, békességes tűréssel [türelemmel] várjuk” (Róm. 8,24-25)

„Mert a mi országunk mennyekben van, honnét a megtartó Úr Jézus Krisztust is várjuk” (Fil. 3,20)

„Az örök élet reménységére, melyet megígért az igazmondó Isten örök időknek előtte” (Tit. 1,2)


Áldott a nap, melyet Te szereztél.

Az Úr a fiúság Szellemével ajándékozott meg!

„Mert nem kaptatok (rab)szolgaság szellemét ismét a félelemre [hogy félelemben éljetek, vagy újra féljetek, és rettegjetek] hanem a fiúságnak Szellemét kaptátok [és nyertétek el] aki által kiáltjuk: Abbá [az-az szerelmes] Atyám! [vagyis: Édesapám! Apu]:(Róm. 8,15)


Imádság:

Mennyei Atyám!

Köszönöm neked, hogy vezettél az elmúlt évben, vigyáztál rám és szeretteimre.
Kérlek, maradj velünk továbbra is, és Szellemedet gzadagon áraszd ki ránk.
Ámen (s.a.)






Ravasz László: Ahol senki sem sír

Forrás mellett senki sem sírt azon, hogy meg fog szomjazni, fa tövében, hogy nem lesz árnyék,Isten közelében, hogy nem gondoskodik róla.






Ki a minden számunkra?

 Nem szeretnénk, testvéreink, ha tudatlanok lennétek az elhunytak felől, és szomorkodnátok, mint a többiek, akiknek nincs reménységük. (1Thess 4:13)

A temetőkben olvasható sírfeliratok nagyon sokat elárulhatnak a családtagok hitéről. Egyik temetési szolgálatom alkalmával lettem figyelmes egy rövid sírfeliratra: Haláloddal mindent, mindent elvesztettünk! Egy huszonévesen elhalálozott fiatal sírján olvastam ezeket a szavakat.

Ha valaki fiatalon meghal szeretteink közül, tagadhatatlanul mélyen érinti az embert. Nem könnyű felállni a padlóról, de tényleg egy másik ember jelenti amindent számunkra?

Ha családtagjainkat nagyon szeretjük, akkor sem kellene, hogy ők jelentsék a mindent számunkra. A hozzánk legközelebb álló emberek is halandóak ugyanis, akiket Istentől ajándékba kapunk egy időre, de nem azért, hogy a mindent lássuk bennük, hanem azért, hogy nagyon szeressük, ám ezzel együtt is a helyükön kezeljük őket.

Isten akar lenni a minden életünkben. Ő nem mulandó, hanem örökkévaló, Őt nem fogjuk soha elveszíteni. Sőt, a belé vetett hit tudja, hogy elveszített szeretteinket is visszakapjuk majd az örökkévalóságban. Hiszed ezt?



Szüntelenül növekedve

"Ennél nagyobb dolgot fogsz látni" (Jn 1,50).

Ez az ígéret egy gyermekként bízó hívőhöz szólt, aki egyetlen meggyőző érv alapján kész volt elfogadni Jézust Isten Fiának, Izrael királyának. Aki kész arra, hogy lásson, fog is látni; reménytelen vakságunk oka az, hogy behunyjuk a szemünket.

Már sok mindent láttunk. Az Úr nagy és kifürkészhetetlen dolgokat mutatott már nekünk, s ezért dicsérjük is nevét. Vannak azonban még Igéjében nagyobb igazságok, vannak mélyebb tapasztalatok, van magasabb rendű közösség, hasznosabb szolgálat, nagyobb erő, szeretet és bölcsesség. Mindez vár még ránk, ha készek vagyunk hinni az Úrban.

A tévtanok kitalálása csak rombol, de nagy áldás, van az igazság keresésén és megtalálásán. Megnyílik előttünk az ég, és világosan látjuk az odavezető utat az Emberfia személyében, és jobban felismerjük a földi és mennyei világ közti összefüggést.

Tartsuk szemünket nyitva a szellemi világ dolgai felé, és akarjunk egyre többet meglátni belőle! Higgyük, hogy életünk nem foszlik szét a semmibe, sőt, szüntelenül növekedni fogunk, és egyre nagyobb dolgokat látunk, amíg majd egyszer színről-színre meglátjuk magát a hatalmas Istent, és soha többé nem veszítjük el Őt szemünk elől.

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok

Tisztíts meg

Frank Damazio: 4. Isten jelenléte utáni szenvedély

    Az ébredés az az idő, amikor Isten jelenléte a mindenütt jelenvalóságából a kinyilvánított jelenléten át, a személyessé vált jelenlétbe mutatkozik meg.

    Vannak idők, amikor Isten úgy dönt, hogy szuverén módon, úgy mutatja meg jelenlétét, amely ámulatba ejti az embereket. Talán kíváncsiságból jönnek az ébredési összejövetelekre, vagy mert meg akarják tapasztalni Isten személyessé vált jelenlétét, vagy látni megnyilvánult csodáit. Az ébredés tartósságának az a kulcsa, hogy Isten jelenlétében járjunk, hogy Szellemben járjunk. Az egy dolog, elesni a Szellem ereje alatt, de egészen más dolog Szellemben járni. Az egy dolog, hogy kíváncsi vagyok Isten jelenlétére, de egészen más dolog éhezni és fegyelmezetten járni Isten jelenlétében. Ahogy az ébredés szelleme felszabadul napjainkban, kívánságunk legyen az, hogy járjunk Isten jelenlétében és örvendezzünk Isten átérzett, kijelentett és személyessé vált jelenlétének.

    Valójában meg kell értenünk azt, hogy Isten jelenléte sajátos, egyedülálló módon van jelen a Szent Szellem hívőkben való lakozása által. János 14,17-ben Jézus azt mondta a Szentlélekről:

    „Az igazságnak ama Szellemét, akit a világ be nem fogadhat, mert nem látja őt, és nem ismeri őt; de ti ismeritek őt, mert nálatok lakik és bennetek marad”.

    Pál ezt később hitelesítette a pogányoknak az Efézus 2,12 és 22 versekben:
    „…hogy ti abban az időben Krisztus nélkül valók voltatok, Izráel társaságától idegenek, az ígéret szövetségeitől távolvalók, reménység és Isten nélkül voltatok e világon… Akiben ti is együtt épültetek Isten hajlékává a Szellem által”

    Isten Szellemének bennünk lakozása a legcsodálatosabb tény a keresztény tapasztalatban. A mindenütt jelenvalóság így válik eleven jelenlétté. Isten nélkül nincs reménység, Isten jelenléte azonban meghozza a teljes reménységet és Isten valóságának meggyőző megtapasztalását. Isten mindenütt jelenvalósága tény. Isten mindenütt ott van és jelen van minden személyben. Ami azonban végső soron számít: e tény személyes ismerete és e jelenlét megtapasztalása.



Pásztor Chris: Az Evangélium Felszabadító Ereje

Készítette: Balogh Mária

Mert nem szégyenlem a Krisztus Evangéliumát, mert Istennek ereje az minden hívőnek üdvösségére zsidónak meg görögnek. (Róma 1:16).

Az ApCsel 14:7-9-ben Lukács és Pál apostol szolgálván Listrában, láttak egy embert, aki tehetetlen volt az ő lábaiban. A Biblia elmondja nekünk, hogy Pál észrevette, hogy az embernek van hite a gyógyulásra, hangos szóval mondta néki „… Állj fel a te lábaidra. És ő (születésétől béna ember) felugrott és járt”
(ApCsel 14:10). A figyelemre méltó az egészben, amit Pál tett. Ő egyszerűen hirdette az Evangéliumot. Az ember hitt a Pál által hirdetett üzenetben, és a hit élővé vált a szellemében. Pál amint megparancsolta neki, hogy álljon lábra, ő
engedelmeskedett. Az ő béna lábai erőre kaptak.

Most ez nem kizárólag a Pál apostolé, a Biblia elmondja nekünk, ahogy egy bizonyos napon Pál apostol átment meglátogatni a Lyddai szenteket. Itt talált egy Aneás nevű embert, aki beteg volt, ágyhoz kötött nyolc hosszú év óta.
Ő elfogadta az Evangéliumot abban a helyzetben, és hitt Jézus Krisztusban.
Amikor Péter hozzá ment és látta őt bénultan az ágyban, azt mondta néki: „Aneás! Jézus Krisztus meggyógyított téged, kelj fel és szedd össze a te
ágyadat” (ApCsel 9:34). És azonnal az ember meggyógyult.

Mint Pál, Péter sem imádkozott Aneasért, ő nem tette. Mindaz, amit átadott neki, azaz Evangélium dióhéjban. Ez volt az Evangélium üzenete, amely
mindenkinek életében képes ezt megtenni, aki befogadja azt. Ez az az üzenet,
ami működik. Péter megértette, hogy Krisztus élete volt az, amire Aneasnak
szüksége volt, hogy felülkerekedjen a paralízisen. Ez az élet mindenki számára
elérhető, aki hisz Krisztusban. Élet és halhatatlanság elérhető az Evangéliumon
keresztül (2 Timóteus 1:10). És te tulajdonosa vagy ennek a jó hírnek a
világodban. Isten felkent téged hogy megszabadítsd az embert a kötelékekből az
Isten Fiának dicsőséges szabadságába az Evangélium hatalmán keresztül, ezért
légy szenvedélyes, hogy másokat Krisztushoz vezess.

Ima
Drága Atyám, köszönöm a Te Igédet, amely bepillantást ad nekem a Te tökéletes akaratodba, és vezet engem a győzelem ösvényén, isteni egészségben, és uralomban, arra bírván engem, hogy bölcsen viselkedjem az élet ügyeiben, a Jézus nevében. Ámen.

TOVÁBBI TANULMÁNYOK: 2 Péter 1:2-4; Róma 8:10
1 éves biblia olvasási terv: János Evangéliuma 14:15-31;
1 Krónika könyve 1-2
2 éves biblia olvasási terv: Márk Evangéliuma 14:1-11;
4 Mózes könyve 32


A hit

Készítette: Keresztény szépségportál


Hitünk nem egy ünnepi szép ruha, melyet vasárnap magunkra öltünk és elmegyünk a templomba, aztán onnan jövet levetjük magunkról, hanem maga a létünket meghatározó bőrünk.

Böjte Csaba


http://www.keresztenyszepsegportal.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1941%3Ahitünk&Itemid=55



Tudomány és értelem

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház


És ada az Isten ennek a négy gyermeknek tudományt, minden írásban való értelmet és bölcsességet; Dániel pedig értett mindenféle látomáshoz és álmokhoz is.
- Dániel 1,17.

“…ada az Isten tudományt és értelmet.” Isten adott Dánielnek és a másik három zsidó fiúnak tudományt és mindenféle jártasságot.
Az örök élet Isten természete. Isten természete benned van. Ismerd meg! Hidd el! Valld meg! És elkezd majd irányítani téged!
Tanulj meg az élet világosságában járni. Tanuld meg gyakorlatban alkalmazni azt az életet, ami a te lényedben van. Ha ennek az életnek a világosságában jársz, fejleszteni fogja az egész személyiségedet, és növeli az értelmi képességeidet.

Megvallás: Én egy új teremtés vagyok, újjászülettem. Isten élete és természete a szellememben van. Ez az élet az emberek világossága. Én eltökélem, hogy az élet világosságában járok. Isten élete bennem van. Isten tudománya bennem van. Isten értelme bennem van. Ő tanít engem, Ő vezet engem. Isten gyermeke vagyok. Isten bennem levő Szelleme vezet engem. Én követni fogom az Ő vezetését, az élet világosságában fogok járni. 

/Kenneth Hagin-Hitünk tápláléka napi adagokban/

A küldetés

DOBNER ILLÉS - FUTOTTAM

2013. június 24.

Apostolok Cselekedete 6. fejezet: AZ evangelista szolgálat jellemzője (szerkesztett)

Csel. 6,1 Azokban a napokban pedig, mikor a tanítványok szaporodnak [és nőtt a tanítványok száma], támada a görög zsidók közt panaszkodás [vagyis zúgolódás támadt] a héberek [vagyis az arám nyelvet beszélő, és az atyák hagyományaihoz szilárdan ragaszkodó zsidók] ellen. hogy az ő közülük való özvegyasszonyok mellőztetnek [és elhanyagolják őket] a mindennapi szolgálatban [a naponkénti ellátásukban]

Csel. 6,2 Annakokáért a tizenkettő egybegyűjtvén [vagyis magához hívta] a tanítványok sokaságát, és mondának: Nem helyes, hogy mi az Isten [(logoszát)] igéjét elhagyjuk [és hogy Isten üzenetének tanítását, prédikálását, és üzenetének szolgálatát elhanyagoljuk] és az asztalok körül szolgáljunk.

[Más fordítás: Nem Istennek tetsző dolog az, hogy az Isten igéjét elhanyagolva felszolgáljunk az asztaloknál, a szegények élelmezésénél, és az adományok szétosztásának munkáját szervezzük].

Csel. 6,3 [Szemeljetek ki], és válasszatok azért, atyámfiai [testvéreink], ti közületek [vagyis magatok közül] hét férfiút, kiknek jó bizonyságuk van, kik Szent Szellemmel és [Istentől kapott] bölcsességgel teljesek, kiket erre a foglalatosságra [vagyis erre a szolgálatra, ennek a szükségnek a pótlására] beállítsunk

Csel. 6,4 Mi pedig [to­vábbra is kitartóan, állhatatosan, folyamatosan és állandóan] foglalatosok maradunk a könyörgésben [az imádkozásban] és az igehirdetés [(logosz): tanításának, és hirdetésének] szolgálatában

[Más fordítás: Mi pedig arra fordítjuk minden időnket, hogy imádkozzunk, és Isten üzenetét tanítsuk és hirdessük].

Csel. 6,5 És tetszék e beszéd [(ez a logosz): ez az Ige, ez a szó, és ez a javaslat] az egész sokaságnak [és az egész gyülekezetnek]: és kiválasztják Istvánt [Jelentése: koszorú, megkoronázott], ki hittel és Szent Szellemmel teljes férfiú vala, Filepet [Jelentése: aki a lovakat //a testi erőt// kedveli], Prokhórust [jelentése: kórus vezetője; körtáncvezető, előtáncos, karvezető; előkészített, a tánc előtt], Nikánórt [Jelentése: győző, győzedelmes" férfiakat legyőző, győztes, hódító], Timónt [jelentése: tiszteletre méltó, tisztelt. - értékes], Párménást [Jelentése: maradandó, kitartó, állandóság. – állandó, aki megmarad] és Nikolaust [jelentése: a nép legyőzője, kényszerítője, zsarnoka; a nép győzelme. - diadalmas a népe fölött, népét legyőző], ki Antiókhiából [jelentése: bosszúálló, üldöző] való prozelitus vala [vagyis: aki Antiókhiából jött, és felvette a zsidó vallást];

Csel. 6,6 Kiket állatának az apostolok [vagyis a kiküldöttek, a követek] elébe; és miután imádkoztak, kezeiket reájuk veték [vagyis rájuk tették]

Csel. 6,7 És az Isten [(logosza)], igéje növekedik [és terjed]. És sokasodik [gyarapodik, és szaporodik] nagyon a tanítványok száma Jeruzsálemben és a papok közül is nagy sokan [engedelmeskednek, és] követik a hitet.

[Más fordítás: Isten üzenete pedig egyre több és több embert ért el; közben meg növekedett az isten igéjének hatása s a Jézust követő tanítványok száma is igen megszaporodott Jeruzsálemben. Sőt a papok közül is sokan elfogadták a hitet]

Csel. 6,8 István pedig teljes lévén hittel, [kegyelemmel] és (csodatevő)erővel, és [hatalommal], nagy csodákat és jeleket cselekszik vala a nép között

Csel. 6,9 [Megjelentek] és előálltak azonban némelyek ahhoz a zsinagógához tartozók közül [az úgynevezett „felszabadítottak zsinagógájából], mely a szabadosokénak, Cirénebeliekének, Alexandriabeliekének és a Ciliciából és Ázsiából valókénak neveztetett, kik Istvánnal vetekednek [és vitatkoztak] vala.

Csel. 6,10 De nem állhattak ellene a bölcsességnek és a Szellemnek, mely által szól vala

[Más fordítás: de nem tudtak szembeszállni azzal a bölcsességgel és Szellemmel, amellyel beszélt]

Csel. 6,11 Akkor felbujtottak [felbéreltek] valami embereket, [akik azt állí­tották] és akik mondának: Hallottuk őt káromló beszédeket szólni Mózes ellen és az Isten ellen

[Más fordítás: Ekkor pénzt adtak néhány embernek, hogy mondják ezt: „hallottuk Istvánt, amikor Mózest és Istent szidta, és káromkodott].

Csel. 6,12 És felzendítik [és fellázították, és felizgatták] a népet, a véneket és az írástudókat; és reá rohanván, [rátörtek, rárontottak; rátámadtak Istvánra, és elfogták őt], és magukkal ragadják őt, [és vonszolva] vivék a nagytanács elé [vagyis a Szanhedrin elé];

Csel. 6,13 És állatának hamis tanúkat, kik mondának: Ez az ember nem szűnik meg káromló beszédeket szólni e szent hely ellen és a törvény ellen:

Csel. 6,14 Mert hallottuk, amint azt mondá, hogy az a názáreti Jézus ezt a helyet elrontja [lerombolja, romba dönti], és megváltoztatja a ceremóniákat [és megváltoztatja a szokásokat], melyeket adott nékünk Mózes [és amelyeket Mózes hagyott ránk].

Csel. 6,15 És szemeiket reá vetvén [mind rátekintettek, és valamennyien meredten bámultak rá] a nagytanácsban [vagyis a Szanhedrinben] ülők, és mindnyájan olyannak láták az ő orcáját, mint egy angyalnak orcáját

[Más fordítás: Egyszer csak a nagytanácsban ülők mind meredten néztek rá és az arcát olyannak látták, mintha angyal orcája volna]



Jót terveztél az életem felől

Evangelizálj!!

 „Megsemmisíted mindazokat a népeket, amelyeket hatalmadba ad Istened, az ÚR. Ne szánd őket, és ne tiszteld isteneiket, mert tőrbe ejtenek! (5Móz. 7,16)



Cseri Kálmán: Ami tönkre tesz.

Abban megyünk tönkre, hogy mindent felírunk és számon tartjuk, és őrizzük, mint fájó, büszke titkot.


CseriKálmán: Van füle a hallásra


...legyen minden ember gyors a hallásra, késedelmes a szólásra...
(Jak 1,19)
Ezekben a napokban sok diák eggyel magasabb osztályban vagy évfolyamon folytatja a tanulását. Jó látni ebben a növekedést, előrehaladást.
A Biblia azt tanítja, hogy a hívő ember szellemi életében is folyamatos fejlődésnek, gyarapodásnak kell lennie. A keresztény élet, a Krisztus-követés dinamikus életforma, Jézus nem azt mondta, hogy elmélkedjünk az ő gondolatain, vagy hogy nézzünk őutána, hanem ezt: Aki utánam akar jönni, kövessen!
Akinek a szellemi életében nincs egészséges növekedés, aki az idő múlásával is kiskorú marad, az beteg, meg kell gyógyulnia. Mi a különbség kiskorú és érett korú keresztények között? Ezt vizsgáljuk meg most néhány alkalommal. A Zsid 5,11-14 több különbséget is felsorol.
A kiskorú keresztényeknek „eltompult a hallásuk", restek lettek a hallásra. Aki önmagával van tele, az nem nagyon érdeklődik mások sorsa iránt. Aki mindig csak saját bajaival foglalkozik, annak nincs figyelme más emberek nehézségeire. Lehet az ok fizikai fáradtság is, de gyakrabban lelki közöny. Vagy egyszerűen éretlenség: képtelen igazán figyelni másokra, érdeklődéssel kérdezni, végighallgatni embereket.
A nagykorú keresztény Istenre is éberen figyel (Hab 2,1!), és másokat is szeretettel, türelmesen, megértően tud hallgatni. Ahogyan Jézus Krisztus így tette ezt mindenkivel. Ő még segített is, hogy a nehezen kimondható is elhangozzék, és jó kérdésekkel bátorította azokat, akik hozzá fordultak.
Kérjünk Istentől ilyen nyitott szívet és fület, hogy érdemes legyen szeretteinknek is megnyílniuk előttünk, és hallgatásunkban is megérezzék az őszinte szeretetet és elfogadást!
Zsid. 5.11 A kiről nekünk sok és nehezen megmagyarázható mondani valónk van, mivelrestek lettetek a hallásra. 12 Mert noha ez idő szerint tanítóknak kellene lennetek, ismét arra van szükségetek, hogy az Isten beszédeinek kezdő elemeire tanítson valaki titeket; és olyanok lettetek, a kiknek tejre van szükségetek és nem kemény eledelre. 13 Mert mindaz, a ki tejjel él, járatlan az igazságnak beszédiben, mivelhogy kiskorú: 14 Az érettkorúaknak pedig kemény eledel való, mint a kiknek mivoltuknál fogva gyakorlottak az érzékeik a jó és rossz között való különbségtételre.


http://velunkazisten.hu/kegyelem_harmatja/0901_Van_fule_a_hallasra

Mit vár tõled Isten? – Hitet

„Hit nélkül pedig senki sem lehet kedves Isten elõtt..." (Zsidók 11:6)
A Biblia azt mondja: „Hit nélkül pedig senki sem lehet kedves Isten elõtt, mert aki az Istent keresi, annak hinnie kell, hogy õ van; és megjutalmazza azokat, akik õt keresik.”

Tudod mit vár tõled Isten? Hitet. Azt akarja, hogy bízz Igéjében, bízz jellemében és eddig is oly sokszor tanúsított hûségében. E nélkül nem lehetsz tetszésére.

Az a nehézség, amivel épp most küzdesz, talán épp arra mutat rá, hol tartasz most a hitben. Az, hogy bajokon mégy keresztül, nem jelenti azt, hogy nincs hited. Lehet, hogy nem a hit hiánya juttatott nehéz helyzetbe, de az biztos, hogy a hited erõssége tud túljuttatni rajta. Azt kérded: „De nem kellene ésszerûnek lennem?” Dehogynem, de ne légy annyira racionális, hogy nem hagysz teret a természetfelettinek! A saját értelmed imádata nárcizmus. Azt mondjuk: „Ha nem értem, ne hiszem el!” Ez lényegében véve azt jelenti, hogy te magad vagy a saját istened! Igazából nem hiszel Istenben, mert magadban hiszel. Mihez fogsz kezdeni akkor, amikor az élet egy olyan problémát hoz, amit te magad nem tudsz megoldani?

Mielõtt Jézus feltámasztotta volna Lázárt, megkérte Máriát és Mártát, hogy vezessék a sírhoz, arra a helyre, ahol feladták a hitet, oda, ahol az emberi korlátok húzódtak. Miért? Mert csak ha eléred ezt a pontot, akkor fedezed fel Istent, „Aki pedig mindent megtehet sokkal bõségesebben, mint ahogy mi kérjük vagy gondoljuk…” (Efezus 3:20).


http://www.maiige.hu/


Láss túl a korlátaidon!

59,1 Nem az Úr keze rövid ahhoz, hogy megsegítsen, nem az ő füle süket ahhoz, hogy meghallgasson… (Ézsaiás)

Egyik vasárnap a gyülekezeti alkalom alatt odajött hozzám egy asszony, hogy imádkozzak érte. Elmesélte, hogy hozott néhány rossz döntést felnőtt lányával kapcsolatban, és haragban vannak, sőt nem is beszélnek egymással. Az asszony teljesen reményvesztettnek tűnt. Úgy látszott természeti szinten nincs megoldás a problémájára. Mintha egy óriási hegy lenne közötte és a lánya között.

Miközben a történetét hallgattam, őszintén szólva, fogalmam sem volt, miként imádkozzam, de azért csak elkezdtem. Olyasmit mondtam, amit még előtte sosem. „Istenem, úgy néz ki, hogy a keze teljesen meg van kötve. Nincs semmi, amit még megtehetne. De Uram, tudom, hogy a Te kezed nincs megkötve.” Abban a pillanatban, amikor ezt kimondtam, valami megmozdult bennem, és láttam az asszony arcán felcsillanó reménysugarat. Egy szempillantás alatt megváltozott a nézőpontja és megtelt hittel. Tudatában volt, hogy nincs mindenre válasza, de sikerült neki túllátni a korlátain, és megnyitni a szívét arra, amit Isten képes tenni az életében.

Lehet, hogy te is egy olyan szituációban vagy, ahol a kezed meg van kötve. Lehet, hogy a negatív hangok, melyek állandóan benned duruzsolnak, azt mondják, hogy úgysem fog sikerülni, teljességgel lehetetlennek tűnik az egész. Lehet, hogy természeti szinten tényleg meg van kötve a kezed, de mindig gondolj arra, hogy Isten keze soha sincs megkötve. Vele minden lehetséges. Bármit képes megtenni, ami szükséges ahhoz, hogy keresztülvigyen téged. Az Ő ereje, hatalma korlátlan. Semmi sem túl nehéz a számára!

Nem csak hogy szabad a keze arra, hogy segítsen neked, hanem kitárt karokkal vár, hogy menj Hozzá és nyugalmat találj a lelkednek. Nem számít, mit tettél, hogyan kerültél ebbe a helyzetbe, Isten szeretete határtalan. Ő kész, hajlandó és képes segíteni, ha alárendeled magad Neki.

Arra hívlak most, hogy láss túl a korlátaidon és lásd meg, amit Isten képes tenni az életedben. Lehet, hogy te még nem látod az utat, de Isten tud utat készíteni számodra. Nem számít, mivel kell szembenézned, nézz szembe vele hittel és ne futamodj meg. Az Ő keze sosincs megkötve, és több mint képes arra, hogy megtegye a lehetetlent az életedben!
Victoria Osteen

Magyar fordítás: ahitatok.hu


Ki olyan mint Ő?

Mózes Isten embere az égő csipkebokornál.

Dr-Kováts György: JÓ AKARAT-3.

Eleve elhatározván, hogy minket a maga fiaivá fogad Jézus Krisztus által az Ő akaratának jó kedve szerint… (Ef 1,5.)

És akkor mi lesz azokkal, akik nem akarnak engedni Neki? Mi lesz azokkal, akik nem fogadják el ezt a megváltást, ezt a jó akaratot Istentől?
Szerinted?
Kényszeríteni fogja őket?

Szerintem az marad, ami volt. A világ fejedelme alatt. A sötétség hatalma – exusziája (gör: uralomgyakorlás, hatalmi helyzet, rendszer) – alatt. Bár a megváltás végbement, és lehetőséget ad számára – de, ha nem választja, ott marad, mintha nem lett volna megváltva.

Mit tehetsz?
Tehetsz valamit azokért, akik még nem fogadták be Őt? Sőt, azokért, akik most „nem akarják” befogadni Őt, sőt, talán hallani sem akarnak Róla?

Igen. Tehetsz.
Ismered a te Istened jó akaratát. Ezért imádkozol. Értük. Leteszed az életedet. Újra és újra odamész a te Urad elé. Nem azért, mert Ő ne tudná, amit kértél, hanem azért, mert azt mondta, hogy ilyenkor imádkozz. Kérj. Keress. Zörgess. És megnyered. (1)

Amikor lehet, szólsz. Elmondod, hogy mit tett érte az Örökkévaló Isten. De nem erőszakosan. Ezzel ellentétben: bölcsen. Újra és újra, minden jó alkalmat (kairosz) kihasználva, a lehetőséget áron is megvásárolva (kerül neked, amibe kerül, de az üzenet elhangzott) – és rábízva őt a Szent Szellemre, aki ébreszti, feltámasztja, keltegeti az üzenet által. Bizonyságtétel, az Úrral való tapasztalat, jó film, olvasmány, ige, ige, ige… nem csak felolvasva, de megosztva, kibontva. Ezek kincsek, megosztod, és várod az Urat. (2)

S mindezen közben élsz, cselekszed a jót, véghezviszed, amit az Úr, a te Istened napról-napra lehetőségként elkészít, hogy a hit által, szeretetből, a jó cselekedeteiddel – türelmeddel, segítségeddel, adakozásoddal, bátorításoddal, megértéseddel, stb. – bemutasd Őt és az Ő országát (szeretetét, igazságát, békességét, örömét).


S így, ez a három, együtt, elvégzi. Isten jó akarata megvalósul. Fiakká lesznek azok, akik még távol vannak Tőle. Légy áldott, bátor, kitartó és reményteljes. Legyen az Úr munkája is áldott a te életedben. Ámen.

3. Isten jelenléte szintjeinek a meghatározása

Frank Damazio: Isten jelenléte utáni szenvedély

    Isten jelenlétének külömböző szintjei vannak, amit meg kell értenünk, mikor meghatározzuk az ébredést és megtapasztaljuk az Ő fenséges jelenlétét.

    Az Ószövetégben használatos „jelenlét” szó a héber paniim fordítása, amely 76-szor fordul elő. A gyökérszó a pana, ami azt jelenti: „odafordítani az arcot”. Amikor tehát az Isten jelenlétéről beszélünk, a Szentírásban ez szó szerint azt jelenti, hogy betölteni, átjárni, keresztül hatolni, kiterjeszteni, valakinek a szeme előtt, színe előtt lenni. Isten jelenlétének a fogalma arra utal, hogy Isten arca elfogadással és kegyelemmel fordul valaki felé. Ez a szó azt jelenti: elegendő, képes fenntartani vagy támogatni. Amikor Isten jelen van, Ő elégséges arra, hogy fenntartsa és támogassa azt, aminek erőt adott.

    Isten jelenlétének három szintje a következő: 
3/1, Isten mindenütt jelenvalósága,
3/2, Isten kinyilvánított jelenléte,
3/3, és amit úgy hívunk hogy Isten átérzett, felszabadított, személyessé vált jelenléte.

    3/1, Isten mindenütt jelenvalósága

    Isten mindenütt jelenvalósága egyszerűen azt jelenti, hogy Isten mindenütt, minden időben jelen van és jelenléte betölt mindent. Isten jelenléte kapcsolatban van minden hellyel és személlyel. Isten jelen van az egész teremtett világmindenségben. Isten a következőket jelenti ki az Ézsaiás 66,1-ben:
    „Az egek nékem ülőszékem, és a föld lábaimnak zsámolya”
    Jeremiás 23,24 pedig egyenesen ezt állítja:
    „Vajon elrejtőzhetik-e valaki a rejtekhelyeken, hogy én ne lássam őt? Azt mondja az Úr, vajon nem töltöm-e be a mennyet és a földet, azt mondja az Úr”.

    Ez a kinyilvánítás hangsúlyozza Isten jelenlétét az egész világmindenségben. Isten betölti a mennyet és a földet. Isten itt van, és az egész teremtést átjárta az Ő jelenléte.

    „Csodálatos előttem e tudás, magasságos, nem érthetem azt. Hova menjek a Te Lelked elől? És a Te orcád elől hová fussak? Ha a mennybe hágok fel, ott vagy; ha a Seolba vetek ágyat, ott is jelen vagy” (Zsoltár 139, 6-8).

    „Akkor Jákob felserkent álmából és azt mondta: ’bizonyára az Úr van e helyen, és én nem tudtam.” (1 Mózes 28,16)

    Isten mindenütt jelen van, korlátlan térben és időben. Isten jelen van a téren túl is és betölt minden dolgot. A véges tér, a létezésében függ Tőle. Ám lehetnek idők, amikor sem az emberek, sem az egyház nem tapasztalja meg és nem ismeri fel azt, hogy Isten jelen van. Ez azonban nem befolyásolja Isten jelenlétét. Akár elismerjük, akár nem, Isten mindenütt jelen van és betölt mindent. Ő éppúgy jelen van az egyes atomban, mint a legtávolabbi csillagban. Nincsen olyan hely, ahol Isten nincsen jelen.

    E jelenlét valósága és megnyilvánulása azonban nem ugyanaz. Ha szerető engedelmességben együttműködünk Vele, Isten megmutatkozik nekünk és ez mindennél fontosabbá lesz számunkra.

    3/2, Isten kinyilvánított jelenléte

    Isten jelenlétének második szintje, Isten kinyilvánított jelenlétének nevezhető. Ilyenkor Isten szuverén módon és utakon jelenti ki magát. Istennek ez a jelenléte érezhető, még akkor is, ha éppen nem keressük Őt, vagy nem alkalmazzuk a szellemi gyakorlatokat – az imádságot, bűnbánatot, és az Írás más igazságait, amelyek meghatározzák, hogyan közeledjünk Istenhez – amelyek segítenek bennünket Isten jelenlétének megtapasztalásában. Vannak időszakok, amikor Isten úgy dönt, hogy kinyilvánítja magát, függetlenül a mi kezdeményezésünktől, egyszerűen azért, mert Ő Isten és Ő szuverén.

    „Hogy keressétek az Urat, ha talán kitapogathatnák Őt és megtalálhatnák, jóllehet bizony nincs messze egyikünktől sem: mert Őbenne élünk, mozgunk és vagyunk, amiképpen a ti költőitek közül is mondták némelyek: ’mert az ő nemzetsége is vagyunk’” (ApCsel 17, 27-28).

   Nem Isten létezése van bennünk, hanem a mi életünk és tevékenységeink, egész létezésünk van Őbenne. Az meglehet, hogy valaki elfordul Istentől, szellemben távol kerül Istentől, és ezért Isten is távol van ettől a személytől. Ez azonban nem változtat azon a tényen, hogy Isten mindig „kéznél van”.

    „És meghallották az Úristen szavát, aki hűvős alkonyatkor a kertben járt, Ádám és felesége pedig elrejtőzött az Úr jelenléte elől a kert fái között” (1 Mózes 3,8).

    Ez Isten kinyilvánított jelenléte, amely érezhető. Ez Isten kinyilvánított jelenléte, amely átjárhatja az emberi létezést.

    „Akkor Kain elment az Úrnak színe elől és letelepedett Nód földjén, Édentől keletre” (1 Mózes 4,6).

    Ugyanúgy érezte Kain is az Úr jelenlétét a Szentírás szerint, ahogy Ádám és Éva is érezte az Úr jelenlétét a kertben. Isten mindenütt jelenvalósága ott van mindenütt, minden időben, Káin tehát nem térhetett ki Isten jelenléte elől. De elhagyta Isten kinyilvánított jelenlétét, azt a jelenlétet, amely körülvette a kertet és érezhető volt.

    A 3 Mózes 22,3-ban ez áll:
    „Ha valaki a ti nemzetségetekből, a ti összes magzataitok közül hozzájárul a szent dolgokhoz, amelyeket Izrael fiai szentelnek az Úrnak, mikor rajta van az ő tisztátalansága, az ilyen ember vágattassék ki jelenlétemből: én vagyok az Úr”.

    Ez a vers egyszerűen azt mondja, hogy az ilyen ember kivágható, nem az Isten mindenütt jelenvalóságából, hanem Isten kinyilvánított jelenlétéből.

    Olykor Isten szokatlan jelenléte járhat át egy épületet, egy közösséget, vagy egy területet. Sok ember írt erről cikket, vagy számolt be Isten félelmetes, szuverén jelenlétéről, különböző időkben, különböző helyeken.

    1858-ban az amerikai ébredés idelyén, a hajósok úgy érezték, hogy Isten Szellemének a befolyása alá kerülnek, amikor a hajók közeledtek az amerikai kikötőkhöz. Az Amerikába érkezett hajók egymás után számoltak be a hirtelen meggyőzés és megtérés tapasztalatáról. Ez Isten szuverén jelenléte volt, amely megnyilvánult egy adott helyzetben és körülményben, ahol Isten kezdeményezte a jelenlétét az emberek között.

    3/3, Isten személyessé vált jelenléte

    Isten jelenlétének harmadik szintje az, amit Isten átérzett, kijelentett és személyessé vált jelenlétének mondhatunk. Ez Isten olyan jelenléte, amely elérhető Isten népe számára, ha követi az ima, az imádat és Isten keresésének a bibliai mintáját.

    Éles határ van Isten kinyilvánított jelenléte és átérzett, kijelentett és személyessé vált jelenléte között. Isten kinyilvánított jelenléte megérkezhet Isten szuverén cselekedete révén, minden emberi kezdeményezés nélkül is. Isten kinyilvánítja jelenlétét egy ipari negyedben, ahol dolgoznak az emberek, vagy olyas valakin, aki éppen sétál az utcán. Ez egy csoda, a Szent Isten szuverén tette. A Szentírás azonban beszél arról is, hogyan kereshetjük Istent, hogy az Ő jelenlétébe kerüljünk: böjtölhetünk, imádkozhatunk, imádhatjuk Őt, gyakorol-hatjuk magunkat azokban a szellemi dolgokban, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy az élő Isten valóságos jelenlétében éljük életünket. Ez olyan jelenlét, amit megérinthetünk, amely betölt bennünket, nemcsak egyéni életünkben, de közösségi életünkben is.

    Zsoltár 22,3 azt mondja:
    „De Te Szent vagy, Aki Izráel dicséretei között trónolsz”.

    Kapcsolat van Isten népe hallható dicsérete és Isten kijelentett jelenléte között. Amikor a jelenlét felszabadul az imádatban, vagy az imaidő alatt, akkor Isten jelenlétének másfajta szintjét tapasztaljuk meg, mint a puszta mindenütt jelenvalóságát, vagy az Ő kinyilvánított, szuverén jelenlétét.

    „Ne vess el engem orcád elől, és a te Szent Szellemed ne vedd el tőlem” (Zsoltár 51,11).
    „Megmutatom neked az élet útját; a te jelenlétedben van a teljes örömöm, jobbodon gyönyörűségek vannak örökké” (Zsoltár 16,11).
    „Elrejted őket a te orcádnak rejtekében az emberek zendülései elől, sátorban őrzöd őket a perpatvarkodó nyelvektől” (Zsoltár 31,21).
    „Menjünk jelenlétébe hálaadással, vígadozzunk néki zsoltárokkal” (Zsoltár 95,2).

    Amikor keressük Isten jelenlétének ezt a harmadik szintjét, a mi felelősségünk az, hogy imádkozzunk, keressünk, higgyünk és belépjünk Isten jelenlétébe a dicséret, imádat és böjt áldozataival és higgyük, hogy az Ő jelenléte ott lesz.

    „Történt pedig, mikor a papok kijöttek a szent helyből, (mert a papok mindnyájan, akik ott voltak, magukat megszentelték sorrendjük megtartása nélkül), és az énekes léviták, akik ott voltak, Aszáf, Hámán, Jedutun fiaikkal és testvéreikkel ott álltak az oltár keleti felénél, fehér ruhákba öltözve, cimbalmokkal, lantokkal és citerákkal, és velük százhúsz kürtölő pap. Történt pedig, hogy a kürtölők és énekesek egyenlőképpen zengtek az Úrnak hálaadást és dicséretet. Amikor pedig felemelték hangjukat kürtölésekkel, cimbalmokkal és mindenféle zeneszerszámmal és dicsérték az Urat, hogy Ő ’igen jó és örökkévaló az ő irgalma’, akkor a ház megtelt köddel” (2 Krónika 5,11-13).

    Ebben a szakaszban ismét azt látjuk, hogy Isten jelenléte hozzáférhető népe számára. Az imádat és a papok dicsérete arra késztette Istent, hogy megmutassa jelenlétét átérezhető, kinyilvánított és személyes módon. A papokat annyira meggyőzte Isten jelenléte, hogy képtelenek voltak megállni és folytatni szolgálatukat az adott helyzetben.



Joseph Prince: Ne félj, a Megváltód itt van!

Barátom, ha minden csendes és sötét az életedben most, és úgy érzed, hogy kint rekedtél a hidegben, tudd, hogy Jézus azért jött, hogy a Megváltód legyen éppen ebben az időben.

Őt nem egy kényelmes, meleg és barátságos szoba fogadta, mikor megszületett, hanem egy hideg jászol. Nem volt hely számára a fogadóban (Lk 2:7), hogy mindig legyen hely a te számodra a keresztnél a gyógyulásra, szabadulásra, kiteljesedésre és jólétre, és legyen egy palotád az égben, mely terád vár!

Jézus csendben született, annyira csendben, hogy a Biblia azt mondja, hogy csak egy csapat pásztor jött el hozzá, míg egész Betlehem aludt. (Lk 2:8-9) Mint ahogyan a manna csendben hullott le a mennyből az Ószövetségben, az igazi égből jött kenyér is csendesen jött. Ez egy csendes éjszaka volt, de ez még nem minden.

Jézus Izrael történetének legsötétebb időszakában született. Izrael a rómaiak zsarnoki uralma alatt volt. Ebben az időszakban volt az, amikor minden annyira sötét volt, hogy Jézus megszületett.

 Ő el fog jönni hozzád az életednek a legsötétebb időszakában is.

Azon a hideg és csendes éjszakán a pásztorok meg voltak rémülve, mikor az Úr angyala ott állt előttük. De az angyal így szólt: "Ne féljetek, mert íme hirdetek néktek nagy örömet, mely az egész népnek öröme lészen: Mert született néktek ma a Megtartó, ki az Úr Krisztus, a Dávid városában."

Szeretteim, nem egy bíró vagy törvényhozó volt az, aki született. Ő egy hatalmas Megváltó volt. Azért jött, hogy megmentse népét. Azért jött, hogy megmentsen téged és engem. Tehát akkor se félj, ha az életednek egy hideg, sötét időszakában jársz - a Megváltó eljött, és Ő melletted lesz a legvégsőkig!

“A pásztorok megrémültek, de az angyal így szólt hozzájuk: „Ne féljetek, mert nagy örömhírt hoztam, ami minden embernek örömöt szerez majd! Ma megszületett nektek a Szabadító Dávid városában, aki az Úr Krisztus” (Lukács 2:10-11 WBHU)

Joseph Prince

forrás: http://www.uzenetek.com/2012/07/ne-felj-megvaltod-itt-van.html#ixzz2UHndJyVd


***************************************************************-

Vitaminok a szellemi egészséghez (6)

„Hogy vagy, testvérem?” (2Sámuel 20:9)

Ne feledd, hogy még nem vagy otthon! Egyszer egy régi gőzhajót bevontattak Southampton kikötőjébe, és az utasok leszálltak. Héliummal töltött léggömbök emelkedtek a magasba, és a tömeg szinte őrjöngött, amikor egy fiatal hollywoodi sztárocska végiglépdelt a pallóhídon, hogy a parton családja és barátai köszöntését fogadja. A hajóról utolsóként egy idős ember szállt le, aki több mint ötven évet töltött missziós szolgálatban Indiában. Minden földi vagyona egy ócska bőröndben volt a kezében. Miután olcsó szállására megérkezett, letérdelt az ágy mellé, és így imádkozott: „Uram, egész életemben szolgáltalak. Feláldoztam mindent, hogy másoknak elmondhassam az evangélium jó hírét, és sokakat vezettem hozzád. Most mégsem várt senki, hogy ünnepelje megérkezésemet, és köszöntsön, hogy hazaértem.” Ahogy ott térdelt, Isten hangja szelíden így szólt hozzá: „Fiam, te még nem értél haza!” Isten megváltott gyermekeként ez rád is igaz! Ha Isten szép házzal áldott meg, köszönd meg és örülj neki. De ne rendezkedj be túlságosan! Ez legjobb esetben is csak átmeneti szállás.

Pál gyakran gondolt a mennyre: „Szorongat ez a kettő: vágyódom elköltözni és Krisztussal lenni, mert ez sokkal jobb mindennél; de miattatok nagyobb szükség van arra, hogy életben maradjak” (Filippi 1:23-24). Isten valami „sokkal jobbat” tartogat számodra. Egy nagy igehirdető egyszer ezt mondta: „Legfontosabb dolgunk ezen a földön, hogy befektessünk odaátra.”

Forrás: Maiige.hu


Miben hiszel? Én:

Készítette: Keresztény szépségportál


Nem a szerencsében hiszek, hanem a kegyelemben.

Lecrae


http://www.keresztenyszepsegportal.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=1916%3Akegyelem



DOBNER ILLÉS - AMÍG ÉLEK

2013. június 23.

Ige: Az Úr oltalma van a csak vallásos emberek mellett is.

 „Lőn [történt] pedig egy napon, hogy eljövének [fölkerekedtek; megjelentek, és megálltak] az Istennek fiai [az istenfiak [(angelosz): hírnök, követ; angyal], és az Úr elé járultak], hogy udvaroljanak az Úr előtt [hogy az Úrnál jelentkezzenek]. És eljöve a Sátán is [(Szátánász): ellenség, ellenfél, üldöző; vádoló; feltartóztató; szembenálló; rátámadó; szembeszegülő, ellenkező] közöttük [és velük együtt megjelent].

És [megkérdezte, és] monda az Úr a Sátánnak: Honnét jössz [honnét kerülsz ide]? És felele a Sátán az Úrnak és monda: Körülkerültem és át meg át jártam a földet [A földön barangoltam, ott jártam-keltem, és bolyongtam rajta].

És monda az Úr a Sátánnak: Észrevetted-é az én szolgámat, Jóbot [felfigyeltél-e rá]? Bizony nincs hozzá hasonló [nincs hozzá fogható] a földön: feddhetetlen [(H: tám): ártatlan, feddhetetlen, becsületes], igaz [(H: jášár): egyenes, becsületes, derék, ember], istenfélő [féli az Istent], és bűngyűlölő [és kerüli a rosszat; és a gonosztól tartózkodó].

Felele pedig az Úrnak a Sátán, és monda: Avagy ok nélkül féli-é Jób az Istent

[Más fordítás: Talán bizony ingyen (innám: ingyen, semmiért, ok nélkül, indokolatlanul, hiába, hasztalan, alaptalanul) olyan istenfélő az a Jób]?

Nem te vetted-é körül őt magát, házát és mindenét, amije van? Keze munkáját megáldottad, marhája [jószága] igen elszaporodott [és birtoka egyre gyarapszik] e földön

[Más fordítás: avagy nem Te építettél−é sövényt Jób köré, hiszen te oltalmazod őt, és vetted körbe házát és mindenét, amije van].

De bocsássad csak rá a te kezedet, verd meg mindazt, ami az övé, avagy nem átkoz-é meg szemtől-szembe téged.

[Más fordítás: De nyújtsd csak ki a kezed, és tedd rá arra, amije van, majd káromol még téged]?!

Az Úr pedig monda a Sátánnak: Ímé, mindaz, amije van [mindene], kezedben van; csak ő magára ne nyújtsd ki kezedet [csak rá magára nem vethetsz kezet]. És kiméne [eltávozott] a Sátán az Úr elől*(Jób. 1,6-12)

*Az Úr Jézus kijelenti, hogy a sátánnak – aki az ördög – milyen természete van: „… az ördög… emberölő (embergyilkos) volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban (alétheia: valóság; isten Igéje), mert nincsen ő benne igazság (alétheia: valóság; isten Igéje). Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja” (Ján. 8,44).

 De: „Ez a szegény (a nyomorult) kiáltott, és az Úr meghallgatta, és minden bajából kimentette (kiszabadította) őt. Az Úr angyala tábort jár az őt félők körül (őrt áll az istenfélők mellett) és kiszabadítja (és megmenti) őket(Zsolt. 34,7-8).

Már Dávidon keresztül hangzik az ígéret: „Grádicsok éneke (zarándokének). Mind boldog az, aki féli az Urat; aki az ő útjaiban jár! Bizony, kezed munkáját eszed (Kezed munkája után élsz)! Boldog vagy és jól van dolgod (és jól megy sorod)” (Zsolt. 128,1-2).

De a Golgotán legyőzetett, és levettetett a sátán, már nem tud Isten előtt vádolni: „És vetteték (levettetett) a nagy (a hatalmas) sárkány, ama régi (az ősi) kígyó, aki neveztetik ördögnek és a Sátánnak, ki mind az egész föld kerekségét elhiteti (megtéveszti), vetteték a földre, és az ő angyalai is ő vele levettetének.

És hallék nagy szózatot az égben (egy hatalmas hang megszólal a mennyben), amely ezt mondja vala: Most lett meg az üdvösség és az erő, és a mi Istenünknek országa (a királyság), és az ő Krisztusának hatalma; Mert a golgotán legyőzetett a mi atyánkfiainak (testvéreink) vádolója: „… ki vádolja vala őket éjjel és nappal a mi Istenünk előtt” (Jel. 12,9-10).

Ezért Péter apostol így figyelmezteti Isten népét, aki a Krisztus népe.  „Józanok (óvatosak) (megfontolt, szemmel tart,(vigyáz) legyetek, vigyázzatok (maradjatok ébren, éberek legyetek) (ébren marad, őrködik, figyel). Mert a ti ellenségetek (ellenfeletek), a (vádló, rágalmazó, sátán) az ördög, mint ordító oroszlán(ként) szerte (körül)jár (kószál mindenütt), keresvén, kit el(le)nyeljen (azt keresi, kit nyelhet el)” (1Pét 5:8)



Az életem legyen Tiéd