„Izráel fenséges Istene nem
hazudik, és nem is bán meg semmit, mert nem ember ő, hogy megbánjon valamit”
(1Sám. 15,29).
2013. július 2.
Hogyan alkalmazd az Igét
Semmi sem lesz dinamikus
addig, amíg nem válik egyedivé. Ezért van szükség arra, hogy amikor Isten
Igéjét olvasod, akkor próbáld megérteni, hogy mit akar ez számodra ma,
jelenteni - ez az alkalmazás.
Nagyon jó szokássá
fejleszteni azt, hogy miután elolvastad az Igét - írsz egy mondatot arra nézve,
hogyan alkalmazhatnád az olvasottakat. Ez segíthet, hogy az ige hallgatójából -
annak cselekvőjévé válj.
Mitől lesz jó egy alkalmazás?
Itt van négy gyakori jellemzője:
Személyes. Nem írhatsz alkalmazást más számára. Ne arról
szóljon, hogy mit kellene tennie a világnak, a férjednek vagy éppenséggel a
gyerekeidnek. Arról szóljon, amit neked kell megtenned.
Gyakorlatias. Az alkalmazásod olyasmiről szóljon, amit te magad is
képes vagy megtenni, vagy el tudod tervezni a véghezvitel módját. A nagy
általánosságok és sablonok itt nem lesznek a segítségedre. Éppen ellenkezőleg,
semmire sem motiválnak és tehetetlennek érzed majd magad.
Kivitelezhető (lehetséges, véghezvihető). Ha nem vagy képes arra,
hogy véghezvidd a kitűzött célt - az idővel csüggedéshez vezet. Ha az a célod,
hogy öt órát imádkozz minden nap, biztosan nem fogod tudni teljesíteni. Ne
kezdd el a napot imádság nélkül - már sokkal kivitelezhetőbb. A napi öt óra
imádság már nem az.
Bizonyítható (számon kérhető). Szükséges megszabnod a teljesítés
határidejét is. Ha ezt nem teszed meg, akkor nem tudod majd számon kéri magadon
a kitűzött célod teljesülését. Így álom marad csupán.
Minden egyes Bibliai szakasz
olvasásánál elvégezheted ezt az alkalmazást. A Biblia azt mondja: Legyetek
az igének cselekvői, ne csupán hallgatói, hogy be ne csapjátok magatokat.
http://napiremeny.blog.hu/2012/03/05/hogyan_alkalmazd_az_olvasottakat
Imádság:
Drága Mennyei Atyám!
Köszönöm az új reggelt, új
napot. Köszönöm, hogy ma is velünk vagy, helyet kérsz az életünkben. Maradj
velünk, oltalmazz bennünket, áldásod kísérje lépteinket, tetteinket! Add Uram,
hogy jobban szerethessek, Rád figyelhessek! Használj fel a Te akaratod
szerint! Ámen. (Bné.H.E.)
A megváltásról
„Én vagyok az
út…” (János 14:6)
A judaizmus úgy tekint a
megváltásra, mint ítéletnapra, amikor is a döntés az erkölcsösségen alapul. A
hinduk többszöri újjászületést várnak, amely során lelkük bejárja a
világmindenséget. A buddhisták a Négy Nemes Igazság és a Nemes Nyolclépcsős Út
szerint vezetik életüket. A muzulmánok a Hit Öt Oszlopa alapján érdemlik ki
útjukat Allahhoz. Sok filozófus a halál utáni életről úgy vélekedik, hogy az
rejtett és ismeretlen, „egy nagy ugrás a sötétbe”.
Vannak, akik Jézust egy kalap
alá veszik Mózessel, Mohameddel, Konfuciusszal és más vallási tanítókkal. Jézus
viszont ezt mondta: „Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem
mehet az Atyához, csakis énáltalam” (János 14:6).
Sokan tiltakoznak. „Minden út
a mennybe vezet” – mondják. De hogy lenne ez lehetséges? A buddhisták a
nirvánát várják, ami nem kevesebb, mint 547 reinkarnáció után érhető el (És a
vége a teljes megsemmisülés).
A keresztyének egy életben és
egy halálban hisznek, és egy Istennel töltött örökkévalóságban. A humanisták
nem ismerik el az élet Teremtőjét. Jézus azt állítja, hogy Ő az élet forrása. A
spiritiszták a tenyeredből olvasnak. A keresztyének a Bibliát kérdezik.
A hinduk többistenhívők és
személytelen istenségben gondolkodnak. Krisztus követői hiszik, hogy „…csak egy
Isten van” (1Korinthus 8:4 NLT). Minden nem keresztyén vallás azt mondja: „Meg
tudod váltani magad”. Jézus azt mondja: „Kereszthalálom vált meg téged”.
Nem vezet minden út Rómába,
nem minden hajó megy Ausztráliába, és nem minden repülő landol Londonban. Nem
minden út vezet Istenhez. Jézus megjelölt egy egyedülálló utat, érvénytelenné
téve az önmegváltást. Világosan megmutatott egy különleges ösvényt, melyet nem
az emberi erőfeszítés kövezett ki. Egyetlen különleges meghívást kínál,
amelyben Ő végzi a munkát, mi pedig bízunk Benne, Ő meghal, és mi élünk. Ő hív,
és mi hisszük, hogy: „Az az Istennek tetsző dolog, hogy higgyetek abban, akit ő
küldött” (János 6:29).
(Forrás: www.maiige.hu)
Csapatmunka
Egyszer volt, hol nem volt,
volt egyszer négy ember, név szerint: Mindenki, Valaki Bárki és Senki.
Egy szép napon szóltak
Mindenkinek, hogy akadt egy fontos munka, sürgősen meg kell csinálni. Mindenki
biztos volt benne, hogy Valaki megcsinálja. Bárki megcsinálhatta volna, viszont
Senki se csinálta meg! Valaki dühös lett emiatt, mivel ez Mindenki dolga lett
volna. Mindenki úgy gondolta, hogy Bárki megcsinálhatná, és Senki nem vette
észre, hogy Mindenki kerüli a munkát.
Végül Valaki lett, akit
Mindenki okolt, amiért Senki nem csinálta meg azt, amit Bárki megtehetett
volna.
http://csendespercek.gportal.hu/gindex.php?pg=2199&nid=3256977
Az Ő hűsége -- erőlködés helyett!
Megígérem -- elbukok --
megbánom -- megígérem -- elbukok -- megbánom.
Nos, van egy jó hírem számodra, és szeretném tudatni veled, hogy nem te vagy az egyetlen, aki ezzel küszködsz.
Az én életemben is volt egy ilyen időszak. A gyülekezetben nem tanították nekem Isten kegyelmét és felemelését a Szent Szellem ereje által, csak a
Nos, van egy jó hírem számodra, és szeretném tudatni veled, hogy nem te vagy az egyetlen, aki ezzel küszködsz.
Az én életemben is volt egy ilyen időszak. A gyülekezetben nem tanították nekem Isten kegyelmét és felemelését a Szent Szellem ereje által, csak a
10-parancsolatot és az ehhez
hasonló "tedd-netedd" társait.
És persze én akartam is ezeket követni, de sose sikerült. Mindig volt, amiben elbuktam. És persze ilyenkor mindig szörnyen éreztem magam, és tudtam, hogy nem jó, így hát megbántam. És elkezdtem szabadkozni ésmegígérni Istennek, hogy nem fogom csinálni.
És persze csak annál rosszabb lett, mert... úgy hittem, amikor újra elbuktam, hogy ezzel most jól becsaptam szegény Istent. És erre jött még több szabadkozásé és újabb ígérgetések...
És sose sikerült...
Egy idő múlva elegem lett az egészből, és azt mondtam: "Istenem, én nem tudok Neked megfelelni, kérlek, szabadíts meg Te engem, és akkor sikerülni fog."
És ekkor el tudtam engedni a problémát. Már nem féltem Istentől, mert beismertem, hogy én tehetetlen vagyok, és hogy Ő változtasson meg. És rájöttem, amikor Ő emel fel, akkor még csak erőlködnöm sem kell az adott kísértéssel szemben!
És bármi is történjék, most már tudom, hogy Istennel való kapcsolatom nem az én jóságomtól függ, hanem kizárólag az Ő hűségétől!
Tehát arra bátorítalak, hogy amikor megbánod a bűnödet, ne kövesd el azt a hibát, hogy "megtérek (én) és megígérem (én), hogy jó leszek (én)".
Ehelyett imádkozz így: "Mennyei Atyám, kérlek, szabadíts meg (Te), újítsmeg (Te), tölts be (Te), adj erőt (Te) Jézus nevében, az Ő vére által!"
Fontos a vér. A vérben van az élet, és mivel Jézus vére érted folyt, így az Ő élete lüktet benned, amennyiben kéred az Ő vérét. Az erőforrásod nem te vagy, hanem Jézus vére!
Ő az Út és nem a te megfelelésed.
Ő az igazság és nem a te szíved (az csalárdabb mindennél).
Ő az élet és nem a te erkölcsösséged.
Jézus nem azt mondja, hogy maradj jó, hanem azt, hogy maradj Őbenne.
Aki akarja, olvassa el Pál apostol esetét a törvénnyel, ahogy igyekezett betartani, de sose sikerült neki: Róma 7. Önmagáról itt 44x ír. Önmaga körül forgott: én, én, én majd jobb leszek. De végül erre jutott: "Énbennem semmi jó nincs." S végül: "Ki szabadít meg engem? Hála Istennek, az Úr Jézus Krisztus által [szabadulok meg]". És ezután jön a Róma 8, aholmár Pál nem is önmagáról beszél, sem az ő erőlködéséről, hanem aSzent Szellem erejéről, méghozzá 20x.
Az erőlködős 7. és a felszabadulás 8. részeit ez a mondat választja el egymástól:
És persze én akartam is ezeket követni, de sose sikerült. Mindig volt, amiben elbuktam. És persze ilyenkor mindig szörnyen éreztem magam, és tudtam, hogy nem jó, így hát megbántam. És elkezdtem szabadkozni ésmegígérni Istennek, hogy nem fogom csinálni.
És persze csak annál rosszabb lett, mert... úgy hittem, amikor újra elbuktam, hogy ezzel most jól becsaptam szegény Istent. És erre jött még több szabadkozásé és újabb ígérgetések...
És sose sikerült...
Egy idő múlva elegem lett az egészből, és azt mondtam: "Istenem, én nem tudok Neked megfelelni, kérlek, szabadíts meg Te engem, és akkor sikerülni fog."
És ekkor el tudtam engedni a problémát. Már nem féltem Istentől, mert beismertem, hogy én tehetetlen vagyok, és hogy Ő változtasson meg. És rájöttem, amikor Ő emel fel, akkor még csak erőlködnöm sem kell az adott kísértéssel szemben!
És bármi is történjék, most már tudom, hogy Istennel való kapcsolatom nem az én jóságomtól függ, hanem kizárólag az Ő hűségétől!
Tehát arra bátorítalak, hogy amikor megbánod a bűnödet, ne kövesd el azt a hibát, hogy "megtérek (én) és megígérem (én), hogy jó leszek (én)".
Ehelyett imádkozz így: "Mennyei Atyám, kérlek, szabadíts meg (Te), újítsmeg (Te), tölts be (Te), adj erőt (Te) Jézus nevében, az Ő vére által!"
Fontos a vér. A vérben van az élet, és mivel Jézus vére érted folyt, így az Ő élete lüktet benned, amennyiben kéred az Ő vérét. Az erőforrásod nem te vagy, hanem Jézus vére!
Ő az Út és nem a te megfelelésed.
Ő az igazság és nem a te szíved (az csalárdabb mindennél).
Ő az élet és nem a te erkölcsösséged.
Jézus nem azt mondja, hogy maradj jó, hanem azt, hogy maradj Őbenne.
Aki akarja, olvassa el Pál apostol esetét a törvénnyel, ahogy igyekezett betartani, de sose sikerült neki: Róma 7. Önmagáról itt 44x ír. Önmaga körül forgott: én, én, én majd jobb leszek. De végül erre jutott: "Énbennem semmi jó nincs." S végül: "Ki szabadít meg engem? Hála Istennek, az Úr Jézus Krisztus által [szabadulok meg]". És ezután jön a Róma 8, aholmár Pál nem is önmagáról beszél, sem az ő erőlködéséről, hanem aSzent Szellem erejéről, méghozzá 20x.
Az erőlködős 7. és a felszabadulás 8. részeit ez a mondat választja el egymástól:
"Nincs tehát
immár semmiféle kárhoztatás [vádlás, önvádlás] azok
ellen, akik Krisztus Jézusban vannak, mivel az Élet
Szellemének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál
törvényétől."
A bűn és a halál lefelé húzó
törvényét (mint a gravitációt) felváltotta az Élet Szellemének felfelé húzó
törvénye (az aerodinamika, a repülés törvénye). A madárra repülés közben a
lefelé ható gravitációt az aerodinamika felhajtóereje felülmúlja. Csak
egy törött szárnyú madarat tart a földön a gravitáció. De mindenki,
aki elfogadta a megváltást (ez egy egyszeri pont az
életünkben) szárnyakat kapott Istentől:
"De akik az Úrban bíznak, erejük megújul, szárnyra kelnek,mint
a sasok, futnak és nem lankadnak meg, járnak és nem fáradnak el!"
Ézsaiás 40:31
S végül ezzel zárnám:
"Ne félj, mert megváltottalak, neveden hívtalak téged, enyémvagy!
Mikor vizen mégy át, én veled
vagyok, és ha folyókon, azok
el nem borítnak, ha tűzben jársz, nem égsz meg, és a láng meg nem perzsel
téged. Mert én vagyok az Úr,
a te Istened, Izráelnek
Szentje, a te megtartód, ... Mivel kedves vagy az
én szemeimben, becses vagy és én szeretlek ... Ne félj, mert én veled vagyok."
Ézsaiás 43:1-5
Ha Isten hűségében és nem a magad erejében bízol, akkor nyugodt lesz az életed.
http://nyugodtleszazeleted.blogspot.hu/2010/12/az-o-husege-erolkodes-helyett.html
Isten az emberi bölcsesség felett
Ez az igehely fenyegetés a világ bölcseinek,
az egyszerű hívőnek azonban ígéret. A világ bölcsei szüntelenül tönkre
próbálják tenni az egyszerű hívő hitét, de próbálkozásuk mindig kudarcot vall.
Érveik szétfoszlanak, elméleteik összeomlanak, alattomos cseleik napvilágra
kerülnek, mielőtt még elérnék céljukat. Az ősi evangélium azonban még ma is
áll, és állni is fog, mert az Úr él! Ha az evangéliumot meg lehetne
semmisíteni, akkor az már régen-rég megtörtént volna.
Mi magunk nem tudunk megbirkózni a világ
bölcseinek bölcsességével, de ne is próbáljuk meg: ez a munka jobb kezekben
van. Az Úr végzi el ezt, és amit Ő elhatároz, azt meg is teszi. Igeversünkben
kétszer is kijelenti ezt az elhatározását, és biztosak lehetünk abban, hogy nem
fog eltérni ezen szándékától.
Ha az Úr
egyszer a filozófiára és a modern gondolkodásra teszi a kezét, alapos munkát
fog végezni. Leleplezi a fényes külső mögött a nagy semmit, elpusztítja az
egészet gyökerestől.
Meg van írva, hogy ez így lesz, tehát így is
lesz.
Uram, kérlek, tedd ezt meg hamar! Ámen.
C. H.
Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
Joseph Prince: Tekints úgy Istenre, mint egy jó apára
A hit, az hinni abban, hogy
egy jó Istenünk van, aki megvéd és gondoskodik azokról, akik bíznak benne.
Emlékszel a tékozló fiú példázatára?
(Lukács15:11-32) Jézus azért
osztotta meg ezt a történetet, hogy bemutassa, milyen jó a mi mennyei Atyánk.
Az önfejű fiú eltékozolta apja örökségét, majd úgy döntött, hogy hazamegy és
megkéri az apját, hadd legyen a szolgája.
De mielőtt hazaért volna, az
apja meglátta őt messziről, elé rohant és magához ölelte. Ahelyett, hogy
felfogadta volna szolgájául, az apa odafordult a szolgáihoz és azt mondta,
"Hozzátok ki a legszebb ruhát, és adjátok fel rá; és húzzatok gyűrűt a
kezére, és sarut a lábaira, és előhozván a hízott tulkot, vágjátok le, és
együnk és vigadjunk!"
Viszont, amikor az idősebb
fiú hazatért a munkából és meghallotta az ünneplést, dühös lett és nem volt
hajlandó belépni a házba. Amikor apja kijött megkérdezni tőle, hogy mi volt a
baj, az idősebb fiú így panaszkodott: "Íme ennyi esztendőtől fogva szolgálok
néked, és soha parancsolatodat át nem hágtam: és nékem soha nem adtál egy
kecske fiat, hogy az én barátaimmal vigadjak. Mikor pedig ez a te fiad megjött,
aki paráznákkal emésztette föl a te vagyonodat, levágattad néki a hízott
tulkot."
Figyeld meg, mit mondott az
apja:
"Fiam, te mindenkor én
velem vagy, és mindenem a tiéd! Vigadnod és örülnöd kellene hát, hogy ez a te
testvéred meghalt, és feltámadott; és elveszett, és megtaláltatott."
Látod milyennek vélte az
idősebb fivér az apját? Egy kemény és fukar embernek látta. Azt gondolta,
dolgoznia kell azért, ha valami jót akar kapni az apjától. Nem vette észre,
hogy már eleve rendelkezik az örökséggel! Levághatta volna bármikor a hízott
tulkot, ha épp ünnepelni akart volna!
Mint az apa a példázatban,
Isten már adott neked örökséget Krisztusban.
Ne hagyd ki ezt az élvezetet
amiatt, mert kételkedsz Isten jóságában, vagy amiatt, mert azt hiszed, hogy meg
kell dolgoznod érte.
Lásd meg az Atya szerető és
jóságos szívét irántad, és ünnepeld az örökséged már ma!
"Az apja erre így szólt
hozzá: Fiam, te mindig velem vagy, és mindenem a tiéd”
Lukács 15:31 WBHU
forrás:
http://www.uzenetek.com/2012/07/tekints-ugy-istenre-mint-egy-jo-apara.html#ixzz2UHo4XAXl
Az Evangéliumról
"Az Evangelium uzenet rendkivul egyszeru.
A kereszt onmagaban megsem az Evangelium teljessege.
A kereszt az Evangeliumnak a kulcspontja, az az a tengely, amelyre az egesz tortenelem fel van fuggesztve." Rick Shelton
A kereszt onmagaban megsem az Evangelium teljessege.
A kereszt az Evangeliumnak a kulcspontja, az az a tengely, amelyre az egesz tortenelem fel van fuggesztve." Rick Shelton
Rick Shelton Magyarországon Hit Gyulekezeteben 1. resz
http://www.youtube.com/
Rick Shelton Magyarországon Hit Gyulekezeteben 2. resz
http://www.youtube.com/
Boseges áldás-özön aradjon Ratok a Mennybo
2013. július 1.
János evengélium 10. fejezet: A jó pásztor és annak juhai.
Ján. 10,1 Bizony, bizony mondom néktek: Aki nem az ajtón [(thüra):
vagyis a kapun át] megy [(eiszerkhomai):
és hatol] be a juhok aklába, hanem máshonnan
hág [(anabainó): megy, és
lép] be, [vagyis másfelől hatol és oson be], tolvaj az és rabló.
Ján. 10,2 Aki pedig az ajtón [vagyis a kapun át] megy be, a juhok pásztora az.
Ján. 10,3 Ennek az ajtónálló [(thürórosz): a kapuőr, aki őrizte az ajtót, vagyis a
kapus] ajtót nyit; és a juhok hallgatnak annak szavára [(phóné):
a hangjára, kiáltására, mert megismerik a hangját], és a maga juhait nevükön szólítja,
és kivezeti őket.
Ján. 10,4 És mikor kiereszti az ő juhait, [(hotan):
és valahányszor a maga juhait mind kivezette] előttük megy; és a juhok követik őt,
mert ismerik az ő hangját.
Ján. 10,5 Idegent pedig nem követnek, hanem elfutnak [(pheugó):
elmenekülnek] attól: mert nem ismerik
az idegenek hangját.
Ján. 10,6 Ezt a példázatot [ezt
a példabeszédet] mondá nékik Jézus; de ők nem értették, mi az, amit szól
vala nékik [és mert nem érteték, hogy mit
jelent, és hogy mit akart vele
mondani].
Ján. 10,7 Újra monda azért nékik Jézus: Bizony, bizony mondom
néktek, hogy én vagyok a juhoknak ajtaja [vagyis
a juhok számára (thüra):
a kapu].
Ján. 10,8 Mindazok, akik előttem jöttek, tolvajok és rablók: de
nem hallgattak rájuk a juhok.
Ján. 10,9 Én vagyok az ajtó [a kapu]: ha valaki én rajtam [keresztül]
megy be, megtartatik [vagyis
gondviselésben, ellátásban, védelemben részesül, és megmenekül, tehát üdvözül] és bejár és kijár [vagyis tovább megy, tovább halad] majd, és legelőt talál.
Ján. 10,10 A tolvaj nem egyébért jő, hanem hogy lopjon [(kleptó):
észrevétlenül hatalmába kerítsen,
rászedjen, és félrevezessen] és öljön [(thüó): áldozatként levágjon] és
pusztítson [(apollümi): tönkretegyen,
romlásba vigyen, elpusztítson, megsemmisítsen, semivé tegyen, és elveszítsen].
Én azért jöttem, hogy életük legyen [(dzóé ekhó): hogy az
életet birtokolják], és bővölködjenek [(perisszosz): vagyis rendkívüli, különleges, szokatlan
életet birtokoljanak].
Ján. 10,11 Én vagyok a jó pásztor: a jó pásztor életét adja a
juhokért.
Ján. 10,12 A
béres pedig és aki nem pásztor [(poimén):juhpásztor, aki gondját viseli a juhoknak.
Áé: olyan személy, akinek gondjaira van bízva a gyülekezet].
Akinek a juhok nem tulajdonai, [(idiosz): nem sajátjai] látja a farkast jőni [(theóreó): vagyis amikor
észreveszi, hogy a farkas közeledik],
elhagyja a juhokat, és elfut [(pheugó): elmenekül]. És a farkas elragadozza [(harpadzó): megragadja, és hatalmába ejti] azokat,
és elszéleszti [(szkorpidzó): szétszórja, szétkergeti] a juhokat.
Ján. 10,13 A béres pedig azért fut [(pheugó): és menekül] el, mert béres, és nincs
gondja a juhokra [(meló): nem fontos neki a nyáj,
ezért nem törődik vele].
Ján. 10,14 Én vagyok a jó pásztor; és ismerem az enyéimet, és
engem is ismernek az enyéim.
Ján. 10,15 Amiként ismer engem az Atya, és én is ismerem az
Atyát; és életemet adom [(tithémi): és leteszem az életemet] a juhokért.
Ján. 10,16 Más juhaim is vannak nékem, amelyek nem ebből az
akolból valók: azokat is elő kell hoznom, [és
azokat is vezetnem kell] és hallgatnak majd az én szómra[az én (phóné):
és a hangomra]; és lészen egy akol [egy nyáj] és egy [(heisz hen):
egyetlen] pásztor.
Ján. 10,17 Azért szeret engem [vagyis: (agapaó):
magát teljesen odaadta, átadta,
teljesen összekötötte velem, vált eggyé velem] az Atya, mert én
leteszem [odaadom] az én életemet [(tithémi):
lemondok az életemről, átadom, kiszolgáltatom
azt], hogy újra felvegyem [(palin):
hogy ismét visszavegyem] azt.
Ján. 10,18 Senki sem veszi [egyetlen
ember sem (lambanó): szerezheti meg, és
veheti el] azt el én tőlem, hanem én
teszem le [önként adom át, szolgáltatom
ki, és adom oda] azt én magamtól. Van hatalmam letenni azt, és van hatalmam
ismét felvenni azt. [(exúszia): szabadságom, képességem, jogom, van
arra, hogy odaadjam, hatalmam van arra is, hogy ismét visszavegyem] Ezt a
parancsolatot vettem [ezt a küldetést,
ezt a feladatot kaptam] az én Atyámtól.
Ján. 10,19 Újra meghasonlás [(szkhiszma):
szakadás, megosztás] lőn a zsidók [(iúdaiosz):
a júdeaiak] között e beszédek [e logoszok):
igék] miatt.
Ján. 10,20 És sokan mondják vala közülök: Ördög van benne [(daimonion):
démon, gonosz szellemi lény (ekhó): ragadta meg, és tartja hatalmában, ezért] bolondozik [(mainomai):
magánkívül van, megháborodott, és őrültségeket
beszél], mit [(tisz ti): és
miért] hallgattok reá?
Ján. 10,21 Mások mondának: Ezek nem ördöngősnek [(daimonidzomai):
nem démoni megszállottnak, nem egy
démonizált embernek] beszédei [(réma): megnyilatkozásai]. Vajjon az
ördög megnyithatja-é a vakok szemeit [(daimonion, dünamai)): démonnak, egy gonosz szellemnek lehet-e hatalma, képes-e
arra, hogy vakok szemét megnyissa].
Ján. 10,22 Lőn pedig Jeruzsálemben a templomszentelés [(egkainia):
vagyis a templom újraszentelésének, megújításának] ünnepe [a Hanukka
=
avatás, szentelés]: és tél vala.
Ján. 10,23 És Jézus [(hieron): a szenthelyen] a templomban, a
Salamon tornáczában [a Salamon (sztoa): oszlopcsarnokában] jár vala.
Ján. 10,24 Körülvevék azért [(kükloó): körülfogták] őt a zsidók [a júdeaiak], és mondának néki: Meddig
tartasz még bizonytalanságban [(airó): kétségekben, feszültségben] bennünket? Ha te vagy a Krisztus, mondd meg nékünk
nyilván [(parrészia): nyíltan,
világosan; mondd ki a
nyilvánosság előtt]!
Ján. 10,25 Felele nékik Jézus: Megmondtam néktek, és nem
hiszitek: a cselekedetek, amelyeket én cselekszem az én Atyám nevében [az Ő hatalmával, és erejével], azok
tesznek bizonyságot rólam [azok
tanuskodnak mellettem].
Ján. 10,26 De ti nem hisztek, mert ti nem az én juhaim közül
vagytok [és nem az én nyájamhoz tartoztok]. Amint megmondtam néktek:
Ján. 10,27 Az én juhaim hallják az én szómat [és hallgatnak a hangomra], és én ismerem
őket, és követnek engem.
Ján. 10,28 És én örök életet adok nékik; és soha örökké el nem
vesznek [(apollümi): el nem
pusztulnak, meg nem semmissülnek], és senki ki nem ragadja [(harpadzó):
senki hatalmába nem ejti, nem rabolja el]
őket az én kezemből.
Ján. 10,29 Az én Atyám, aki azokat adta nékem, nagyobb [(meidzón):
hatalmasabb] mindeneknél; és senki
sem ragadhatja ki [(harpadzó): senki hatalmába nem ejtheti, nem rabolhatja el] azokat az én
Atyámnak kezéből.
Ján. 10,30 Én [pedig] és az Atya egy [(heisz hen):
és ugyanaz] vagyunk.
Ján. 10,31 Ismét köveket ragadának azért [és újra köveket vittek oda] a zsidók [a júdeaiak], hogy megkövezzék őt.
Ján. 10,32 Felele nékik Jézus: Sok jó dolgot [sok jó cselekedetet] mutattam
néktek az én Atyámtól; [és sok jó
cselekedetet vittem véghez előttetek az én atyám nevében] azok közül melyik
dologért [melyik cselekedetem miatt]
köveztek meg engem?
Ján. 10,33 Felelének néki a zsidók [a júdeaiak], mondván: Jó dologért [jó cselekedetért; nemes tettért] nem kövezünk meg téged, hanem káromlásért [(blaszphémia):
azaz: istenkáromlásért], tudniillik,
hogy te ember létedre Istenné teszed magadat.
Ján. 10,34 Felele nékik Jézus: Nincs-é megírva a ti
törvényetekben: Én mondám: Istenek vagytok?
Ján. 10,35 Ha azokat isteneknek mondá, akikhez az Isten beszéde
[az Isten (logosza): igéje]
lőn (és az írás fel nem bontható), [márpedig
az Írást nem lehet (lüó):
eltörölni, semmibe venni, és érvénytelenné tenni].
Ján. 10,36 Arról mondjátok-é ti, akit az Atya megszentelt és
elküldött e világra: Káromlást szólsz [(blaszphémeó): becsmérelem, gyalázom az Istent];
mivelhogy azt mondám: Az Isten Fia vagyok?!
Ján. 10,37 Ha az én Atyám dolgait nem cselekszem, ne higyjetek
nékem;
Ján. 10,38 Ha pedig azokat cselekszem, ha nékem nem hisztek is,
higyjetek a cselekedeteknek: hogy megtudjátok [és elismerjétek;] és elhigyjétek,
[és hogy rádöbbenjetek és megértsétek],
hogy az Atya én bennem van, és én ő benne vagyok.
Ján. 10,39 Ismét meg akarák azért őt fogni; de kiméne az ő
kezökből [dzéteó): ismét arra törekedtek, és igyekeztek, hogy
elfogják Őt, de Ő átment közöttük].
Ján. 10,40 És újra elméne túl a Jordánon [jelentése: az alájövő, a lefelé folyó, halálfolyó],
arra a helyre [(peran): vagyis a túlsó
partra], ahol János először keresztelt [vagyis
korábban bemerített] vala; és ott marada.
Ján. 10,41 És sokan menének Őhozzá és mondják vala, hogy: János
nem tett ugyan semmi csodát; de mindaz, amit János Őfelőle mondott, igaz vala.
Ján. 10,42 És sokan hivének ott Őbenne.
Kenneth E Hagin: A magasztalás ereje 2. rész
|
Hogyan? Szinte sehogyan!
„Mi módon őrizheti meg tisztán az ifjú az ő
útját, ha nem a te beszédednek megtartása által?” Zsoltár 119:9.
Képzeld el, hogy lehetőséged
adódik arra, hogy egy felmérést végezz fiatalok és idősek között. Arra a
kérdésre keresed a választ, hogy mit jelent az erkölcsi tisztaság. Mit
gondolsz, milyen válaszokat kapsz?
Szerintem, valami ilyesmiket:
- Az mi?
- Erkölcs. Erkölcs. Az valami szexszel
kapcsolatos ugye?
- Ki törődik ma az erkölccsel! Mindenki
csinálja azt, ami neki jól esik!
- Ugyan kérem! Az erkölcs mindenkiben
benne van. A belső énje határozza meg, hogy valami erkölcsös-e vagy sem.
- Arra gondol, hogy nem erkölcsös az
adócsalás? Ugyan kérem! Keressen egy erkölcsös embert ebben az országban!
- Régen is más volt, meg ma is más.
Ugyebár haladnunk kell a korral!
Ki mondja meg, hogy, helyes-e
az adócsalás, a házasság előtti szexuális kapcsolat, elítélendő-e a „harmadik”
személy egy házasságban, meddig lehet elmenni a másság tolerálásában?
Mi az etalon? Van egyáltalán
olyan mérce, ami hiteles és állandó, amihez lehet – vagy kell mérni az
erkölcsöt? A fenti Igében BENNE van az etalon. Ez Isten beszéde.
Hogyan őrizheti meg egy ember
az erkölcsi tisztaságát? A másik nemhez való viszonyát? A pénzzel való
kapcsolatát? A becsületességét? A belső tartását?
Hát, ahogy ebből az Igéből
kiolvasom – csak egyetlen módon. Kizárólag Isten beszédének olvasása,
megtartása által.
Másként is meg lehet őrizni,
de akkor egy szót kénytelen leszel elhagyni. Azt, hogy TISZTÁN.
És most elnézést szeretnék
kérni az alapból becsületes és tisztességes emberektől, akik úgy érzik, nekik
nincs szükségük Istenre ahhoz, hogy erkölcsösek maradjanak. Ők olvassák el
Jakab 1:17. versét.
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/04/hogyan-szinte-sehogyan.html
Hogyan légy következetes a csendességedben
"Minden mást megelőzve
tegyétek első helyre Isten munkáját és tegyétek meg, amit mond. Akkor egyéb
dolgok is a tieitek lesznek." (Máté 6:33, CEV fordítás)
Mindenki küzd a csendességben
a következetességgel időről-időre. Tudnod kell, ha küzdesz vele, nem vagy
egyedül! A jó hír az, hogy egy közös problémára lesz néhány közös megoldás.
Legközelebb, amikor azon kapod magad, hogy a napi csendességeddel küzdesz -
vagy még azelőtt, mielőtt küzdeni kezdenél - próbálj ki valamit ezek közül a
megoldások közül:
1. Határozd el
magad. Kötelezd el magad Isten
előtt, hogy egy kis időt - még ha csak két percet is - Istennel fogsz tölteni
életed minden napján. Elkötelezettségedet foglald írásba. A
kötelezettségvállalás egy ígéret, hogy időt fogsz tölteni Istennel minden nap,
nem azért, mert mindenki más is ezt csinálja, hanem azért, mert időt akarsz
eltölteni Jézussal.
2. Illeszd be a
hetirendedbe. Írd be a
naptáradba, számítógépedbe, telefonodba, vagy bárhová, ahol beosztod az idődet.
Tervezd el előre, hogy naponta mikor találkozol Istennel, úgy, ahogy betervezed
az orvossal a találkozódat, az üzleti ebédedet, vagy egy megbeszélést a
főnököddel.
3. Készülj fel az ördög
támadására. A felkészülés azt
jelenti, hogy felfegyverkezünk. Az ördög mindent meg fog tenni, hogy távol
tartson téged az Istennel együtt töltött időtől. Legyél a saját testőröd, és
készülj fel a támadásokra.
4. Csináld folyamatosan 6
hétig. A pszichológusok azt
mondják, 6 hétbe telik, amíg egy szokásunk megerősödik. 3 hétbe telik, míg
megszoksz egy új feladatot, új viselkedést. Másik 3 hétbe telik, amíg stabil
szokássá válik az életedben. A legtöbb embernek soha nem volt sikeres a
kitartásban az Istennel együtt töltött idő, mert soha nem lépték még át a hat-hetes
sorompót anélkül, hogy egy napot is elmulasztottak volna.
A szokás olyan, mint egy gombolyag
zsineg. Valahányszor abbahagyod a feltekerését, egy csomó
szál feltekeretlenül marad. Ebben az időszakban nem engedheted meg
magadnak a "csak-most-az-egyszer" mentalitásd. Miközben
felgombolyítod azt a gombolyagot, nem csak egyszer fog letekeredni, hanem egy
csomó alkalommal. Minden egyes cselekedet, amely enged a kísértésnek,
meggyengíti az akaraterőt és megerősíti az önuralom hiányát.
5. Ne az akaraterődre
támaszkodj, hanem Isten-erődre. Csak
Isten Szellemének erejével fog sikerülni. Kérd Istent, hogy erősítsen meg
téged, adja neked Kriszus gondolkodásmódját, hogy tőle függj, miközben
kialakítod ezt a szokást. Ha csak az akaraterődre támaszkodsz, nincs remény a
következetességre.
Jézus azt akarja, hogy tölts
vele időt. Meghalt a kereszten, hogy kapcsolatba léphessünk vele. Nincs arra
időnk, hogy ne tegyük ezt. Jézus azt mondja a Máté 6:33-ban: "Minden mást
megelőzve tegyétek első helyre Isten munkáját és tegyétek meg, amit mond. Akkor
egyéb dolgok is a tieitek lesznek." (Máté 6:33, CEV fordítás) Szakíts időt
Istenre, és meg fogja változtatni az életedet.
Beszéljetek róla
Milyen lépéseket fogsz ma
tenni, hogy következetes legyél a csendességedben?
http://napiremeny.blog.hu/2012/03/04/hogyan_legy_kovetkezetes_a_csendessegedben
C. H. Spurgeon: Isteni fizetség
"...aki mást felüdít,
maga is felüdül" (Péld 11,25).
Ha figyelmes vagyok másokkal
szemben, Isten is figyelmes lesz velem szemben, és valamilyen formában megadja
annak jutalmát. Ha gondoskodom a szegényekről, Isten is gondoskodik rólam. Ha
törődöm a gyermekekkel, Isten tulajdon gyermekeként törődik velem. Ha
legeltetem az Ő nyáját, Ő is legeltet engem. Ha öntözöm a kertjét, Ő "jól
öntözött kertté" varázsolja lelkemet (Ézs 58,11). Ezt az Úr maga ígérte,
de csak akkor várhatom a beteljesedését, ha teljesítem az Ő feltételeit.
Félthetem betegesen magamat,
amíg aztán valóban beteg leszek, figyelgethetem az érzéseimet, amíg nem érzek
már semmit; siránkozhatom gyengeségemen, amíg már nincs erőm a panaszkodáshoz
sem. Mindennél többet érne, ha önzetlenül, az Úr Jézus iránti szeretetből
elkezdenék törődni azokkal, akik körülöttem élnek.
Vízgyűjtőm csaknem elapadt,
nem jön eső, hogy feltöltse; mit tegyek? Kihúzom a dugóját, és engedem, hogy a
folyó víz megöntözze a hervadó növényzetet körülöttem. S íme, mit látok?
Kihúzom a dugóját, és engedem, hogy a folyó víz megöntözze a hervadó
növényzetet körülöttem. S íme, mit látok? Ahogy folyik a víz kifelé, úgy
töltődik fel a vízgyűjtőm. Titkos forrás táplálja. Amíg állt benne a víz, a forrás
zárva volt; de amint ömleni kezd belőle, hogy megöntözzön másokat, az Úr rám
gondol és feltölti! Halleluja!
C. H. Spurgeon "Isten
ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
http://keresztenydalok.hu/ahitatok
Pásztor Anita: A Szellem Képessége
Készítette: József Balogh
És felele és szóla nékem
mondván: Az Úr beszéde ez Zorobábelhez, mondván: Nem erővel és nem hatalommal,
hanem az Én Szellememmel azt mondja a Seregeknek Ura.(Zakariás 4:6)
Az 1 Sámuel 2:9-be a Biblia
azt mondja „..saját erejével az ember nem
érvényesül”.
Ez azt jelenti, hogy senki
sem érvényesülhet az életben emberi képességei izmai által. Te nem tudsz csupán
az emberi erőd, bölcsességed, és intelligenciád által működni, elvárván, hogy
sokat érj el. Te akkor tudsz igazi hatást és vitathatatlan sikert elérni,
amikor a Szellem képességei által működsz.
Tudván ezt Pál Apostol
kijelentette a 2 Korintus 3:5-be (Bőv.Bibl):
„Nem mintha mi magunktól
lennénk alkalmatosak valamit gondolni, úgy mint
magunkból ellenkezőleg a mi
alkalmas voltunk az Istentől van.”
Amikor a Szellem képességei által működsz, te
sosem érsz a szürkeállományod végére. Te sosem érsz az erőd vagy Isteni
hatalmad végére, hogy megvalósítsd bármi is legyen a megbízatásod.
Zorobábelnek egy csomó
mindent kellett megvalósítania az Úrért, de Ő tudta, hogy nem tudja
megvalósítani az ő emberi képességével. Ezért az Úr azt mondta Zakariás
prófétának, hogy adjon át neki egy üzenetet: „Nem erővel, nem hatalommal, hanem
az én Szellememmel.” Ő nem mondta Zorobábelnek,
hogy üljön le és dőljön hátra
és a Szellem majd meg fogja őt indítani. Inkább, Ő
azt akarta, hogy a Szellem
képességei által működjön, és betöltse a munkáját.
Ez volt a siker titka, amely
az Apostolok által jegyeztetett fel, a korai
gyülekezetekbe, amint ők
kivitelezték Isten munkáját, ők a Szellem ereje által
működtek.
Pál apostol egyszer
hivatkozott az ő benne lakozó Isten Szellemének képességére. A Kolossé 1:29 azt
mondja: „Amire igyekszem is tusakodván az Ő
ereje szerint, amely énbennem
hatalmasan munkálkodik”.Ő tudta valami energizálta őt belülről, a Szellem ereje
volt. Nem csoda, hogy azt mondta,
„Mindenre van erőm a
Krisztusban, aki engem megerősít”.(Filippi 4:13).2
Ismerd el a Szellem munkáját
benned. Ez a tudat ellát téged Isteni erővel,ami hajt téged természetfeletti
dolgok betöltésére, a munkádban, iskoládban,
otthonodba, a bevételeidben,
fizikai testedben, és életed minden területén.
Halleluja.
Megvallás
Én győzelemre energizáltattam
és behelyeztettem egy természetfeletti életbe az Isten Szelleme által, aki
bennem lakozik! Ő általa munkálkodom, iparkodom, az Ő bennem munkálkodó
hatalmas ereje szerint. Kiemelkedő vagyok az életem minden területén, mert
hozzáértéssel, kiválósággal működöm a Szellem által. Ámen
TOVÁBBI TANULMÁNYOK: ApCsel
1:8; 1 Sámuel 10:6-7
Hit és üdvösség
Aki hisz őbenne, az nem jut
ítéletre, aki pedig nem hisz, már ítélet alatt van, mert nem hitt az Isten
egyszülött Fiának nevében.
János evangéliuma 3:18
- Van belépője?
- Mindjárt megkeresem... Azt
hiszem a nadrágzsebembe tettem...
- Van belépője?
- Igen, emlékszem, hogy ide
tettem a hátsó zsebbe. Látja, olyan nagy, szinte elveszik benne az ember.
- Van belépője?
- Hát már én magam is
kételkedem benne, pedig egészen biztos, hogy az elébb még megvolt.
- Van belépője?
- Kék színű volt, a hátlapján
egy mágnescsík, és még nevettem rajta, hogy az egyik betű hiányzott..
- Van belépője?
- Tudja, mostanában annyi
gondom van...
- Van belépője?
- Hogyha jobban meggondoljuk,
akkor nem is olyan fontos az a jegy. Gondoljon bele, csak egy darab papír.
- Van belépője?
- Eddig azt hittem, hogy van,
de látja, be kell vallanom, hogy nincs...
- Kér egyet?
Van örök élete?
Hisz Jézusban?
Akar hinni Jézusban?
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/04/hit-es-udvosseg.html
C. H. Spurgeon: Szeresd és kövesd az igazi bölcsességet
„Szeretem azokat, akik engem szeretnek, megtalálnak engem, akik
keresnek" (Péld 8,17).
A bölcsesség azokat szereti, akik azt szeretik, és azokat keresi,
akik azt keresik. Aki igyekszik bölcs lenni, az máris bölcs, aki pedig
szorgalmasan keresi a bölcsességet, már csaknem megtalálta azt. Ami
általában érvényes a bölcsességre, az kiváltképpen érvényes a mi Urunk
Jézus Krisztusban testet öltött bölcsességre. Őt kell szeretnünk és
keresnünk, akkor meg fogjuk tapasztalni szeretetét, és megtaláljuk Őt
magát is.
Keressük Őt már ifjúságunk idején! Boldogok azok az ifjak, akik
életük reggelét az Úr Jézussal töltik. Sohasem kereshetjük Őt túl
korán, de aki korán keresi, bizonyosan megtalálja. A szorgos
kereskedők általában koránkelők, a szorgalmas hívő is korán kezdi
keresni az Urat. Mindenki, aki már megtalálta Krisztusban a
gazdagságot, teljes szívvel kereste Őt. Először Őt kell keresnünk,
előbb, mint bármi mást. Krisztusé legyen az Őt megillető első hely.
A keresésben az az öröm, hogy meg is találjuk Őt. Ahogyan keressük,
egyre világosabban megmutatja magát, egyre szorosabb közösségbe von
önmagával.
Boldogok az Őt keresők, mert ha egyszer megtalálták, velük
marad mindörökké, és egyre drágább kincs lesz szívük és értelmük
számára.
C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
keresnek" (Péld 8,17).
A bölcsesség azokat szereti, akik azt szeretik, és azokat keresi,
akik azt keresik. Aki igyekszik bölcs lenni, az máris bölcs, aki pedig
szorgalmasan keresi a bölcsességet, már csaknem megtalálta azt. Ami
általában érvényes a bölcsességre, az kiváltképpen érvényes a mi Urunk
Jézus Krisztusban testet öltött bölcsességre. Őt kell szeretnünk és
keresnünk, akkor meg fogjuk tapasztalni szeretetét, és megtaláljuk Őt
magát is.
Keressük Őt már ifjúságunk idején! Boldogok azok az ifjak, akik
életük reggelét az Úr Jézussal töltik. Sohasem kereshetjük Őt túl
korán, de aki korán keresi, bizonyosan megtalálja. A szorgos
kereskedők általában koránkelők, a szorgalmas hívő is korán kezdi
keresni az Urat. Mindenki, aki már megtalálta Krisztusban a
gazdagságot, teljes szívvel kereste Őt. Először Őt kell keresnünk,
előbb, mint bármi mást. Krisztusé legyen az Őt megillető első hely.
A keresésben az az öröm, hogy meg is találjuk Őt. Ahogyan keressük,
egyre világosabban megmutatja magát, egyre szorosabb közösségbe von
önmagával.
Boldogok az Őt keresők, mert ha egyszer megtalálták, velük
marad mindörökké, és egyre drágább kincs lesz szívük és értelmük
számára.
C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
dr-Kováts György: VEZETÉS...
1Kor 13,13. Most azért
megmarad a hit, remény, szeretet. E három. Ezek közül pedig legnagyobb a
szeretet.
Ma reggel, amikor imádkoztam,
tudtam, hogy az Úr számtalan sok jó cselekedetet készített elő a számomra, és
imádkoztam, hogy ebből semmit ne mulasszak el. Már reggel is volt alkalmam és
azóta újból és újból alkalmam nyílt arra, hogy jót cselekedjek.
Nyilván, amikor az életünk
vezetéséről van szó, elsősorban Isten Szent Szellemének vezetését keressük. Az
Ige vezetését kérjük. De a Szent Szellem sokszor úgy vezet, hogy rámutat a
szeretetre, a hitre vagy a reménységre. És amikor egy élethelyzetben döntened
kell, akkor a hit szerint szólsz, vagy a reménység szerint cselekszel. Ha ezt
teszed, akkor az egész életed úgy fog felépülni, ahogyan az Isten tervében van
megadva.
Sokszor, amikor nem hívő
emberekkel beszélgetsz, felteszik a kérdést: komolyan gondolod, hogy Istennek
van terve az életemre? A második kérdés még izgalmasabb: hogyan ismerhetem meg?
Isten néha beavat a tervébe,
néha rövidebb távra, néha hosszabb távra (irányt mutat). Vannak középtávú,
hosszú távú dolgok. Ez a terv nem egy fatalista jellegű. Életed sem kell, hogy
ilyen legyen. Nem helyes, ha úgy gondolkodsz, hogy "amit Isten akar, azt
úgyis megcsinálja". Nem kell úgy gondolkodnod, hogy az életed sivár, nem
tudsz benne alkotni, hiszen "úgyis minden Isten akarata szerint" megy
végbe. Ez helytelen gondolkodásmód. Soha nem fog erőszakot venni rajtad.
Jó, ha tudod, hogy van egy
terv. És döntesz, hogy be akarod tölteni ezt a tervet. Tulajdonképpen ez a
megtérés. (!!!) Aki ezt eldöntötte, valójában, az az ember van megtérve.
"Amit Te, Uram, jónak látsz, az történjen velem. Az életem minden
területén. Az izgalmas területeken is." Ha ez ott van az életedben, akkor
az Úr fog tudni vezetni téged a hit, a remény és a szeretet útján - által - is.
(Megindítja szívedet a hit cselekedetére, vagy a reménységére, vagy a szeretet
tetteire, szavaira. S te ennek alapján döntesz.)
Kezd el a mai napot...
Készítette: Keresztény szépségportál
Senki sem mehet vissza és nem kezdheti elölről az egészet, de elkezdheti a mai napot és más véget hozhat ki belőle!
Maria Robinson
www.keresztenyszepsegporta
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)