2012. november 21.

Ige: Az Úr Jézus elhívásáról


Saul – aki később Pál – elhívása úgy történt, hogy az Úr Jézus megszólította a damaszkuszi (jelentése: tevékenység, serénység) úton, - ma is ugyanígy cselekszik az Úr - majd az elhívást emberen és a prófétákon keresztül megerősítette: „Az Úr pedig monda néki (Anániásnak): Kelj fel és menj el az úgynevezett Egyenes utcába, és keress föl a Júdás házában egy Saulus nevű tárzusi embert, mert ímé imádkozik. És látá Saulus látásban, hogy egy Anániás nevű férfiú beméne hozzá és kezét reá veté, hogy lásson. Felele pedig Anániás: Uram, sok embertől hallottam e férfiú felől, mily sok bosszúsággal illeté a te szentjeidet Jeruzsálemben: És itt is hatalma van a főpapoktól, hogy mindazokat megkötözze, kik a te nevedet segítségül hívják. Monda pedig néki az Úr: Eredj el, mert ő nékem választott edényem, hogy hordozza az én nevemet a pogányok és királyok, és Izráel fiai előtt” (Csel. 9,11-15)

És az apostol elhívó Igéi: „Mielőtt az anyaméhben megalkottalak, már ismertelek, és mielőtt az anyaméhből kijövél, megszenteltelek; népek prófétájává tettelek” (Jer. 1,5)

 „Hallgassatok reám, ti szigetek, és figyeljetek távol való népek: anyám méhétől hívott el az Úr, anyámnak szíve alatt már emlékezett nevemről. Hasonlóvá tevé számat az éles kardhoz, keze árnyékában rejtett el engem, és fényes nyíllá tett engemet, és tegzébe zárt be engem. És mondá nékem: Szolgám vagy te, Izráel, akiben én megdicsőülök” (Ézs. 49,1-3)

Mert az Úr Jézust csak kijelentés útján lehet felismerni. A kijelentéssel együtt a hívő megkapja Isten erejét is: „Simon Péter megszólalt, és így felelt: „Te vagy a Krisztus, az élő Isten Fia.” És felelvén Jézus, monda néki: Boldog vagy Simon, Jónának fia, mert nem (hús)test és vér jelentette ezt meg néked, hanem az én mennyei Atyám. De én is mondom néked, hogy te Péter vagy, és ezen a kősziklán építem fel az én anyaszentegyházamat, és a pokol kapui sem vesznek rajta diadalmat. És néked adom a mennyek országának kulcsait; és amit megkötsz a földön, a mennyekben is kötve lészen; és amit megoldasz a földön, a mennyekben is oldva lészen” (Mát. 16,16-19)

Erről tesz bizonyságot Pál apostol is, így beszélve: „olyasmiről azonban aligha lesz bátorságom beszámolni, amit a Szellem hatalma nélkül tettem volna. Amit rajtam keresztül nem a Krisztus munkált volna, szóval és tettel. Jelek [természetfölötti esemény, jelenségek] és csodák [rendkívüli jelenségek] ereje által, [hatalmával] az Isten Szellemének ereje által; úgyannyira, hogy én Jeruzsálemtől és környékétől fogva Illyriáig betöltöttem (szétszórtam) a Krisztus evangéliumát. [csak így történhetett, hogy Jeruzsálemtől elkezdve Illyriáig mindent betölthettem a Krisztus örömüzenetével]” (Róm. 15,18-19)

Az óceán szavadra vár.

Isten és te


Az Úr Jézus ígérete


„Szellememet árasztom utódaidra, áldásomat sarjadékaidra. Növekednek, mint fű a víz mellet, mint csatornák mentén a fűzfák” (Ésa. 44,3-4) 


Jorsits Attila: Szavaink teremtő ereje


Az emberi beszéd lehetőség és felelősség, mert a szó cselekszik.

Íme, a hajókat, bármilyen nagyok, és bármilyen erős szelek hajtják is őket, egy egész kis kormányrúddal oda lehet irányítani, ahova a kormányos akarja. Ugyanígy a nyelv is milyen kicsi testrész, mégis nagy dolgokkal kérkedik. Íme, egy parányi tűz milyen nagy erdőt felgyújthat: a nyelv is tűz, a gonoszság egész világa. Olyan a nyelv tagjaink között, hogy egész testünket beszennyezi, és lángba borítja egész életünket, miközben maga is lángba borul a gyehenna tüzétől. Mindenfajta vadállat és madár, csúszómászó és tengeri állat megszelídíthető: meg is szelídíti az ember; a nyelvet azonban az emberek közül senki sem tudja megszelídíteni, fékezhetetlenül gonosz az, telve halálos méreggel. Ezzel áldjuk az Urat és Atyát, és ezzel átkozzuk az Isten hasonlatosságára teremtett embereket: ugyanabból a szájból jön ki az áldás és az átok. Testvéreim, nem kellene ennek így lennie. (Jak 3,4-10)

Mi a beszéd? Az ember kifinomult kommunikációs eszköze. Ha csak így gondolunk rá, akkor azt, hogy az állatvilág bármely tagjának a kommunikációjától az emberi beszéd csak formájában (nyelvében) és gazdagságában különbözik. A lényege ugyanaz: információközlés.
A Biblia azonban ennél többet mond a beszéd természetéről. Az első beszélő a Bibliában Isten:

Akkor ezt mondta Isten: Legyen világosság! És lett világosság. (1Móz 1,3)

Szava nemcsak elhangzik, hanem létre is hozza az elhangzottakat, tehát a szó a teremtés eszköze:

Mert ahogyan az eső és a hó lehull az égből, és nem tér oda vissza, hanem megöntözi a földet, termővé és gyümölcsözővé teszi; magot ad a magvetőnek és kenyeret az éhezőnek, ilyen lesz az én igém is, amely számból kijön: nem tér vissza hozzám üresen, hanem véghezviszi, amit akarok, eléri célját, amiért küldtem. (Ézs 55,10-11)

Isten az embert a maga képére és hasonlatosságára teremtette (1Móz 1,27); ezt többek között a nyelv adományára is értjük. A beszédünk is istenképű. Persze nem tartalmában, hanem természetében. A mi szavunk is teremtő szó: amikor elhangzik, akkor mindig létrehoz valamit. Ezt nagyon komolyan kell vennünk! Jézus egy alkalommal, a farizeusokkal vitatkozva azt mondja nekik, hogy a beszéd képes tisztátalanná tenni az embert tettek nélkül is, mert az elhangzott szavak a gondolatot megtörténtté teszik (Mt 15,17-20).

A szó elszáll, de a következménye, amit teremtettél vele, az megmarad. Ha valakit bántasz a beszédeddel, akkor keserűséget teremtesz, ha valakihez kedvesen szólsz, akkor békességet teremtesz stb. A beszéd mindig reakciót vált ki a hallgatóból, ezért nincs passzív beszéd, a szavaiddal mindig létrehozol valamit. Jakab apostol is erre utal, amikor azt írja, hogy áldás és átok származik az ember beszédéből. Nem azt írja, hogy áldásról és átokról való beszéd, vagy áldáskívánás és átkozódás, hanem valódi áldás és átok. Mit is jelent ez?

Gondolj csak bele, mennyi ember életét nyomorították, nyomorítják meg a szavak. Nem kell a fizikai bántás, életre szóló lelki nyomorúságot lehet okozni valakinek úgy is, hogy csak beszélnek hozzá.

A beszédből származó áldásra pedig a legjobb példa az evangélium. Egy emberi szavakba öntött isteni üzenet, amelyből valóságos élet születik. Ebben az értelemben válik az ember beszéde az Istenéhez hasonlóvá, új életet teremtő beszéddé.

Figyelj oda a szavaidra, mert jelentőségük van, súlyosak, a halál vagy az élet szolgálatába állíthatók. Rombolhatsz velük, vagy Isten teremtő szavának eszközévé lehetsz általuk.

http://www.teologiablog.hu/szavaink-teremto-ereje/

A Szellem gyümölcse


„A Szellem gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás. (Gal. 5,22-23)


Vajon így van még, hogyha néped kér, Baptista Ifjúsági Tábor - Felsőtár...

Az Úr színe előtt


„Csak az igazak magasztalják Nevedet, a becsületesek maradnak meg színed előtt” (Zsolt. 140,14)


Imre Dinnyes: JÉZUS ÉS TANÍTÁSA


Nagyon könnyen megtörténik, hogy egy tanítás elszakad tanítójától és önálló életre kel. Gyakran ez az élet teljesen más, mint amely a "szülőtől" eredetileg származott.

Arisztotelész azt mondta tanítványainak: "Kövessétek a tanításomat!". Szókratész azt mondta tanítványainak: "Kövessétek a tanításomat!". Buddha azt mondta a tanítványainak: "Kövessétek a meditációimat!" Mohamed azt mondta a tanítványainak: "Kövessétek nemes oszlopaimat!" Jézus ezzel szemben azt mondta, azt MONDJA tanítványainak: "KÖVESSETEK ENGEM!" Minden más vallás követői az alapítóval való kapcsolat nélkül követhetik annak tanításait. Jézus Krisztus azonban...hmm, nem vallásalapító.

Jézus tanításai elválaszthatatlanok Jézustól magától. Ugyanis Jézus még mindig ÉL és megtestesíti, TESTET AD tanításainak. Ezért aztán GIGANTIKUS HIBA Krisztust akként kezelni, mint egy sor morális, etikai és társadalmi tanítás szerzőjeként. Éppen olyan hiba, mint az Élet Fáját és a Jó és Gonosz Tudásának Fáját összetéveszteni.

JÉZUS ÉS TANÍTÁSA EGY! A Médium és az Üzenet egy. Krisztus Isten Királyságának és a Hegyi beszéd megtestesülése. A Szó és a Szószóló Egy... és ez csodás hír!

Carl Eichhorn: Jézus keresõ szeretete


Azért jött az Ember Fia, hogy megkeresse és megtartsa, ami elveszett.
(Lukács 19, 10)

A Bibliát úgy is nevezhetnénk, hogy Isten keresõ szeretetének könyve. Rögtön a bûneset után ezzel a kérdéssel megy az eltévelyedett ember után: "Ádám, hol vagy?" Mindig felülrõl indul ki a kezdeményezés. Nem az ember, hanem Isten veszi fel a kapcsolatot. A próféták beszédeiben is állandóan ez a hívás ismétlõdik: "Térjetek vissza elpártoltak, mert kegyelmes vagyok én." Végül is maga Isten jelenik meg a Fiában, aki abban látja tulajdonképpeni feladatát, hogy megkeresse azt, ami elveszett.

Senki sem keres értéktelen dolgokat. Ki venne magának idõt és fáradságot arra, hogy egy rozsdás szeget keressen. Az emberi lélek drága kincs. Értékben felér az egész világgal. Az ember nem restelli, hogy piszokba, porba nyúljon, ha egy darab arany hever ott. Így hagyta el Isten Fia a menny tisztaságát és jött le erre a sötét és tövises földre, hogy elveszett kincsek után kutasson. A pásztor, ha száz juha van is, mindet ott hagyja, csakhogy megtalálja az egyetlen elveszettet; mert a juhok az õ tulajdonai. A béresnek, akinek nem tulajdonai, nem szívügye az, ha egyikük elvész. Az asszony, akinek csak tíz ezüst pénze van, nagy veszteségnek tartja, ha egy azok közül elgurul és elvész. Az isteni szeretet is érzékeny veszteségnek tekinti azt, ha csak egy lélek is elkallódik. Amint a régi ezüstpénzek is sokszor egy-egy uralkodó képét hordták, úgy az emberen is Isten képe van, bármennyire is elmosódottan, sérülten, szennyel takartan.

Amint egy lélek elkezdi keresni az Urat, azonnal rájön, hogy Isten már régóta keresi õt. Igaz ugyan, hogy nem jár velünk dacosságunk és engedetlenségünk útjain, de utánunk jön, mikor utat vesztettünk. Igéje által keres minket és szüntelenül hallatja szavát.

Sok lélek, vágyva a teljes megfordulásra azt gondolja, hogy mindent fel kell adnia ahhoz, hogy az Urat megtalálja. Pedig közben õ kínált fel mindent, beleértve saját életét is, hogy a lelkeket megmentse. Könnyeket ontott azokért, akik elvakultan vesztükbe rohantak, mert nem ügyeltek hívására. Engedd, hogy rád találjon végre s te is magasztalhassad õt, keresõ szeretetéért.
Carl Eichhorn: "Isten műhelyében" c. könyvéből


http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/eichorn?ho=1&nap=15

Chambers: A közbenjárás


A közbenjárás úgy történik, hogy odaállok az illető helyére. De soha ne akarjam Isten helyét elfoglalni!


Bob Gass: Győzni fogsz, ha nem adod fel!


„Az a győzelem, amely legyőzte a világot, a mi hitünk.” (1János 5:4)

A Biblia egy „Dávid és Góliát” könyv. Tele van olyan átlagemberek történeteivel, akiknek a hite nagy nehézségeket győzött le, és hatással volt a körülöttük lévő világra.

Ezért írja János apostol: „Mert minden, ami Istentől született, legyőzi a világot, és az a győzelem, amely legyőzte a világot, a mi hitünk.”

Ha még nem hallottál Irwin Rosenbergről, hadd álljon itt az ő lelkesítő története. Altiszt volt a haditengerészetnél, de leszerelték, amikor rákot diagnosztizáltak nála. Akkoriban ez volt a szokásos eljárás a katonaságnál. Ő azonban eltökélte, hogy visszaszerzi az egészségét és a munkáját is. Volt egy időszak, amikor már csak két hetet adtak neki az orvosok. De hit által és makacs eltökéltséggel végül meg tudta fékezni a rákot. Ezután arra összpontosította figyelmét, hogy újra tengerésztiszt legyen. De azt tapasztalta, hogy a haditengerészet szabályzata megtiltja azok reaktiválását, akiket rákbetegség miatt szereltek le. Körülötte mindenki azt mondta: „Add fel, úgyis lehetetlen. Kongresszusi határozat kellene ahhoz, hogy visszahelyezzenek.” Ez a tanács ötletet adott neki – és nekivágott, hogy elérje, hogy a törvényhozó testület megalkossa az új törvényt. Évekig várt, petíciókat adott be, bújta a paragrafusokat és harcolt a bürokráciával, míg végül Truman elnök aláírta azt a törvényjavaslatot, amely lehetővé tette, hogy Irwin Rosenberg újra szolgálatra jelentkezhessen a haditengerészetnél – sőt végül eljusson oda, hogy az Egyesült Államok Hetedik Flottájának ellentengernagya lehessen!

A költő ezt írta: „Soha nem tudod megmondani, milyen közel jársz, lehet, hogy egészen közel vagy, pedig távolinak tűnik; tarts ki a harcban, amikor a legnagyobb a csapás – amikor a dolgok legrosszabbnak tűnnek, akkor nem szabad feladnod!”




Dicséretek 2 (lejátszási lista)

SZERETET

Készítette: Jézus Él
Az 1 Korinthus 13 szerint türelmes és kedves. Nem irigy, nem öntelt, beképzelt vagy goromba. Nem ragaszkodik a saját útjaihoz. Nem sértődékeny, nem neheztel, és nem figyel a vele szemben elkövetett gonoszságra.

A szeretet örvendezik, amikor a jog és az igazság uralkodik. Bármi történjék is, minden körülményben kitart, mindig kész mindenkiről a legjobbat feltételezni. Reményei semmi módon nem halványulnak el, mindent kibír anélkül, hogy meggyengülne (az Amplified Bible alapján).

Szeretteim, szeressük egymást: mert a szeretet az Istentől van; és mindaz, aki szeret, az Istentől született, és ismeri az Istent. Aki nem szeret, nem ismerte meg az Istent; mert az Isten szeretet. Ha szeretjük egymást, az Isten bennünk marad, és az Ő szeretete teljessé lett bennünk. — 1János 4,7. 8. 12.
A házastársaknak engedniük kell, hogy Isten szeretete uralkodjék felettük — ne csupán a természetes, emberi szeretet — mert a természetes emberi szeretet olyan sekélyes. A keresztények előnye mindenki mással szemben, hogy házastársaikat nem csak természetes vonzalommal szerethetik, hanem hozzátehetik ehhez azt az isteni szeretetet, amely sohasem a saját hasznát, hanem mindig a másik javát keresi. Házasságunk egész ideje alatt, mindig szeretetben jártunk a feleségemmel. Sohasem gondoltam önmagamra vagy arra, hogy én mit akarok; mindig arra gondoltam, Oretha mit akar. Sohasem törekedtem arra, hogy a saját érdekeimet keressem, mindig a feleségem érdekeit tettem az első helyre, és ő viszonozta ezt. Mindig megpróbáltunk egymáson túltenni a szeretetben. Ez pedig olyan hatalmas áldással jár! Dicsőség Istennek! A mi otthonunk olyan, mint a földre szállt mennyország. Egyszer ellátogatott hozzánk egy igen zaklatott ember, és azt mondta: „Olyan itt nálatok, mintha a mennyben lennék. Attól a pillanattól fogva, hogy beléptem hozzátok, ezt érzem.” Magunk teremtjük meg az otthonunk légkörét.

Mi tudjuk, hogy általmentünk a halálból az életbe, mert szeretjük a mi atyánkfiait. Aki nem szereti az ő atyjafiát, a halálban marad. Aki gyűlöli az ő atyjafiát, mind embergyilkos az, és tudjátok, hogy egy embergyilkosnak sincs örök élete, ami megmaradhatna őbenne. — 1János 3,14. 15.
Nagyon feldúlt volt az a szolgálófeleség, aki ezt mondta, amikor felkeresett engem: „Hagin testvér, én nem juthatok a mennyországba. Én utálom az anyósomat!” Miután hagytam kicsit lecsillapodni, tudtam neki segíteni. Meg-kértem, hogy nézzen a szemembe és mondja azt: „Én utálom az anyósomat.” Arra is megkértem, hogy ellenőrizze belül a szellemét, amint ezt kimondja.
Azt mondta: „Utálom az anyósomat.” Majd felkiáltott: „Nahát, mintha valami tiltakozna a bensőmben!”
„Igen, ez az — mondtam — ez Isten szeretete az újjászületett emberi szellemedben, amely mindenkit szeret. A te valós éned nem utálja az anyósodat. Csak megengeded, hogy a külső ember irányítson ebben a helyzetben.”
„Igazad van — mondta —, én igazában nem utálom az anyósomat.” Ezt követően megtette a szellemi helyreigazítást, megengedte a belső emberének, ahol a szeretet él, hogy az irányítsa a külső embert.


A szeretet jellemzése

A szeretet hosszan tűr, türelmes és kedves; a szeretet sohasem irigy, nem forr a féltékenységtől… — 1Korinthus 13,4. (Amplified)
Milyen az isteni fajta szeretet? Mik a jellemzői?
Erről a szeretetről olvashatunk az 1Korinthus 13-ban. Sajnos, a King James Version fordítói az isteni szeretetre használt ‘agapé’ görög szót ‘charity’-nek (jóságnak) fordították. Az én kedvenc fordításom a szeretet meghatározására az Amplified Bibliában (Bővített Biblia fordítás) található. Azt hiszem, minden kereszténynek nagyon gyakran, vagy akár naponta el kellene olvasnia az 1Korinthus 13-mat az Amplified fordításban — és azután a gyakorlatban is alkalmaznia kellene!
Vizsgáljuk meg ezt a szeretetet, a negyedik verstől kezdve: „A szeretet hosszan tűr, türelmes és kedves…” Sokan, jóllehet hosszan tűrnek, nem nagyon kedvesek eközben! Csupán azért tűrnek el bizonyos embereket és dolgokat, mert rákényszerülnek. A feleség miközben elviseli a férjét, nem sok kedvességet mutat iránta (és ez visszafelé is igaz lehet).
„…A szeretet sohasem irigy, nem gerjed féltékenységre…” A természetes emberi szeretetet féltékenység fűti, az isteni fajta szeretetet nem.


A szeretet erőt vesz

A szeretet…nem dicsekvő vagy öntelt, nem mutogatja önmagát gőgösen. Nem beképzelt (arrogáns) és a büszkeségtől nem fuvalkodik fel; nem durva (modortalan) és nem cselekszik illetlenül… — 1Korinthus 13,4. 5. (Amplified)
Mindig a hústest a dicsekvő, öntelt, gőgös, beképzelt, arrogáns, felfuvalkodott, durva és modortalan.
Te azonban szabad akaratodból eldöntheted, hogy átadod-e magadat ezeknek a testi kísértéseknek. Eldöntheted, hogy inkább szeretetben — vagyis szellemben jársz-e. A harc a saját szellemed és a hústested között folyik. A Biblia azonban azt mondja: „…Szellem szerint járjatok (szellemben járjatok), és a testnek kívánságát véghez ne vigyétek.” (Gal. 5,16)
Határozd el, hogy átengeded a szellemednek az uralkodást, és amikor jön a kísértés, őrizd meg a nyugalmadat, és kezd el szólni Isten Igéjét. Kezdd mondani: „Én szeretetből születtem, hagyom, hogy Isten bennem lévő szeretete uralja ezt a helyzetet.” És Isten szeretete hatalmasan felkel, és erőt vesz benned.

A legjobb út

…A szeretet (Isten szeretete bennünk) nem ragaszkodik saját jogaihoz vagy útjaihoz, mert nem keresi önmaga hasznát… — 1Korinthus 13,5. (Amplified)
Hagyj időt, hogy a mai szöveg leülepedjen a szívedben.
Nagyon sokan jelentik ki: „Nos, én tudom mi az enyém. Ebbe nekem is van beleszólásom. Élni fogok a jogaimmal.” Ragaszkodnak saját útjaikhoz, nem törődnek azzal, hogy a cselekedeteik esetleg fájdalmat okoznak másoknak.
Húsz éves voltam még csak és nőtlen, amikor a második gyülekezetemet pásztoroltam, és a gyülekezet egyik családjánál béreltem szobát. A ház ura ismerte a Bibliát és volt egy csodálatos megtapasztalása is Istennel.
De az a fajta volt, aki nem enged a magáéból: „Ebbe nekem is van beleszólásom, és meg is fogom mondani a magamét. Éppen annyira tagja vagyok a gyülekezetnek, mint bárki más.” Valóban volt is beleszólása és másoknak is volt, egészen addig, amíg tönkre nem tették a gyülekezetet. Ez az igerész azt mondja, hogy a szeretet nem ragaszkodik saját jogaihoz. Kezdj el hinni Istenben és hinni a szeretetben. Ez a legjobb út — és ez a te utad!


A szeretet mércéje

…A szeretet…nem sértődékeny, nem ingerlékeny, nem neheztel, nem rója fel a vele szemben elkövetett gonoszságot (nem veszi figyelembe, ha igazságtalanságot kell elszenvednie). — 1Korinthus 13,5. (Amplified)
Itt van a szeretet hőmérője — a szeretet mércéje. Nagyon könnyű rájönni, szeretetben jársz-e. Amikor például sorra veszed a veled szemben elkövetett gonoszságokat, akkor nem jársz szeretetben. Amíg Istenben jársz, és teljes maradsz a Szent Szellemmel, nem fogod felróni a veled szemben elkövetett gonoszságokat.
Évek során, amikor igazságtalanságok történtek velem, sokszor mondták nekem: „Én ezt nem hagynám, ezt már aztán nem tűrném el a helyedben — én nem!”
Én meg egyszerűen csak becsuktam a számat, soha nem szóltam egy szót se, mosolyogtam, és boldog maradtam. Még akkor sem tiltakoztam volna, ha a nagymamám megölésével vádolnak! Továbbra is dicsértem Istent: „Halleluja! Hála Istennek! Dicsőség Istennek!”
Azt javaslom neked is: járj szeretetben azokkal, akik gonoszul bánnak veled. Ha az elszenvedett gonoszságtól függetlenül szeretetben jársz, végül feljutsz a csúcsra!
Sokan gyengeségnek fogják tartani a viselkedésedet. Még szolgálók is mondták nekem: „Lehet valami gyengeség a jellemedben; te sohasem állsz ki a magad védelmében.” Ez azonban nem gyengeség, hanem erő! A szeretet sohasem vall kudarcot.
Én egyszerűen megtagadom, hogy bárki irányában neheztelést tápláljak a szívemben, akár a legkisebb mértékben is.

Még egy pillantás a szeretetre

…a szeretet…nem sértődékeny, nem ingerlékeny, nem neheztel, nem rója fel a vele szemben elkövetett gonoszságot (nem veszi figyelembe, ha igazságtalanságot kell elszenvednie). — 1Korinthus 13,5. (Amplified)
Az isteni fajta szeretetben járás témája annyira fontos — a keresztények meg annyira nem figyelnek rá — hogy tovább fogunk időzni a vizsgálatával.
„…A szeretet…nem rója fel a vele szemben elkövetett gonoszságot…” Ez bizonyára az isteni fajta szeretet, mert mi ellenségei voltunk Istennek, és Isten mégsem rótta fel a vele szemben elkövetett gonoszságainkat. Ő elküldte Jézust, hogy megváltson minket. Ő már akkor szeretett minket, amikor még bűnösök voltunk.
„…A szeretet…nem veszi figyelembe, ha igazságtalanságot kell elszenvednie…” Legjobb, ha beismerjük — nem sok ember jár Isten szeretetében, bár ez a szeretet bennük van! Nem, a természetes emberi szeretetben járnak, és nagyon is figyelembe veszik, ami megtörténik velük. Férj és feleség, bár mindketten keresztények, megharagszanak egymásra és akár egy hétig sem beszélnek egymással, mert valami igazságtalanságot kellett elszenvedniük egymástól. Ugye könnyen belátható ezek után, hogy minden probléma megoldódna a családunkban, az egyházban és az országunkban, ha az emberek Isten gyermekeivé válnának, befogadnák Isten szeretetét, és Isten gyermekeihez méltóan élnének Isten családjában?


A szeretet sajátságai

[A szeretet] nem örül a jogtalanságnak és az igazságtalanságnak, de örül, amikor a jog és az igazság uralkodik. Bármi történjék is, a szeretet minden körülmények közt kitart, mindig kész mindenkiről a legjobbat feltételezni… — 1Korinthus 13,6. 7. (Amplified)
„Bármi történjék is, a szeretet minden körülmények közt kitart…” Ha benned van az isteni fajta szeretet, és ha az isteni fajta szeretetben jársz, mindig sikeres leszel!
„…A szeretet…mindig kész mindenkiről a legjobbat feltételezni…” A természetes emberi szeretet kész mindenkiről mindig a legrosszabbat feltételezni!
Sokéves szolgálatom során bejártam ezt az országot, és mondhatom döbbenetes, hogy mi mindent lehet hallani erről és arról a prédikátorról, erről és arról az emberről, erről és arról az énekesről. Én a legkevesebb figyelmet sem fordítom az ilyen történetekre, egy szót sem hiszek el belőlük. Én mindenkiről a legjobbat hiszem.
A gyerekeknek joguk kellene hogy legyen ennek a szeretetnek a légköréhez az otthonukban, és ebben nevelődniük fel. Akkor az élet harcaiból győztesen kerülnének ki. De ha mindig a legrosszabbat látod meg a gyerekedben, és folyton azt mondod neki: „Te sose viszed semmire”, annak megfelelően alakul az életük, amit mondasz. De ha a legjobbat látod meg bennük és szereted őket, az a legjobbat hozza ki belőlük. Úgy fognak felnőni, hogy viszik is majd valamire.

A legyőzhetetlen szeretet

[A szeretet] reményei semmilyen körülmények közt sem halványulnak el, a szeretet mindent kibír (elgyengülés nélkül). A szeretet sosem vall kudarcot (sohasem halványul el, nem veszíti el az idő-szerűségét és soha véget nem ér). — 1Korinthus 13,7. 8. (Amplified)
Ha szeretetben jársz, nem fogsz kudarcot vallani — mert a szeretet sohasem vall kudarcot!
Minket érdekelnek a szellemi ajándékok (1Kor. 12,14) és kell is, hogy érdekeljenek bennünket. A Biblia azt mondja: a jövendőmondások eltöröltetnek, a nyelvek megszűnnek, az ismeret eltöröltetik, de hála Istennek, a szeretet sosem múlik el. Igen, én hiszek a próféciákban és a prófétálásban. Hiszek a nyelveken szólásban. Hála legyen Istennek ezekért az ajándékokért. Ha azonban szeretet nélkül használjuk ezeket az ajándékokat, olyanok leszünk, mint a zengő érc vagy a pengő cimbalom. Legyenek próféciák, legyenek nyelvek, legyen meg a hit ajándéka. Legyen meg a tudás szavának ajándéka, de legyen meg mindezekhez, a szeretet.
Tegyük a szeretetet az első helyre, mert mi a szeretet családja vagyunk és megismertük mennyei Atyánkat, aki maga a szeretet. Akarnunk kellene megtanulni a szeretetben való felnövekedést, amíg tökéletessé nem válunk benne.
Én még nem váltam tökéletessé a szeretetben. Te igen? Én továbbra is azon munkálkodom, hogy egyre közelebb és közelebb kerüljek e célhoz.

MEGVALLÁS SZÖVETSÉGBEN VAGYUNK


Jézus Él


A megvallásnak fordított görög kifejezés, a homologia szó szerint azt jelenti: ugyanazt mondani mint. Keresztények számára tehát a megvallás azt jelenti, hogy ugyanazt mondjuk ki a szánkkal, amit Isten már kimondott az Ő Igéjében. Vagy még rövidebben: szánk szavai megegyeznek Isten Igéjével. (Derek Prince)

Mit mond Jézus? Márk 11:23-24. Mi történik meg? Mi lesz me
g neked? Amit mondasz. Amit a száddal megvallasz.

Ez a megvallás az a fegyver, amivel le tudod győzni az ellenséget, el tudod űzni arról a földről, ami a tiéd. Ez a fegyver, Isten beszéde, a kard. Jel 19:11-16,Efézus 6:17,

Jézus saját maga is az IGÉT használta fegyverként az ellenség ellen. Máté 4:4

Ő a MEGVALLÁSUNKNAK a főpapja. Zsidó 3:1, 4:14

A SZELLEM kardja az Isten BESZÉDE, az egyetlen támadó fegyver a fegyverzetben.

Ezek erősek Isten kezében erősségek lerontására.
De ezek között csak egy támadó fegyver van, és ez az IGE. Ha területeket akarsz birtokba venni, az örökségedet, ha a lábadat arra a földre akarod tenni, ahol most az ellenség van, ahhoz támadnod kell, és elengedhetetlen, hogy az egyetlen támadó fegyvert, Isten IGÉJÉT használd. És a használat az maga a MEGVALLÁS. Akkor használod, amikor kimondod, MEGVALLOD az igét.Így jön létre benned
egyre erősebb HIT.

Ahogy Derek Prince mondta: Ha nincs megvallásod, nincs Főpapod, mert Jézus nem a te Főpapod, hanem
a MEGVALLÁSAID FŐPAPJA, tehát egy

MEGVALLÁS SZÖVETSÉGBEN VAGYUNK JÉZUSSAL!!!

Gyógyító Biblia-Kenneth E. Hagin alapján

A gyökér

Készítette: Idezetek.ma

Flach Ferenc - Állok és Téged csodállak Istenem

2012. november 20.

Ige:Új ég, új föld


 „hirdetjük, [prédikáljuk] amint meg van írva: „Amit szem nem látott, fül nem hallott, és ember szíve meg sem sejtett”, [föl nem fogta; meg se gondolt] azt készítette el az Isten az őt szeretőknek” (1Kor. 2,9)

Ézsaiás és Jeremiás így prófétál erről: „Soha, senki sem hallotta, fülébe nem jutott, szemével nem látta, hogy volna Isten rajtad kívül, aki ilyet tenne a benne bízókért.

Az Úr ígérete: És adok néktek szívem szerint való pásztorokat, és legeltetnek tudománnyal és értelemmel. És ha majd megsokasodtok és megszaporodtok a földön azokban a napokban, azt mondja az Úr, nem mondják többé: Az Úr szövetségének ládája! Szívére se veszi senki, rá se gondolnak, meg sem látogatják, és nem készítik meg újra.

 Mert ímé, új egeket és új földet teremtek, és a régiek ingyen sem említtetnek, még csak észbe sem jutnak” (Ézs. 64,3; Jer. 3,15-16;Ésa. 65,17)

Péter apostol ennek a próféciának a beteljesülését hirdeti és várja: „De új eget és új földet várunk az ő ígérete szerint, amelyben igazság lakik” (2Pt. 3,13)

Kiknek nehéz Isten országába bemenni


Az Úr Jézus újra figyelmeztet, elmondva az okokat, amelyek miatt nem tudnak az emberek a szoros kapun bemenni: (1. ilyen a szellemi gazdagság, vagy akik jobban ragaszkodnak a világi vagyonukhoz): „Monda pedig néki valaki: Uram, avagy kevesen vannak-e akik üdvözülnek? Ő pedig monda nékik: Igyekezzetek bemenni a szoros kapun: mert sokan, mondom néktek, igyekeznek (és akarnak majd) bemenni és nem mehetnek (és nem tudnak). Mikor már (és attól kezdve, hogy) a gazda (a ház ura) felkél és bezárja az ajtót, és kezdetek kívül állani és az ajtót zörgetni, mondván: Uram! Uram! Nyisd meg nékünk (az ajtót); és ő felelvén, ezt mondja néktek: Nem tudom, honnét valók vagytok ti” (Luk. 13,23-25)

 „… Bizony mondom néktek, hogy a gazdag (ember) nehezen megy (majd) be a mennyeknek országába. Sőt mondom pedig néktek: Könnyebb a tevének a tű fokán átmenni, hogysem a gazdagnak az Isten országába bejutni. A tanítványok pedig ezeket hallván, felettébb álmélkodnak (és megdöbbentek) vala, mondván: (Akkor) kicsoda üdvözülhet tehát? Jézus pedig rájuk tekintvén, monda nékik: Embereknél ez lehetetlen, de Istennél minden lehetséges” (Mát. 19,23-26)

(2. Akik nem az Úr Jézuson keresztül akarnak bemenni): „Ezt a példázatot mondá nékik Jézus; de ők nem értették, mi/t (jelent) az, amit szól vala nékik. Újra monda azért nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek, hogy én vagyok a juhoknak ajtaja. Én vagyok az ajtó: ha valaki én rajtam (át) megy be, megtartatik (és üdvözül) és bejár és kijár majd, és legelőt talál” (Ján. 10,6-7.9)

(3. Akik elfogadják az Úr Jézus hívását) „Mert sokan vannak a hivatalosok (az elhívottak, vagyis azok, akiket meghívtak és elfogadták a meghívást), de kevesen a választottak. (vagyis akiket Isten a tömegből kiemelt magának)” (Mát. 22,14)

A Szent Szellem kijelentése arról, hogy kik mehetnek be, (mert csak a megigazultak mehetnek be): „Nyissátok meg nékem az igazságnak (a megigazulásnak) kapuit, hogy bemenjek azokon és dicsérjem az Urat (és hálát adjak)! Ez az ÚR kapuja: igazak (vagyis megigazultak) mehetnek be rajta(Zsolt. 118,19-20)

(4. Az Ige megőrzői) „Nyissátok fel a kapukat, hogy bevonuljon (és hadd jöjjön be) az igaz (a megigazult) nép, a hűség (a valóság = Ige) megőrzője (mely hűséges maradt)” (Ésa. 26,2)

(5. Az Úr Jézus vérével megmosottak): „Boldogok, akik megmossák ruhájukat, hogy joguk legyen az életnek fájához, és bemehessenek a kapukon a városba. De kinn maradnak az ebek (vagyis a hitetlenek) és a bűbájosok (vagyis a varázslók), és a paráznák és a gyilkosok, és a bálványimádók és mindenki, aki szereti és szólja (és cselekszi) a hazugságot (a valótlanságot, vagyis nem az igét cselekszi)” (Jel. 22,14-15)

(6. A minden nyomorúság ellenére hitben megmaradók): Ezért az apostolok így buzdítják a mindenkori tanítványokat: „Erősítve a tanítványokat, intvén (és bátorították őket), hogy maradjanak meg a hitben, és (mivel) hogy sok háborúságon által (és nyomorúságon, vagyis üldözéseken át) kell nékünk az Isten országába bemennünk” (Csel. 14,22)