2012. október 6.

Az Úr ígérete


Készítette: Lisa Szanyel
Ne félj tőlük, mert én veled vagyok, hogy megszabadítsalak téged! mond az Úr. És kinyújtá az Úr az Ő kezét, és megilleté számat, és monda nékem az Úr: Ímé, az én Igéimet adom a te szádba!
Lásd, én e mai napon népek fölé és országok fölé rendellek téged, hogy gyomlálj, irts, pusztíts, rombolj, építs és plántálj! Jeremias 1:8-10. Amen!

Amint meg van írva:


Készítette: Ilda Kemi

Fogságban [Captive]

Tíz leprás 3.



 2012. október. 01. |   Jorsits Attila

Gyógyítás és törvényes út. A tíz leprás meggyógyítása történeti megközelítésben. Harmadik rész.

 Egyikük pedig, amikor látta, hogy meggyógyult, visszatért, és fennhangon dicsőítette Istent. Arcra borult Jézus lábánál, és hálát adott neki. Ez pedig samáriai volt. Jézus ekkor így szólt: „Vajon nem tízen tisztultak-e meg? Hol van a többi kilenc? Nem akadt más, aki visszatért volna, hogy dicsőítse Istent, csak ez az idegen?” És ezt mondta az Úr: „Kelj fel, menj el, hited megtartott téged.” (Lk 17,11-19)

A samáriaiak a Bibliában megvetett, lenézett embercsoportként jelennek meg. Ennek messzire nyúló történelmi okai vannak. Jézus születése előtt majdnem nyolcszáz évvel az asszírok elfoglalták Izrael északi részét, többek közt a Samáriának nevezett területet is. A lakosok nagy részét elhurcolták és helyükre idegen népet telepítettek. Egy idő után a betelepítettek és az ottmaradottak keveredtek egymással és a később visszatért zsidósággal állandó konfliktusban álltak. A Samáriában maradtakkal ellentétben a visszatért zsidóság megőrizte magát a keveredéstől a fogság ideje alatt, ahogyan azt a Törvény parancsolta. Ezért a samáriaiakat a zsidók tisztátalannak tekintették, nem érintkeztek velük, és nem is tették be a lábukat Samáriába.

A tíz leprás közül egy tér vissza Jézushoz, aki samáriai, a többi kilenc zsidó származású lehetett. Jézus a történet idején az utolsó útjára indul Jeruzsálembe. A főpapok már rég értesültek Jézusról és nem akarják, hogy híre menjen csodatetteinek. Ezt legjobban a vakon született meggyógyításának történetéből láthatjuk (Jn 9. fej.), ahol a volt beteget maguk a papok akarják elhallgattatni, nehogy elhíresztelje, hogy ki gyógyította meg. Amikor nem volt hajlandó tagadni Jézus csodatettét, egyszerűen kizárták a gyülekezetből. A hozzáállás nem lehetett más a leprások esetében sem. Azonban volt ebben a tízes csoportban valaki, akinek nem volt vesztenivalója. Egy samáriai. Gyógyultan is tisztátalannak tekintik, a gyülekezetnek nem tagja, nem lehet kizárni, nem lehet megfélemlíteni. Nyugodtan visszamehet és hálát adhat Jézusnak.

Ezt az embert azonban nem csak a köszönetnyilvánítás szándéka vezérelte. Jó oka volt visszamenni. Ez az ok a gyógyítástörténetek egy másik visszatérő eleme, ami itt még nem hangzott el: a bűnbocsánat. Amint azt az első részben olvashattad, a leprát valamilyen nagy bűn büntetésének, következményének tartották. Ahhoz, hogy ne térjen vissza, végső soron a kiváltó okot kell megszüntetni. A teljes gyógyuláshoz kell a bűnbocsánat.

A bűnbocsánatért ennek az embernek meg kellett küzdenie. Jézus a történet szerint Galilea és Samária határán találkozott a tíz leprással. Onnan Jeruzsálembe küldte őket a papokhoz, ugyanis a tisztulási szertartást csak ott lehetett elvégezni. Ez légvonalban is több mint száz kilométer, csak oda. Jézus eközben nem maradt egy helyen, hanem vándorolt tovább, tehát meg is kellett Őt keresni. Az út, a tisztulási szertartás ideje és a visszatérés minimum egy hétig tartott a volt betegnek feltéve, hogy azonnal megtalálta Jézust. Miért vállalta mindezt? A választ Jézus mondatában találjuk:

Nem akadt más, aki visszatért volna, hogy dicsőítse Istent, csak ez az idegen?

Isteni önkijelentés ez a mondat. Jeruzsálemből, Isten tiszteletének a helyéről vissza kellett térnie ennek a samáriainak, hogy dicsőítse Istent, mert Isten a Jeruzsálem felé vezető úton volt. Ez a samáriai hitte ezt, és Jézus válaszolt is erre a hitre:

Kelj fel, menj el, hited megtartott téged.

Plumb - I need You Now How Many Times (magyarul)

2012. október 5.

Ige: Az üldözések okáról


„De akár nyomorgattatunk [elnyomást szenvedünk; szorongattatunk; háborgattatunk, kínoztatunk, megpróbáltatást szenvedünk, zaklatnak, gyötörnek, szorult helyzetbe jutunk], a ti vigasztalástokért és üdvösségetekért [vagyis: a bűnbocsánatért, megmenekülésetekért (rossztól, veszélytől, ártalomtól, betegségtől, balesetből, bűnökből, mindenfajta problémából, bajból).

Megszabadításotokért (mindenfajta veszedelemből, gonosz szellemi lényektől /démonoktól/. Oltalmazásotok, biztonságotok; állandóságotok; jólétetek (bővölködés anyagi és szellemi javakban); jóllét azaz egészségetekért); boldogságotok, és megtarttatásotokért] van az, mely hathatós [működik hatékonyan és  erőt ad] ugyanazon szenvedések [amit átéltek és megtapasztaltok] elviselésére [elhordozására, a tehernek alatta maradására, türelmes, kitartó; várakozásra], amelyeket mi is szenvedünk;

 akár megvigasztaltatunk a ti vigasztalástokért, és üdvösségekért van az És a mi reménységünk erős [szilárd; bizonyos] felőletek.

Tudván, hogy amiképpen társaink vagytok [részt vállaltatok] a szenvedésben [szorongattatás; háborgattatás, megpróbáltatásban; zaklatásban], azonképpen a vigasztalásban [buzdítás és felbátorodásban] is” (2 Kor. 1,6-7)

Ige: Az Igét meghamisítókról


 „Csodálkozom, hogy Attól, aki titeket Krisztus kegyelme által elhívott, ily hamar más evangéliumra [örömüzenethez; jó hírhez] hajlotok [(metatithémi): mássá tesz, megváltoztat; elfordul, elpártol valakitől; átáll, eltántorodik]

Holott nincs más [örömüzenet]; de némelyek zavarnak [megháborítanak; zavarba ejtenek; nyugtalanítanak] titeket, és el akarják ferdíteni [forgatni] a Krisztus evangéliumát. [örömüzenetét; a jó hírt]

De ha szinte mi, avagy mennyből való angyal hirdetne is néktek [jó hírként; örömüzenetként] valamit azon kívül, amit néktek hirdettünk legyen átok. [átkozott (átok alatt) legyen!]

Amint előbb mondottuk [kijelentettük], most is ismét mondom [megismétlem]: Ha valaki néktek hirdet valamit [más evangéliumot (örömüzenetet; örömhírt; jó hírt)] azon kívül [amit tőlünk hallottatok, (kaptatok)], amit elfogadtatok [átvettetek], átok [alatt; (átkozott)] legyen(Gal. 1,6-9)

És milyen Evangéliumot hirdettek az apostolok? „Eszetekbe juttatom, testvéreim, az evangéliumot, amelyet hirdettem nektek, amelyet be is fogadtatok, amelyben meg is maradtatok. Általa üdvözültök is, ha megtartjátok úgy, ahogy én hirdettem is nektek, hacsak nem elhamarkodottan lettetek hívőkké. Mert én elsősorban azt adtam át nektek, amit én magam is kaptam; hogy tudniillik Krisztus meghalt a mi bűneinkért az Írások szerint. Eltemették, és - ugyancsak az Írások szerint - feltámadt a harmadik napon” (1 Kor. 15,1-4)

Ezért: „...úgy határoztam, hogy nem tudok közöttetek másról, csak Jézus Krisztusról, Róla is mint a megfeszítettről” (1Kor. 2,2)

Ige: A vallásokat követőkről


 „És az örökkévaló [halhatatlan] Istennek dicsőségét [fölségét] felcserélték a mulandó [halandó] embereknek és madaraknak és négylábú állatoknak és csúszó-mászó állatoknak képmásával. [kifaragott ábrázatával; képével]

Ezért Isten szívük vágya [kívánságai] szerint kiszolgáltatta [átadta] őket a tisztátalanságnak, hadd gyalázzák meg [szeplősítsék; becstelenítsék meg] saját testüket. [személyiségüket]

Isten igazságát [Igéjét] hamissággal [hazugsággal] cserélték] fel, [változtatták át] s inkább a teremtmény előtt [a teremtett dolgok előtt] hódoltak, [tisztelték; imádták és szolgálták] mint a Teremtő előtt, aki mindörökké [(világ)korszakok (világ)korszakain át]  áldott. Ámen.

Ezért hagyta; és engedte át őket Isten a saját gyalázatos szenvedélyeiknek. [tisztátalan indulatoknak] Asszonyaik a természetes szokást [természetes érintkezést] természetellenessel váltották fel. [elváltoztatták]” (Róm. 1,23-26)

De: „… amiket titokban tesznek, azokról még beszélni is szégyen” (Ef. 5,12)

„Senki titeket meg ne csaljon üres beszédekkel; mert ezekért jő az Isten haragja a hitetlenség fiaira. Ne vegyetek tehát részt ezekben” (Eféz. 5,6-7)


Áldott légy nagy jóságodért

Az Úr szava


Én az Úr hívtalak meg téged igazságban, és fogom a kezedet” (Ésa. 42,6)

Az én erőm: Krisztus!


„Mindenre van erőm a Krisztusban, aki megerősít engem (Fil. 4,13)

Morzsák az élet kenyeréből Összegyűjtötte: Vida Sándor


Vannak, akik sohasem fogynak ki a panaszkodásból és vannak, akik sohasem fogynak ki a magasztalásból. Te melyik csoportba tartozol? 

Klaus Douglass: 96 tétel az egyház jövőjéről


Első feladat:
Visszatérni a reformátori középpontba
1. Luther szándéka az volt, hogy az egyház üzenetét bibliai alapokra helyezze, külső formáját pedig kora színvonalára emelje. Az egyház ez idő szerint olyan állapotban van, amely nem felel meg sem az egyik, sem a másik követelménynek.

2. A reformáció nem a tizenhatodik század eseménye, hanem ránk váró feladat.
3. Aki reformálni akarja az egyházat, annak a tartalom kérdéseivel kell kezdenie. Ezen a ponton azonban nem állhat meg.
4. Reformátoriak akkor lehetünk, ha tovább építjük a reformátorok művét, nem pedig, ha konzerváljuk.
5. A keresztyén hit nem normák és szabályok rendszere, és nem is világnézet vagy tan. A keresztyén hit az ember és Jézus Krisztus között létrejött bizalmi kapcsolat.
6. Az olyan teológia képes rugalmas kereteket létrehozni, amelynek egyértelmű a középpontja. Ha homályos a középpont, a keretek megmerevednek.
7. Az egyház keretei nem tetszőlegesek. Azokat a középpontnak kell formálniuk, illetve a kereteknek a lehető leghatározottabban kell a középpontra mutatniuk.
8. Az új reformáció sok mindenben igazodhat az első reformációhoz. Néhány kérdésben azonban határozottan túl kell lépnie rajta.
Második feladat:
Felszabadítani a spiritualitást
9. A 21. század embere messzemenően nyitott a vallási kérdések előtt. Kérdéseire azonban ma nem az egyházban keresi a válaszokat.
10. Itt az ideje, hogy az egyháznak minden mást megelőzve az Isten-kérdést illetően legyen tekintélye.
11. Jézus Krisztus a válasz korunk spirituális éhségére. Ezt azonban nem elég csupán állítani. Ennek megtapasztalhatóvá kell lennie gyülekezeteinkben.
12. Gyülekezeteinkben a spiritualitást az odaadásnak, a lelkesedésnek és a kisugárzó erőnek kell jellemeznie.
13. Az imádkozásnak legalább tizenöt különböző módja lehetséges – ezekbő1 azonban többnyire alig ismerünk néhányat.
14. Egyházunknak spirituális fellendülésre van szüksége.
15. Az Isten iránti szeretet a protestáns teológia fehér foltja.
16. Cselekedeteinknél és fáradozásainknál fontosabb, hogy belemerítkezzünk Isten szeretetébe.
Harmadik feladat:
Újra felismerni a küldetést
17. A legfőbb megbízatás, amit Jézus egyházának adott, nem az, hogy gondot viseljen az emberekre, hanem hogy tanítvánnyá tegye őket.
18. Jézus Krisztus egyháza nem döntheti el tetszése szerint, hogy akar-e „missziót” folytatni, vagy sem.
19. Misszió és tolerancia nem mond ellent egymásnak.
20. Nincs keresztyénség megtérés nélkül – megtérési élmény nélkül azonban igen.
21. A megtérés folyamatához hozzátartozik a betagolódás a gyülekezetbe.
22. Aki közölni akarja másokkal a jó hírt, annak magának is jó hírré kell válnia.
23. Nem várhatjuk el, hogy az emberek Krisztusra hagyatkozzanak, ha mi magunk nem hagyatkozunk rá.
24. Nem missziói rendezvényekre, hanem missziói gyülekezetekre van szükségünk.
Negyedik feladat:
Aktivizálni a hívők egyetemes papságát
25. Luther tanítása az egyetemes papságról a legfontosabb tényező, ami még ma is megkülönböztet bennünket a katolicizmustól.
26. Az úgynevezett „lelkészek” és az úgynevezett „laikusok” közötti különbségtétel nem biblikus és nem protestáns.
27. Az egyetemes papságot csak úgy aktivizálhatjuk gyülekezeteinkben, ha az emberekben szeretetet ébresztünk a Szentírás iránt.
28. Egyetlen emberben sincs meg az összes képesség, amely ahhoz szükséges, hogy egy gyülekezetnek csak megközelítőleg is nyújtani tudja mindazt, amire szüksége van.
29. Minden keresztyén kapott valamilyen kegyelmi ajándékot Istentől – és megkapta a hozzá tartozó feladatot is.
30. A gyülekezet vezetésének legfontosabb feladata, hogy hozzásegítse a gyülekezet tagjait adományaik, képességeik felismeréséhez, és segítse őket, hogy éljenek velük.
31. A gyülekezetben kinek-kinek azt a feladatot kell ellátnia, amelyre Isten különösképpen alkalmassá tette.
32. Az olyan munkatársak, akik Istentől kapott képességeik szerint végzik feladatukat, nemcsak jól végzik a munkájukat, hanem motiváltan és lelkesen is szolgálnak.
Ötödik feladat:
Újra definiálni a lelkipásztori hivatást
33. Az egyházban – ellentétben önértelmezésével – majdnem minden ösvényen lelkipásztorok loholnak.
34. Egyházunk lelkipásztor-központúsága súlyos teher mind lelkipásztorainknak, mind a gyülekezeteknek.
35. Az egyházban és a gyülekezetben betöltött központi szerepüket a lelkipásztoroknak arra kelt használniuk, hogy ezt a központi szerepüket megszüntessék.
36. Az újszövetségi gyülekezeteket nem lelkipásztorok, hanem munkacsoportok vezették.
37. A lelkipásztoroknak el kell dönteniük, hogy mindenkiért, vagy az egészért akarnak-e tevékenykedni.
38. A jövő formulája így hangzik: „Lelkipásztor a munkatársakért, munkatársak a gyülekezetért.”
39. A jó lelkipásztor elismeri gyülekezete nagykorúságát.
40. Gyülekezeteink megújulása nagymértékben lelkipásztoraink lelki megújulásán múlik.
Hatodik feladat:
Vállalni az irányítás felelősségét
41. Gyülekezeteink vezetése megoldatlan kérdés, amelyet ballasztként cipelünk át az új évezredbe.
42. A gyülekezeteket az egyháztanácsoknak (presbitériumoknak) kellene vezetniük. Ezek azonban túlnyomórészt igazgatási és szervezési kérdésekkel foglalkoznak.
43. Ahol hiányzik a vezetés, ott nem szabadság uralkodik, hanem az erősebb joga.
44. A gyülekezeteknek szükségük van valamilyen vezéreszmére, amelyhez igazodhatnak.
45. A Szentlélek munkája nem szükségtelenné, hanem értelmessé teszi a tervszerű működést.
46. A jövő egyháztanácsának (presbitériumának) feladata a következő: „víziókat kialakítani, víziókat továbbadni, víziókat meggyökereztetni”. – Minden egyéb munkával másokat kell megbízni.
47. Az Újszövetség tanítása szerint csak olyanok vezethetik a gyülekezetet, akik képesek azt lelkileg táplálni.
48. Jézus példát mutatott, hogy miként kell a gyülekezetet vezetni. Nem uralkodott tanítványain, hanem szolgálta őket.
Hetedik feladat:
Kiépíteni a kiscsoportok egészséges struktúráját
49. Gyülekezeteink túlságosan nagyok ahhoz, hogy légkörük személyes és elkötelező erejű legyen, és túlságosan kicsik, hogy a diakónia, az evangélizáció vagy a spiritualitás terén kielégítő teljesítményt nyújtsanak.
50. Az újszövetségi gyülekezetnek két egyenértékű középpontja volt: az istentiszteleti összejövetel és a házközösség.
51. Isten nem egy külön, saját épületben lakik, hanem ott, ahol az emberek laknak.
52. Napjaink házi gyülekezetei nem azonosak az Újszövetség házközösségeivel, de fontos lépést jelentenek ebbe az irányba.
53. Nincs még egy médium, amely alkalmasabb lenne rá, hogy emberekei hozzásegítsen ahhoz, hogy hitre jussanak, a hitben növekedjenek, és hitüket másokkal is megosszák, mint a keresztyének otthonai.
54. Különböző körök és csoportok nagy számban vannak gyülekezeteinkben. Mindenekelőtt azonban teljes értékű kiscsoportokra van szükségünk.
55. A jövő gyülekezetének nem házi gyülekezetei és hasonló csoportjai lesznek. A jövő gyülekezete kiscsoportokból fog állni.
56. Az egyén csak egy teljes értékű kiscsoportban kaphatja meg azt a gondoskodást, amelyre szüksége van. A kiscsoportok vezetői ezért a jövő pásztorai.
Nyolcadik feladat:
Kialakítani a szeretet kultúráját
57. A keresztyén szeretet lényege szerint különbözik minden más szeretettől.
58. Ha azt akarjuk, hogy az emberek jobbak legyenek, hozzáférhetővé kell tennünk számukra Isten szeretetét.
59. Nincs élő keresztyénség közösség nélkül.
60. A keresztyén gyülekezet a keresztyén ember életének legfontosabb színtere. Ez az ő „új családja”.
61. A keresztyén közösség nem annyira eszmény, amelynek elfogadását megkövetelhetjük, mint inkább feladat, amely elé Isten állított bennünket.
62. A szeretetteljes légkörű gyülekezetek vonzóvá lesznek.
63. Gyülekezeteinknek jótékony kontrasztban kell állniuk a társadalom egészével.
64. Az egyház csak akkor egyház, ha másokért él.
Kilencedik feladat:
Megszabadítani az istentiszteletet béklyóitól
65. Istentiszteleteink, amelyek valaha mindenkihez szóltak, mára belkörű rendezvénnyé váltak.
66. Istentiszteletünk az egyházi zene és a liturgikus hagyomány kettős béklyójában vergődik. Ha nem sikerül megszabadítanunk tő1e, hamarosan meg is fog szűnni.
67. Az istentisztelet formái nem alakíthatóak tetsző1egesen, de rugalmasnak kell lenniük.
68. Az olyan istentiszteletnek, amely inspirálni akarja az embereket, az ő életérzésüket kell kifejeznie.
69. Az istentiszteleteknek a közeli jövőben át kell térniük egy többvágányú koncepcióra.
70. A jövő istentiszteletét nem a lelkipásztor fogja tartani, hanem a gyülekezet fogja ünnepelni.
71. Nemcsak ahhoz van szükségünk koncepcióra, hogy miként ünnepeljük, hanem ahhoz is, hogy miként éljük meg istentiszteleteinket.
72. Ha nem akarjuk, hogy istentiszteleteink üressé váljanak, be kell illeszteni őket egy átfogó gyülekezeti koncepcióba.
Tizedik feladat:
Egyszerűsíteni a gyülekezeten belüli struktúrákat
73. Az egyház struktúráinak rendkívüli lelki relevanciájuk van.
74. Felelősek vagyunk a struktúrákért, amelyek között élünk.
75. El kell döntenünk, hogy mit tartunk fontosabbnak: az egyház külső formáinak megőrzését, vagy a tartalmi megújulást.
76. Aki azt akarja, hogy az egyház maradjon meg olyannak, amilyen, az nem akarja, hogy az egyház megmaradjon.
77. Az olyan struktúrák, amelyek nem segítik a gyülekezetépítést, hátráltatják azt.
78. A következő évek zsinatainak az lesz a feladatuk, hogy a gyülekezeteket tehermentesítsék a jelenleg érvényes szabályok 80%-a alól, a közbeeső időszakban pedig polgári engedetlenségre szólítsák a gyülekezeteket.
79. A komplikált struktúrák megbénítják a gyülekezeteket. A jövő jelszava az egyszerűsítés. Ami nem működik egyszerűen, az egyszerűen nem működik.
80. Nem egyszerűen struktúrareformra van szükségünk, hanem a struktúrák reformációjára.
Tizenegyedik feladat:
Helyreállítani a gyülekezet primátusát
81. A tartományi egyházak legnagyobb erőforrása – a helyi gyülekezet – messzemenően kihasználatlan.
82. Számos tartományi egyház jelenlegi, gyülekezetek összevonását szorgalmazó stratégiája hosszú vagy rövid távon halálosnak bizonyul. Nem kevesebb, hanem több gyülekezetre van szükségünk.
83. A helyi gyülekezetek évszázados rendszerét ki kell egészítenie a másfajta gyülekezetmodellek sokféleségének.
84. A lelkipásztoroknak nincs szükségük egyetemi végzettségre, és nem szabad hivatalnoki státust betölteniük.
85. Az a gyülekezet, amely nem lelkipásztor-központú, egy idő múltán semmilyen más tekintélyt sem fog elismerni maga fölött. Ez pedig a hívők „egyetemes papsága” elvének magasabb szintű érvényesítését jelenti.
86. Nem a gyülekezetek vannak azért, hogy az egyház intézményét szolgálják, hanem az egyház intézménye van azért, hogy szolgálja a gyülekezetet.
87. Egyházunkban a hierarchikus viszonyokat és az igazgatási struktúrákat le kell építeni - - éspedig a lehető leghamarabb.
88. A jövő gyülekezetének joga és kötelessége lesz a profilalakítás.
Tizenkettedik feladat:
Jövőt álmodni az egyháznak
89. A pénzügyi és személyi gondoknál is nagyobb baja egyházunknak, hogy nincsenek álmaink.
90. Az álmok nem irreálisak, csak egy másfajta realitásban gyökereznek.
91. Jövőt álmodni az egyháznak annyit jelent, mint életre kelteni gyülekezeteinkben az őskeresztyénség álmát.
92. A jövő egyházáról álmodni annyi, mint Isten álmainak nyomába szegődni.
93. Álmainknak eléggé merészeknek kell lenniük ahhoz, hogy Istennek helye legyen bennük.
94. Csak álmodni nem elég. Álmainkat tettekre kell váltanunk.
95. Megálmodni az egyház jövőjét annyit jelent, mint magunkhoz ölelni az újat.
96. Az egyetlen erő, amely képes valamit jóra fordítani, a hit, a remény és a szeretet együttes ereje.
________________________________________
Forrás: DOUGLASS, Klaus: Az új reformáció. 96 tétel az egyház jövőjéről. Kálvin Kiadó, Bp. 2002.

C. H. Spurgeon : Érdemes szomorkodni?


"...szomorúságotok örömre változik" (Jn 16,20).

A tanítványok rendkívüli szomorúságának az oka az Úr halála volt. Ez a szomorúság örömre fordult, amikor Jézus Krisztus halottaiból feltámadt és megjelent közöttük. Ugyanígy kell, hogy örömre változzék ma is a hívők minden szomorúsága, még a legkeservesebbek is, amelyek pedig úgy látszanak, mintha mindörökké a keserűség forrásává kellene lenniük az életünkben.

Minél nagyobb valahol a szomorúság, annál több lehet ott az öröm. Ha egy halom fájdalmam van, az Úr hatalma egy nagy hegynyi örömre fordítja azt. Minél keservesebb a baj, annál édesebb az Úr vigasztalása: ha az inga magasra lendül jobbra, ugyanolyan magasra fog kilendülni balra is. A fájdalmakat a velük kapcsolatban megtapasztalt örömök teszik emlékezetessé, és ha szembeállítjuk egyiket a másikkal, az öröm gyémántjai kiragyognak a fekete háttérből.

Jöjj, én lelkem, örvendezzél. Még egy kis idő, és olyan boldog leszek, amilyen komor most vagyok. Az Úr Jézus azt ígéri. hogy a mennyei "gyógyszer" örömre fogja változtatni szomorúságomat. Nem tudom, hogyan lesz ez lehetséges, de hiszek benne, és már előre énekelek boldog reménységben. A szellem szomorúsága nem tart sokáig. Nemsokára ott leszek az örvendezők között, velük együtt dicsérem az Urat szüntelen, és irgalmáról énekelek, mert megszabadított a nagy megpróbáltatásokból.

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből

Ez a Te szerelmed (This Love) - Dics-Suli 2011.

Uram, ismersz!


Uram Te megvizsgálsz, és ismersz engem. Tudod, ha leülök, vagy ha felállok, messziről is észreveszed szándékomat” (Zsolt. 139,1-2)

(Paulo Coelho): Napi gondolat


Amit meg kell tanulnunk, az mindig ott van a szemünk előtt, csak alázatosan és figyelmesen körül kell néznünk, hogy meglássuk, mit akar tőlünk az Isten, és melyik a legjobb lépés, amit a következő pillanatban tehetünk. 

Guti Tünde: SZÜKSÉGÁLLAPOT


   Az elmúlt hetekben rengeteg megválaszolatlan kérdés, szomorúság szakadt fel bennem, mert rádöbbentem: mintha kifosztott lennék.

   Az ördög azért jött, hogy lopjon, öljön és pusztítson, Jézus pedig azért, hogy életünk legyen és bővelkedjünk.

   Eszembe jutott egy család, akikkel több, mint két hónapja találkoztam utoljára a gyülekezetben. Sírtam, annyira hiányoztak testvéreim.

   Az Úr népe szükségben van, mert csendben – de nem nyomtalanul – kiesnek emberek, akik szolgálók, barátok, és ezzel megsérül az a lánc, ami eltéphetetlennek, áttörhetetlennek készült. A szeretet lánca, ami azért legyőzhetetlen, mert Isten lényéből fakad. Jézus mondja:
   „Arról ismeri meg mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha egymást szeretni fogjátok..” János 13:35.

   Napokig töprengtem, vajon nem csupán a saját érzelmeim játéka ez a teher? Nem csak az én egyéni harcom? Később bizonyságtételeket, beszámolókat, próféciákat olvasva, hallgatva megerősödött bennem a felismerés: az Eklézsia széleskörű problémája ez.
  
   Ma délelőtt egy különös belső késztetésre le kellett borulnom az Úr előtt. Könnyek között tettem homlokomat a padlóra, mert ez a szó ismétlődött lelkem mélyén:

   „SZÜKSÉGÁLLAPOT.”

   Tisztában vagyok vele, hogy nem vagyok én senki, mégis az a benyomásom, hogy meg kell osztanom veletek. Nagy lenyomások és vívódások után felvállaltam ezt az üzenetet:

  Szellemi szükségállapotot hirdetek.

Meg kell állnunk, félre kell tennünk a megszokott, jól bevált ceremóniákat, és Isten szívét kell keresnünk egyéni és közösségi szinten is!

   Szólítsuk meg azokat, akik eltávolodtak, megkeseredtek, belefáradtak, bármi miatt! Tegyük félre az önigazságunkat, és a gyakran, rosszul értelmezett teológiánkat! Teljünk meg Szent Szellemmel és Igével! Engedjük Jézust szóhoz jutni és cselekedni! Annyi a reményt vesztett keresztyén!

   Amíg Krisztus Testének tagjai egymást emésztik fel BELÜL, képtelenek a győztes hadjáratra KÍVÜL! Ha ellobban az Úr iránti első szeretet tüze, a fénytelen füstölgésben nem megy a betakarítás, pedig érettek a mezők.

   Figyelmetlenségünkben eloltjuk egymás lángját…

Személyes dorgálást is kaptam az Úrtól, és tudom, hogy elsősorban nekem szól az intés, rajtam is keresi a Szőlősgazda a termést.

   „Annakokáért a lecsüggesztett kezeket és az ellankadt térdeket egyenesítsétek fel!” Zsidók 12:12.

   Nem könnyű elviselni, amikor Isten ujja rám nehezedik, és megmutatja, nyomja azt a pontot, ahol változni, változtatni kell. Amikor már csaknem nyögök bele, annyira fáj mindaz, amit a Szent jelenlétében hiányosságnak látok, mert az Úr szembesít azzal, hogy míg mások mulasztásait elemezgetem, magam is méltatlan vagyok, és egyes egyedül Jézus Krisztusra nézve, az Ő tökéletes áldozatáért és hibátlan véréért nem állít félre.

   „A mi Istenünk megemésztő tűz!”

Istenfélelmet keres a Róla nevezettek szívében, életvitelében!

   Az ördög szétdobálóként, felforgatóként jelenik meg a hívők között, hogy békétlenséget, viszálykodásokat szítva szétzüllessze és sebezhetővé tegye a nyájat. A negatív érzelmek hullámzása elsöpri az erősségeket! Némely gyülekezet lelki élete a színfalak mögött, küzdelmekkel teli csatatérré vált.
   Nem vagyunk már egy kissé önelégültek? Pont úgy, ahogy Jézus mondja szomorúan:
 „Azt mondod magadról: meggazdagodtam, és semmire sincs szükségem, és nem veszed észre, hogy te vagy a vak, a nyavalyás és a mezítelen?!” Jelenések 3:17.

   Kint volt a nagy, kifeszített vásznon januárban, a Sportkastélyban:
   „Ha megalázza magát az én népem… meggyógyítom országukat.”

   Isten népe! Szenteld meg magad! A Vőlegény az ajtó előtt áll!
(Visszacseng bennem, amit szellemben hallottam, amikor leborultam.)
   Hol van az a nép, amely az Én nevemről neveztetik?
   Akikben ott van és látható az Én krisztusi természetem?
   Tanuljátok meg Tőlem, hogy én szelíd és alázatos szívű vagyok!
   Az idő nagyon szorít. Népemet megtisztítom, mint az izzó ércet, féltő szerelmem tüzében.
   Az ítélet elkezdődött Isten Házán.

Guti Tünde

Hillsong - Jesus Generation (Levél Atyádtól)

BIZTONSÁGBAN


Zsolt 8.

1 A karmesternek: "A szőlőtaposók" kezdetű ének dallamára. Dávid zsoltára.
2 Ó, URunk, mi Urunk! Mily felséges a te neved az egész földön, az égen is megmutattad fenségedet!
3 Gyermekek és csecsemők szája által is építed hatalmadat ellenfeleiddel szemben, hogy elnémítsd az ellenséget és a bosszúállót.
4 Ha látom az eget, kezed alkotását, a holdat és a csillagokat, amelyeket ráhelyeztél,
5 micsoda a halandó - mondom -, hogy törődsz vele, és az emberfia, hogy gondod van rá?
6 Kevéssel tetted őt kisebbé Istennél, dicsőséggel és méltósággal koronáztad meg.
7 Úrrá tetted kezed alkotásain, mindent a lába alá vetettél:
8 a juhokat és marhákat mind, még a mezei vadakat is,
9 az ég madarait, a tenger halait, amelyek a tenger ösvényein járnak.
10 Ó, URunk, mi Urunk! Mily felséges a te neved az egész földön!

                           BIZTONSÁGBAN


Micsoda a halandó - mondom -, hogy törődsz vele, és az emberfia, hogy gondod van rá? (Zsolt 8,5)

Fiatal koromban mindig félelmet éreztem, amikor az éjszakai égbolton a csillagok végtelen kiterjedését néztem. Kíváncsi voltam, mi tartja őket a helyükön, és mi történne, ha az a titokzatos erő hirtelen eltűnne. Tudva, hogy még a legnagyobb űrtávcső is csak parányi részét képes látni a mérhetetlen világmindenségnek, kicsinynek és jelentéktelennek éreztem magam, mint egy porszem a számtalan bolygó és csillag között. Aztán egy nap valaki beszélt nekem Istenről, aki "hatalmas szavával hordozza a mindenséget" (Zsid 1,3). Ez megnyugtatott. Éreztem, hogy ugyanez az erős kéz engem is biztonságosan tart.

Megtudtam, hogy Isten elküldte Jézust, aki az én bűneimért halt meg, - és már nem is éreztem jelentéktelennek magam. Ha csak én - vagy bárki más a milliárdnyi ember közül - az egyetlen ember lettem volna a földön, Krisztus azért az egyért is meghalt volna. Ő úgy szeret minket, mint egyetlen gyermekét. Csak a tükörbe kell néznünk, hogy meglássuk Isten szeme fényét. (Zsolt17,8)

A csillagos égbolt ma már nem félelmet gerjeszt bennem, hanem hódolatot Isten iránt, akit az egek sem fogadhatnak be. Ez a hatalmas Isten mégis a szívemben lakozik, és meghallja mindennapi imámat.

Imádság: Urunk, köszönjük, hogy a világmindenség mérhetetlensége ellenére te mindnyájunkkal törődsz. Ámen.

Isten nevéről ismer minden csillagot, és ismer engem is
Flora Reigada (Florida, USA)