2012. augusztus 2.
Spurgeon idézetek
"Ha most itt mindenki előtt kivetíthetném a képernyőre
az összes múlt heti gondolatodat, szégyenedben kényszerülnél elhagyni a várost.
Vagy nem?"
TEDD MEG A MAGAD RÉSZÉT!
1Kor 12,12-27.
12 Mert ahogyan a test egy, bár sok tagja van, de a test
valamennyi tagja, noha sokan vannak, mégis egy test, ugyanúgy a Krisztus is. 13
Hiszen egy Lélek által mi is mindnyájan egy testté kereszteltettünk, akár zsidók,
akár görögök, akár rabszolgák, akár szabadok, és mindnyájan
egy Lélekkel itattattunk meg. 14 Mert a test sem egy tagból
áll, hanem sokból. 15 Ha ezt mondaná a láb: "Mivel nem vagyok kéz, nem
vagyok a test része", vajon azért nem a test része-e? 16 És ha ezt mondaná
a fül: "Mivel nem vagyok szem, nem vagyok a test része", vajon azért
nem a test része-e? 17 Ha a test csupa szem, hol lenne a hallás? Ha az egész
test
hallás, hol lenne a szaglás? 18 Márpedig az Isten rendezte
el a tagokat a testben, egyenként mindegyiket, ahogyan akarta. 19 Ha pedig
valamennyi egy tag volna, hol volna a test? 20 Így bár sok a tag, mégis egy a
test. 21 Nem mondhatja a szem a kéznek: "Nincs rád szükségem", vagy a
fej a lábaknak: "Nincs rátok szükségem!" 22 Ellenkezőleg: a test
gyengébbnek
látszó részei nagyon is szükségesek, 23 és amelyeket a test tisztességtelen
részeinek tartunk, azokat nagyobb tisztességgel vesszük körül, és amelyek
ékesség nélkül valók, azok nagyobb megbecsülésben részesülnek: 24 az ékeseknek
azonban nincs erre szükségük. Isten
szerkesztette így a testet egybe: az alacsonyabb rendűnek
nagyobb tisztességet adva, 25 hogy ne legyen meghasonlás a testben, hanem kölcsönösen
gondoskodjanak egymásról a tagok. 26 És így ha szenved az egyik tag, vele
együtt szenved valamennyi, ha dicsőségben részesül az
egyik tag, vele együtt örül valamennyi. 27 Ti pedig Krisztus
teste vagytok, és egyenként annak tagjai.
TEDD MEG A MAGAD RÉSZÉT
Ti pedig Krisztus teste vagytok, és egyenként annak tagjai.
(1Kor
12,27)
Mielőtt a bal nagylábujjamat amputálták volna, nem igazán
gondoltam az ujjaimra. De hamar megtanultam, mi a különbség, ha az embernek
hiányzik egyik nagylábujja. Amióta nincs, bicegve járok, és nagyon nehéz megtartanom
az egyensúlyomat. Most már rájöttem, hogy testünk legapróbb része is fontos a
test egészének megfelelő működése szempontjából.
Hasonlóképpen a Krisztus testének sincs elhanyagolható
tagja. Isten gyermekeinek mindegyikére szükség van a test helyes működéséhez.
Ha hiányzik egy rész, vagy sérült, a gyülekezet hatékonysága csorbul. Mint keresztyének,
mi együtt vagyunk Isten karja, szája, lába és "lábujja!" Isten
mindnyájunkat használni akar különleges ajándékainkkal és
képességeinkkel országának építésében: igéjének
hirdetésében, szegények, betegek, rászorulók megsegítésében, az elveszett
emberek megkeresésében.
Krisztus testének teljességéhez minden egyesünk képességére
és tehetségére szükség van.
Imádság: Drága Urunk, kérünk, mutasd meg számunkra, hogyan
tudunk bekapcsolódni a földön végzett munkádba. Ámen.
Isten szívesen veszi azt, amit én neki nyújtani tudok.
Paula D. Davis (Alabama, USA)
Wilhelm Busch: A SZABADÍTÓ
Harlem! New York négernegyede! Annak, aki először jár itt,
megdöbbentő benyomás. Afrika és nyugati civilizáció keveréke amerikai talajon.
Zsebemben a meghívó egy klubba, ahol fekete professzor fog
előadást tartani. Kissé elfogódottan lépek be a pazar épület széles ajtaján. A
hallban elegáns hölgyek, urak jól szabott öltönyben...
A professzor amerikai faji problémákról beszél... Kicsit
nehezen értem az akcentusát... Gondolataim elkalandoznak: ...micsoda utat
tettek meg ezek a jogfosztott rabszolgák, mire olyanok lettek, mint a
körülöttem ülő gazdagok!
Teljesen elveszítem a professzor beszédének fonalát. Hogy is
történt a változás? Hát igen! Fellépett a neves elnök, Lincoln Ábrahám. Hosszú,
borzalmas és véres háborút folytatott az USA déli államai ellen - iszonyú
polgárháborút. De az eredmény az államok egysége és a rabszolgák szabadsága
lett.
Felriadok. A professzor befejezte a beszédét.
A tömegben lemegyek a lépcsőn a hallba. Ott szemembe ötlik
valami: egy márvány emlékmű, szikár ember szobra. Megállok előtte. Vajon ki
lehet? Hiszen nem is néger. No, persze, fehér márványból alakítva a színes bőrű
is fehér lenne. Az arcvonások viszont félreérthetetlenül fehér embert mutatnak.
Elámulok. Ilyen faji ellentétek mellett a négerek
felállítják egy fehér ember szobrát a klubházukban?
Ki lehet ez a személy?
Megragadom az éppen ott haladó fiatal úriember karját, és
gyatra angol tudásommal eldadogom neki a kérdést, hogy kinek a szobra ez.
És most valami különös történik, amit soha nem fogok
elfelejteni: a fiatalember megáll a szobor előtt, sokáig, szinte átszellemülten
nézi, aztán így szól: 'Ez Lincoln Ábrahám, a mi szabadítónk.' Olyan
ünnepélyesen ejti a szavakat, hogy mélyen megilletődöm.
Valóságos áhítattal áll az emlékmű előtt. Kezét keresztbe
teszi a mellén, és halkan egyre ismételgeti: Lincoln Ábrahám, a mi szabadítónk.
Tekintetem a fiatalemberről a szoborra siklik. Milyen
különös - gondolom -, valamikor egy férfi véres csatamezőn harcolt. Ez az ifjú
nem volt ott jelen, egyáltalán nem is élt még. De: hogy ma mint szabad ember
itt állhat felemelt fejjel, azt ennek a véres küzdelemnek és Lincoln Ábrahámnak
köszönheti.
Lassan továbbhaladok. Amikor még egyszer visszatekintek,
látom, hogy a fiatalember még mindig ott áll elragadtatva Lincoln szobra előtt.
És átjárja bensőmet a gondolat: így, pontosan így állunk mi,
keresztények Krisztus keresztje előtt. Nem voltunk ott, amikor Isten Fia a
Golgota véres harcmezején küzdött. Egyáltalán, még nem is éltünk akkor. És
mégis: hogy arcunkat felemelve az Atya elé léphetünk, hogy megváltásban lehet
részünk a világ, sátán és halál rabszolgaságából, azt az Ő küzdelmének
köszönhetjük. Igen, Jézus a mi
szabadítónk.
Egy ének szavai jutnak eszembe: 'Engem is, engem is
megváltott Ő...'
S mint az a fiatal néger Lincoln szobra előtt, úgy álltam
lélekben a Golgota keresztje előtt: Jézus, a mi szabadítónk!
Az éjszakai utcán gyalog mentem vissza a hotelbe. New York
nyugtalan forgalma lármásan hullámzott körülöttem. Senki nem vette észre, ahogy
csendesen, boldogan dúdoltam:
'Ha a keresztre néz szemem,
melyen a menny Királya halt,
legdrágább kincsem megvetem,
és gőgöm is, könnyezve rajt...'
(Wilhelm Busch: Variációk egy témára c. könyvből)
Idézetek
Jézus nem vallásalapító volt, hanem életformát hozott erre a véres bolygóra.
Hosszadalmas hitmagyarázatok helyett ennyit mond: "Gyere, és kövess
engem".
Gyökössy Endre
Oswald Chambers: SZELLEMI ERŐNK ÖSSZPONTOSÍTÁSA
Ha
Isten erejét, azaz Jézus feltámadott életét kívánnád megismerni halandó
testedben, akkor mélyen bele kell gondolnod Isten tragédiájába. Hagyd abba,
hogy saját érdekedben felkutasd szellemi életed jelenségeit, mindentől szabadon
mélyedj el szellemben Isten tragédiájába és azonnal ott lesz benned Isten
ereje! "Térj vissza hozzám" (Ézs 45,22), figyelj a valóságos
forrásra, akkor majd Isten ereje ott lesz benned. Elveszítjük az erőt, ha nem
helyes irányba figyelünk. A kereszt
hatalmából van üdvösségünk, megszentelődésünk
és gyógyulásunk, de ezek közül egyiket sem kell hirdetnünk, csak Jézus
Krisztust, a megfeszítettet. Jézus - ha Őt hirdetjük - maga elvégzi
munkáját.
Összpontosíts az isteni középpontra igehirdetésedben, akkor
hallgatóid nem lesznek többé ugyanazok, még ha nem ügyeltek is rád. Ha a
magamét mondom, az nem jelent neked többet, mint ha te is a magadét mondod
nekem. De ha Isten igazságáról beszélek, később rád talál és velem is ez
történt. A szellemi erő nagy középpontjára, a keresztre kell összpontosítanunk
magunkat, hogy bekapcsolódjunk ebbe a központba, melyben minden hatalom
egyesül, és akkor felszabadul számunkra az erő. Vannak olyan megszentelődési
mozgalmak és szellemi élményeket hajhászó összejövetelek, ahol nem Krisztus
keresztje áll a figyelem középpontjában, hanem a kereszt hatásai.
Ma
élesen bírálják a gyülekezetek erőtlenségét, és ez a bírálat jogos. De
gyengeségünk egyik oka, hogy nem a szellemi erőre összpontosítjuk a
figyelmünket. Nem tudunk eléggé behatolni a Golgota tragédiájába és a megváltás
jelentőségébe.
Oswald Chambers "Krisztus mindenek felett" c.
könyvéből
Miféle élet?
Látott embereket szeretni egymást, és látta, hogy a szerelem
igen komoly követelményeket támasztott a szerelmesek felé. Látta, hogy a
szerelem áldozatot és önmegtagadást kívánt meg. Látta, hogy a szerelem vitákat,
irigységet és bánatot hozott. Úgy ítélte meg, hogy a szeretetnek túl nagy ára
van. Úgy döntött, nem hagyja, hogy a szeretet megnyomorítsa az életét.
Látta, hogy az emberek homályos, távoli célokért törik
magukat. Látott férfiakat a sikerért küzdeni, és nőket nemes eszményekért.
Látta, hogy a küzdelembe gyakran csalódottság vegyült. Látta, amint erős,
elkötelezett emberek kudarcot vallanak, és látta gyenge, érdemtelen emberek
sikerét. Látta, miként változtatja ez a törekvés az embereket kicsinyessé és
kapzsivá. Úgy ítélte meg, hogy ez túl sokba kerül. Eldöntötte, hogy nem
mocskolja be az életét küzdelemmel.
Látott embereket másoknak szolgálni. Látott embereket, akik
pénzt adtak a szegényeknek és az elhagyatottaknak. Látta, hogy minél többet
szolgáltak, annál gyorsabban növekedett a szükség. Látott hálátlan
pártfogoltakat, akik ellene fordultak szolgáló barátaiknak. Úgy döntött, hogy
nem mocskolja be az életét szolgálattal.
Amikor meghalt, felment Istenhez, és odavitte neki az életét
- meg nem nyomorítottan, el nem rontva, mocsoktalanul. A férfi tiszta volt, és
meg sem érintette őt a világ szennye, és így állt oda büszkén Isten elé, azt
mondva:
- Itt van az
életem! Isten azt kérdezte tőle:
- Élet? Miféle
élet?
Isten nem akarja, hogy elszigetelődjünk a világ gyötrelmeitől
és szenvedéseitől. Amikor szeretünk másokat, szolgálunk másoknak, és arra
törekszünk, hogy egészen azzá legyünk, amivé Isten akar tenni bennünket, akkor
piszkosak leszünk, sebeket kapunk, elhasználódunk. De ezek azok a harci sebek,
amelyeket látni akar Isten, amikor majd egy napon megállunk előtte. Isten azt
akarja, hogy álljunk be a játékba, és hagyjuk, hadd mocskolódjon be az
egyenruhánk. Jézus is ezt tette, amikor eljött erre a világra. Nem az volt a
célja, hogy szárazon megússza; nekünk se az legyen a célunk. „Hiszen erre
hívattatok el, mivel Krisztus is szenvedett értetek, és példát hagyott rátok,
hogy az Ő nyomdokait kövessétek" (1Pt 2,21).
Bob Gass: Amiért érdemes küzdeni
„Ezt csak meg lehet kérdezni!” (1Sámuel 17:29 katolikus
ford.)//Károli:29. Dávid pedig felele: Ugyan mit cselekedtem én most? Hiszen
csak szóbeszéd volt ez. //
Hogy tudott Dávid kiállni egy olyan óriás elé, aki elől
mindenki más elfutott? Góliát megfélemlítette Isten népét, és Dávid
környezetében senki sem mert megbirkózni a problémával.
--Ha olyan helyzettel találod szembe magad, amin változtatni
kell, mi késztet arra, hogy felállj, és ezt mondd: „Márpedig én teszek
valamit”?
--Az, ha olyan ügyről van szó, ami nagyobb nálad! Az, ha nem
vagy hajlandó belenyugodni, hogy a félelem csapdájában éld le az életed; az, ha
nem akarsz egy szűk, énközpontú világban élni.
Végeztek egy felmérést száz évnél idősebb emberek között.
Arra számítanál, hogy egészséges táplálkozásról, csodagyógyszerekről és kitartó
edzésről fogsz olvasni. Valójában azonban ezeknek a százéveseknek az életében
egyetlen közös dolog volt: a cél! Mindannyiuknak volt valami nyomós oka arra,
hogy reggel felkeljen az ágyból.
Pál azt írja: „Nekem az élet Krisztus” (Filippi 1:21-Mert
nékem az élet Krisztus, és a meghalás nyereség). Pál számára ez volt az
indítóok! Hogy dicsőítse Jézus nevét, és építse az Ő országát.
Túl sokan vagyunk olyanok, mint az srác, aki ezt mondta:
„Mindegy, hogy min dolgozom éppen, szívesebben csinálnék valami mást”. Te is
ilyen vagy? Vagy van olyan célod, ami elég nagy ahhoz, hogy arra összpontosítsd
energiáidat és elég erős ahhoz, hogy tovább menj akkor is, amikor minden
összeesküszik ellened?
Isten küldetésre teremtett. Felfedezted már, hogy mi az?
Jézus tizenkét éves korában ezt mondta: „nekem Atyám dolgaiban kell
foglalatosnak lennem” (Lukács 2:49 KJV--Károli:- Ő pedig monda nékik: Mi dolog,
hogy engem kerestetek? Avagy nem tudjátok-é, hogy nékem azokban kell
foglalatosnak lennem, a melyek az én Atyámnak dolgai? ).
Huszonegy évvel később a kereszten haldokolva kijelentette:
„Elvégeztetett!” (János 19:30-- Mikor azért elvette Jézus az ecetet, monda:
Elvégeztetett! És lehajtván fejét, kibocsátá lelkét).
Ez a két kijelentés foglal keretbe egy teljes mértékben
beteljesedett, Istent dicsőítő életet. Kérdezd hát meg te is Istent, hogy mi a
terve az életeddel! Amíg meg nem találod, nem is éltél igazán, és amíg be nem
teljesíted, addig nem vagy kész a halálra.
A Jézus követőiről
Készítette: Lisa Szanyel
Ha a világhoz tartozol - és úgy is viselkedsz -, akkor a
világ szeretni fog, de ha olyan vagy, mint Jézus, akkor a világ egyáltalán nem
fog szeretni. Értsd meg, hogy a világ gyűlölte Jézust, és mindenkit gyűlöl, aki
az Ő nyomdokaiban jár - a szolga nem nagyobb az ő uránál (János 15:18-20). Nem
alkudhatsz meg csak azért, mert valakinek nem tetszik az evangélium, vagy mert
nem érti azt. Nem engedhetünk Isten Igéjének Igazságából, nem engedhetünk a
Szent Szellemből, a nyelveken szólásból, a Szellem ajándékaiból, a
próféciákból, a csodákból, a gyógyulásokból, a démonűzésből, ill. a
kézrátételből, stb.
(Rodney H. Browne - reszlet - Isten munkálkodása a
végidőkben)
Megvallás betegség ellen
KRISZTUSSAL EGYÜTT MEGHALTAM A BETEGSÉGNEK
Jézus nevében alávetem a testemet a kereszt hatalmának.
A kereszten meghaltam Jézussal együtt a betegségnek,
a fájdalomnak, a kívánságnak, a bûnnek, hogy Krisztussal
együtt éljek az Istennek, a Szent Szellem ereje, a
feltámadás
ereje által. Az én tagjaimat alávetem az Igének, és
engedelmességben való szolgálatra odaszánom az Istennek,
mint aki a halálból életre keltem. Ahogy meg van írva,
az én tagjaimat alávetem a kereszt hatalmának, és odaszánom
az Istennek az igazságnak fegyvereiül az üdvösség
szolgálatára a Szent Szellem hatalmas ereje által. (Róm.
6,8–13.)
Krisztussal együtt megfeszíttettem a Jézus Krisztus
keresztjén, és ott meghaltam a betegségnek és a fájdalomnak.
Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a
Krisztus, amely életet pedig most a testben élek, az Isten
Fiában való hitben élem, aki szeretett engem és Önmagát
adta értem, hogy én Isten dicsõségére tökéletes és szent
egészségben éljek. A bûn, betegség, fájdalom és kívánság
rajtam nem uralkodik, mert nem vagyok törvény alatt,
hanem kegyelem alatt. (Gal. 2,20. Róm. 6,14.)
Krisztussal együtt új életre támadtam fel. Isten örök élete
munkálkodik a testemben és gyógyulás formájában megnyilvánul
a tagjaimban. Isten új törvénye érvényes számomra:
A Jézus Krisztusban való élet szellemének törvénye
vonatkozik rám, így megszabadultam a bûn, a betegség,
a fájdalom és a halál törvényétõl. (Róm. 8,2.)
Test, halld meg a hit szavát: Annak a Szelleme lakik
bennem, aki feltámasztotta Jézust a halálból, és ugyanõ,
aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, megeleveníti
az én halandó sejtjeimet, szerveimet és az egész testemet,
az Õ bennem lakozó Szelleme által. (Róm. 8,11.)
Hatalmat veszek a testem minden sejtje felett, és a Jézus
nevében megtiltom a betegség bármely megnyilvánulási
formáját, mert arra kaptam elhívást, hogy uralkodjak az
életben az egy Jézus Krisztus által. A Királyok Királyának
hatalmával életet parancsolok a testem számára. Az Úr
Jézus élete meglátható az én testemben, mert az Õ testének
tagja vagyok, az Õ testébõl való és az Õ csontjaiból való.
Az Õ testébõl való tökéletesen egészséges test vagyok,
és az Õ csontjaiból való tökéletesen egészséges csontozat
vagyok, az Õ szent ereibõl való tökéletesen egészséges
érrendszer vagyok. (Róm. 5,17. Ef. 5,30.)
A fájdalomnak, betegségnek, az ellenség minden hazug
tünetének megparancsolom, hogy felkeljen és eltávozzon
a testemrõl, és a tengerbe vesse magát; és mivel a szívemben
nem kételkedem, ezért meglesz nekem, amit mondtam,
Jézus szavaival élve. Az egész testem teljes és tökéletes
egészségnek örvend. (Márk 11,23.)
A számmal megvallott Ige, Isten Igéje az ajkamon, élõ és
ható, és élesebb minden kétélû fegyvernél, és elhat a
léleknek és a szellemnek, az ízeknek és a velõknek
megoszlásáig,
és elhat az egészséges és a tünetekkel terhelt
és rendellenes sejtek megoszlásáig, elkülöníti, eltávolítja
és levágja azokat, és gyógyulást és megújulást hoz a
testemben. (Zsid. 4,12.)
Testem a Szent Szellem örök templomává vált, és Õ õrködik
testem tökéletes és teljes egészsége felett. A szent vér
ereje áramlik a testemben, ésmegújítja minden szervemet.
A számmal megvallott Igét, amely a szívem hitébõl fakadt,
a Fõpapom kezébe ajánlom, aki kegyelemmel teljes
irántam, és beteljesíti mindazt, amit az imámba foglaltam.
(1Kor. 6,19. Zsid. 4,14. 7,25–26.) Ámen.
2012. augusztus 1.
Igéret a pogányoknak
A sötétségben lakó nép nagy fényt
látott, s a halál országában és árnyékában lakók felett fény ragyogott fel!” (Mát.
4,16)
Ige: Pál apostol példája mindazoknak, akiket elhív az Úr
„De mikor az Istennek tetszett, aki
elválasztott [különválasztott; kiszemelt]
engem az én anyám méhétől fogva és elhívott az ő kegyelme által
Hogy kijelentse [kinyilatkoztassa; leleplezze] az ő Fiát
énbennem hogy
[jó hírként; örömhírként] hirdessem
őt a pogányok [nemzetek] között:
azonnal nem tanácskoztam (hús)testtel
és vérrel, [azonnal abbahagytam, hogy húsra és vérre támaszkodjam (mindjárt nem vetettem alá magam hústestnek
és vérnek)]” (Gal. 1,15-16)
Saul – aki később Pál – elhívása úgy
történt, hogy az Úr Jézus megszólította a damaszkuszi úton, majd az elhívást
emberen és a prófétákon keresztül megerősítette: „Az Úr pedig monda néki (Anániásnak): Kelj fel és menj el az úgynevezett Egyenes utcába, és keress föl a
Júdás házában egy Saulus nevű tárzusi embert, mert ímé imádkozik. És látá
Saulus látásban, hogy egy Anániás nevű férfiú beméne hozzá és kezét reá veté,
hogy lásson. Felele pedig Anániás: Uram, sok embertől hallottam e férfiú felől,
mily sok bosszúsággal illeté a te szentjeidet Jeruzsálemben: És itt is hatalma
van a főpapoktól, hogy mindazokat megkötözze, kik a te nevedet segítségül
hívják. Monda pedig néki az Úr: Eredj el, mert ő nékem választott edényem, hogy
hordozza az én nevemet a pogányok és királyok, és Izráel fiai előtt” (Csel. 9,11-15)
És az apostol elhívó Igéi: „Mielőtt az anyaméhben megalkottalak, már
ismertelek, és mielőtt az anyaméhből kijövél, megszenteltelek; népek
prófétájává tettelek” (Jer. 1,5)
„Hallgassatok reám, ti
szigetek, és figyeljetek távol való népek: anyám méhétől hívott el az Úr,
anyámnak szíve alatt már emlékezett nevemről. Hasonlóvá tevé számat az éles
kardhoz, keze árnyékában rejtett el engem, és fényes nyíllá tett engemet, és
tegzébe zárt be engem. És mondá nékem: Szolgám vagy te, Izráel, akiben én
megdicsőülök” (Ézs. 49,1-3)
Az Úr Jézust csak kijelentés útján
lehet felismerni. A kijelentéssel együtt a hívő megkapja Isten erejét is:
„Simon Péter megszólalt, és így felelt:
„Te vagy a Krisztus, az élő Isten Fia.” És felelvén Jézus, monda néki: Boldog
vagy Simon, Jónának fia, mert nem (hús)test és vér jelentette ezt meg néked,
hanem az én mennyei Atyám. De én is mondom néked, hogy te Péter vagy, és ezen a
kősziklán építem fel az én anyaszentegyházamat, és a pokol kapui sem vesznek
rajta diadalmat. És néked adom a mennyek országának kulcsait; és amit megkötsz
a földön, a mennyekben is kötve lészen; és amit megoldasz a földön, a mennyekben
is oldva lészen” (Mát. 16,16-19)
Erről tesz
bizonyságot Pál apostol is, így beszélve: „olyasmiről azonban aligha lesz bátorságom beszámolni, amit a Szellem
hatalma nélkül tettem volna. Amit rajtam keresztül nem a Krisztus munkált
volna, szóval és tettel. Jelek [természetfölötti esemény,
jelenségek] és csodák [rendkívüli
jelenségek] ereje által, [hatalmával]
az Isten Szellemének ereje által;
úgyannyira, hogy én Jeruzsálemtől és környékétől fogva Illyriáig betöltöttem
(szétszórtam) a Krisztus evangéliumát. [csak így
történhetett, hogy Jeruzsálemtől elkezdve Illyriáig mindent betölthettem a
Krisztus örömüzenetével]” (Róm. 15,18-19)
Ige: Pál apostol töviséről
„És hogy [az
Úrtól kapott különleges] kijelentések
[kinyilatkoztatások különleges] nagysága [a leleplezések túl nagy volta, rendkívülisége] miatt el ne
bizakodjam [hogy fel ne fuvalkodjam],
tövis adatott
nékem a (hús)testembe, a Sátán
angyala [követe, küldöttje], hogy
gyötörjön [hogy
állandóan ököllel verjen] engem [hogy arcul csapkodjon]. Hogy felettébb el ne bizakodjam [hogy
fel ne fuvalkodjam].
Ezért háromszor könyörögtem az
Úrnak [hívtam segítségül az Urat], hogy
távozzék el ez tőlem [hogy szabadítson
meg ettől a „tövistől”];
És ezt mondá nékem: Elég néked az én kegyelmem; mert az én erőm
erőtlenség által végeztetik el [éri el a célját, erőtlenségben lesz teljessé, gyöngeségben visz végcélba. Mert az erő a gyöngeségben
nyilvánul meg a maga teljességében]. Nagy örömest [boldogan] dicsekszem azért az én
erőtlenségeimmel, hogy a Krisztus (csodatévő)
ereje lakozzék én bennem [hogy a Krisztus hatalma sátorozhassék rajtam].
Annakokáért gyönyörködöm [a Krisztusért szenvedett] erőtlenségekben, bántalmazásokban
[(hübrisz): bántalmazás, gyalázás, erőszak; kár],
nyomorúságokban [ana(n)gké:
kényszerítések, kényszerhelyzet; szorultság, szorult helyzet], üldözésekben és szorongattatásokban
[(sztenokhória):
szorultság, szűkösség, ínség; nehéz helyzet] Krisztusért; mert amikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős [akkor
vagyok hatalmas].
»Más fordítás: Ezért örömmel elviselem a gyengeségeimet, amikor az emberek
bántanak, vagy rosszat mondanak rólam, amikor különböző nehézségek és bajok
vesznek körül, amikor az emberek üldöznek és rosszul bánnak velem. Mindezekben a dolgokban örömömet lelem, mert
amikor gyenge vagyok, akkor vagyok igazán erős« (2 Kor. 12,7-10)
Az apostol bizonyságtétele a hústeste gyengeségének okáról:
így ír a Galatáknak: „[Hiszen] tudjátok
pedig, hogy (hús)testem erőtlensége
[(asztheneia): gyengeség,
erőtlenség] miatt [erőtlenségében] hirdettem néktek az
evangéliumot [(euangelidzó):
győzelmi hír, győztes hadvezér érkezésének jó híre] először [az első alkalommal]. És megkísértetvén [(peiraszmosz): megpróbáltatás, (a
gonoszság) megtapasztalása által; kísértés] (hús)testemben, nem vetettetek meg, sem nem utáltatok meg
[nem utasítottatok el] engem,
hanem úgy fogadtatok, mint Istennek angyalát [(angelosz): hírnök, követ],
mint Krisztus Jézust.
[Más fordítás: Ti akkor arra a kísértésre, mely a húsomban kísértett (és
kiálltátok a próbatételt (hús)testi állapotom miatt), nem válaszoltatok megvetéssel (nem utáltatok meg), sem nem köptetek, engem látva, hanem úgy
fogadtatok, mint Istennek angyalát, mint magát a Krisztus Jézust]”
(Gal. 4,13-14).
És
hogy miért volt erőtlen és gyenge hústeste, arról így szól Isten Igéje. Az
apostol Listrában hirdeti az Igét, és egy béna meggyógyul: „Amikor
Listrában (jelentése: feloldó
város; LISTRA GALÁCIA EGYIK
VÁROSA) hirdette az Evangéliumot: „jövének…
Antiókhiából (jelentése: bosszúálló,
üldöző) és Ikóniumból (jelentése: képoszlop) zsidók, és a sokaságot eláltatván, megkövezék pált, és kivonszolták a
városból, azt gondolván, hogy meghalt. De mikor körülvették őt a tanítványok,
felkelvén, beméne a városba; és másnap Barnabással (jelentése: a vigasztalás fia) elméne Derbébe (jelentése: borókabokor). És miután hirdették az evangéliumot annak a városnak, és sokakat
tanítványokká tettek, visszatértek
Listrába, Ikoniumba és Antiókhiába”
(Csel. 14,19-21).
A Szent Szellem háromszoros
bizonyságot tesz arról, hogy a „tövis” az ellenség, amely üldözi Pált is: „Ha pedig nem űzitek ki annak a földnek
(országnak) lakosait a ti színetek elől,
akkor, akiket meghagytok közülük, szálkákká (tüskévé) lesznek a ti szemeitekben. És tövisekké
a ti oldalaitokban, és ellenségeitek lesznek néktek (és szorongatni
fognak benneteket azon) a földön, amelyen
lakoztok.” (4 Móz. 33,55).
„Azért igen vigyázzatok magatokra, hogy
szeressétek az Urat, a ti Isteneteket! Mert ha (mégis) elfordulván elfordultok tőle és ragaszkodtok e népek maradékaihoz,
amelyek itt maradtak ti közöttetek; és sógorságot köttök ővelük és összeelegyedtek
(és összekeveredtek) velük és ők veletek.
Bizonnyal megtudjátok majd, hogy az Úr, a ti Istenetek ki nem űzi többé e
népeket ti előletek. sőt inkább lesznek
ti néktek tőrré és hurokká (csapdává), oldalaitokban ostorrá, szemeitekben pedig tövisekké,
míglen kivesztek erről a jó földről, amelyet az Úr, a ti Istenetek adott ti
néktek” (Józs. 23,11-13).
„Csakhogy ti se kössetek frigyet
(szövetséget) ennek a földnek lakosival,
rontsátok (romboljátok) le az ő
oltáraikat; de ti nem hallgattatok az én szómra. Miért cselekedtétek ezt?
Annakokáért azt mondom: Nem űzöm el őket előletek, hanem legyenek néktek, mint tövisek a ti
oldalaitokban, és az ő isteneik legyenek ti néktek tőr gyanánt
(csapdául)” (Bír. 2,2-3)
Hogy
kik voltak az apostol ellenségei, akik mint tövis voltak az ő hústestében,
arról így tesz bizonyságot: „Zsidóktól
ötször kaptam negyven botütést egy híján. Háromszor megostoroztak, egyszer
megköveztek, háromszor hajótörést szenvedtem, éjt-napot a mélységben töltöttem.
Gyakran voltam úton, veszedelemben folyókon, veszedelemben rablók között,
veszedelemben népem között, veszedelemben pogányok között, veszedelemben
városban, veszedelemben a tengeren, veszedelemben áltestvérek között.
Fáradozásban és vesződségben, gyakori virrasztásban, éhezésben és szomjazásban,
gyakori böjtölésben, hidegben és mezítelenségben.”
„Mindenütt nyomorgattatunk, de meg nem
szoríttatunk; kétségeskedünk, de nem esünk kétségbe; üldözöttek vagyunk, de nem
elhagyottak, letipornak, de el nem veszünk”
(2 Kor. 11,24-27; 2 Kor. 4,8-9).
És
boldogan vallja az apostol hogy: „De mindezekben [mindezekkel szemben]
győzteseknél is többek vagyunk,
[felettébb diadalmaskodunk; döntő (teljes,
tökéletes, végleges, fölényes) győzelmet aratunk] Őáltala, aki minket szeretett” (Róm. 8,37).
Az Úr
Jézus figyelmezteti az övéit: „Emlékezzetek
meg ama beszédekről (arra az igékre), amelyeket
én mondtam néktek: Nem nagyobb a szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket
is üldöznek majd; ha az én beszédemet (igémet) megtartották, a tiéteket is megtartják majd. De mindezt az én nevemért cselekszik veletek, mivelhogy nem
ismerik azt, aki küldött engem” (Ján.
15,20-21).
De: „Boldogok vagytok, ha szidalmaznak [csúfolnak, gúnyolnak, gyaláznak,
megszégyenítnek] és háborgatnak
[üldöznek; sőt: akik közé beépülnek; törvény/bíróság/ előtt vád alá
helyeznek] titeket és minden(féle)
gonosz hazugságot mondanak ellenetek én érettem [hazudozva minden rosszat rátok
fognak énmiattam]. Örüljetek és
örvendezzetek [ujjongjatok; vigadjatok ilyenkor], mert a ti jutalmatok [kárpótlásotok] bőséges [nagy fizetség jár nektek] a mennyekben: mert így háborgatták [üldözték; zaklatták; vádolták] a prófétákat [az Isten nevében szóló, isteni akaratot közvetítő személyeket] is, akik előttetek voltak [éltek]” (Mát.
5,11-12).
De
ennek ellenére: „Bölcsességet beszél az
igaznak szája, és a nyelve ítéletet szól (igazat mond). Istenének törvénye van szívében, lépései nem
ingadoznak. Leselkedik a gonosz az igazra, és halálra keresi azt (és meg
akarja ölni); De az Úr nem hagyja azt
annak kezében (nem hagyja, hogy kezébe kerüljön), sem nem kárhoztatja (és nem engedi), mikor megítéltetik (hogy bűnösként elítéljék).
Várjad az Urat (reménykedj az Úrban), őrizd meg az ő útját (maradj az ő
útján); és fölmagasztal téged, hogy
örököld a földet; és meglátod, amikor kiirtatnak a gonoszok. Láttam
elhatalmasodni a gonoszt és szétterjeszkedett az, mint egy gazdag lombozatú
vadfa (mint egy terebélyes zöldellő fa); De elmúlt és ímé nincsen (de egyszer csak eltűnt, nem volt többé)! Kerestem, de nem található” (Zsolt.
37,30-36).
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)