A hit az életünk
üzemanyaga, hiányában sehova nem jutunk. A kételkedők lenyomott fékpedállal
közlekednek, nem csoda, hogy egy helyben toporognak. A hit az előrehaladó,
aktív élet titka. A hit ad szabadságot, és kellő önbizalmat. Jézus azt mondta:
„Én vagyok az út, az igazság, és az élet” (János 14:7). REINHARD BONNKE
2016. július 16.
Az Úr jézus egy elveszettnek is utána megy.
„És menének a
tenger túlsó partjára, a Gadarenusok földére a Gadarenusok vidékére.
És amint a hajóból kiméne, azonnal futott feléje és
elébe méne egy ember a sírboltokból, akiben tisztátalan, gonosz szellem volt. [Más fordítás: Amikor kiszállt a hajóból,
egyszer csak szembejött vele a sírboltok közül egy tisztátalan szellemtől
megszállott ember],
Akinek lakása a sírboltokban vala; és már láncokkal
sem bírta őt senki sem lekötni, megkötözni, fogva tartani, és
ártalmatlanná tenni.
Mert sokszor megkötözték őt béklyókkal, illetve bilincsekkel,
és láncokkal, és láncra is verték, de ő a láncokat szétszaggatta, és a
béklyókat, illetve bilincseket összetörte, és senki sem tudta őt megfékezni.
És éjjel és nappal mindig a hegyeken és a sírboltokban
volt, a sírok közt és a hegyeken kóborolt,
kiáltozva és magát kövekkel vagdosva, kövekkel ütötte-verte magát, és szabdalta önmagát.
Mikor pedig Jézust távolról, vagyis
messziről észrevette, és meglátta, oda
futamodék, odaszaladt hozzá, a földre vetette magát előtte, és elébe borult,
És fennhangon, és hangosan kiáltva monda: Mi közöm, és
mi dolgom vagyon nékem Teveled? Mit
akarsz tőlem, mi bajod velem Jézus, a magasságos, a Felséges
Istennek Fia? Az Istenre esküvéssel kényszerítelek,
ne kínozz, és ne
gyötörj engem.
Mert ezt mondja, ezt parancsolja vala néki: Eredj, takarodj
ki, tisztátalan, gonosz szellem, ez
emberből.
És kérdezé tőle: Mi a neved? És felele, mondván: Légió* a
nevem, mert sokan vagyunk.
És igen nagyon kéré Őt, és rimánkodott neki, hogy ne küldje, és ne űzze el
őket arról a vidékről**
*Légió: Kb. 6000 főből álló katonai egység.
**Azért
figyelmezteti a Szent Szellem az embert, mert a démonok - az emberekkel
ellentétben - tudták, hogy ki parancsolt nekik: „Te hiszed, hogy az
Isten egy. Jól teszed. Az ördögök is hiszik, és rettegnek” (Jak.
2,19).
Hiszen meg van
írva: „És minden versengés nélkül, közismerten,
elismerten, bevallottan nagy a
kegyességnek, az istenfélelemnek
eme titka. Isten megjelent, nyilvánvalóvá
/ ismertté vált, megmutatkozott, megmutatta magát hústestben. Megigazíttatott, igaznak / igazságosnak bizonyult szellemben. Megjelent az angyaloknak, és
megláttatott az angyaloktól, hirdettetett a pogányok közt, hittek benne a
világon, felvitetett dicsőségbe” (Tim. 3,16)
Az emberek pedig
azért nem értették, hogy mi történt, mert: „Érzéki,
vagyis az olyan ember, akinek életét emberi / természeti /
elgondolásai, szempontjai, azaz a saját emberi értelme, akarata, érzelmei
irányítják, nem foghatja meg, mert
nem fogja fel, ezért nem fogadja el az
Isten Szellemének dolgait: mert bolondságok néki. Balgaságnak tartja,
oktalanság, ostobaság, azaz képtelenség
az számára. Meg sem értheti, és nem is képes megérteni, és megismerni, mivelhogy
szellemileg ítéltetnek meg, vagyis szellemileg kellene megvizsgálni” (1
Kor. 2,14).
A hústesti ember azért nem értheti Isten
dolgait: „Mert a hústest szerint valók a
hústest dolgaira gondolnak; a Szellem szerint valók pedig a Szellem dolgaira...
Minthogy a hústest törekvése ellenségeskedés Istennel, mert az Isten
törvényének nem veti alá magát, és nem is tudja magát alávetni” (Róm. 8,5.7).
Az Úr Jézus
kijelenti, hogy mi az oka ennek: „...Ha
valaki nem születik víztől és Szellemtől, nem mehet be az Isten országába. Ami
hústesttől született, hústest az; és ami Szellemtől született, szellem az” (Ján. 3,5-6).
Azok a hústesti
emberek: „...akikben nincsen Szent
Szellem” (Júd. 1,19).
És azok a
szellemi emberek, akikben: „...az Isten
Szelleme lakik. Akiben pedig nincs a Krisztus Szelleme, az nem az Övé” (Róm. 8,9).
Vala pedig ott a hegynél egy nagy disznónyáj, egy nagy disznócsürhe, disznókonda, amely legel
vala, és ott turkál.
És az ördögök, azaz a tisztátalan, gonosz szellemek kérik
vala őt, és így könyörögtek, rimánkodtak
Jézusnak mindnyájan, mondván: Küldj minket a
disznókba, hogy azokba menjünk be, és hadd
szálljuk meg azokat.
És Jézus azonnal beleegyezett, és megengedé nékik. A tisztátalan, azaz a gonosz szellemek pedig kijövén, bemenének a disznókba, vagyis a disznókba
költöztek, és megszállták a disznókat; és a nyáj, a csürhe a
meredekről a tengerbe rohant. Valának pedig mintegy kétezren; és belefúltak a
tengerbe.
Akik pedig legeltetik, és őrzik vala a disznókat,
vagyis a
kondások, elfutnak, és hírt vivének a városba és a falvakba, és a környező településekre,
és a tanyákra. És kimenének, kitódultak az emberek, hogy lássák, mi az, ami történt.
És menének Jézushoz, és
amikor Jézus közelébe értek,
és láták, hogy az ördöngős, vagyis a megszállott, akiben a gonosz szellemek voltak, akit a démonok
légiója megszállva tartott, hogy az a démonizált ember
ott ül, fel van öltözködve és eszénél van, az, akiben a légió volt,
megfélemlének, és megijedtek, megdöbbentek, és
félni kezdtek.
Akik pedig látták vagyis a
szemtanúk, elbeszélék nékik, hogy mi történt vala, és
hogy hogyan történt a dolog az
ördöngőssel, a démoni megszállottal,
hogy mi történt a démonizálttal, és a disznókkal.
És kezdék kérni Őt, kezdtek könyörögni Neki, hogy
távozzék el az ő határukból, és menjen el a
vidékükről.
Mikor pedig a hajóba beszállott vala, a volt ördöngős,
aki az imént még démoni megszállott, azaz démonizált ember volt; akiben
korábban a gonosz szellemek voltak kéré őt,
hogy vele lehessen, és hogy mellette maradhasson.
De Jézus nem engedi meg néki, hanem monda néki: Eredj
haza a tiéidhez, a saját népedhez, és vidd hírül, jelentsd meg, és mondd el nékik,
mely nagy dolgot cselekedett veled az Úr, és mint könyörült rajtad.
El is méne, és kezdé hirdetni, és elhíresztelni a Tízvárosban, hogy mely nagy és hatalmas dolgot, és hogy milyen nagy jót cselekedett vele Jézus; és mindnyájan
elcsodálkoznak* (Márk. 5,1-20)
*Így teljesedett be
a Dávid által mondott prófécia:
„Uram! Én bizonyára a te szolgád vagyok;
szolgád vagyok én, a te szolgáló leányodnak fia, te oldoztad ki az én
köteleimet, Te vetted le rólam a bilincset” (Zsolt. 116,16).
Az igehirdetésnek - amely az
Úr Jézus csodálatos szabadításáról szólt - ilyen eredménye lett: „És nagy sokaság, nagy tömeg szegődött az Úr Jézus nyomába, és követé őt, és nagy tömeg
csatlakozott hozzá, és csapatostul kísérték Galileából és a Tízvárosból, vagyis
Dekapoliszból és Jeruzsálemből és Júdeából és a Jordánon túlról való
tartományokból” (Mát. 4,25).
Imádság:
Urunk, bocsásd meg, ha megpróbálunk elrejtőzni előled!
Köszönjük, hogy kitartóan keresel minket. Ámen.
/Chuck Kralik (Missouri, USA)/
Nemes Pál: Isten
munkatársai vagyunk
„Mert Isten munkatársai vagyunk: Isten szántóföldje,
Isten épülete vagytok”
(1.Kor.3,9)
Isten munkatársai
vagyunk. Nem ellene dolgozunk, hanem Vele együtt! Nem vetünk konkolyt
az Ő szántóföldjébe. Nem vetünk gonosz beszédeket, bizalmatlanságot
termő kárhoztató, hazug szavakat a szántóföldön levő szívekbe. Isten épülete
vagyunk, nem romboljuk azt, amit Isten épít!
Imádság:
Köszönöm Uram, hogy félelmeimet te oszlatod el. Áldalak
hitemért, mely rád tekint és benned bízik szüntelen. Ámen
2016. július 13.
Megvallás.
„Dicsérlek Úr Jézus teljes szívemmel, hirdetem minden
csodatételedet.
Örülök, örvendezek tebenned, zengedezem, oh Magasságos, a te
nevedet”
(Zsolt. 9,2-3)
Max Lucado: Fontos vagy, de….
„Tényleg azt akarod, hogy a világ körülötted forogjon? Ha minden rólad
szól, akkor minden tőled függ. Atyád megment ettől a tehertől. Értékes vagy, de
nem létfontosságú. Fontos vagy, de nem nélkülözhetetlen”
Az Úr Jézus magasztalása.
Magasztallak Úr Jézus Krisztus, én Uram és megváltó Istenem,
mert Te vagy az én Pásztorom, Aki azért jöttél, hogy életem legyen és
bővölködjek. (Ján.10) ezért én nem szűkölködöm (Zsolt.23,1) hiszen
Te vagy az Uram, Aki megáldod az én két kezem munkáját; Aki erőt adsz a
gazdagságnak megszerzésére, ezzel is megerősítve velem kötött szövetségedet.
(5Móz.8,9) és Te gondoskodsz arról is, hogy mindenben, mindenkor teljes
elégségben legyek, és minden jótéteményre bőségben legyek, és hogy mindenben
meggazdagodjak a teljes jószívűségre. (2Kor.9,8.11)
Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól
A bátorság nem a félelem
hiánya. Valójában nincs bátorság félelem nélkül. A bátorság az, amikor hajlandó
vagy szembenézni a félelemmel.
2016. július 11.
Imádság:
Uram!
Köszönöm, hogy benned bízhatom. Mindig. A nehéz helyzetekben, a
fájdalmak, a próbák idején is. Vezess, taníts, erősíts! Ámen
Napi Gondolatok Reinhard Bonnkétól
·
Az égő csipkebokor Istene hatalmas szabadítással hozta ki Izraelt az egyiptomi rabságból, Fáraónak, a világ akkori leghatalmasabb emberének kezei közül; olyan diadallal, ami példátlan az emberiség történetében. Nem csendben, az őröket kicselezve, észrevétlenül, vagy lélegzet-visszafojtva vezette ki őket a városból, mint árnyékokat az egyiptomi éjszakában. Fényes nappal, mindenki szeme láttára hajtotta végre a szabadítást, látványosan, szinte hivalkodón, vagyis felejthetetlen módon! A Biblia Istene a Szabadítás Istene - nincs más Isten, aki így meg tudna szabadítani! Ő áldjon meg benneteket ma is!
REINHARD BONNKE
2016. július 9.
Ige: Jézus Krisztus lelepleződésének könyve.
„Jézus Krisztus
kijelentése kinyilatkoztatása, lelepleződése, amelyet adott néki az Isten, hogy
megmutassa az ő rabszolgáinak azokat a dolgokat, amiknek meg kell lenniük hamar - amik
szükségszerű, hogy sietve, gyorsan, és hirtelen elérkezzenek, és
megtörténjenek. Ő pedig Jelképekbe
öltöztette, és úgy küldte el angyalán
keresztül rabszolgájának, Jánosnak.
(Jel. 1,1)
Megvallás.
„Mint a
szarvas kívánkozik, epekedik a folyóvizekre, úgy kívánkozik, vágyakozik egész lényem hozzád, oh Isten! Szomjúhozik
egész lényem Istenhez, az élő Istenhez; mikor mehetek el és jelenhetek meg
Isten előtt, hogy lássam Isten arcát?
(Zsolt. 42,2-3)
Hálaadás.
Hálát adok Néked Uram,
hogy nem kell félnem a veszedelmes időben, sem az
éhség napjaiban, mert meg nem szégyenülök és arcom meg nem pirul
(Zsolt.37,19) mert Te betöltöd minden szükségemet a Te gazdagságod szerint
dicsőségesen a Krisztus Jézusban.
(Fil.4,19)
Higgy az Úr Jézusban:
„És vezérel téged az Úr szüntelen, kopár földön is jól tart téged,
és megelégíti egész lényedet nagy szárazságban is, és csontjaidat megerősíti,
és olyan leszel, mint a megöntözött kert, és mint vízforrás, amelynek vize el
nem fogy”
(Ésa. 58,11).
2016. július 7.
ZsoltÁr 5. REGGELI IMA. (héberrel és kapcsolódóó igékkel / revideált)
Zsolt 5,1 A karmesternek, éneklőmesternek kürtölésre; - Dávid
zsoltára végig azért, ki örökséghez jut.
Zsolt. 5.2 Uram Jahve, Örökkévaló,
figyelmezz szavaimra, figyelj beszédemre, hallgasd meg szavam; értsd meg az én
sóhajtásomat. vedd füleidbe esdeklésemet, kiáltásomat, panaszomat!*
*És Dávid minden
helyzetben újra és újra így kiált az Úrhoz:
Mikor kiáltok, hallgass meg engem,
igazságomnak Istene; szorultságomban
tág tért adtál nékem; könyörülj rajtam és halld meg az én imádságomat. (Más fordítás: Hallgass meg, ha hozzád kiáltok,
igazságos Istenem! Szorult helyzetemből adj nekem kiutat, könyörülj rajtam,
hallgasd meg imámat)! Hallgasd meg Uram,
az igazságot, az én igaz ügyemet. Vedd
észre könyörgésemet, és figyelj esedezésemre, imádságomra, mely nem jő csalárd
ajakról. Hallgasd meg, oh Isten, az
én kiáltásomat, hallgasd meg panaszomat; figyelmezzél az én könyörgésemre,
figyelj imádságomra. Hajtsd hozzám
Uram füledet, figyelj rám, és
hallgass meg engem, mert nyomorult és szegény vagyok én!” (Zsolt. 4,2; 17,1; 61,2; 86,1).
Zsolt. 5,3 Ügyelj, méltasd figyelmedre, jusson eléd az én hangos
kiáltozásom, imádságom, könyörgésem, én Királyom és én Istenem; mert én hozzád
imádkozom!*
*És így folytatja
imádságát Dávid: „Korán hallasd velem kegyelmedet, hadd érezzem jóságodat, mert bízom
benned! Mutasd meg nékem az utat, melyen járjak, mert hozzád emelem egész
lényemet! (Más fordítások: Hadd halljam
minden reggel, hogy hűséges vagy, hiszen benned bízom! Ismertesd meg velem,
melyik úton járjak, mert hozzád vágyódik egész lényem)” (Zsolt. 143,8).
Ézsaiás is így kiált az
Úrhoz: „Uram, könyörülj rajtunk, kegyelmezz nekünk, mert benned reménykedünk!
Téged várunk; légy erős karunk, légy segítségünk reggelenként, és szabadítónk a
szorongatásnak, a nyomorúságnak idején!” „Szívem utánad vágyott éjszaka, az én
szellemem is bensőmben Téged keresett...” (Más
fordítás: Szellemem hozzád vágyódik, éjjel teljes szívből kereslek
téged)” (Ésa. 33,2; 26,9).
Zsolt. 5,4 „Uram, jó reggel hallgasd meg az én szómat!
Virradatkor, minden dolgaim előtt, már hajnalban hallod kiáltozásomat. Korán
reggel készülök hozzád, eléd állok, eléd tárom kérésemet, és várlak, rád vetem
pillantásom, és várom a te segítségedet!*
*Mert azt ígérte az
Úr, hogy: „Én az engem szeretőket szeretem, és akik engem szorgalmasan keresnek,
megtalálnak” (Péld. 8,17).
Ezért én: „Várom
az Urat, várja az én teljes lényem, és bízom az ő ígéretében” (Zsolt. 130,5).
És: „… én hozzád rimánkodom, hozzád fohászkodom, Uram, és már jó reggel hozzád
száll, az én imádságom” „Ébren vagyok virradatkor, és hajnal előtt felkelek,
kiáltok és fohászkodom hozzád; a te beszédedben, a Te igédben van reménységem”
(Zsolt. 88,14; 119.147).
Hiszen Te vagy az, aki: „... fölserkenti minden reggel, fölserkenti
fülemet, hogy hallgassak, miként a tanítványok” (Ésa. 50,4).
Én pedig: „Őrhelyemre állok, odaállok a bástyára,
figyelek, várva, hogy mit szól hozzám és mit felel panaszomra”(Hab. 2,1).
És: „Várja egész lényem az Urat, jobban, mint az
őrök a reggelt, mint az őrök a reggelt” (Zsolt.
130,6).
Zsolt. 5,5 Mert nem olyan Isten vagy te, aki hamisságban,
hitetlenségben, gonoszságban gyönyörködnél; nem lakhat tenálad, és nem marad
meg melletted a gonosz. (Más fordítás: Istenem,
te nem leled örömöd, és nem gyönyörködsz a bűnben, a céltévesztésben; nem talál
otthonra nálad a gonosz.*
*Mert: „Az Úr a megigazultat megvizsgálja, a gonoszt, az
istentelent, az Isten nélkül élőt pedig, aki az erőszakot, a kegyetlenséget,
elnyomást szereti, azt megveti, semmibe
veszi, irtózik tőle az ő egész lénye. Hálókat hullat a gonoszokra;
tűz, kénkő és égető szél az ő osztályrészük!” (Zsolt. 11,5-6).
Azért nem állhatnak meg a gonoszok az ítéletben; sem a
bűnösök, a célt eltévesztők a megigazultak gyülekezetében” (Zsolt. 1,5).
„A gonoszok ...a földről kivágattatnak, és a
hitetlenül cselekedők kiszaggattatnak abból” (Péld. 2,22).
„Az Úr orcája, jelenléte … a gonosztevőkön időzik, hogy kiirtsa emlékezetüket a földről” (Zsolt. 34,17).
Ezért: „Ne bosszankodjál az elvetemültekre, ne irigykedjél a gonosztevőkre” (Zsolt. 37,1).
Mert: „ ...ifjúságukban hal meg az ő egész lényük, és életük a paráznákéhoz
hasonló” (Jób 36,14).
Azt mondja az Úr: „Mert ítéletre indulok hozzátok, és gyors tanú leszek a szemfényvesztők ellen, a
paráznák és hamisan esküvők ellen, és azok ellen, kik megrövidítik a munkásnak bérét, az özvegyet és árvát, és akik
nyomorgatják az idegent, és nem félnek engem, azt mondja a Seregeknek Ura” (Malak. 3,5).
„És felölté az igazságot, mint páncélt, és a
szabadítás sisakja van fején; felölté a bosszúállás ruháit, mint köpenyt, és
búsulással vevé magát körül, mint egy palásttal. A cselekedetek szerint fog
megfizetni: haraggal ellenségeinek, büntetéssel szorongatóinak, jótéteménnyel
fizet a szigeteknek, és lakóhelyévé teszi” (Ésa.
59,17).
Zsolt.
5,6 Nem állhatnak meg szemeid, a Te
színed előtt a kevélyek, a dicsekvők, elvakultak, hamisak. Gyűlölsz,* irtózol
tőle, megvetsz te minden bűnt** törvénytelenséget, törvénysértést,
törvényszegést cselekedőt.***
*Gyűlöl (miszeó): irtózik tőle; semmibe sem vesz; megvet.
**Bűn (anomia): törvénytelenség, törvénysértés, törvényszegést.
***Ezért így
könyörög Dávid: „Ne sorozz a bűnösökkel, az istentelen,
Isten nélkül élő szentségtörőkkel együvé
engemet, sem életemet a vérszopókkal együvé. (Más
fordítás: Ne ragadj el engemet a vétkesekkel, életemet a vérontókkal
együtt)” (Zsolt. 26,9).
Zsolt. 5,7 „Elveszted, elpusztítod, megsemmisíted, akik
hazugságot szólnak, a képmutatókat, a hazudozókat; a vérszomjas, véres kezű,
vérontó és álnok, ravasz, alattomos, csalárd, csaló embert utálja* irtózatos
az Úr szemében.**
*Utál (bdelüsszó): undorodik, borzad, iszonyodik, irtózik.
**És így folytatja
Dávid: „Megdorgáltad a pogányokat, a
népeket, elvesztetted, és semmivé tetted a gonoszt, istentelen, szentségtörőt:
nevüket mindörökre kitörölted” (Zsolt.
9,6)
De: „Az ő nyavalyájába ejti magát az istentelen, az Isten nélkül élő…” (Más fordítás: A maga gonoszsága miatt bukik el a
bűnös…)” (Péld. 14,32).
Mert: „Hamisságot
szól egyik a másiknak; hízelkedő ajakkal kettős szívből szólnak. (Más fordítás: Hazug módon beszélnek egymással, sima
szájjal, kétszínűen beszélnek)” (Zsolt. 12,3).
„Szájuknak vétke az ő ajkaiknak beszéde, fogattassanak
meg kevélységükben; mert csak átkot és hazugságot szólnak. (Más fordítás: Ejtse
őket csapdába gőgjük, vétkes szájuk és ajkuk beszéde, hiszen csupa átok és
hazugság, amit beszélnek)” (Zsolt. 59,13).
Zsolt. 5,8 Én pedig a te kegyelmed sokaságából, és bőségéből, -
mert te nagyon szeretsz engem - házadba, hajlékodba mehetek; leborulok, és
imádkozom szent templomodban, mert tisztellek téged.
Zsolt. 5,9 Te igaz vagy Uram! Vezess, igazgass, vezérelj engem a
te igazságodban az én ellenségeim miatt, ha rám tör ellenségem; egyengesd, s
tedd járhatóvá, egyenessé előttem a te útadat, ösvényedet, és utamat színed
előtt!*
*Mert az én
ellenségeim azok: „Akik gonoszt gondolnak, és
rosszat terveznek szívükben, és minden nap háborút kezdenek, háborúságot
szítanak. Nyelvüket élesítik, mint a kígyó; áspiskígyó mérge, viperaméreg van
ajkaik alatt. Szela” (Zsolt. 140,3-4).
Ezért kérem, hogy: „Taníts meg engem a te utadra, oh Uram! Vezérelj
engem egyenes, és helyes ösvényen, az én üldözőim miatt, mert ellenségeim
vannak” (Zsolt. 27,11).
„Útjaidat, Uram, ismertesd meg velem, ösvényeidre
taníts meg engem. Vezess engem a te igazságodban hűségesen, és
taníts engem, mert te vagy az én szabadító Istenem. Mindennap várlak téged,
mindig benned reménykedem” (Zsolt. 25,4-5).
Pál apostolon keresztül
jelenti ki a Szent Szellem Isten igazságát: „Istennek igazsága pedig a Jézus Krisztusban való hit által
mindazokhoz és mindazoknak, akik hisznek...” (Róm. 3,22).
És az Isten útja pedig: „... Jézus, aki azt mondja:
Én vagyok az út, az igazság és az
élet...”(Ján. 14,6).
Zsolt. 5,10 Mert nincsen az ő szájukban egyenesség. Nem jön ki
szájukon őszinte szó, igazság, a valóság, az Ige. Belsejük, szívük csupa
romlottság, merő álnokság, istentelenség, rosszindulat, hiábavalóság, szívükben
gonoszat forralnak. Nyitott sír, megnyílt koporsó az ő torkuk, nyelvükkel
hízelkednek, mert sima a nyelvük, csalárd, hízelgésre hajló; nyelvüket álnokul
forgatják.*
*Pál
apostolon keresztül így szól a Szent Szellem a hústesti emberről, (akár pogány,
akár zsidó), és ez egyben kijelentés a nyomorúságok, csapások, betegségek
okáról is: „Mi
tehát az igazság? Különbek, feljebb valók, vagy fölényben vagyunk? van-e
előnyünk felettük? Egyáltalában nem! Hiszen előbb már kimondtuk azt az
ítéletet, vagyis bizonyítottuk, hogy zsidók, a júdeaiak, és a görögök, a pogányok
is mind bűnben, céltévesztésben vannak, és elvétették a célt, ezért a
céltévesztés hatalma, és fennhatósága alatt vannak. Amint meg van írva:
„Nincsen megigazult ember egy sem, nincsen senki, aki értse, aki belássa, és
tudja, nincsen senki, aki keresse Istent. Mind elhajlottak, letértek az útról,
eltévedtek valamennyien. Mindannyian egyaránt értéktelenné lettek, megromlottak,
elfajzottak; hasznavehetetlenekké váltak, és nincsen, aki jót tegyen,
nincs egyetlen egy sem. Nyitott, tátongó, és megnyílt sír a torkuk, nyelvükkel
ámítanak, és alattomosan rászednek, becsapnak, csalárdságot beszélnek,
áspis, vipera kígyóméreg az ajkukon. Szájuk átokkal, átkozódással, és
keserűséggel, keserű beszéddel van tele. Lábuk gyors a vérontásra. Romlás,
baj, csapás, pusztulás, romok és nyomorúság, nyomorgatás,
szerencsétlenség, és sanyarúság jár a nyomukban, az ő ösvényeiken, és
útjaikon. És a békesség útját nem ismerik: nincsenek tudatában, nem érzik, nem észlelik, nem biztosak benne, mert
nem értik. Isten félelmével nem törődnek, Isten tisztelete nincs szemük
előtt” (Róm. 3,9-18).
Dávid is erről prófétál: „Azt mondja a balgatag az ő szívében:
Nincs Isten. Megromlottak, utálatosságot cselekedtek; nincs, aki jót
cselekedjék. Az Úr letekintett a mennyből az emberek fiaira, hogy meglássa, ha
van-é értelmes, Istent kereső? Mindnyájan elhajlottak; egyetemben elromlottak,
nincs, aki jót cselekedjék, nincsen csak egy sem” (Zsolt. 14,1-3).
„Szája telve átkozódással, csalárdsággal és erőszakossággal;
nyelve alatt hamisság és álnokság” (Zsolt. 10,7).
„Nyelvüket élesítik, mint a kígyó; áspiskígyó
mérge van ajkaik alatt. Szela” (Zsolt.
140,4).
„Kígyóméreg az ő boruk, viperák kegyetlen mérge” (5 Móz.
32,33).
„Lábuk gonosz cél után fut, sietnek ártatlan vért ontani.
Gondolataik ártó gondolatok, pusztulás és romlás van útjaikon. Nem ismerik a
békesség útját - Krisztust,- eljárásuk nem
törvényes. Ösvényeik görbék: aki azokon jár, annak nincs köze a békességhez” (Ésa.
59,7-8)
„Mert ők rossz úton futnak, és vérontásra sietnek” (Péld.
1,16).
Mert nem ismerték meg azt, aki kijelentette, hogy: „Én vagyok az út…” (Ján. 14,6).
Akiről már a próféták
is így szóltak „… és hívják nevét: …
békesség fejedelmének!” (Ésa. 9,6).
Aki így bátorítja az övéit: „Békességet hagyok néktek; az én békességemet adom néktek: nem úgy adom
én néktek, amint a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti szívetek, se ne féljen!”
(Ján. 14,27).
És akinek neve: Úr Jézus: „Mert Ő a mi békességünk” (Eféz.
2,14).
Akik Őt nem ismerik, arról így szól a Szent Szellem: „Nincs békesség, így szól az Úr, az
istenteleneknek, az Isten nélkül
élőknek! Nincs békesség, szól Istenem, a hitetleneknek!” (Ésa. 48,22; 57,21).
Zsolt. 5,11 Derítsd ki vétküket. Kárhoztasd* válaszd el, különítsd el, ítéld
meg őket, oh Isten. Essenek el, csalatkozzanak meg saját tanácsaik által.
Bukjanak bele fondorlataikba, csapdájukba. Essenek el szándékaiktól, saját
terveikben bukjanak meg. Taszítsd, vesd el, űzd ki őket vétkeik sokasága,
számtalan gonoszságuk, hamisságuk, istentelenségük, Isten nélküli életük miatt,
mert fellázadtak ellened engedetlenek, bosszantottak, haragra ingereltek téged.
*Kárhoztasd (krínó): alapjelentése: elválaszt, megkülönböztet; (ki)válogat,
elkülönít, kiválaszt; kiemel, megkülönböztet; megítél: helyrehozza a
helytelent.
Zsolt 5,12 És majd örülnek, és örvendeznek mindnyájan, akik
bíznak benned, akik hozzád menekülnek; mindörökké vigadjanak, ujjongjanak, és
te megoltalmazod őket, és bennük fogsz lakni, és örvendeznek te benned,
dicsekedni fognak, és megdicsőülnek mindnyájan, akik szeretik, és tisztelik a
te nevedet.*
*Mert: „Amint, és ahogyan a füst elszéled, eloszlik, ha
ráfújnak, úgy széleszted el őket. Amint elolvad a viasz a tűz előtt, úgy
vesznek, és pusztulnak el, semmisülnek meg a gonoszok, a célt eltévesztők Isten
színe előtt. A megigazultak pedig örvendeznek és vígadnak az Isten színe előtt,
és ujjongnak örömmel, és vígan örvendeznek” (Zsolt. 68,3-4).
Hát: „Örvendezzetek, vigadjatok,
ujjongjatok, ti megigazultak az Úrban; a hívőkhöz illik a dicséret” (Zsolt. 33,1).
Pál apostol idézi a fenti
próféciát: „Örüljetek az Úrban mindenkor;
ismét mondom, örüljetek! Mindenkor örüljetek” (Fil. 4,4; 1 Thess. 5.16).
Zsolt. 5,13 Mert te, Uram, megáldod az igazat, a megigazultat, és körülveszed a te
jóvoltoddal, mint egy pajzzsal. [Héber szöveg: Támadó
fegyvereddel ruházod fel őket, és megkoszorúzod, győzelmi díjban részesíted, és
megkoronázod őket].*
*És így folytatja
megvallását Dávid: „… te, oh Uram! Pajzsom vagy nékem, dicsőségem, az, aki felmagasztalja,
és fölemeli az én fejemet” (Zsolt. 3,4)
Megvallás.
„Uram, megvizsgáltál engem, és ismersz. Te
ismered ülésemet és felkelésemet, messziről érted gondolatomat. Járásomra és
fekvésemre ügyelsz, minden utamat jól tudod. Mikor még nyelvemen sincs a szó,
immár egészen érted azt Uram! Elől és hátul körülzártál engem, és fölöttem
tartod kezedet” (Zsolt. 139,1-5)
Így
biztonságban vagyok!
KRISZTUSBAN
Az ördög ellensége
vagyok, és Istennek engedelmeskedve ellene állok az ördögnek.
(1 Pét. 5.8; Jak.
4.7)
Az Úr Jézus kijelentése:
„Valaki pedig abból a vízből
iszik, amelyet én adok néki, soha örökké meg nem szomjúhozik; hanem az a víz, amelyet
én adok néki, örök életre buzgó, örök életre szökellő víznek kútfeje, és forrása lesz őbenne” (Ján. 4,14).
Kérlek Uram, itass meg!
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)