2014. március 29.

SZELLEMI CSECSEMŐK

Mint most született csecsemők, az Ige tiszta, hamisítatlan teje után vágyakozzatok, hogy azon növekedjetek.
- 1Péter 2,2.

Milyen esetekben tudsz másoknak segíteni? Ameddig az emberek jóhiszemű szellemi csecsemők, hiteddel hordozhatod őket és megszerezhetsz nekik dolgokat. Nincs annál könnyebb a világon, mint új keresztényeket gyógyulásra vezetni. Még azokat a keresztényeket is viszonylag könnyű gyógyulásra vezetni, akik sohasem hallottak az isteni gyógyításról. De azoktól Isten már kicsit többet vár, akiknek volt idejük és lehetőségük arra, hogy megismerkedjenek a szellemi dolgokkal.

Amikor összeházasodtunk, 1938 novemberében, a feleségem, aki methodista volt, semmit sem tudott a gyógyulásról. Decemberben megjött a szokásos vad északi szél Texasban, a feleségem torka pedig begyulladt. Azt mondta:
— Kezeltetnem kell a torkomat. Minden télen be szokott gyulladni. Minden évben kezelnek.
Ez jó alkalom volt arra, hogy tanítsam őt az isteni gyógyításról. Mivel emlékeztem a Márk 11,23-ra, azt mondtam:
— Nem, nem fogjuk kezeltetni a torkodat. Ez a krónikus torokgyulladás el fog múlni, és soha vissza se jön.
El is múlt. Hosszú évek óta nincs torokgyulladása. Ma már ezt nem tudnám megtenni helyette, mivel kifejlesztette a saját hitét, és Isten elvárja tőle, hogy használja is.

Megvallás: Én vágyakozom az Igére, hogy azon növekedjem, és hogy segíteni tudjak másokon.

/Kenneth Hagin Hitünk tápláléka napi adagokban/



Dr-Kováts György: ÁTMENTÜNK...-1.

1Jn 3,14.
Mi tudjuk, hogy általmentünk a halálból az életbe, mert szeretjük a mi atyánkfiait. Aki nem szereti az ő atyjafiát, a halálban marad.

A halál és az élet két birodalom. Éles határvonal választja el őket egymástól. Az Isten Fia azért jött el, hogy mindazokat, akik a halálban vannak, átrántsa az életbe. Kiszabadítsa őket. Akié a Fiú (az Isten Fia), azé az élet. Akiben nincs meg az Isten Fia, az élet sincs meg abban. Az alapigazságok nem változnak. Vagy újjászülettél, vagy még nem.

Lehet, hogy van néhány nagyon rossz tulajdonságod. Lehet, hogy kiborultál. Olyan döntést hoztál, amit nagyon megbántál. Lehet. Lehetnek rossz tulajdonságaid. De egy biztos. Ha az Isten Fiának igent mondtál – átkerültél az életbe. Más szóval: ha nem álltál ellene Jézusnak, amikor hívott téged, ha igent mondtál Neki a szövetségre, amit Ő a Maga részéről vérrel pecsételt meg, és ami egész életedre szól, ha befogadtad Őt, mint Isten Fiát, mint Uradat és Megváltódat az életedbe, akkor átmentél a halálból az életre. Újjászülettél. Amit most tettél – a rossz döntés, a kiborulás, a helytelen viselkedés, rossz tulajdonságaid előkerülése – nem jó, de nem húzza át, hogy újjászülettél. Az élet ott lakik benned. Ez Isten ajándéka.

És ez az élet dolgozni fog. Ha újjászülettél, ez az új élet, benned, végzi a munkát. Munkája pedig az átformálás. Úgyhogy először is, bánni fogod, amit tettél. Szól hozzád a lelkiismeret útján. Nem hagy nyugodni. Az igazság és a valóságos szentség szava belülről böködni fog. Egészen addig, ameddig kimondod, hogy megbántad. Kimondod Istennek, és kimondod az embereknek is – azoknak, akik ellen vétkeztél, vagy akik látták azt, amit tettél, hallották, amit mondtál – kimondod, és elhatárolod magad a bűntől. Az új élet e területen nem köt kompromisszumot. Nem fog hagyni nyugodni. A régi természet alkudozik: „de nézd meg, hogy a másik mit tett”! Ő is részese volt – ő borított ki, ő vitt bele, ő vett rá – ő miért nem kell megbánja… ő is megbánja, ha új élete van, lehet, hogy „húzza még egy kicsit az időt”, de előbb vagy utóbb, ő is rájön, és megbánja. Bocsánatot is fog kérni.
De, ha soha nem tenné is, te akkor is tedd meg. Gyere, valld meg, amit az Úr megmutatott neked, és ne törődj azzal, mások megteszik-e, ami rajtuk áll, vagy sem.

Szóval, az új élet dolgozni fog. Mert szeret, szeretet lakik benne, és szeretni akar – akarja, hogy szeress. Szeretni fog. Ez a természete.



Szeretet-Közösség


Keresztény szépségportál

Az irigység haszontalan, időpazarló érzés, mely elevenen felfal. A. J. Jacobs

www.keresztenyszepsegportal.hu


Nem bűnös - Kubinyi Károly

Kari Jobe - When I speak your name (magyar felirattal)

2014. március 28.

Ige: Azokról, akik a vallást követik, és nem az Urat!

 „Tele is vannak mindenféle gonoszsággal, hitványsággal. Paráznasággal, rossz erkölccsel, igazságtalansággal, romlottsággal, csalással, jogtalansággal, és istentelenséggel, ami házasságtöréshez, fajtalansághoz, prostitúcióhoz vezette őket. Kapzsisággal, mohósággal, telhetetlenséggel jogtalanul, kicsalt nyereség utáni vággyal, fösvénységgel.

Ravaszsággal, rosszasággal, romlottsággal, gonoszsággal, becstelenséggel, hitványsággal, gyávasággal, aminek következtében mindenféle baj, gyalázat, csapás, szerencsétlenség éri őket, tele irigységgel, féltékenységgel, rosszindulattal, gyűlölettel, gyilkossággal, vetélkedéssel, versengéssel, viszálykodással, veszekedéssel, vitákkal, és harcokkal ármánykodással, álnoksággal, rosszindulattal, gonoszlelkűséggel, rossz jellemmel, elvetemültséggel*

„Megszólók, súsárlók, besúgók, árulkodók, suttogók, pletykálkodók, rágalmazók, rossz beszédűek. Istengyűlölők, Istent nem tisztelik, nem félik. Gyalázkodók gátlástalanok, fennhéjázók, kevélyek, dölyfösek, gőgösek, felfuvalkodottak. Kérkedők, dicsekedők, hetvenkedők agyafúrtak, találékonyak a rosszban, fortélyos gazok, rosszban mesterkedők, bosszúságra ingerlők. Szüleik iránt engedetlenek**

„Értetlenek, balgatagok, ostobák, értelmetlenek. Hitszegők, szövetségtörők, szószegők, megbízhatatlanok lelketlenek, szeretetlenek, kíméletlenek, szívtelenek, ragaszkodás nélküliek könyörtelenek. Engesztelhetetlenek, irgalmatlanok, összeférhetetlenek***

Akik bár fölismerték sem értették Isten rendelkezését, Isten végzését, igazságát, döntését, hogy aki effélét művel, és cselekszik, méltó a halálra, mégis ilyeneket nemcsak tesznek, sőt a tetteseknek akik ilyeneket művelnek, még helyeselnek is, velük egyetértenek, és oltalmazzák azokat” (Róm 1,29-32)

*És hogy mit tesznek az Isten nélkül élő emberek, arról így beszélnek a próféták: „Megkívánják a mezőket és elrabolják, a házakat is elveszik. Nyomorgatják, és kihasználják az embert és házát, őt magát és birtokát” (Mik. 2,2).

„Az utcák zugaiban lappang, ólálkodik a házak körül, a rejtekhelyeken titokban megöli az ártatlant, szemei lesnek az ügyefogyottra, és szeme a gyámoltalant figyeli. Leselkedik, és lesben áll a rejtekhelyén, leselkedik, mint az oroszlán az ő barlangjában, vagy a bozótban, hogy elragadja a szegényt. Kiveti hálóját, és elragadja a szegényt, a nyomorultat, mihelyt hálójába foghatja azt. Lenyomja, tiporja, és erejétől elesnek az ügyefogyottak

(Más fordítás: Szétzúzza, levágja a gyámoltalanokat, ha a körmei közé jutnak)” (Zsolt. 10,8-10).

Az özvegyet és jövevényt megölik, az árvákat is fojtogatják(Zsolt. 94,6)

**Gátlástalanok: A görög fogalom szerint: ez egészen pontosan olyan embert jelent, aki nem ismerve a mértéket vakmerően áthágja az isteni és emberi határokat, túllép az erkölcsi korlátokon gőgtől, kevélységtől indíttatva. A fogalom magában foglalja az erőszakos föllépést és a szabadjára engedett kívánságokat is, mint paráznaság, bujaság, telhetetlenség. A görög köznyelvben jelentései tehát: gőg, dölyf, kevélység; önhittség, elbizakodottság; kihívó viselkedés, féktelenség; arcátlanság, csúfolódás; istentelenség, Isten elleni lázadás. Kéjvágy, bujaság; vadság; bántalmazás, sértés, meggyalázás; nemi erőszak. Súlyos testi sértés; erőszakosság, vadság; vakmerőség.


***Isten igéje bemutatja, hogy milyenek azok az emberek, akik valamilyen vallást követnek, és nem a Megváltót: „Az emberek ugyanis önzők, pénzsóvárak lesznek, kérkedők, dicsekvők, gőgösek, kevélyek. Istenkáromlók, szüleikkel szemben engedetlenek, hálátlanok, tisztátalanok, és szentségtelenek. Szeretet nélkül valók, kérlelhetetlenek, rágalmazók, mértéktelenek, kegyetlenek, féktelenek, a jónak nem kedvelői, és jóra nem hajlandók. Árulók, vakmerők, felfuvalkodottak, inkább a gyönyörnek, mint Istennek szeretői, akik inkább az élvezeteket szeretik, mint az Istent. Kiknél megvan a kegyességnek látszata, ezek olyan emberek, akik vallási parancsokhoz, tehát külsőséges tényezőkhöz való igen pontos ragaszkodásúak, akik a hitben folyó életet aprólékosan hűen, de alapjában véve formálisan tartják meg, de megtagadják annak erejét. Fordulj el tehát ezektől, és ezeket kerüld” (2 Tim. 3,2-5).

„Főképpen pedig azokat, akik a hústestet követvén, tisztátalan kívánságban járnak, és akik tisztátalan vágyaik után mennek. Ezek vakmerők, elbizakodottak, maguknak kedveskedők, akik attól sem rettennek vissza, hogy dicsőséges hatalmakat káromolják és az Isten felségét megvessék” (2 Pét. 2,10)



Elindulunk az Úrral

HUMOR A panaszkönyv

Áldott az Úr!

„Áldott vagy te, Uram! Taníts meg engem a te rendeléseidre” (Zsolt. 119,12)


Moody: Az imádkozásról

Ha olyan sok dolgod van, hogy nem érsz rá imádkozni, akkor bizonyos lehetsz, hogy jobban elfoglalod magad, mint ahogy Isten jónak látja.




Imádság:

Mint a vízbefulladó, aki az utolsó pillanatban jut az éltető levegőhöz,
úgy szívom magamba Szent Szellemed lélegzetét.

És eszmélek, emelkedem, nélküled elvesző, süllyedő, önmagamból
– Életnek Istene – hozzád, feléd. ÁMEN

(Hajdú Zoltán Levente)


Isten középarányossági törvénye

ORAL ROBERTS: Ö N É L E T R A J Z. 18. fejezet

Már szolgálatom legelején rádöbbentem arra, hogy egy bizonyos ténnyel számolnom kell. Azzal, hogy gyarló emberi lény vagyok. Istenbe vetett hitem erején keresztül emberek ezrei tértek meg és találtak gyógyulást. De képtelen voltam arra, hogy mindenkin egyaránt segítsek. Néhány esetben nem sikerült.
 Van úgy, hogy agyon gyötröm magam a táborozáson összezsúfolt tömegért való imádkozásaimban. Ha pedig túlságosan kimerülök, akkor a hitem sem végzi munkáját kellőképpen. Van úgy, hogy az emberek nincsenek sem lelkileg, sem szellemileg felkészülve arra, hogy higgyenek Istenben. Ilyenkor egy időre jelen van a hitetlenség, csakúgy, mint amikor Jézus visszatért Názáretbe. Nem is tehetett ott semmi csodát, csak néhány beteget gyógyított meg, úgy, hogy rájuk tette a kezét. És csodálkozott az ő hitetlenségükön. (Mk. 6:5-6) Nem lehetek én sem különb az én Uramnál, hitem nem tud munkálkodni konok hitetlenség közepette.

Megesett, hogy kudarcot vallottam és nem tudtam az okát. Lehet, hogy bennem volt a hiba, lehet, hogy a jelenlévő emberekben. Mindenesetre Isten ereje nem szállt belém, az Ő hatalma nélkül pedig nem szabadíthatok meg senkit. Egyéni hatalmam nincs, gyógyítani egyedül csak Isten tud. Nem szűnhetek meg hirdetni az evangéliumot azért, mert nem minden ember fogadja el azt. Nem szüntethetem be az emberek megmentésére irányuló igyekezetem azért, mert közöttük olyanok is akadnak, akik elutasítják Istent.
Betegekért való imáimat sem szüntethetem be azért, mert némely esetben nem teljesülnek. Megteszem, amit legjobb akaratommal tehetek, az eredményt pedig az Úrra bízom. Az, ami mindenkor segített lelki egyensúlyom megtartásában: Isten középarányossági törvénye, amely szerint jó és rossz váltakozva éri az embert, és ezért a rosszban sem szabad reményt vesztettnek lenni. Én hiszek ebben a törvényben. Érvényesülhet az én életemben is, ha bízom benne.
Babe Ruth, a sportban közismert baseball-matador is vallotta ezt a törvényt. A sajtó előtt több ízben is hivatkozott erre, mikor magyarázatot adott egyes ténykedéseire. Magam is hiszek a középarányosság törvényében. Hiszem, hogy minden gyermeke számára tartogat Isten ilyen törvényt.

Az észak-karolinai Goldsboroban a B-29-es hangárban táboroztunk, 1949. decemberében. A goldsboroi táborozás szolgálatom egyik legnagyobb szabású és legkiemelkedőbb táborozása volt. Bár a nagy hangár 6000 ülőhellyel rendelkezett, túlontúl szűknek bizonyult a hatalmas tömeg számára. Mégis, az egyik estén igen nehezemre esett a prédikáció. A helységet zsúfolásig megtöltötték az emberek. Sok lelkész jött el. Akadtak köztük ridegek, kritikusok. Mialatt prédikáltam, mintha valami gonosz hatalom az arcomba vágta volna vissza a szavaimat. Ha ilyesmi történik velem, mindig különös hatással van rám. Akkor is tovább prédikálok, ha az az életembe kerülne. Most is, összeszedve minden bátorságomat, elhatároztam, hogy elmondom a beszédemet, még ha belehalok, akkor is. Prédikációm végeztével 300 bűnös jelentkezett megtérésre. Majd a gyógyító szolgálat következett. Úgy látszott, hogy senki sem gyógyul meg. Imádkoztam, de imám a semmibe veszett el. Szívem majd megszakadt. Pontosan tudtam, hogy hol a baj. Tudtam, hogy a hallgatóság soraiban figyelő egyes lelkészek rideg kritizálása és közönye megbontotta szolgálatomat, megdermesztette a légkör melegét. Ismerem a hitetlenség hatalmát. Meg tudja Isten népének kötni a kezét, ha csak el nem távolodik az útból.
Egyik beteg a másik után vonult el, láthatólag minden csodálatosabb eredmény nélkül. Az ördög megcsúfolt. Első gondolatom az volt, hogy abbahagyva az egészet, hazamegyek. Majd azt mondtam magamban: nem tehetem. Istennek dolgozom. A gyógyulásra áhítozó emberek nem felelősek azért, mert a hallgatóság között levő egynémely pap rideg és kritikus. Gyógyulásért jöttek ide és én Isten segítségével meggyógyítom őket.
Hirtelen eszembe ötlött a középarányosság törvénye. Kudarcot vallottam, de ha kitartok és tovább hiszek a törvényben, minden jóra fordul. Végignéztem a felvonulók során. Láttam, amint egy asszony jön nyomorék kisgyermekével. Szívemet megdobogtatta. Tudtam, hogy mire elém kerülnek, célt érek.
A mankóin bicegő kisfiú anyja kíséretében nemsokára előttem állt. Egyik lábacskája szíj-félével volt körülcsavarva, amelyet a vállára hurkoltak. Szóltam, hogy bontsa ki a gyermek kötését, vegye el mankóit, és őt magát nyújtsa fel nekem. Olyan fölénnyel mondtam, mintha egy pohár vizet készültem volna kiinni. Néhány perccel ezelőtt félig sem ilyen nehéz esetekkel álltam szemben, és képtelen voltam a gyógyításukra. Most nyugodt voltam, és a sikerben teljesen biztos. Sproul testvér a térdemre tette a kicsi fiút. Átkaroltam a gyermeket, majd feltekintettem Istenre, kérve Őt, hogy gyógyítsa meg a béna kisfiút és engedje meg, hogy járni tudjon. Egyik lába teljesen élettelen volt. Éreztem, hogy bénán lóg le a csípőjéről, amikor megtapintottam a kezemmel. Tudtam, ha Isten úgy akarja, kiegyenesítheti ezt a kis lábat. Életet önthet belé, és lehetővé teheti, hogy a gyermek éppen úgy szaladgáljon és ugrálhasson, mint a többi gyermekek. Imádságom közben Isten hatalma villámként futott át kezemen, és én éreztem, hogy a kisfiú képes lesz a járásra. Visszaadtam Dr. Sproulnak, aki az emelvény felett tartotta. Székemből felkelve leugrottam hozzájuk az alsó emelvényre és véletlenül rápillantottam az anyára, aki magánkívül volt az izgalomtól és így nem lehetett segítségünkre.  Imádkoztam érte is gyorsan, és leküldtem az emelvényről, hogy lent várja meg, amíg a gyermeke odamegy hozzá.
- Dr. Sproul! Hiszi, hogy ez a fiú járni fog?
Majd így szóltam a fiúhoz:
- Fiam! Hiszed, hogy Isten megcselekszi veled még ma este, hogy járni tudjál?
- Igen, hiszem - mondta a gyermek.
- Helyes. Akkor indulj el. Nem azt akarom, hogy járj, hanem, hogy szaladgálj. Fiam! Szaladj anyádhoz!
Szaladni kezdett. Valaki odanyújtotta neki a mankóit, ő a vállára vette azokat és úgy rohant végig az oldalhajókon ezrek szeme láttára.
A B-29-es nagy hangár egész nézőtere egyetlen pillanat alatt talpon volt. Minden kudarcomat elfelejtették. Ugráltak, kiáltoztak, szaladgáltak, dicsőítették Istent. A férfiak a levegőbe dobálták kalapjukat, a nők zsebkendőikkel integettek. Így tartott ez néhány percig. Végül azt mondtam:
- Emberek! Kérlek szépen, nem ülnétek vissza a helyetekre?
Akár a zúgó óceánnak beszéltem volna. Látva, hogy nem csendesednek le, azt mondtam:
- Akkor hát csináljatok, amit akartok!

Lee Braxton később említette nekem, hogy először látott engem olyan helyzetben, amikor elveszítettem uralmamat a néptömeg felett. De ezen az estén senki sem tudta volna féken tartani ezeket az embereket. Hitem győzött.


C. H. Spurgeon: A kicsinység áldása

"Megáldja azokat, akik félik az Urat, a kicsinyeket a nagyokkal együtt" (Zsolt 115,13).

Ez az Ige az alacsonysorsúak és a szegények megvidámítója. Urunk kegyesen gondoskodik azokról, akik nem rendelkeznek bőségesen aggályaikkal, sem nagy tehetségük, befolyásuk vagy hatalmuk nincs. Istennek különös gondja van kicsiny teremtményeire, még egy verebecske sem eshet le tudta nélkül. Neki semmi sem kicsiny, mert a legjelentéktelenebbnek látszó teremtményét is felhasználja céljaira. Ezért még aki a legjelentéktelenebbnek érzi is magát az emberek között, kérjen Istentől áldást kicsinységére, és meg fogja találni szűk életkörében ezt az áldást és a boldogságot.

Az Urat félők között vannak kicsinyek és nagyok. Egyesek csecsemők, mások óriások. De mind áldottak. A kicsiny hit áldott hit. A kis reménység már áldott reménység. A Szent Szellem minden ajándéka, ha csupán csírájában van is még meg, már áldást hordoz. Az Úr Jézus ugyanazon drága vérével váltotta meg a kicsinyeket és a nagyokat, és ígérte, hogy az apró bárányt éppúgy megőrzi, mint a felnőtt juhot. Nincs anya, aki megvetné gyermekét csupán mert az kicsiny; sőt, minél kisebb a gyermeke, annál gyengédebben gondozza. Ha egyáltalában van kedvezés az Úrnál, akkor a sorrend Nála nem "nagy" és "kicsiny", hanem "kicsiny" és "nagy".

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok

Ha fúj a szél

Ecsedy: Úrnak lenni.

Önmagunkon uralkodni a legnagyobb uraság. 


Reinhard Bonnke: A „márkanév”

Emberi ötletek még soha senkinek nem adtak felszabadulást a bűntudat alól. A tudomány nem bocsátja meg a bűnöket; nem beszélhetünk megváltó tudásról. Az üdvösségnek egyetlen, kizárólagos „márkaneve” van: AZ ÚR JÉZUS KRISZTUS. Sem Platón, sem Arisztotelész, sem Newton, sem Einstein, sem a keleti vallások alapítói nem voltak megváltók, pedig az embereknek megváltóra lett volna szükségük. Bár sok jó gondolatuk volt, egyedül Jézus tud megváltani. „Kicsoda olyan Isten, mint te, aki megbocsátja a bűnt?” (Mikeás 7,18) 


Kenneth Copeland: Cselekvő könyörületesség

 „Mikor pedig látta a sokaságot, könyörületességre indult rajtuk, mert el voltak gyötörve és szétszórva, mint a pásztor nélkül való juhok.” Mt.9,36

Könyörületesség. Erre van leginkább szükségük az embereknek ezen a világon. Kell valaki, aki Isten könyörületességével kinyúl feléjük.

A könyörületesség mély sóvárgás, vágy arra, hogy az emberek szükségeit betöltse. Sokkal erősebb érzés, mint az együttérzés, amely tehetetlenül ül, és sajnálkozik rajtuk. A könyörületesség tenni is akar valamit értük.

A könyörületesség indítja Istent a cselekvésre, és Jézus élete a földön pontosan ezt mutatja be. Jézus egész szolgálatát ez irányította. A könyörületesség indította arra, hogy megsokasítsa a kenyereket és a halakat, meggyógyítsa a betegeket, kiűzze a démonokat, és a halottakat feltámassza. Ez volt az, ami Őt a kereszthez vezette. És most várja, hogy ugyanezt a könyörületességet kitölthesse rajtad keresztül.

Nem felkavaró?
Izgalmas rájönnünk arra, hogy Jézus számára mi hívők vagyunk az Ő teste, és csak általunk cselekszik. Gyógyításának át kell folynia a mi kezeinken és a mi hitünkre van szüksége. Az Ő könyörületessége akar indítani minket az éhezők megelégítésére, a démonok kiűzésére és a foglyok megszabadítására.

„Copeland testvér, de hát bennem nincs ilyen fajta könyörületesség!” De igen, van. Ha Isten szelleme lakozik a bensődben, akkor van – mert Ő maga ez a fajta szeretet. Csak akarnod kell, és engedned, hogy munkálkodjon általad.

Hogyan? Éppen úgy, ahogy Jézus tette, amikor itt járt a földön. Imádság által, és az Atyával való közösség által. Nézd csak végig az evangéliumokat, és figyeld meg, mennyi időt töltött Jézus egyedül az Atyával. Ez indította fel Isten könyörületességét benne. Ez volt az oka annak, hogy ugyanúgy érzett az emberiség szenvedéseivel kapcsolatban, ahogyan Isten. S a könyörület annyira erős volt benne, hogy amikor csak szükséggel találkozott, Isten ereje által betöltötte azt.

Kövesd az Ő példáját. Tölts időt az Atyával való közösségben. Elmélkedj egészen addig az Ő könyörületességén, amíg a bensődben erős nem lesz ez az érzés. Míg legfőbb kívánságod az nem lesz, hogy meglásd mások szabadulását.

Jézus már elküldött téged, hogy kinyúlj, és megérintsd a szeretet után sóvárgó világot az Ő könyörületességével.
Ha te nem teszed, akkor ki fogja megtenni?


Fordította: Orb-t
KCM engedélyével



Lydia magazin


Irma Nyári