2014. március 25.

Mai Ige

Állítólag egy napon, amikor kopogtak Luther Márton ajtaján, és egy férfi megkérdezte: „Itt lakik Dr. Luther Márton?”, Luther így felelt: „Nem. Ő meghalt. Itt Krisztus lakik.”

www.maiige.hu


A Tiszáninneni Református Egyházkerület Portálja - www.tirek.hu

A templom nem a szentek otthona, hanem kórház a bűnösök számára. 

http://www.tirek.hu/tartalom/mutat/napiige/lista/
 


Keresztény szemmel


Szeretet-Közösség


Hu Jézusom kezébe

2014. március 24.

Ige: A hitetlenség jelei

 „És miközben a zsidók, vagyis júdeaiak jelet és csodát kívánnak, a görögök a hellének, vagyis pogányok pedig bölcsességet keresnek, és követelnek]* (1Kor. 1,22)

*Az Úr a Benne való hitre hívja a zsidókat, s a válaszuk: „Micsoda jelt mutatsz tehát te, hogy lássuk és higgyünk néked? Mit művelsz?” (Ján. 6,30).

Az Úr Jézus ostorral űzi ki a kufárokat a templomból és a zsidók válasza: „... Micsoda jelt mutatsz nékünk, hogy ezeket cselekszed?” (Ján. 2,18).

Az Úr Jézus hatalommal szólja Isten igéjét, és: „...az írástudók és farizeusok...” válasza: Mester, jelt akarnánk látni te tőled. Ő pedig felelvén, monda nékik: E gonosz és parázna nemzetség jelt kíván; és nem adatik jel néki, hanemha Jónás prófétának jele. Mert amiképpen Jónás három éjjel és három nap volt a cethal gyomrában, azonképpen az embernek Fia is három nap és három éjjel lesz a föld gyomrában” (Mát. 12,38-40).

 „Mi pedig a megfeszített, vagyis kínoszlopra feszített Krisztust hirdetjük, és prédikáljuk, aki a zsidóknak, vagyis a júdeaiaknak ugyan megütközés, vagyis tőr, csapda, kelepce, sértő, bántó dolog, botlás köve, a pogányoknak, vagyis a nemzeteknek pedig bolondság, balgaság; oktalanság, butaság, ostobaság, értelmetlenség*(1Kor. 1,23)

*Izraelről így tesz bizonyságot a Szent Szelem: „Izráel....mely az igazság törvényét követte, nem jutott el az igazság törvényére. Miért? Azért, mert nem hitből keresték, hanem mintha a törvény cselekedeteiből volna. Mert beleütköztek a beleütközés kövébe, Amint meg van írva: Ímé beleütközés kövét és megbotránkozás szikláját teszem Sionba; és aki hisz benne, nem szégyenül meg” (Róm. 9,31-33).

És ez így íratott meg: „...így szól az Úr, vagyis Jahve Isten: Íme, Sionban egy követ tettem le, egy próbakövet, drága szegletkövet, erős alappal, aki benne hisz, az nem fut!” (Ésa. 28,16).

A megütközés köve pedig nem más, mint maga az Isten, Izráel Istene: „A seregek Urát: Őt szenteljétek meg, Őt féljétek, és Őt rettegjétek! És Ő néktek szenthely lészen; de megütközés köve és botránkozás sziklája Izráel két házának, s tőr és háló Jeruzsálem lakosainak. És megütköznek köztük sokan, s elesnek és összetöretnek; tőrbe esnek és megfogatnak!” (Ésa. 8,13-15).

És ez azért történik, mert: „testi ember pedig nem fogja fel, és ezért nem is fogadja el az Isten Szellemének dolgait: mert ostobaságnak tartja, meg sem értheti, mivelhogy szellemileg lehet azokat megítélni” (1 Kor. 2,14).  

Csak a szellemi ember képes hite által felfogni Isten dolgait: „Azért van meg az Írásban: Ímé szegletkövet teszek Sionban, amely kiválasztott, becses; és aki hisz abban, meg nem szégyenül. Tisztesség azért néktek, akik hisztek; az engedetleneknek pedig: A kő, amelyet az építők megvetettek, az lett a szegletnek fejévé és megütközésnek kövévé s botránkozásnak sziklájává; Akik engedetlenek lévén, megütköznek az igében, amire rendeltettek is” (1 Pét. 2,6-8).


A mennyei tábor ma mellettünk áll.

Isten ígérete Jákóbnak

 „És a földet, melyet adtam Ábrahámnak és Izsáknak, néked adom azt, utánad pedig a te magodnak adom a földet(1 Móz. 35,12)


Nem mondja: És a magvaknak, mint sokról; hanem mint egyről. És a te magodnak, aki a Krisztus(Gal. 3,16)


Alistair MacLean: A háború

A háború kegyetlen és értelmetlen ostobaság, őrület, ami nem old meg és bizonyít be semmit - kivéve azt a régi, nagyon régi igazságot, hogy Isten mindig a túlerő oldalán áll.


További táborozások

ORAL ROBERTS Ö N É L E T R A J Z. 16. fejezet

Összejöveteleinkről riportot közölt a LIFE folyóirat. Negyedik, 10.000 ülőhelyes nagy sátrunkat éppen a georgiai Atlantában állítottuk fel, amikor a LIFE folyóirat egyik munkatársa látogatott el hozzánk. Megsürgönyözte New York Citybe, amit nálunk látott. Az óriási embertömeget, a csodákat és az atlantai táborozás általános hatását. Megkérdezte lapjától, hogy küldhet-e tudósításokat az összejöveteleimről. Választávirat érkezett: az engedélyt megkapta.

Ez az ember fényképészt is hozott magával, olyat, aki egyszerre két géppel is dolgozott. Prédikálás közben akartak engem fényképezni. Mögém állt a fényképész, azután az egyik, majd a másik oldalamra, végül elém. Egy időben két gépet használt és prédikációm alatt összesen ötszáz felvételt készített. Lefényképezte az óriási tömeget, a gyógyítószolgálatot és az összejövetel egyes megkülönböztethető látogatóit. Mindez a LIFE magazin 1951. május 7-i számában jelent meg, négy egész oldalon. Júliusban már a Look folyóirat is közölt riportot összejöveteleinkről. Ők a nashville-i (Tennessee) táborozásunkat keresték fel, fényképeket készítve a sátorról és a jelenlévő sokaságról.
Megjegyzésre méltó tény, hogy a világi sajtó élénkebben érdeklődött a táborozásaink iránt, mint a vallásos kiadványok legtöbbje.

A negyedik sátor is szűk lett immár és így az újat 12.500 ülőhelyesre rendeltük. Nagyobb, mint egy futballpálya. Harmincnyolc mérföldnyi (kb. 58 km) kötél és tizennyolc yardnyi (kb. 16460 m2) vitorlavászon van benne. Több, mint hatszáznégy és fél láb (137 m) hosszú oszlopot használunk hozzá. Az oszlopok alumíniumból vannak, az acélból készült középoszlopok kivételével. Az emelvény is alumínium. Kilencezer hordozható széket viszünk magunkkal. Ennek a felszerelésnek a szállítására (évenként az egyik óceántól a másikig visszük) hét nagy pótkocsink és sok kézikocsink van. Ez a felszerelés százhetvenöt tonnát nyom, és negyedmillió dollárt ér. Igen szép felszerelés.
Észak-Karolinában, Fayetteville-ben állítottuk fel először ezt az új nagy sátrat, ez év (1952) áprilisában. Megtelik-e vajon? Eljönnek-e, elárasztják-e majd úgy az emberek, ahogyan a többi sátorral tették? Ilyen kérdések jártak akkor is a fejünkben. Az első estén 9000 ember, a harmadikon 14.000 ember. Bementünk a városba, hogy ott minden széket, ami iskolában vagy temetkezési vállalatoknál elérhető volt, kibéreljünk. Végül is 11.000 székünk lett. Padokat ajánlott fel használatra Palconból (Észak-Karolina) a Pentecostal Holiness Camp Meeting (Pünkösdi Szentség Tábor), és így 12.000 ülőhely állt az emberek rendelkezésére.
Öt, vagy hat nappal az összejövetelek megnyitása után, már két órával a kezdés előtt 12.000 ember ült a sátorban és az egész sátort embergyűrű vette körül. Harmincas sorokban kerítette be a sokaság. A rendőrség több estén 25.000 -re becsülte a látogatók számát. Három és fél mérföldnyire esett a sátortól az a szálló, amelyben megszálltam. Másfél órával a kezdet előtt kellett elindulnom, mert a szállómtól a sátorig, és azon túl még három és fél mérföld távolságig a közlekedés úgyszólván el volt torlaszolva. Kettős sorokban mentek a kocsik, s így három és fél mérföldet csak másfél óra alatt tudtam megtenni.
Beszédeim ezen a táborozáson átlag másfél óráig tartottak, de úgy tűnt, mintha csak öt percig beszéltem volna. Ilyen tökéletes tiszteletadást még sohasem tapasztaltam a közönségtől. Úgy hallgatták minden szavamat, mintha azt érezték volna, hogy ez az utolsó evangéliumi szó, amit ebben a világban hallanak. Amikor oltár elé szólítottam őket, emberek százai özönlöttek ki az oldalhajókon és könnyáztatott arcokkal jöttek felém, hogy megtérjenek. Tizenhat nap alatt hétezren tértek meg.

A fayetteville-i táborozás egy jelentős csodája egy vakon született kisgyermek gyógyulása volt. Imádkoztam érte, majd szóltam az anyának, hogy menjenek a helyükre és ott megtudja, hogy a gyermek, aki még pólyásbaba volt, lát-e. Karján gyermekével a helyére ült, de hamarosan futva rohant vissza, teljes erőből kiáltozva:
- Lát a kisbabám, lát a kisbabám!
Ez és hasonló csodák megmozgatták a sokaság lelkét és a hitét megerősítették.

A táborozás utolsó nagy napján eleredt az eső. A város végén, egy nagy mezőn állt a sátor. 24 órán belül az egész mező agyagossá és iszapossá vált. Tovább esett. 48 órán belül egy láb mély lett az iszap. Emlékszem, hogy a sátor legénységéhez tartozó egyik fiú azt mondta: "Na ez majd lecsökkenti a létszámot"
Esett egész nap és a fiú négy órakor ezt mondta:
- No, ma este senki sem jön el. Ez egyszer nem telik meg a sátor.
Én is így gondolkodtam, s ezért a szokásosnál később indultam el. Ma nem hemzseg majd az út a kocsiktól - szóltam magamban. Alig hogy kocsimba szálltam, máris belekeveredtem a közlekedési zsúfoltságba, amely a sátorhoz vezető utat eltorlaszolta.
Egy óra hosszat tartott, amíg odaértem. Megérkezésemkor a fiú, aki azt mondta, hogy a tömeg elmarad, így fogadott: "Senki sem jött el ma este - csak 15.000 ember van itt!
Aki nem fért be a sátorba, az kint állt a végében. Akárhogy áztak az esőben, nem tágítottak. Amikor az oltár elé hívtam őket, sokan jöttek esőtől ázottan és ajánlották fel szívüket Jézus Krisztusnak.

Kerr Scott, Észak-Karolina kormányzója is látogatta az összejöveteleket. Ő üdvözölt engem hivatalosan az állam részéről. Sok szép dolgot mondott. Takmadga kormányzó Georgiából és Browning kormányzó Tennessee-ből szintén látogatták táborozásunkat Atlantában és Nashville-ben.  Mi készteti vajon az embereket arra, hogy eljöjjenek meghallgatni engem? A Názáreti Jézus kegyelme az emberek életében. Ha ez a kegyelem megszűnne, az emberek sem jönnének többé.


ÉRTÉKESSÉG

Mt 10,29-31.
Jézus mondja: 29 "Ugye, a verébnek párja egy fillér, és egy sem esik le
közülük a földre Atyátok tudtán kívül? 30 Nektek pedig még a hajatok
szálai is mind számon vannak tartva. 31 Ne féljetek tehát: ti sok
verébnél értékesebbek vagytok."

                            ÉRTÉKESSÉG

Íme, tenyerembe véstelek be. (Ézs 49,16)

Sok évig terveztük feleségemmel álomutunkat a Csendes-óceán partjára, miután nyugdíjba vonultunk tanári állásunkból. 2006 júniusában valóra vált álmunk. Egy szikla tetején állva, ahogy végignéztünk az oregoni partszakaszon és a Csendes-óceánon, csak álltunk szótlanul. Parányinak éreztük magunkat a csodálatos parthoz mérve, ahol a tiszta kék víz a szikláknak csapódott, a horizonton pedig, ameddig a szem ellátott, az óceán nyúlt el dicsérve a Teremtő kezét, aki az egész elénk táruló látképet alkotta. A feleségem, Augusta azt mondta: "Tudom, csak porszemek vagyunk ezen a földön."

Ahogy folytattuk utunkat a parton, feleségem szaván gondolkodtam. Jn
3,16 jutott eszembe: "Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött
Fiát adta." Odafordultam feleségemhez: "Talán tényleg csak porszemek
vagyunk, de Isten annyira szeretett minket, hogy elküldte Fiát, hogy
meghaljon értünk."

Ennek a felismerésnek a pillanatától kezdve, akármikor elveszettnek,
zaklatottnak érzem magam, vagy átcsapnak fejem fölött a hullámok -
vagyis egy értéktelen porszemnek érzem magam - eszembe jut, ki alkotott
és ki szeret engem. Isten a tenyerébe írt bennünket, és nincs ennél jobb
hely.

Imádság: Teremtő Istenünk, ha kicsinek és jelentéktelennek érezzük
magunkat, segíts nem elfelejteni, hogy te teremtettél és most is
szeretsz bennünket. Ámen.

A kereszt jelzi, Isten milyen messzire megy megváltásunkért.
Steve D. Davis (Georgia, USA)

http://csendespercek.hu


IMÁDSÁG AZ ATYA TISZTELETÉRE

"...a születendőt is szentnek hívják, Isten Fiának..." (Lk 1,35).

Van-e arra lehetőség, hogy Isten Fiának szent ártatlansága és egyszerűsége és az Atyával való egysége megvalósuljon énbennem, ha Ő megszületik az én halandó testemben? Ugyanaz történik meg minden szent életében is, ami akkor történt, amikor Isten Fia történelmileg megjelent ebben a világban. Isten Fia bennem csak Isten közvetlen cselekedete által születhetik meg, tehát én Isten gyermeke vagyok, és így gyakorolnom kell a gyermek jogát, hogy mindig szemtől szemben legyek Atyámmal. Mondom-e állandóan józanész szerinti életemnek: "Miért akarsz engem Atyámtól elfordítani? Hát nem tudod, hogy nekem azokkal kell foglalkoznom, amelyek az én Atyám dolgai?" (Lk 2,49). Bárhogyan alakulnak is a körülmények - ennek a szent, ártatlan, örök gyermeknek kapcsolatban kell lenni Atyjával!

Eléggé egyszerű vagyok-e ahhoz, hogy ennyire egy legyek az Úrral? Élhet-e bennem a maga csodálatos módján? Isten is látja-e, hogy Fia kiformálódik bennem, vagy szépen félretoltam Őt? Ó, ezek a lármás idők! Mindenki kiáltozik, de miért? - Azért, hogy végezzék ki Isten Fiát! Ma semmiképpen sincs helye itt Isten Fiának, nincs helye az Atyával való szent közösségnek!

Imádkozik-e Isten Fia bennem, vagy én diktálok neki? Ő szolgál-e bennem úgy, mint amikor testben itt volt? Átéli-e bennem Isten Fia a szenvedéseit; hogy szándéka megvalósuljon? Minél többet tudunk meg Isten legérettebb szentjeinek belső életéről, annál inkább látjuk, hogy mi Isten terve: "betölteni, ami híja van a Krisztus szenvedéseinek" (Kol 1,24). Ennek a "betöltésnek" az érdekében mindig van tennivaló.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers/

Hűséged végtelen

Blaise Pascal: A boldogság

Csak háromféle ember van: olyan, aki Istent szolgálja, mert megtalálta; ez az ember okos és boldog. Olyan, aki keresi, mert még nem találta meg; ez az ember okos, de még nem boldog. Olyan, aki él, anélkül, hogy keresné Istent; ez az ember ostoba és boldogtalan.


A hit igazsága

„És hitt az Úrnak és tulajdoníttaték az őnéki igazságul.”
(Mózes első könyve 15. fejezet 6. vers)

Ábrahámot a hívők atyjának szoktuk nevezni, aki valósággal hallotta a Teremtő szavát, csodálatos ígéreteket kapott és ő volt az, akire Isten rábízta áldásainak továbbítását. S miért éppen őt választotta ki az Úr? A válasz csupán ennyi; mert szerette őt az Isten ő pedig hitt az Úrnak.

Ám ha elkezdjük megvizsgálni az ő hitét, be kell valljuk ez merőben más, mint amit mi hitnek nevezünk. Ábrahám hite a keleti ember gondolkodását tükrözi, mely a mi nyugati szemléletünkbe nehezen fér bele.

Mert a nyugati ember azt, aki Isten parancsára elköltözik egy ismeretlen országba, és kész akár fiát is feláldozni az Úrnak, azt nem hívőnek, hanem fanatikusnak nevezi, akit azonnal pszichiátriai kezelésre kell beutalni.

Így a mi hitünk inkább elméleti, amiben nincs semmi meghökkentő, és nincsenek csodás vonásai. A mi hitünk a hagyományokhoz van láncolva, és különböző jól megfogalmazott ellentmondást nem tűrő dogmákkal van alátámasztva.

S csak sóhajtozunk; de jó lenne olyan tapasztalatokat szerezni, mint Ábrahám! De jó lenne úgy hinni, mint a pátriárkák! De jó lenne úgy szeretni Jézust, mint az apostolok!

Isten válasza ma erre a sóhajra; „Ezt cselekedd, és élsz.” (Luk.10:28)

 „egymást szeressétek; mert a ki szereti a felebarátját, a törvényt betöltötte… Ezt pedig cselekedjétek, tudván az időt, hogy ideje már, hogy az álomból felserkenjünk; mert most közelebb van hozzánk az idvesség, mint a mikor hívőkké lettünk.” (Róm.13:8-11)


http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/06/a-hit-igazsaga.html

Pásztor Chris: Hit: A Tudás Eredménye

Készítette: Zoltan Berki

…Azért a hit hallásból van, a hallás pedig Isten ígéje által. (Róma levél 10:17).

A nyitó igevers értésünkre adja, mi a kapcsolat a hit és a tudás között. A hit az Isten Igéjének a hallgatása által keletkezik. A hit az Isten Igéje ismeretének az eredménye, a terméke; az Isten természetének elfogadása és a Személyéről való kijelentett ismeret. Ez az ismeret vagy tudás egy gondolkodásmódhoz vezet; az Úr dicséretének egy igen különleges módjára késztet Téged, mivel felismered és elismered az Ő nagyságát.

Az Isten Igéje után való mérhetetlen éhség minden keresztény határozott jellemzője; emészthetetlen vágy az iránt, hogy jobban ismerd az Urat és kapcsolatban legyél Vele. Minél jobban szeretnéd megismerni Istent — az Igéjén keresztül — annál erőteljesebb hit épül fel Benned Isten személyiségéből, gondolataiból és jellemvonásaiból. Mózes története erre nézve igen bátorító. Az első jelentős találkozása Istennel a Hóreb hegyén volt (2 Mózes könyve 3:2). Isten az égő csipkebokorból szólt hozzá, amelyet nem emésztetett meg a tűz, és megbízta őt, hogy hozza ki Izrael gyermekeit az egyiptomi uralkodó, a Fáraó szolgaságából. Azzal az igérettel küldte el Mózest, hogy Ő, Jehova mindig vele lesz (2 Mózes könyve 3:12).

Mózesnek mindössze erre volt szüksége - a tudatra, hogy Isten vele lesz! Ennek tudatában rendkívüli bátorsággal szállt szembe a Fáraóval, aki a legrettegettebb teljhatalommal rendelkező uralkodó volt ekkor. Mózes elszánt hite annak tudatából származott, hogy a Nagyobb van vele, mint a Fáraó. Ez az ismeret táplálta a hitét és bátorította arra, hogy semminek lássa a Fáraót, csupán egy halandónak, aki nem tud neki ártani.

Neked is erre van ma szükséged: Isten alapos ismeretére az Igén keresztül! Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy Isten akaratában élj és az életedre szóló célját betöltsed. Az Isten nagyságának és erejének a tudatában elszánt vagy a hitedben és képes vagy szembenézni és győzni az élet kihívásai felett.

Ima

Mennyei Atyám, köszönöm az Igédet és annak az erejét az életemben. A hitem élő és működik, mivel felfedezem magamban a Te dicsőséges és erőteljes jelenlétedet. Te vagy az életem dicsősége; az erőm, a győzelmem és az énekem. Szeretlek teljes szívemből és hálás vagyok az Igéd által növekvő kegyelemért és békességért az életemben, a Jézus nevében. Ámen.


TOVÁBBI TANULMÁNYOK: 2 Péter levél 1:2-3

1 éves biblia olvasási terv: Máté evangéliuma 27:27-44; 2 Mózes könyve 40

2 éves biblia olvasási terv: ApCsel 17:1-9; Zsoltárok könyv


************************************************-
Keresztény szépségportál

Mikor elfárad a szárny és elcsügged a szív, és úgy érzitek, nem tudtok tovább repülni, akkor már félúton jártok. Az őrzök legendája c. film

www.keresztenyszepsegportal.hu


Lydia magazin


Isten hord karjain

2014. március 23.

Ige: A mássá tett Evangélium – más Jézust hirdet

Gal. 1,6 Csodálkozom, hogy Attól, aki titeket Krisztus kegyelme által elhívott, ily hamar más, azaz mássá tett, megváltoztatott evangéliumra* hajlotok, és a mássá tett, megváltoztatott, kiforgatott evangéliumhoz pártoltok át**

*Más evangélium (metatithémi): mássá tesz, megváltoztat, kicserél.

**Az apostol félelmének ad hangot, így beszélve a minden korban élő szentekhez:Félek, hogy amiként a kígyó a maga álnokságával, és ravasz mesterkedésével megcsalta, rászedte, becsapta, elcsalta Évát, Akként a ti gondolataitok, felfogásotok, és gondolkodásmódotok is megrontatnak.  A ti gondolataitokat is elpusztítják, tönkreteszik, lerombolják és, feldúlják, és ezért eltávolodtok a Krisztus iránt való egyenességtől, az őszinte, tiszta és szent hűségtől.

[Más fordítás: és akkor vége Krisztushoz való őszinte ragaszkodásotoknak, a Krisztus iránti őszinte és tiszta odaadásotoknak].

 Mert hogyha az, aki jő és odamegy hozzátok, és más Jézust hirdet, akit mi nem hirdettünk, vagy más szellemet vesztek, fogadtok be, amit nem vettetek, és nem akit korábban kaptatok, és amit elnyertetek, vagy más evangéliumot azaz: örömüzenetet hallotok, és nem amelyet elfogadtatok, szépen eltűrnétek, sőt szívesen vennétek(2 Kor. 11,3-4).

Ezért ismét emlékezteti a Krisztusban hívőket, hogy csak egy Evangélium van, mégpedig az, amit az Írások szerint hirdetett ő: „Eszetekbe juttatom, és figyelmetekbe ajánlom továbbá, atyámfiai testvéreim, az evangéliumot, melyet hirdettem néktek, azaz: azt az örömüzenetet, amelyet én néktek vittem. …Amely által üdvözültök is, amelyen át meg is menekültök, ha megtartjátok, és megőrzitek úgy, aminémű beszéddel, IGÉ-vel hirdettem néktek, hacsak nem hiába, és nem látszatra lettetek hívőkké, és ha ugyan ragaszkodtok még hozzá” (1 Kor. 15,1-2).

És Pál apostol elmondja, hogy: „...aki megzavar titeket, el fogja venni büntetését, bárki legyen is az” (Gal. 5,10).

Az apostol figyelmezteti a Krisztusban hívőket, hogy csak egy Evangélium van, és aki mást hirdet, vagy hozzá tesz, vagy elvesz belőle, az a sátán szolgája: Kérlek, buzdítlak pedig titeket atyámfiai testvéreim, vigyázzatok azokra, és tartsátok szemmel azokat akik… más tudományra tanítanának azon kívül; vagyis az ellenkezőjét tanítják annak, melyet tanultatok; és azoktól hajoljatok el. Kerüljétek, és távoztassátok el őket, térjetek ki előlük (Róm. 16,17)

„Mert az ilyenek hamis apostolok, álapostolok, álnok, csaló, cselszövő, csalárd munkások, akik a Krisztus apostolaivá, kiküldötteivé változtatják át magukat

[Más fordítás: Mert ezek hamis apostolok. Becsapják az embereket, és elhitetik velük, hogy ők valóban Krisztus apostolai; kik a Krisztus apostolaihoz hasonlóvá változtatják a külsejüket; akik csak a látszatát keltik annak, hogy Krisztus apostolai].

Nem is csoda; hisz maga a Sátán is átváltoztatja magát világosság angyalává, és a világosság angyalának tetteti magát a fény követévé. Nem nagy dolog azért, és nem csodálkozom, ha az ő szolgái is átváltoztatják magukat az igazság szolgáivá; akiknek megérdemelt végük az ő cselekedeteik, és az ő munkájuk szerint lészen.

[Más fordítás: Nem meglepő tehát, ha a Sátán szolgái olyan álarcot vesznek fel, hogy az igazság szolgáinak látsszanak. Végül azonban megkapják, amit a tetteikkel megérdemeltek]” (2 Kor. 11,13-15).

Mert sokan vannak, akik: „… eltévelyedvén és elfordulva, hiábavaló beszédre, és üres fecsegésre hajlottak, és üres fecsegésre adták magukat.

 [Más fordítás: Ezeket azonban némelyek elhibázták és letértek az útról, hogy hiábavalóságokat fecsegjenek]. Kik törvénytanítók akarván lenni, és akik abban tetszelegnek, hogy ők a törvény magyarázói, holott nem értik, sem amiket beszélnek, vagyis amiket fecsegnek, sem amiket csökönyösen erősítgetnek, és bizonygatnak (1 Tim. 1,6-7).

És így folytatódik a kijelentés: Mert ha a törvény alá rendeltek, a törvényből valók, vagyis a törvény alapján állók az örökösök, akkor a hit hiábavalóvá, üressé, hasztalanná, hatástalanná lett, az ígéret pedig érdektelen, haszontalan, semmis, eltöröltetett, hatálytalan, eredménytelenné válik, csődöt mond, kudarcba fullad, nincs dolga, megszűnt a funkciója, feladata” (Róm 4,14).

Ezért hangzik a figyelmeztetés: „Elszakadtatok Krisztustól, akik a törvény által akartok megigazulni, a kegyelemből kiestetek” (Gal.5,4).

Pedig az Úr már korábban figyelmeztette az Övéit, hogy: Semmit se tegyetek ahhoz az igéhez, amelyet én parancsolok nektek, se el ne vegyetek abból! Tartsátok meg Isteneteknek, az ÚRnak parancsolatait, amelyeket én parancsolok nektek. Tartsatok meg és teljesítsetek minden igét, amelyet én parancsolok nektek! Semmit se tégy hozzá, se el ne végy belőle!” (5 Móz. 4,2; 13,1).

És ismét: „Ne tégy hozzá szavaihoz semmit, mert megcáfol, és hazugságban maradsz! (Péld. 30,6).